Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 25 26 27 28 29 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Ziuzio
post Tue, 20 Jan 2009 - 21:30
Post #521


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Jadzwin @ Sun, 18 Jan 2009 - 19:05) *
Wprowadzilem taka zmiane jaka proponowales. Przy 700 obrotach przelacza sie poziom sygnalu z low na high.
Pamietaj zeby w setupie ustawic low.

Firmware 1.80 Croma


Wszystko działa, pięknie dziękuje za profi obsługęsmile.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 20 Jan 2009 - 21:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mcgiver
post Tue, 27 Jan 2009 - 18:46
Post #522


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





własnie przeczytałem w instrukcji ecumastera
CYTAT
możliwość kalibracji dowolnego czujnika analogowego, dzięki czemu wartości analogowe mogą być wyświetlane w ich realnych wartościach (np. sygnał z MAP sensora w barach,
sygnał z sondy szerokopasmowej jako AFR

chodzi mi o afr
jak to działa? podpinamy obojetnie jaka sondę szerokopasmową i w jaki sposób wyświetla te wartosci z sondy ? na laptopie czy jak?jak to skonfugurować? czy wartości są bardziej realne niż z tanich zegarów?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 27 Jan 2009 - 19:24
Post #523


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





DET II nie ma w sobie kontrolera sondy szerokopasmowej. Wiec zeby miec w swince odczyty z sondy WBO potzrebujesz kontroler (np AEM UEGO) i dopiero sygnal z takiego kontrolera podpinasz do swinki. Precyzja wskazan zalezy tylko i wylacznie od jakosci kontrolera.

Pozdrowienia
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 27 Jan 2009 - 19:31
Post #524


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





hmm.. ale to już chyba przerost formy nad treścia , czy się mylę ?
jaki koszt takiego kontrolera i jakiegoś wyświetlacza do tego w porównaniu do średnio dobrego zegara?
nada się do tego sławna płytka testowa atmega jako kombajn do wszystkich czujików?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 27 Jan 2009 - 21:58
Post #525


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Raczej kontroler musisz kupic. Zrobienie samodzielne jest mozliwe jakkolwiek zajmie ci troche czasu zrozumeinie dzialania samego czujnika oraz algorytmow wymaganych do jego sterowania.
Potem jeszcze zakup gazow kalibracyjnych zeby upewnic sie ze wszytsko dziala, pewnie po drodze uszkodzona sonda, etc...
Taniej wyjdzie kupic gotowe rozwiazanie.
Na allegro jest np. Innovate LC1 (kontroler + wskaznik) cos kolo 900 pln.


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 28 Jan 2009 - 00:14
Post #526


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





liczyłem raczej na cos innego niż gotowe drogie zegary , bardziej cichociemnego , równie skutecznego i wiarygodnego .
wolałbym jeden wiekszy wyswietlacz niekoniecznie w bardzo widocznym miejscu na którym bedą wszystkie niezbedne parametry.;temperatury, cisnienia , afr i egt
Wiem ze są takie rozwiązania właśnie na bazie płytki testowej atmega 8 lub nowsze i chyba nawet to na tym forum miedzyinnymi widziałem.
nie kazdy do poprawy samopoczucia potrzebuje widoczych z daleka dla gawiedzi wszystko mówiacych wskazników na słupkach i kokpicie, choc pewnie tak będzie.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Wed, 28 Jan 2009 - 09:44
Post #527


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





Jezeli potrzebujesz wszystkiego w jednym, chłopaki ode maja i chwala http://www.zeitronix.com/, mozna dostac u uzytkownika showkemp..


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Wed, 28 Jan 2009 - 12:21
Post #528


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT(mcgiver @ Wed, 28 Jan 2009 - 00:14) *
liczyłem raczej na cos innego niż gotowe drogie zegary , bardziej cichociemnego , równie skutecznego i wiarygodnego .
wolałbym jeden wiekszy wyswietlacz niekoniecznie w bardzo widocznym miejscu na którym bedą wszystkie niezbedne parametry.;temperatury, cisnienia , afr i egt
Wiem ze są takie rozwiązania właśnie na bazie płytki testowej atmega 8 lub nowsze i chyba nawet to na tym forum miedzyinnymi widziałem.
nie kazdy do poprawy samopoczucia potrzebuje widoczych z daleka dla gawiedzi wszystko mówiacych wskazników na słupkach i kokpicie, choc pewnie tak będzie.



To kup sobie samo LC-1 (najtaniej) i do tego możesz sobie zrobić wskaźnik (wyświetlacz)na Atmedze. Zresztą wskaźnik do wystrojenia nie jest konieczny, zawsze można podłączyć LC-1 do DETa, albo odpalić sobie wirtualny wskaźnik z logworksa.

Jeśli nadal chcesz budować swój kontroler szerokopasmówki to wejdź na: http://www.megamanual.com/PWC/ Życze podzenia tongue.gif

PS. Powoli robi sie OT, o szerokopasmówkach było już wielokrotnie na forum....


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HID
post Wed, 28 Jan 2009 - 17:14
Post #529


Rookie
Dołączył: Wed, 28 January 2009





Witam wszystkich
Mam takie pytanko jak podłączyć +do DET II ?
Pytam bo ja mam podłączone do ECU ale załącza się po stacyjce a kolesiowi w kreatorze mocy podłączyli na stałe.]
Z opisu w instrukcji wnioskuje że po stacyjce ale teraz już zgłupiałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 28 Jan 2009 - 17:45
Post #530


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow






Nie powinine byc podlaczony na stale tylko po stacyjce....



Pozdrowienia
Jadziwn



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HID
post Wed, 28 Jan 2009 - 20:22
Post #531


Rookie
Dołączył: Wed, 28 January 2009





No tak właśnie myślałem
Dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawciu
post Sun, 01 Feb 2009 - 22:15
Post #532


Rookie
Dołączył: Mon, 12 March 2007
Skąd: Pruszków





Witam,

podłączyłem DET2 do celiki ST185 silnik 3SGTE.
nie przecinałem przewodów do ecu, powpinałem się w nie, aby najpierw posprawdzać czy urządzenie poprawnie będzie czytać sygnały.
podpiąłem jak na poniższym opisie:



wszystko jest w miarę ok (troszkę zawyżone wartości AFR z szerokopasmowej sondy, sonda z całym kompletem ZT-2 od zeitronixa),
na razie jak na schemacie pod deflection jest podpięta też przepływka, docelowo przy konwersji będzie podpięty map-sensor 3.5Bar z zestawu Zeitronix.
przykładowy screen z jazdy:



jak widać mamy wartości: afr, rpm, napięcie z przepływki.

Chciałbym się dowiedzieć jak powinienem skonfigurować urządzenie w zakładce Setup?
Co mam ustawić w ramce Ignition?
Jakie wprowadzić wartości w input signal ranges?
Czy, to że ta przepływka pokazuje wartości 0-5V odwrotnie, trzeba jakoś konfigurować?

Z jakiego przewodu mam czytać położenie wału? bo na DET2 tym sterujemy zapłon, prawda?
teoretycznie powinno to być z G1 Distributor, jednak po podpięciu w Ignition #1 IN, obroty czyta 4x mniejsze niż aktualne i i tak nie podaje sygnału z wału.
pin G2 odpada bo to nie o te wartości raczej chodzi.
teoretycznie na NE jest chyba więcej danych niż na G1? czy powinno być podpięte NE?

Czy może to wina mojego firmware? albo tego że nie ustawiłem czegoś w setupie?
jaka powinna być odpowiednia wersja dla mojego zastosowania?
w helpie podaje mi ze mam wersja 1.14, ale to raczej nie wersja firmware wgranego do urządzenia.

Tu schemat pinów w moim ECU:



Czy o czymś jeszcze zapomniałem?

Pozdrawiam,
Pawciu




--------------------
Celica ST185 turbo 4WD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 02 Feb 2009 - 11:12
Post #533


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Wieczor przesle linka do schematu + konfiguracja...


Pozdrowienia
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Mon, 02 Feb 2009 - 11:57
Post #534


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





nie wiem czy było więc jeśli pytanie się powtarza to nie bijcie

interesuje mnie konwersja MAF to MAP za pomocą DET II


CYTAT("w instrukcji pisze")
Ważnym jest aby auto miało temperaturę roboczą, oraz aby w trakcie jazdy
pokryć jak największe obszar mapy (jazda ze zróżnicowaną prędkością oraz ze
zróżnicowanym uchyleniem przepustnicy).


mój samochód ma starego automata sterowanego mechanicznie więc napewno nie dam rady zrobić tego na jednym biegu, czy to oznacza że poprzez DET II nie jestem w stanie zrobić takiej konwersji :?:

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 02 Feb 2009 - 14:28
Post #535


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(AWSA @ Mon, 02 Feb 2009 - 11:57) *
nie wiem czy było więc jeśli pytanie się powtarza to nie bijcie

interesuje mnie konwersja MAF to MAP za pomocą DET II




mój samochód ma starego automata sterowanego mechanicznie więc napewno nie dam rady zrobić tego na jednym biegu, czy to oznacza że poprzez DET II nie jestem w stanie zrobić takiej konwersji :?:

pzdr


Jestes w stanie zrobic, ale recznie musisz wpisywac wartosci w komorki ktorych nie "odwiedzisz" albo zrobisz to rzadko.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Mon, 02 Feb 2009 - 14:30
Post #536


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





czyli jak dobrze rozumiem, będę miał "na czuja" czyli niedokładnie, jak dla mnie zbyt duże ryzyko dla silnika, dzięki za szybką odpowiedź

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 02 Feb 2009 - 14:39
Post #537


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(AWSA @ Mon, 02 Feb 2009 - 14:30) *
czyli jak dobrze rozumiem, będę miał "na czuja" czyli niedokładnie, jak dla mnie zbyt duże ryzyko dla silnika, dzięki za szybką odpowiedź

pzdr


Jak chcesz na czuja wpisywac to bedziesz mial - zwykle automat i tak trzeba poprawic i zwlaszcza na granicach obszarow ktorych nie odwiedziles oraz na niskich obrotach i malych obciazeniach - taki tego urok. Ja nieraz robilem konwersje z reki bo nie mialem z czego logowac (nie bylo przeplywki seryjnej) i sie dalo smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Mon, 02 Feb 2009 - 14:59
Post #538


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





seryjna przepływka jest ale jakoś na czuja do mnie nie przemawia unsure.gif ale to chyba ze strachu przed uszkodzeniem świeżego silnika

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 02 Feb 2009 - 15:28
Post #539


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Na czuja znaczy robisz mape recznie i poprawiasz na podstawie wskazan AFR smile.gif
A nie na czuja ze robisz mape i dajesz ogien smile.gif

CYTAT(AWSA @ Mon, 02 Feb 2009 - 15:59) *
seryjna przepływka jest ale jakoś na czuja do mnie nie przemawia unsure.gif ale to chyba ze strachu przed uszkodzeniem świeżego silnika

pzdr



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Mon, 02 Feb 2009 - 15:46
Post #540


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





oki, dzięki za info

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 25 26 27 28 29 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 12:54