Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 24 25 26 27 28 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
mcgiver
post Mon, 29 Dec 2008 - 23:35
Post #501


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





czyli masowanie sygnału to najlepsza opcja?? ok .
Myslałem ze jesli zmodyfikujemy sygnał lambdy w ten sposób ,że ecu będzie dostawał cały czas napięcie przesunięte o 0,2 volta nizej , to będzie to traktował jako zauboga mieszanka i doleje mimowolnie , a silniczek się będzie cieszył bogatszą mieszanką niż się ecu wydaje tongue.gif . byłby ecu zadowolony i tłoki również. No ale w takim razie skoro ecu dostaje taki sygnał jak chce, (mimo że zaniżony o 0,2volta realnie) to dlaczego "szaleje" , skąd ma informacje że jednak nie dostał zaplanowanego napiecia ?? Możesz mi to wytłumaczyć na chłopski rozum huh.gif ??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 29 Dec 2008 - 23:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mcgiver
post Tue, 30 Dec 2008 - 18:30
Post #502


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





pewien magik z którym rozmawiałem twierdzi że dioda szotkiego wpieta w szereg miedzy sygnałem z lambdy a ecu powinna przynieść skutek którego się spodziewam czyli obnizyć napięcie o około 0,3v , obnizając afr.
Co o tym sądzicie??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 31 Dec 2008 - 01:28
Post #503


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Jezeli chceszuzyc dodatkowych wtryskiwaczy w celu zwiekszenia dawki paliwa, mozesz sygnal z sondy lamba wpuscic do swini i na mapie analogowej przemodelowac sobie go wg. potrzeb.

Ewentualnie zmienic charakterystyke przepustnicy za pomoca zewnetrznych rezystorow zeby przy uchyleniu przy ktorym jest boost ECU wylaczal sonde lambda.


Jadzwin

CYTAT(mcgiver @ Tue, 30 Dec 2008 - 19:30) *
pewien magik z którym rozmawiałem twierdzi że dioda szotkiego wpieta w szereg miedzy sygnałem z lambdy a ecu powinna przynieść skutek którego się spodziewam czyli obnizyć napięcie o około 0,3v , obnizając afr.
Co o tym sądzicie??



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 31 Dec 2008 - 11:40
Post #504


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(Jadzwin @ Wed, 31 Dec 2008 - 01:28) *
Jezeli chceszuzyc dodatkowych wtryskiwaczy w celu zwiekszenia dawki paliwa, mozesz sygnal z sondy lamba wpuscic do swini i na mapie analogowej przemodelowac sobie go wg. potrzeb.

Ewentualnie zmienic charakterystyke przepustnicy za pomoca zewnetrznych rezystorow zeby przy uchyleniu przy ktorym jest boost ECU wylaczal sonde lambda.


Jadzwin


Narazie jestem za cienki żeby się bawić w świnię, dlatego szukam prostszych rozwiązań, a z tego co wiem to w obrębie Żywca niema takich zapaleńców jak na tym forum którzy by mi mogli pomóc w opanowaniu świni.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 31 Dec 2008 - 13:13
Post #505


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Heh to co probujesz zrobic jest jeszcze bardziej hardcorowe smile.gif bo nie bedziesz mial zadnej kontroli nad tym.

Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 31 Dec 2008 - 14:10
Post #506


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(Jadzwin @ Wed, 31 Dec 2008 - 13:13) *
Heh to co probujesz zrobic jest jeszcze bardziej hardcorowe smile.gif bo nie bedziesz mial zadnej kontroli nad tym.

Jadzwin


narazie robie tylko rozeznanie w temacie sterowania , jak już będę faktycznie z tym walczył to wtedy się zdam na Wasze doświadczenie i będę się starał robić wszystko co mi się doradzi na tym forum.
Mimo małego doswiadczenia w ingerencji w sterowanie funkcjami silnika , narazie zdaję się na mój zmysł techniczny. Ale wielkie dzieki smile.gif za wszystkie odpowiedzi , sugestie i próbę niesienia pomocy.
Narazie nie będę juz zaśmiecał tego wątku moimi prozaicznymi dla Was pytaniami.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bizum
post Thu, 15 Jan 2009 - 08:17
Post #507


User
Dołączył: Tue, 16 December 2008
Skąd: Warszawa





Czy do Ecumastera można podłączyć bezpośrednio sondę szerokopasmowa, np. Bosch LSU-4.2? Czy potrzebny jest jeszcze kontroler?


--------------------
_http://change.menelgame.pl/change_please/1562975/

wesprzyj menela!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Thu, 15 Jan 2009 - 08:21
Post #508


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(bizum @ Thu, 15 Jan 2009 - 08:17) *
Czy do Ecumastera można podłączyć bezpośrednio sondę szerokopasmowa, np. Bosch LSU-4.2? Czy potrzebny jest jeszcze kontroler?


Potrzeba kontroler.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MARCIN63T
post Sat, 17 Jan 2009 - 20:27
Post #509


Rookie
Dołączył: Mon, 29 December 2008





witam, czy wie ktoś jak podłączyć ecumastera pod silnik 4g63T??
chodzi mi oczywiście o zapłon, bo po podłączeniu (sygnał z czujnika)-->(ignition IN) (ignition OUT)-->ECU samochód nie odpala.
http://www.vfaq.com/mods/ecu-harness-1G.html --> schemacik do mojego ECU.
jak mam ustawic zaplon w zakladce setup.
firmware'ów mam kilka rodzajów az do 1_75
ma ktoś jakieś propozycje??

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Sat, 17 Jan 2009 - 21:45
Post #510


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(MARCIN63T @ Sat, 17 Jan 2009 - 20:27) *
witam, czy wie ktoś jak podłączyć ecumastera pod silnik 4g63T??
chodzi mi oczywiście o zapłon, bo po podłączeniu (sygnał z czujnika)-->(ignition IN) (ignition OUT)-->ECU samochód nie odpala.
http://www.vfaq.com/mods/ecu-harness-1G.html --> schemacik do mojego ECU.
jak mam ustawic zaplon w zakladce setup.
firmware'ów mam kilka rodzajów az do 1_75
ma ktoś jakieś propozycje??


A czy ecumaster widzi obroty jak jest tylko pod ign in podłaczone??


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 17 Jan 2009 - 22:27
Post #511


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,


Schemat podpiecia:

Mitsubishi Eclipse 1G

Firmware 1.80 (jest tam poprawka na modyfikacje czestotliwosci dla wejscia czestotliwosciowego wiec polecam uzyc tego)

Firmware 1.80



Pozdrowienia
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sat, 17 Jan 2009 - 22:43
Post #512


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Silnik Fiat Croma 2.0 8VT, zapłon Microplex, dwie wypustki na wale. Czujnik położenia wału podpięty do IgnitionIn(7), wyjście na BipolarOut(4), w Setup Retard2.5V, nie zaznaczone Low Level Input.
Ecumaster przy kręceniu rozrusznikiem nie widzi obrotów, po zaznaczeniu Low Level Input Ecumaster zaczyna widzieć obroty i silnik odpala, ale wypadają zapłony(rezystor 10k na wejściu nie pomaga), po odznaczeniu Low Level Input na zapalonym silniku, zapłon przestaje świrować oraz obroty są ok. Niestety ponowne odpalenie bez zaznaczenia Low Level jest niemożliwe(nie pomaga żaden Pull-up na wejściu).
Najlepiej byłoby gdyby był soft który do 600rpm działa na Low Level, powyżej 600rpm automatycznie przechodzi na tryb "bez Low Level":).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 17 Jan 2009 - 23:05
Post #513


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Przy jakich obrotach wypadaja zaplony ? Jaki firmware uzywasz ?


Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MARCIN63T
post Sun, 18 Jan 2009 - 00:34
Post #514


Rookie
Dołączył: Mon, 29 December 2008





Jadzwin dzięki wielkie!!!
PZDR!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 18 Jan 2009 - 12:21
Post #515


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Firmware próbowałem wszystkie od 1.51 oprócz 1.80,bo jeszcze go nie było:), zapłony wypadają już od ok. 1100rpm.

Edit: Na 1.80 jest to samo, na Low level Input zapala na dotyk, ale później łapie błędy zapłonu. Bez Low level Ecumaster nie widzi wogóle obrotów przy kręceniu rozrusznikiem, ale przy Pull-up'ie 1.6k coś widzi(dokładnie 3550rpm przy kręceniu), zaczyna odpalać, ale przy powyżej około 500rpm traci iskrę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 18 Jan 2009 - 15:44
Post #516


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Masz moze schemat elektryczny swojego auta bo niestety nie moge znalezc sad.gif
Na pewno uda sie rozwiazac problem (njwyzej zrobi sie custom firmware dla ciebie tongue.gif)


Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 18 Jan 2009 - 17:49
Post #517


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Schemat niemalże identyczny jak w Cromie, z tym że na schemacie nie ma dodatkowego kontrolera od ciśnienia doładowania, ale samo podpięcie pod Microplexa jest takie samo jak poniżej:


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 18 Jan 2009 - 19:05
Post #518


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow






Wprowadzilem taka zmiane jaka proponowales. Przy 700 obrotach przelacza sie poziom sygnalu z low na high.
Pamietaj zeby w setupie ustawic low.

Firmware 1.80 Croma


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 18 Jan 2009 - 23:36
Post #519


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Super, dzięki:).Jutro sprawdzę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WielkiW
post Mon, 19 Jan 2009 - 08:41
Post #520


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: 100lica





Witam wszystkich biggrin.gif

chciałbym wam przedstawić proces instalacji DET2 w fiacie seicento 1.1(1.2) SPi, czytając ten topic od początku niektórzy mogą mieć wątpliwości co do tego czy ECM poprawnie współpracuje z silnikami fiata rodziny Fire, prawda jest taka że to działa i to naprawdę dobrze smile.gif

Tak wiec od początku (kilka fotek z instalacji):














tak to wygladalo 1 dnia istalacji, po jakis 3-4h po raz pierwszy odpalilem silnik z podpietym DET2 w pierwszej fazie zostaly podlaczone tylko czujnik polozenia przepustnicy (pod deflection), czujnik temp w kolektorze ssacym , map sensor oraz czujnik polozenia walu (tylko do czytania RPM). Przy pierwszym podejsciu nie chcialem przeciniac wiazki od czujnika bo nie bylem pewny jak to wszystko zagra, na szczęście wszystko się udało smile.gif
Filmik z pierwszego odpalenia: [video]http://www.youtube.com/watch?v=IfLL2t0su6I[/video]

W tym miejscu po raz pierwszy wielkie THX za pomoc dla Jadzwina gdyby nie jego pomoc trwało by to pewnie znacznie dłużej.

Pierwsze testy przebiegły zadowalająco, po poprawnym skonfigurowaniu wartości zacząłem otrzymywać sensowne wykresy na logu, a skoro wszystko już działało przyszedł czas na podłączenie kolejnych rzeczy. Do podłączenia zostało jeszcze sterowanie zapłonem, podłączenie sondy (niestety seryjnej 1V) i przejecie kontroli nad czasem wtrysku. Zabawę zacząłem od podłączenia zapłonu, było z tym troszkę zabawy aczkolwiek wystarczy podłączyć jeden kabel pod masę i odpowiednio ustawić ECMa, w tym momencie miałem wgrany soft 1.75 dla 60_2. Po wyjechaniu na pierwsze testy wszystko wyglądało ok ale pojawił się problem w okolicach seryjnej odcinki ok 7000obr. efekt był taki ze pojawiały się błędy zapłonu silnik gasł i trzeba było wyłączyć zapłon odczekać parę sek i ponownie odpalić auto (troszkę irytujące), i tu znowu wielkie podziękowania dla Jadzwina tego samego dnia miałem nowy soft który troszkę pomógł 2 dni później miałem już sofcik 1.80 w którym po błędzie następuje wznowienie i problem całkowicie znikł smile.gif

W 3 podejściu podłączyłem sondę lambda i przygotowałem podłączenie do sterowania wtryskiem (w chwili obecnej poprawnie czyta czasy otwarcia wtryskiwacza). Tak to mniej więcej wygląda na wykresach niestety wartości mocno zafałszowane bo było strasznie ślisko:




Pozostało już tylko wystroić autko ale do tego musi się zrobić jakaś sensowna pogoda i muszę zgłębić troszkę więcej tajemnej wiedzy smile.gif

pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 24 25 26 27 28 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 22:58