![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5141
|
|
User Dołączył: Wed, 15 January 2014 ![]() |
Dodatkowo zastanawiam się nad parametrem injection divider - co to dokładnie oznacza ? Teraz mam ustawione 1 i bank fire parami, czy ustawienie tego parametru na 2 sprawi, ze wtryski otworzą się 2 razy częściej w tej samej jednostce czasu czy 2 razy rzadziej ? Wydaje mi się, że rzadziej i może zabawa tym parametrem pozwoliłaby trochę wydłużyć czas wtrysku na wolnych ? Bo teraz jest ok. 1,4ms co wydaję się być niewiele w stosunku do injection opening time 0.9ms ? Dla potomnych - zwiększanie parametru injection divider zmniejsza liczbę wtrysków na cykl pracy silnika, w moim przypadku dzięki temu zwiększył się czas wtrysku na wolnych, które teraz są dużo stabilniejsze przy AFR ok.14 (wcześniej tylko na AFR 12 było stabilnie) Kolejny problem teraz się pojawił - przy jeździe bez doładowania wszystko jest ok i nic nie stuka do samej odcinki, jak tylko włączę kompresor to zaczyna przy WOT i powyżej 4krpm strasznie stukać silnik -wydaje mi się, że to knock ale nie jestem pewny, bo w mapie nawet ustawienie wyprzedzenia zapłonu o 10st. mniejszego niż seria dla tych obrotów nie zmienia tego dźwięku (doładowanie tylko 0,4b) - czy mogę mylić ten dźwięk z czymś innym ? np. zdmuchiwanie iskry ? Zapłon teraz postawiony na Edis4 a na oryginalnym rozdzielaczu i kompresorze nie ma tego problemu. I dodatkowo wydaje mi się, że na ori zapłonie jest więcej mocy - nie mierzyłem jeszcze. Jakieś pomysły ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5142
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
Masa podebrana 2cm za wtyczką od TPS grubym przewodem do pinu "ground" DET Też mi się wydaje że przeniesie masy dla DET z TPSu (według pinout ori ECU jest to masa czujników) poprawiło odczyty szczególnie opanowały skaczące TPSrate. Wszystko okaże się podczas jazdy. |
|
|
![]()
Post
#5143
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 08 August 2014 ![]() |
Czy wbudowany w DETa mapsensor się jakoś kalibruje? Przy ciśnieniu atmosferycznym pokazuje 69kPa i nie wiem czy jest uszkodzony czy można go jakoś ustawić.
DET w trybie FI |
|
|
![]()
Post
#5144
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Oczywiście, że tak
![]() -------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
![]()
Post
#5145
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 08 August 2014 ![]() |
No właśnie wczoraj chyba doszedłem o co chodzi. Dostałem deta z mapsensorem 400kPa zamiast 250kPa. Jak przestawiłem parametry pod 400, to w atmosferze pokazuje 100kPa.
|
|
|
![]()
Post
#5146
|
|
User Dołączył: Sun, 27 July 2014 ![]() |
Panowie jedno pytanie. czy pod zasilanie +5v w det3 można wpiąć iat clt i tps ? czy bedzie za dużo ?
|
|
|
![]()
Post
#5147
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5148
|
|
User Dołączył: Wed, 15 January 2014 ![]() |
Zewnętrzny MAP sensor i często IAT przez opornik Rx
Czy spotkaliście się z filtrami (np. kondensator) dla sygnału CLT/IAT ? Bo trochę poszarpany jest ten sygnał w DET |
|
|
![]()
Post
#5149
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5150
|
|
User Dołączył: Wed, 15 January 2014 ![]() |
u mnie skacze do 8 stopni
|
|
|
![]()
Post
#5151
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
To sporo
|
|
|
![]()
Post
#5152
|
|
User Dołączył: Wed, 15 January 2014 ![]() |
no też mi sie wydaje, że trochę dużo dlatego mysle o jakimś filtrze, żeby to wygładzić
czy też masz niewykorzystaną mapę korekcji IAT dla VE map ? Ponoć korekcja IAT jest wpisana w algorytm i nie trzeba uzupełniać tej korekcji ale nie jestem pewny - ktoś może to potwierdzić ? |
|
|
![]()
Post
#5153
|
|
User Dołączył: Sun, 27 July 2014 ![]() |
Pod odpowiednie piny w DET podbierasz sygnały z czujników z OEM ECU. Pod 5V nie podłączasz bezpośrednio czujników (chyba że zewnętrzny MAP sensor) Ja nie jestem zielony w tym, pytam tylko czy można podpiąć pod zasilanie iat clt tps 3 do 1 pod 5v. To ma byc całkiem co innego i dlatego taka informacji mi jest potrzebna ... |
|
|
![]()
Post
#5154
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
Czy poprzez temperaturę z czujnik IAT można wywnioskować na ile chłodzi powietrze intercooler i na ile jest wydajny?
Czy jest to nie miarodajne i należy zamontować osobny czujnik zaraz za IC.? |
|
|
![]()
Post
#5155
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
Panowie jedno pytanie. czy pod zasilanie +5v w det3 można wpiąć iat clt i tps ? czy bedzie za dużo ? Na 99% uciągnie, dla pewności napisz mail do Ecumastera z pytaniem o wydajność prądową źródła +5V. Czy spotkaliście się z filtrami (np. kondensator) dla sygnału CLT/IAT ? Bo trochę poszarpany jest ten sygnał w DET Mi się te sygnały skaczą w przedziale 2 C. U Ciebie podobnie ? To sporo 2*C to nic, ja bym zostawił jak jest. Zaznaczcie sobie opcję "smooth graph" i zapomnijcie o temacie. czy też masz niewykorzystaną mapę korekcji IAT dla VE map ? Ponoć korekcja IAT jest wpisana w algorytm i nie trzeba uzupełniać tej korekcji ale nie jestem pewny - ktoś może to potwierdzić ? Tu masz algorytm, wszystko jest w instrukcji obsługi. Gdybyś pofatygował się choć odrobinę i podpiął sondę szerokopasmową to zobaczyłbyś że AFR leci w górę razem z IAT. EDIT: Chodzi Ci o Air Density pewnie. ![]() Czy poprzez temperaturę z czujnik IAT można wywnioskować na ile chłodzi powietrze intercooler i na ile jest wydajny? Czy jest to nie miarodajne i należy zamontować osobny czujnik zaraz za IC.? To pytanie jest... ![]() Jeśli już chcesz badać wydajność IC to powinieneś zamontować czujnik temperatury przed IC. -------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]()
Post
#5156
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
Chodziło mi o przed a nie za... Że tak powiem myli mi się to.
Czyli pomiędzy kolektorem dolotowym a wyjściem IC różnica w temperaturze powietrza będzie nie wielka. Po prostu chodziło mi o sprawdzenie efektywności chłodzenia pomiędzy jednym a innym intercoolerem - czy po prostu wystarczy odczyt z czujnika IAT czy trzeba montować jakiś zewnętrzny zaraz przy wyjściu IC by uzyskać wiarygodne wyniki |
|
|
![]()
Post
#5157
|
|
User Dołączył: Sun, 27 July 2014 ![]() |
Dzięki za odpowiedź
![]() |
|
|
![]()
Post
#5158
|
|
User Dołączył: Wed, 15 January 2014 ![]() |
Tu masz algorytm, wszystko jest w instrukcji obsługi. Gdybyś pofatygował się choć odrobinę i podpiął sondę szerokopasmową to zobaczyłbyś że AFR leci w górę razem z IAT. EDIT: Chodzi Ci o Air Density pewnie. ![]() Znam instrukcję i jeżdżę cały czas z podpiętym AFR - pytanie jest czy używać i w jakim celu korekcji IAT skoro algorytm sam bierze pod uwagę Air Density ? |
|
|
![]()
Post
#5159
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
Też mi się wydaje że przeniesie masy dla DET z TPSu (według pinout ori ECU jest to masa czujników) poprawiło odczyty szczególnie opanowały skaczące TPSrate. Wszystko okaże się podczas jazdy. I przyniesienie masy na dużo nie pomogło. To znaczy zaraz po przeniesieniu było super ale tylko ten jedyny raz. Kreski w logu były poziomie TPSrate nie skakał, zero wzbogaceń przy przyśpieszaniu przy lekkim muśnięciu gazu, sama reakcja i praca silnika była wzorcowa. A na drugi dzień i do teraz na samym przekluczonym zapłonie TPSrate skacze +/- 3% IAT i CLT skaczą w przedziale 2C. Po odpaleniu lekkie muśnięcie gazu dodaje wzbogacenie, TPSrate skacze 6,8 a nawet 14% zauważyłem. Podwyższenie wartości dTPS threshold % nic nie skutkuje. OEM masę która jest przykręcona do obudowy termostatu przeniosłem na minus aku z racji że jest w niedalekim sąsiedztwie przewodów zapłonowych ale też zero zmian Wszytkie masy poczyszczone do żywego (aku, ECU, pleciona na skrzyni) , świece z opornikiem i jaja... Już nie wiem czy to być może alternator daje jakieś zakłócenia, czy wina leży po stronie DET... ![]() Tu odczyty zaraz po przeniesieniu masy na masę czujników ![]() A tu na drugi dzień (nic nie zmieniane). Po lewej stronie odczyty z wczoraj (co było tak dobrze) a po prawej na drugi dzień ![]() Różnicy w napięciu między plusem aku a punktami masowymi nie było - wszędzie 12.11V przy zgaszonym aucie |
|
|
![]()
Post
#5160
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
Wyregulowalem właściwie czujnik TPS w oprogramowaniu DET bo były wpisane wartości domyślne i teraz na pracującym silniku mam wskazania 0% (prawidłowo?) a przy WOT 100%. Pozwoliło to uspokoić TPSrate który teraz na biegu jałowym wynosi 0%/s
Problem jednak nadal występuje że z lekkim musnieciem gazu dodaje lekkie wzbogacenie. I bardzo nie podoba mi się odczyt TPSu w DET. Jak mam załączony zapłon lecz nie odpalone auto i zacznę stopniowo wciskać pedal gazu to na odczycie w DET widać jak się płynnie zwiększa kat otwarcia do 100% jak wcisne do końca w WOT. Natomiast jeśli odpale auto i wcisne gaz do połowy to odczyt w DET sięga 15% chyba że mu momentalnie dobije do podłogi to pokaże 100% Mysle że tu leży problem tylko nie wiem czy to wina masy czy samego czujnika TPS? Albo jakieś zaszumienie z alternatora jak pracuje |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 10:42 |