Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 268 269 270 271 272 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Mis
post Sat, 18 Apr 2020 - 16:13
Post #5381


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Nie ma takiej opcji, postaw na fit.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 18 Apr 2020 - 16:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomekzet
post Sat, 18 Apr 2020 - 17:03
Post #5382


Rookie
Dołączył: Sun, 01 December 2019





Mam problem w seju, DET3 FI. Po odpaleniu DET przechodzi przez poszczególne tryby pracy do "running, ale po przegazowaniu kiedy schodzi z obrotów, wchodzi w afterstart.

Ktoś może wskazać przyczynę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 18 Apr 2020 - 17:25
Post #5383


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Sprawdź w logu czy jak schodzi z obrotów nie spada gdzieś odczyt rpm poniżej 300.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hold
post Sat, 18 Apr 2020 - 18:59
Post #5384


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2014





CYTAT(toffic @ Sat, 18 Apr 2020 - 12:00) *
Co to za sterownik?

Honda Civic ep1 d14 dziwna strategia pracy bo na pełnym otwarciu przepustnicy do 5.2k RPM jedzie na close loop a sonda zwykła zakres pracy 0.2-0.8V. Chyba po próbuję coś pokombinować żeby ta sondę oszukać bo jeśli będzie sonda falować 0.2 do 0.8V to komp hondy powinien uznać ją jako sprawna. Czasami te sondy ledwo co pracują i sterownik nie wywala błędu xD jak grzałka padnie to od razu odpina obsługę sondy ciekawe jak wtedy komputer steruje dawka paliwa i zapłonem ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
133699
post Sun, 19 Apr 2020 - 04:15
Post #5385


User
Dołączył: Fri, 18 November 2016





Steruje po obciążeniu i mapą paliwową z ECU, nie robi wtedy ewentualnych korekt po lambdzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sun, 19 Apr 2020 - 09:52
Post #5386


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





CYTAT(hold @ Sat, 18 Apr 2020 - 18:59) *
Honda Civic ep1 d14 dziwna strategia pracy bo na pełnym otwarciu przepustnicy do 5.2k RPM jedzie na close loop a sonda zwykła zakres pracy 0.2-0.8V. Chyba po próbuję coś pokombinować żeby ta sondę oszukać bo jeśli będzie sonda falować 0.2 do 0.8V to komp hondy powinien uznać ją jako sprawna. Czasami te sondy ledwo co pracują i sterownik nie wywala błędu xD jak grzałka padnie to od razu odpina obsługę sondy ciekawe jak wtedy komputer steruje dawka paliwa i zapłonem ?


parę lat temu walczyłem z oszukiwaniem za pomoca emulatorów , ale komp z civica jest trochę bardziej "inteligentny" , bo emulatorem oszukujesz go ze sonda działa , ale on robi nadal korekty krótko i długoterminowe , i za jakiś czas te drugie dojda do granic korekcji i wtedy komputer ponownie wywala błąd

czasami można było przejechać 200km bez checka , a czasami zapalał sie po 20

najlepiej działał jakiś emulator z alegro który miał możliwość regulowania napięcia i szybkości zmian
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Sun, 19 Apr 2020 - 10:08
Post #5387


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





CYTAT(hold @ Sat, 18 Apr 2020 - 18:59) *
Honda Civic ep1 d14 dziwna strategia pracy bo na pełnym otwarciu przepustnicy do 5.2k RPM jedzie na close loop a sonda zwykła zakres pracy 0.2-0.8V. Chyba po próbuję coś pokombinować żeby ta sondę oszukać bo jeśli będzie sonda falować 0.2 do 0.8V to komp hondy powinien uznać ją jako sprawna. Czasami te sondy ledwo co pracują i sterownik nie wywala błędu xD jak grzałka padnie to od razu odpina obsługę sondy ciekawe jak wtedy komputer steruje dawka paliwa i zapłonem ?

To wyjścia masz dwa: albo w ECU zmienić zakres pracy CL, albo celowo doprowadzić do sytuacji, że ECU przestanie brać pod uwagę sygnał z sondy (niestety trzeba brać pod uwagę pojawienei się błędu).
Emulowanie bym odpuścił, mało który ster chce się na to nabrać przez dłuższy czas
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hold
post Sun, 19 Apr 2020 - 11:42
Post #5388


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2014





Czyli czy piggyback czy fuel implant to check engine będzie na zegarach sad.gif na jedno to najłatwiej odpiąć obie sondy wywalić check. Engine z zegarów. Co do zmiany zakresu pracy CL to w hondach chyba niewykonalne nikt nie grzebie w tych sterownikach sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Tue, 28 Apr 2020 - 12:01
Post #5389


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





Witam takie pytanie czy na WOT komputer samochodu też dąży do korekcji mieszanki do 14,7 ? Ecu M3.8.5 silnik 1,8t. I czy da się zaemulować do ECU stałą wartość aby nie robił korekt po wąskopasmówce, a korekty ustawić w DET na szerokopasmówce ?
A i jeszcze gdzie lepiej zainstalować det zaraz obok ecu i kable jak najkrótsze, a do kabiny jeśli nie starczy przedłyżyć kabel usb?
Czy det w kabinie i przedłużać kable do ECU ?


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Tue, 28 Apr 2020 - 14:52
Post #5390


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





USB chyba łatwiej dokupić niż bawić się w ciągnięcie reszty przewodów. Na WOT ECU raczej bardziej dąży do 14.4.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Tue, 28 Apr 2020 - 15:52
Post #5391


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





CYTAT(pszczelaszkov @ Tue, 28 Apr 2020 - 14:52) *
USB chyba łatwiej dokupić niż bawić się w ciągnięcie reszty przewodów. Na WOT ECU raczej bardziej dąży do 14.4.


Dzięki za odpowiedź, mam nawet gdzieś przedłużacz usb.

Kurcze co zrobić żeby to oszukać ? Bo rozumiem, że jak podleje w DET paliwa i afr wyskoczy przy WOT jakieś 12, to ECU będzie starało się usilnie to skorygować do 14,4 i zniweczy mi cały proces i sens świnki ?


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 28 Apr 2020 - 16:22
Post #5392


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





To nie M3.8.5 tylko zapewne M3.8.3 z AGU, na bucie leci bez korekty po sondzie i w serii jest bogato okolice 11,0 nawet.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Tue, 28 Apr 2020 - 17:11
Post #5393


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





CYTAT(Mis @ Tue, 28 Apr 2020 - 16:22) *
To nie M3.8.5 tylko zapewne M3.8.3 z AGU, na bucie leci bez korekty po sondzie i w serii jest bogato okolice 11,0 nawet.


Dzięki za odpowiedź, to super można modzić, tak to AGU ale komp z AJL czyli pewnie M3.8.3, ale bez mozliwosci wgrania mapy przez OBD.
A jeszcze pytanie czy to normalne, że to ecu sobie na wolnych obrotach faluje AFR-em w zakresie 14-15 z groszami tak mniej więcej co 1-2 sekundy wzrasta, opada i tak nonstop ?


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 28 Apr 2020 - 19:40
Post #5394


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





AJL nie ma M3.8.3, doedukuj się w google może najpierw, jest pełno wiedzy do tego. AGU ma możliwość wgrywania przez OBD...

Wszystko zależy od tego gdzie masz sondę AFR wkręconą w wydechu, takie skoki może powodować też wypadanie zapłonu albo limit korekcji fabrycznej sondy.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Tue, 28 Apr 2020 - 21:01
Post #5395


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





CYTAT(Mis @ Tue, 28 Apr 2020 - 19:40) *
AJL nie ma M3.8.3, doedukuj się w google może najpierw, jest pełno wiedzy do tego. AGU ma możliwość wgrywania przez OBD...

Wszystko zależy od tego gdzie masz sondę AFR wkręconą w wydechu, takie skoki może powodować też wypadanie zapłonu albo limit korekcji fabrycznej sondy.


Ok. ma M3.8.2 z czipem 28F200 a M3.8.3 29F200, ale chyba różnica jest tylko taka, że M3.8.3 można wczytywać dane po obd a ten wcześniejszy nie, więcej na szybko nie znalazłem. Sądziłem, że cała rodzina M3.8.x się nie różni strukturą romu poza możliwością lub nie flashowania przez obd, ale w moim przypadku nie ma to znaczenia, bo nie chcę przerabiać fabrycznego ecu.
Sonda szerokopasmowa jest zaraz obok fabrycznej wąskopasmówki i pasuje mi to na limit fabrycznej sondy, dziękuję za wiedzę i okaże się po podłączeniu det.


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
felcik96
post Wed, 29 Apr 2020 - 18:42
Post #5396


Rookie
Dołączył: Wed, 29 April 2020





Nie wiedziałem czy zakładać nowy temat czy napisać tutaj biggrin.gif Pacjent Toyota Celica 1.8 z 96 roku. Mam problem z podłączeniem zapłonu do ecumastera det 3. W aucie nie ma czujnika położenia wału jest tylko tzw. multitooth trigger w aparacie zapłonowym. Po podłączeniu ignition in do tego czujnika i bipolar ignition out do ECU samochód odpala, ale ciężej niż normalnie. Wyświetla się synchronized i czyta odpowiednio obroty ale w trakcie jazdy przerywa na niskich obrotach szczególnie po wbiciu drugiego biegu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mat13por_*
post Wed, 29 Apr 2020 - 19:24
Post #5397









Stawiać seja 1.2 8v od razu w trybie FI? Ma ktoś mapę startową pod seryjne wtryski i mógłby pomóc?

Aktualnie doprężony + obróbka głowicy. W planach świątek + kolektor. Projekt for fun smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Wed, 29 Apr 2020 - 20:32
Post #5398


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





Przepraszam że męczę , ale pytanie czy sterownik M3.8.2 ma mapę wypełnienia N75 z TPS i koryguje z czujnika barometrycznego, bo jesli tak to czy nie lepiej N75 wysterować DETem na podstawie ciśnienia doładowania lub MAF ?


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Wed, 29 Apr 2020 - 21:48
Post #5399


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(mat13por @ Wed, 29 Apr 2020 - 19:24) *
Stawiać seja 1.2 8v od razu w trybie FI? Ma ktoś mapę startową pod seryjne wtryski i mógłby pomóc?

Aktualnie doprężony + obróbka głowicy. W planach świątek + kolektor. Projekt for fun smile.gif

Hej, mam pod ręką 1.2 16v na wałkach, portingu, kolektorze, seryjnych wtryskach (max) na fit, napisz na PW to Ci pomogę coś za free.

CYTAT(redwater @ Wed, 29 Apr 2020 - 20:32) *
Przepraszam że męczę , ale pytanie czy sterownik M3.8.2 ma mapę wypełnienia N75 z TPS i koryguje z czujnika barometrycznego, bo jesli tak to czy nie lepiej N75 wysterować DETem na podstawie ciśnienia doładowania lub MAF ?

Da radę, ale DET3 steruje N75 3 razy gorzej od ori ecu w tym przypadku, odpuść.

CYTAT(redwater @ Tue, 28 Apr 2020 - 21:01) *
Ok. ma M3.8.2 z czipem 28F200 a M3.8.3 29F200, ale chyba różnica jest tylko taka, że M3.8.3 można wczytywać dane po obd a ten wcześniejszy nie, więcej na szybko nie znalazłem. Sądziłem, że cała rodzina M3.8.x się nie różni strukturą romu poza możliwością lub nie flashowania przez obd, ale w moim przypadku nie ma to znaczenia, bo nie chcę przerabiać fabrycznego ecu.
Sonda szerokopasmowa jest zaraz obok fabrycznej wąskopasmówki i pasuje mi to na limit fabrycznej sondy, dziękuję za wiedzę i okaże się po podłączeniu det.

M3.8.2 nie ma 28F200.

Różnią się od siebie te dwa sterowniki.

Jak chcesz stroić to za pomocą DET3 to zrób doładowanie na MBC, N75 zostaw w powietrzu luzem, postaw na FIT sterując paliwem z DET3 bezpośrednio i do tego zostaw przepływkę, a zapłon ruszaj w DET3.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Thu, 30 Apr 2020 - 08:38
Post #5400


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





CYTAT(Mis @ Wed, 29 Apr 2020 - 21:48) *
Da radę, ale DET3 steruje N75 3 razy gorzej od ori ecu w tym przypadku, odpuść.


M3.8.2 nie ma 28F200.

Różnią się od siebie te dwa sterowniki.

Jak chcesz stroić to za pomocą DET3 to zrób doładowanie na MBC, N75 zostaw w powietrzu luzem, postaw na FIT sterując paliwem z DET3 bezpośrednio i do tego zostaw przepływkę, a zapłon ruszaj w DET3.


Dzięki, jest jeszcze opcja M3.8.3 z AGU który tam siedział pierwotnie i mogę go użyć. Może on lepiej się zgra z DET3, poprostu boję się stawiać det w FIT , aczkolwiek jeśli potwierdzisz, że i na 3.8.3 będzie lepiej to zrobić na FIT, to tak zrobię. Zawsze lepiej posłuchać doświadczonych. rolleyes.gif


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 268 269 270 271 272 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 15:38