![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5261
|
|
User Dołączył: Sun, 27 July 2014 ![]() |
Panowie mam pytanie. Zapłon aparat zapłonowy czy jest jakaś możliwość podpięcia do deta aby móc cofać przyspieszać zapłon?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5262
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Przerywaczowy czy "tranzystorowy"/elektroniczny? Przerywaczowy raczej nie do ogarnięcia bez dodatkowego modułu/tranzystora. Elektroniczny bez problemu, byle wpiąć się w sygnał sterujący, a nie ładujący już cewkę.
|
|
|
![]()
Post
#5263
|
|
User Dołączył: Sun, 27 July 2014 ![]() |
Przerywaczowy. Volkswagenowski hall. A jak da się to wytłumaczysz jak to można zrobić? Od cewkomodulu idzie sygnał do aparatu. Ewentualnie jeśli coś to da i jest konieczność mogę zamontować oddzwielna cewke i modul jak to było w starszych vw
|
|
|
![]()
Post
#5264
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
To akurat masz bezprzerywaczowy aparat. Wepnij się w sygnał z Halla, dołóż Pullupa do wejścia w Decie, w ustawieniach Retard single signal, wybierz czujnik Halla, 4 zdarzenia zapłonowe na 720* i powinno ładnie opóźniać zapłon.
|
|
|
![]()
Post
#5265
|
|
User Dołączył: Sun, 27 July 2014 ![]() |
Ok to Piszesz jak wejscie do deta wpiąć a jak wyjście do cewkomodulu? Akurat na sygnałowy jestem tak podpięty by det widział sygnal tak jak napisałeś. Na ignition out dać cewkomoduł?
|
|
|
![]()
Post
#5266
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Przetnij kabelek idący do cewkomodułu, do Ignition in będziesz potrzebował dopiąć jeszcze Pull upa. Drugi koniec kabla, idący do cewkomodułu, podłącz do Ignition out.
|
|
|
![]()
Post
#5267
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Witam,
Przeszedłem z DEC na DET3 i zacząłem strojenie w trybie FI, ustawiłem czujniki (IAT, CLT, MAP, TPS nie posiadam) wszystkie pokazują w miarę poprawnie. Sygnał do obrotów wziąłem z cewki (tak samo miałem podłączony DEC) w ignition ustawiłem na Retard Single Signal i 4 imp. na cykl silnika, wtryskiwacze 380cc/min. I tutaj pojawia się problem, silnik odpala ale faluje wskazania z sondy pokazują 7-8 AFR zacząłem zubażać w tabeli VE ale zmiana np z 50 na 49 to skok w granicy 2-3 AFR czasami zero reakcji, ogólnie dziwnie sonda pokazuje bo czasami jest 7-8 nagle wyskoczy 20, 30 i znów wraca do wskazań że jest bogato. Kolejnym problemem jest fakt że obroty pokazuje dobrze ale do pewnego momentu po wciśnięciu gazu rozkręci się do ok 3k obr a w programie w bar display wywali 6k obr i czas wtrysku spada na chwilę do 0ms tak jakby działała odcinka lub hamowanie silnikiem. Kupiłem już koło 60-2 i będę je montował ale zastanawia mnie fakt co może być tego przyczyną, może ktoś spotkał się z takimi objawami ? -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#5268
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Byłoby niesamowicie przyjemnie gdybyś dopisał jakie auto i ecu.
Gdzie sonda zamontowana? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5269
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Byłoby niesamowicie przyjemnie gdybyś dopisał jakie auto i ecu. Gdzie sonda zamontowana? Auto Mercedes W124 wcześniej wtrysk mechaniczny Ke-Jetronic, później układ paliwa przerobiony na EFI z sterowaniem DEC. Teraz chcę przerobić na DET3 bo montuję turbo. ECU oryginalne mercedesa (Nie nadające się zbytnio do niczego), czujnik oryginalny to jedynie CLT, IAT i MAP dokładany zewnętrznie, TPS-a brak od nowości. Sonda z kontrolerem Innovate LM-2 zamontowana w kolektorze wydechowym w miejscu oryginalnej sondy wąskopasmowej. -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#5270
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
AFR ok 8 to już na granicy palności więc jeśli w danym cyklu pracy mieszanka nie da rady się zapalić i w wydech poleci mieszanka powietrza z paliwem (o 21% zawartości niespalonego tlenu)
to się nie dziw że AFR ci skacze od 8 do 20 |
|
|
![]()
Post
#5271
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Rozumiem odczyty w granicy 20 AFR ale skoki ponad 21% to czysta fikcja bo tlenu przecież silnik nie produkuje
![]() -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#5272
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
AFR ok 8 to już na granicy palności więc jeśli w danym cyklu pracy mieszanka nie da rady się zapalić i w wydech poleci mieszanka powietrza z paliwem (o 21% zawartości niespalonego tlenu) to się nie dziw że AFR ci skacze od 8 do 20 W M50B25 AFR 9,2-9.00 już zdmuchuje iskre. -------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]()
Post
#5273
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 June 2014 Skąd: Tarnów ![]() |
Może masz po prostu uwaloną sondę, mi też pokazywała cuda, wymieniłem na inną i pokazywała dobrze przez jakieś 2 dni, potem wjechałem na kamienisty parking w robocie i chyba kamyk w nią uderzył i umarła
![]() Pytanie, czy można do DET3 podpiąć czujnik spalania stukowego? Jak podłączyć konroler AFR od Zukreatora do DET3? Dodam że problem z gubieniem sync został rozwiązany, problemem był ten uchwyt który przesuwał CPW w bok pod inne koło, zostało założone ori koło z wieńcem od wewnątrz i czujnik w ori miejsce i jest dobrze ![]() -------------------- fb@GrubyGarageProjekt
Seicento 1.4 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#5274
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 21 October 2018 ![]() |
Zawór od kontroli doładowania MAC, może być podłączony pod Power Out #1 (bezpośrednio)?
|
|
|
![]()
Post
#5275
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
tak
|
|
|
![]()
Post
#5276
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 03 March 2020 ![]() |
Mam pytanie czy w DET3 można przesunąć limiter obrotów?
|
|
|
![]()
Post
#5277
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Jeśli sterujesz wtryskiwaczami bezpośrednio, to tak.
|
|
|
![]()
Post
#5278
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 03 March 2020 ![]() |
Dobrze może inaczej mam silnik x20xer ale na osprzęcie x20xev czyli simtec 56.5 z tego co się orientuję jest to chyba pełna sekwencja (jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi) chciałem podłączyć DET3 jeśli możliwa będzie zmiana limitera, jeśli nie będę kombinował z przeróbka oryginalnego sterownika, jako że mam możliwość i wiedzę żeby go podłączyć chciałem obniżyć koszt strojenia o podłączenie DET3, wtedy dać to komuś do strojenia, czy ktoś mógłby coś poradzić w tym wypadku? Jakie czujniki podłączyć pod DET3? I czy faktycznie będzie możliwość podwyższenia limitera?
|
|
|
![]()
Post
#5279
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
W tym ecu przesunięcie limitera rpm to prosta sprawa.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5280
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Jak dłubiesz tylko jednorazowo, to zrób to na seryjnym ecu.
Jeśli planujesz jakieś upgrady zrób to na Decie, wtryskiwacze wtedy można maksymalnie w półsekwencji podpiąć(czy to w opcji piggy czy FI). Zacznij od podpięcia i sprawdzenia czy prawidłowo działa zapłon, Simtec 56.5 z XEVa ma specyficzną obsługę czujnika położenia wału. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 15:40 |