![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5401
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
A nie lepiej wystroić to na M3.8.3 skoro był tam oryginalnie i go masz:-)?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5402
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
A nie lepiej wystroić to na M3.8.3 skoro był tam oryginalnie i go masz:-)? A najlepiej na ME7.5 i też go mam, ale chciałem się pobawić DET3 zobaczyć co z czego wynika, poprostu cele edukacyjne. Jak wleci ME7.5 , to DET3 być może pójdzie do starego gaźnikowego suzuki GSXR. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5403
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jak cele edukacyjne to lepiej z M3.8.3 to postawić z det zostawiając ori ecu, mniej kombinacji to znaczy lepiej.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5404
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Witam Panowie po podłączeniu kontrolera AFR z zegarem do EM w setup tables ustawić go jako korekcje czy nie w piggy back ?
|
|
|
![]()
Post
#5405
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nie.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5406
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Podpiąłem det-a i czy wzbogace mieszanke, czy zuboże to nadal faluje AFR w granicach 14-15na wolnych obrotach. Dziwny ten sterownik (M3.8.2), czy to może być wina sterownika , czy może lambda wąskopasmowa szaleje ? Chyba muszę się zabrać za zdjęcie immo ze starego sterownika od AGU (M3.8.3), bo transpondery gdzieś wywaliłem.
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5407
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jesteś niereformowalny, nie umiemy wróżyć, napisz może najpierw jak podpiąłeś det3 wrzucając schemat i w jaki sposób ruszasz mieszankę. Pokaż błędy i logi z ori ecu.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5408
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Podpiąłem tak jak w schemacie na stronie producenta jako świnka. Błedów brak. AFR odczytuje z szerokopasmówki LSU4.9 . Podbijam paliwko na mapie paliwa. Dziś już nic nie robię bo kręgosłup boli.
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5409
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
1) Czyli zmieniasz mu odczyt przepływomierza tak?
2) Gdzie mierzysz AFR sondą szeroką? 3) Czy fabryczna sonda w ori ecu elegancko oscyluje 100-800mv i robi korekty procentowe? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5410
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
1) Czyli zmieniasz mu odczyt przepływomierza tak? 2) Gdzie mierzysz AFR sondą szeroką? 3) Czy fabryczna sonda w ori ecu elegancko oscyluje 100-800mv i robi korekty procentowe? 1. Tak 2. Już pisałem, wspawane gniazdo obok sondy wąskopasmowej. 3. Jeszcze nie sprawdzałem. Jutro usunę immo z 3.8.3 i zobaczę czy coś się zmieni na tym sterowniku. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5411
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tak AFR będzie skakał jeśli sonda wąska prawidłowo koryguje i afr oscyluje wokół 14,7.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5412
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Tak AFR będzie skakał jeśli sonda wąska prawidłowo koryguje i afr oscyluje wokół 14,7. Aha, czyli tak ma być. To teraz tylko testy dynamiczne. Dziekuję. -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#5413
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
Witam widzę że mamy temat o AFR na którego etapie jestem więc sie podepnę z pytankami.
Subaru Impreza wstawiłem kompresor wszystko ładnie podpięte dziś był pierwszy start narazie jest super auto odpala i gazuje po mojej małej ingerenci w mapie. Narazie nic więcej niegrzebie bo czekam na kontroler AFR i chcę odrobić lekcje przed klasówką a więc. 1. Czy w doładowaniu kompresorem będzie mi potrzebny wskaźnik EGT ? skoro kompresor ciągnie zimne powietrze i odrazu je pcha do spalania wiec jak AFR będzie git to czy EGT też ? 2. Jakie te AFR ma być bo czytam i czytam i każdy ma inne zdanie. Jakie na zimnym silniku na wolnych 14,7?? jakie na ciepłym 16?? jakie na obciążeniu 11-13 ?? |
|
|
![]()
Post
#5414
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
1) Nie, pilnuj za to AFR.
2) Zimny silnik 12,0-13,0, ciepły jałowe i spokojna jazda 14,0-15,5, przy bucie zrób sobie 12,0-12,5. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5415
|
|
User Dołączył: Sun, 05 April 2020 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5416
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
Det3+ w FI z EDIS
parę stron wcześniej była wzmianka że DET3+ ma teraz zabudowany tranzystor na pinie 7 (frequency Out) więc rozumiem że mogę podpiąć ECB bezpośrednio pod +12V oraz pin 7 ?? jeśli tak to jakie obciążenie mogę na to podać ?? |
|
|
![]()
Post
#5417
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
tak możesz bezpośrednio , tranzystor ma deklarowany prąd ciągły 4.6A
|
|
|
![]()
Post
#5418
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 April 2020 ![]() |
D14.A2 Roznie przenosilem kasę od czujników po akumulator i OEM ECU. Wybrałem OEM ECU. Sprawdzalem sygnał z TPSu miernikiem i tam nic złego się nie dzieje - sygnał pełny w całym zakresie bez schodkow czy przerw. Ogólnie jak miałem losowe wzbogacenia to bardzo zaszumine były sygnały teraz tak nie jest i wygląda to tak ![]() Nie pamiętam gdzie mam zmasowane power ground ale jeśli instrukcja i inni radzą że do karoserii to zapewne tak mam. Jeszcze to sprawdze Wymieniłem alternator bo też może powodować szumy w instalacji i miałem tak że napięcie potrafiło spadać o 0.5V w zależności od odpalenia. Po zmianie alternatora wszystko ok - musiała już jakąś dioda nie domagać. Wiec jak widać można by pomyśleć że to jakieś pierdy a nie problemy a jak później istotne Zmniejsze dTPS thershold do 5 i zobaczę co się będzie dziać podczas cruisingowej jazdy i biegu jalowym Przema jak Ty te świece oceniasz? Cześć, jakiego sygnału użyłeś do zapłonu? U mnie D14A4, docelowo D15Z6 turbo, czujnik TDC z modułu i DET3 nie widzi obrotów... Jedynie udało sie odczytać obroty przy sygnale wieloząbkowym + sygnale do obrotomierza EDIT: Bangla, można jedynie opóźniać zapłon. TDC (Czujnik optyczny lub Hall) z aparatu do Ignition input (+ pullup z pin3), do ECU ignition output pin6 i elegancko śmiga. W decie ustawione oczywiscie "Opoznij sygnal pojedynczy" |
|
|
![]()
Post
#5419
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Cześć, jakiego sygnału użyłeś do zapłonu? U mnie D14A4, docelowo D15Z6 turbo, czujnik TDC z modułu i DET3 nie widzi obrotów... Jedynie udało sie odczytać obroty przy sygnale wieloząbkowym + sygnale do obrotomierza Ten sam problem spotkałem w det3 fit w B18 turbo, próbowałem wszystkie kombinacje i jedynie mogę czytać obroty jak napisałeś. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5420
|
|
User Dołączył: Thu, 17 May 2018 Skąd: Nederland/Gdańsk ![]() |
Wymieniłem Det3 bez mapsensora na Det3 + ,przerzucilem rowniez mapy ,ale Det 3+ zupelnie z nimi nie wspolpracuje,wtryski 630cc a musze dolac bardzo duxo paliwa,ustawienia tskue jak wczesniej,w czym tkwi problem?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 15:40 |