![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5281
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 31 March 2015 Skąd: okolice Radomia ![]() |
Witam. Składam sobie silnik Fiata 1.2 8V (sterownik Magneti Marelli) z turbo Td04 11g. Mam zamiar wystroić go Det 3 w FI. Chciałbym sterować doładowaniem za pomocą EBC, ale moja turbina ma zawór sterowany podciśnieniem. Jak to zrobić? Chodzi mi oczywiście o ustawienia Deta. Mam zamiar zrobić zasobnik podciśnienia z zaworkiem zwrotnym.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5282
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 23 June 2017 Skąd: malopolska ![]() |
To turbo z TDS 2.5? Ono chyba ma gruszkę nadciśnieniową. Jeśli jednak masz na podciśnienie to zmień na nadciśnieniową dorób mocowania i steruj normalnie. Odnośnie ustawienia to zależy jakiego zaworu użyjesz.
|
|
|
![]()
Post
#5283
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 31 March 2015 Skąd: okolice Radomia ![]() |
Kupując ją sprzedawca mówił, że to turbina od 2.5TDS, ale właśnie ma gruszkę podciśnieniową. Nikt nie sterował doładowaniem podciśnieniem?
|
|
|
![]()
Post
#5284
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 23 June 2017 Skąd: malopolska ![]() |
Jak wyobrażasz sobie magazynować to podciśnienie w zbiorniku? Co gdy się 'skonczy' podciśnienie i zamknie się WG, będziesz dobijać do boostcuta? Czy może montaż vacupompy i komplikowanie wszystkiego? Zmieniasz gruchę na nadciśnieniową podpinasz zaworek np. n75 z vaga i sterujesz bez komplikacji i problemów.
|
|
|
![]()
Post
#5285
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
2.5tds ma gruszkę nadciśnieniową na okolice 1-1,1bar seryjnie.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5286
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 January 2020 ![]() |
Proszę państwa - czy temat przewodni wątku obejmuje też pytania związane z det3? Nie chciałbym śmiecić ale potrzebuję jakiejkolwiek mapy bazowej do deta w trybie FI. Dopiero zaczynam przygodę z takimi urządzeniami ale mam już wszystko podłączone, sprawdzone, wykalibrowane, silnik odpala i szukam bazy do dalszej nauki - pacjent to R4 16V 1,4 fiata.
Jeśli zabłądziłem to przepraszam i usunę post. |
|
|
![]()
Post
#5287
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tak, to wątek o det3.
Napisz jakie masz ecu w 1.4 16v. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5288
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Proszę państwa - czy temat przewodni wątku obejmuje też pytania związane z det3? Nie chciałbym śmiecić ale potrzebuję jakiejkolwiek mapy bazowej do deta w trybie FI. Dopiero zaczynam przygodę z takimi urządzeniami ale mam już wszystko podłączone, sprawdzone, wykalibrowane, silnik odpala i szukam bazy do dalszej nauki - pacjent to R4 16V 1,4 fiata. Jeśli zabłądziłem to przepraszam i usunę post. NA czy doładowany? Alpha-n czy Speed density FI? |
|
|
![]()
Post
#5289
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 January 2020 ![]() |
Tak, to wątek o det3. Napisz jakie masz ecu w 1.4 16v. Magneti Marelli IAW 18FD.5Z z punto 1,2 16V a na nim DET3 w trybie FI. @Ziuzio - NA, Alpha-n ponieważ nowe wałki sportowe Świątka robią maksymalnie 80 - 90 kPa a dolot krótki: ITB 4 przepustnice z Suzuki gsxr750 z wtryskami ustawionymi w Det na 300ccm i fullgrupa na out1, divider 2 ECU spięte z Det3 poprawnie: mam skalibrowane odczyty CLT, IAT, TPS, Crank sensor poprawnie widzi obroty, Det3 w wersji z wbudowanym MAP. Silnik odpala - jedyne co ustawiłem to w IgnTable początkowe wartości dla wolnych obrotów na -10 Do wejścia MapSwitch (w trybie analog input, 5V linear) podłączyłem też odczyt z STAG AFR (sonda wkręcona w wydech za silnikiem) ale dziwnie się zachowuje: po rozgrzaniu sondy wartość rośnie do 4,8-5,0 V (czyli ubogo) i nie bardzo chce się zmienić. Tyle mojej wiedzy - liczę na Wasze wsparcie ponieważ nie chciałbym wpisywać losowych wartości w FuelTab, VE Table i IgnTable. |
|
|
![]()
Post
#5290
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Jak nic nie zmienisz w VE Table to i może być cały czas ubogo jak nie ma paliwa. Nikt nie wpisuje wartości losowych tylko patrzysz na AFR i według niego korygujesz nie ma złotego środka że wgrasz mapę od kogoś nawet z tego samego silnika i będzie Ci to chodziło, ba nawet może nie odpalać.
Przy okazji mam pytanie. Sprawdzał ktoś jak dużo różni się moc badana na hamowni a w DET3 ? I jakie są różnice procentowe w mocy na kołach a na silniku oczywiście w przybliżeniu ? Tutaj mój wykres z DET pacjent W124 2.3T 0.7b. Bardzo by mi pomogło jak miałby ktoś zdjęcia z porównań jak to wychodzi mocowo. Wykres W124 2.3T 0.7b -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#5291
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 January 2020 ![]() |
nie ma złotego środka że wgrasz mapę od kogoś nawet z tego samego silnika i będzie Ci to chodziło, ba nawet może nie odpalać. Mam tego świadomość i zgadzam się z Kolegą. To może inaczej: czy któryś z Kolegów mógłby podzielić się swoim konfigiem z Det3 ? Chciałbym go przeanalizować i porównać do moich ustawień. Jeśli takie informacje są płatne to też jestem zainteresowany. |
|
|
![]()
Post
#5292
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Qube77 jeśli masz wszystkie podstawy dobrze napisane to:
Wklep w mapę ve ~30 na wolnych i 100 na ciśnieniu atmosferycznym. Interpolacja mapy i masz z grubsza ogarnięte zakresy do N/A. Powyżej 1b w dolocie (powyżej ciśnienia atmosferycznego) ve będzie szło w górę. Ile? to musisz sprawdzić organoleptycznie. Potem odpal furę i zrób tak mapę ve aby na wolnych mieć ~13afr chyba że będzie chodzić stabilnie to możesz zjechać w 14.7. Reszta to już długie godziny testów i obserwacji ![]() Jeśli ve na wolnych będzie mieć ~50 albo i więcej to prawdopodobnie masz zbyt małe wtryski wklepane w deta, jeśli odwrotnie to wiadomo że zbyt duże ![]() Miłej zabawy. |
|
|
![]()
Post
#5293
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Stroiłem 1.2 16v z det3 fit z magneti marelli na świątkach, możesz odezwać się na pw o mapę.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5294
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 January 2020 ![]() |
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi - silnik pracuje coraz stabilniej.
Mam jeden problem z odczytem AFR - zamontowałem na stałe kontroler STAG AFR z sondą Bosch LSU 4.9 i problemem jest chyba nieumiejętne wpięcie do DET: - pomiar multimetrem: pomiędzy wyjściem pomiarowym Staga (o-5V) a masą pokazuje odczyty poprawne, ok 1,5 - 2,5 Edit: pomiar jest zależny od cyklu pracy STAG AFR - wyjaśnienie poniżej - pomiar DET: wyjście pomiarowe Stag wpięte na pin2 deta i konfiguracja: tables switch use as analog input, skala 5Vlinearscale - odczyt niepoprawny, po rozgrzaniu sondy pomiar w decie pokazuje 4,9 - 5 V Edit dla zainteresowanych: - w/w ustawienia DET są poprawne - STAG AFR potrzebuje czasu na rozgrzanie sondy (ok pół minuty) i w tym czasie na wyjściu pomiarowym podaje ok 2,5V - po tym czasie uruchamiam silnik i odczyt napięcia jest prawidłowy (zmienia się płynnie wraz ze zmianą składu mieszanki) - problemem dla STAG AFR jest uruchomienie silnika przed czasem rozgrzania sondy - w takim wypadku pomiar rośnie do 4,9 - 5V i nie zmienia się (bez względu na skład mieszanki) |
|
|
![]()
Post
#5295
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Skala ma być ustawiona pod afr o danym zakresie, a nie liniowe 5v.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5296
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Mam pytanie odnośnie map sensora, zamocowałem go na kolektorze na jednej odnodze. Dlaczego przy pełnym doładowaniu występują takie skoki ?? Nie powinno to wyglądać bardziej płynnie ??
![]() Czy doładowanie aktualne to wyciągnąć taką średnią z tych pików czy jak ? -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#5297
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Włącz filtr w general settings i map sensor setting.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5298
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
W general settings miałem ale w map sensor już nie. Fajnie już teraz filtruje ale trzeba od nowa dostrajać bo się AFR rozjechał.
-------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#5299
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
Panowie jak się stroi tabele odnośnie wzbogacenia przy przyśpieszaniu - acceleration enrichment dTPS rate table ?
Myślałem że będzie tam ruchomy znacznik i przesuwał się po komórkach 2D w zależności od wduszenia gazu ale nic się nie dzieje, mapa jest "surowa" Skąd czerpać informacje którą komórkę % tam ruszyć ? Czy całościowo wszystkie je zmieniać naraz ? |
|
|
![]()
Post
#5300
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
Panowie jak się stroi tabele odnośnie wzbogacenia przy przyśpieszaniu - acceleration enrichment dTPS rate table ?
Myślałem że będzie tam ruchomy znacznik i przesuwał się po komórkach 2D w zależności od wduszenia gazu ale nic się nie dzieje, mapa jest "surowa" Skąd czerpać informacje którą komórkę % tam ruszyć ? Czy całościowo wszystkie je zmieniać naraz ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 15 September 2025 - 16:40 |