![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#501
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
czyli masowanie sygnału to najlepsza opcja?? ok .
Myslałem ze jesli zmodyfikujemy sygnał lambdy w ten sposób ,że ecu będzie dostawał cały czas napięcie przesunięte o 0,2 volta nizej , to będzie to traktował jako zauboga mieszanka i doleje mimowolnie , a silniczek się będzie cieszył bogatszą mieszanką niż się ecu wydaje ![]() ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#502
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
pewien magik z którym rozmawiałem twierdzi że dioda szotkiego wpieta w szereg miedzy sygnałem z lambdy a ecu powinna przynieść skutek którego się spodziewam czyli obnizyć napięcie o około 0,3v , obnizając afr.
Co o tym sądzicie?? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#503
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Jezeli chceszuzyc dodatkowych wtryskiwaczy w celu zwiekszenia dawki paliwa, mozesz sygnal z sondy lamba wpuscic do swini i na mapie analogowej przemodelowac sobie go wg. potrzeb.
Ewentualnie zmienic charakterystyke przepustnicy za pomoca zewnetrznych rezystorow zeby przy uchyleniu przy ktorym jest boost ECU wylaczal sonde lambda. Jadzwin pewien magik z którym rozmawiałem twierdzi że dioda szotkiego wpieta w szereg miedzy sygnałem z lambdy a ecu powinna przynieść skutek którego się spodziewam czyli obnizyć napięcie o około 0,3v , obnizając afr. Co o tym sądzicie?? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#504
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Jezeli chceszuzyc dodatkowych wtryskiwaczy w celu zwiekszenia dawki paliwa, mozesz sygnal z sondy lamba wpuscic do swini i na mapie analogowej przemodelowac sobie go wg. potrzeb. Ewentualnie zmienic charakterystyke przepustnicy za pomoca zewnetrznych rezystorow zeby przy uchyleniu przy ktorym jest boost ECU wylaczal sonde lambda. Jadzwin Narazie jestem za cienki żeby się bawić w świnię, dlatego szukam prostszych rozwiązań, a z tego co wiem to w obrębie Żywca niema takich zapaleńców jak na tym forum którzy by mi mogli pomóc w opanowaniu świni. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#505
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Heh to co probujesz zrobic jest jeszcze bardziej hardcorowe
![]() Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#506
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Heh to co probujesz zrobic jest jeszcze bardziej hardcorowe ![]() Jadzwin narazie robie tylko rozeznanie w temacie sterowania , jak już będę faktycznie z tym walczył to wtedy się zdam na Wasze doświadczenie i będę się starał robić wszystko co mi się doradzi na tym forum. Mimo małego doswiadczenia w ingerencji w sterowanie funkcjami silnika , narazie zdaję się na mój zmysł techniczny. Ale wielkie dzieki ![]() Narazie nie będę juz zaśmiecał tego wątku moimi prozaicznymi dla Was pytaniami. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#507
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 16 December 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Czy do Ecumastera można podłączyć bezpośrednio sondę szerokopasmowa, np. Bosch LSU-4.2? Czy potrzebny jest jeszcze kontroler?
-------------------- _http://change.menelgame.pl/change_please/1562975/
wesprzyj menela!!! |
|
|
![]()
Post
#508
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Czy do Ecumastera można podłączyć bezpośrednio sondę szerokopasmowa, np. Bosch LSU-4.2? Czy potrzebny jest jeszcze kontroler? Potrzeba kontroler. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#509
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
witam, czy wie ktoś jak podłączyć ecumastera pod silnik 4g63T??
chodzi mi oczywiście o zapłon, bo po podłączeniu (sygnał z czujnika)-->(ignition IN) (ignition OUT)-->ECU samochód nie odpala. http://www.vfaq.com/mods/ecu-harness-1G.html --> schemacik do mojego ECU. jak mam ustawic zaplon w zakladce setup. firmware'ów mam kilka rodzajów az do 1_75 ma ktoś jakieś propozycje?? |
|
|
![]()
Post
#510
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
witam, czy wie ktoś jak podłączyć ecumastera pod silnik 4g63T?? chodzi mi oczywiście o zapłon, bo po podłączeniu (sygnał z czujnika)-->(ignition IN) (ignition OUT)-->ECU samochód nie odpala. http://www.vfaq.com/mods/ecu-harness-1G.html --> schemacik do mojego ECU. jak mam ustawic zaplon w zakladce setup. firmware'ów mam kilka rodzajów az do 1_75 ma ktoś jakieś propozycje?? A czy ecumaster widzi obroty jak jest tylko pod ign in podłaczone?? -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#511
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Schemat podpiecia: Mitsubishi Eclipse 1G Firmware 1.80 (jest tam poprawka na modyfikacje czestotliwosci dla wejscia czestotliwosciowego wiec polecam uzyc tego) Firmware 1.80 Pozdrowienia Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#512
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Silnik Fiat Croma 2.0 8VT, zapłon Microplex, dwie wypustki na wale. Czujnik położenia wału podpięty do IgnitionIn(7), wyjście na BipolarOut(4), w Setup Retard2.5V, nie zaznaczone Low Level Input.
Ecumaster przy kręceniu rozrusznikiem nie widzi obrotów, po zaznaczeniu Low Level Input Ecumaster zaczyna widzieć obroty i silnik odpala, ale wypadają zapłony(rezystor 10k na wejściu nie pomaga), po odznaczeniu Low Level Input na zapalonym silniku, zapłon przestaje świrować oraz obroty są ok. Niestety ponowne odpalenie bez zaznaczenia Low Level jest niemożliwe(nie pomaga żaden Pull-up na wejściu). Najlepiej byłoby gdyby był soft który do 600rpm działa na Low Level, powyżej 600rpm automatycznie przechodzi na tryb "bez Low Level":). |
|
|
![]()
Post
#513
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Przy jakich obrotach wypadaja zaplony ? Jaki firmware uzywasz ?
Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#514
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
Jadzwin dzięki wielkie!!!
PZDR!! |
|
|
![]()
Post
#515
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Firmware próbowałem wszystkie od 1.51 oprócz 1.80,bo jeszcze go nie było:), zapłony wypadają już od ok. 1100rpm.
Edit: Na 1.80 jest to samo, na Low level Input zapala na dotyk, ale później łapie błędy zapłonu. Bez Low level Ecumaster nie widzi wogóle obrotów przy kręceniu rozrusznikiem, ale przy Pull-up'ie 1.6k coś widzi(dokładnie 3550rpm przy kręceniu), zaczyna odpalać, ale przy powyżej około 500rpm traci iskrę. |
|
|
![]()
Post
#516
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Masz moze schemat elektryczny swojego auta bo niestety nie moge znalezc
![]() Na pewno uda sie rozwiazac problem (njwyzej zrobi sie custom firmware dla ciebie ![]() Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#517
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#518
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Wprowadzilem taka zmiane jaka proponowales. Przy 700 obrotach przelacza sie poziom sygnalu z low na high. Pamietaj zeby w setupie ustawic low. Firmware 1.80 Croma -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#519
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Super, dzięki:).Jutro sprawdzę.
|
|
|
![]()
Post
#520
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: 100lica ![]() |
Witam wszystkich
![]() chciałbym wam przedstawić proces instalacji DET2 w fiacie seicento 1.1(1.2) SPi, czytając ten topic od początku niektórzy mogą mieć wątpliwości co do tego czy ECM poprawnie współpracuje z silnikami fiata rodziny Fire, prawda jest taka że to działa i to naprawdę dobrze ![]() Tak wiec od początku (kilka fotek z instalacji): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() tak to wygladalo 1 dnia istalacji, po jakis 3-4h po raz pierwszy odpalilem silnik z podpietym DET2 w pierwszej fazie zostaly podlaczone tylko czujnik polozenia przepustnicy (pod deflection), czujnik temp w kolektorze ssacym , map sensor oraz czujnik polozenia walu (tylko do czytania RPM). Przy pierwszym podejsciu nie chcialem przeciniac wiazki od czujnika bo nie bylem pewny jak to wszystko zagra, na szczęście wszystko się udało ![]() Filmik z pierwszego odpalenia: [video]http://www.youtube.com/watch?v=IfLL2t0su6I[/video] W tym miejscu po raz pierwszy wielkie THX za pomoc dla Jadzwina gdyby nie jego pomoc trwało by to pewnie znacznie dłużej. Pierwsze testy przebiegły zadowalająco, po poprawnym skonfigurowaniu wartości zacząłem otrzymywać sensowne wykresy na logu, a skoro wszystko już działało przyszedł czas na podłączenie kolejnych rzeczy. Do podłączenia zostało jeszcze sterowanie zapłonem, podłączenie sondy (niestety seryjnej 1V) i przejecie kontroli nad czasem wtrysku. Zabawę zacząłem od podłączenia zapłonu, było z tym troszkę zabawy aczkolwiek wystarczy podłączyć jeden kabel pod masę i odpowiednio ustawić ECMa, w tym momencie miałem wgrany soft 1.75 dla 60_2. Po wyjechaniu na pierwsze testy wszystko wyglądało ok ale pojawił się problem w okolicach seryjnej odcinki ok 7000obr. efekt był taki ze pojawiały się błędy zapłonu silnik gasł i trzeba było wyłączyć zapłon odczekać parę sek i ponownie odpalić auto (troszkę irytujące), i tu znowu wielkie podziękowania dla Jadzwina tego samego dnia miałem nowy soft który troszkę pomógł 2 dni później miałem już sofcik 1.80 w którym po błędzie następuje wznowienie i problem całkowicie znikł ![]() W 3 podejściu podłączyłem sondę lambda i przygotowałem podłączenie do sterowania wtryskiem (w chwili obecnej poprawnie czyta czasy otwarcia wtryskiwacza). Tak to mniej więcej wygląda na wykresach niestety wartości mocno zafałszowane bo było strasznie ślisko: ![]() ![]() ![]() Pozostało już tylko wystroić autko ale do tego musi się zrobić jakaś sensowna pogoda i muszę zgłębić troszkę więcej tajemnej wiedzy ![]() pozdr. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 22:58 |