Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 23 24 25 26 27 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Colin
post Tue, 23 Dec 2008 - 16:44
Post #481


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(ZoLt4R @ Tue, 23 Dec 2008 - 14:49) *
dzis troche pojezdzilismy, wygenerowana mapa z maf->map powstal jakis kosmos od -127 do +100 w komorce obok. probowalem poprawic z reki. ale generalnie auto albo nie chce odpalac, albo nie ma wolnych albo nie chce wchodzic na obroty. generalnie efekt daleki od oczekiwanego.


maf->map wygenerowal cos takiego.


Po pierwsze zle zakresy obciazenia, po drugie chyba zadko jezdziles w niektorych zakresach, po trzecie tam gdzie sa -126 wartosci trzeba niestety wpisac wartosci podobne do sasiadujacych komorek zgodnie z intuicja - jezeli po prawo sa -126 to wpisz troszke wieksza wartosc niz komorka po lewo.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 23 Dec 2008 - 16:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ZoLt4R
post Tue, 23 Dec 2008 - 17:10
Post #482


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





jak złe zakresy obciazenia? moge wrzucic log z jazdy. jezdzilismy od toczenia sie po pelen but na 4 i 5 biegu pod 200kmh. jazdy z czesciowym uchyleniem przepustnicy tez byly.

najdziwniejsze jest to ze po konwersji jak juz "z reki" powpisuje wartosci w dolnym/lewym czesci mapy tak zeby wolne byly ok (afr w okolicach 15). silnik chodzi, nie chce jednak wchodzic na obroty a po zgaszeniu nie odpala dopoki sie nie zmieni tych wartosci. po ich zmianie odpala ale z kolei nie ma wolnych. kwadratura kola sie robi :/


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 23 Dec 2008 - 17:56
Post #483


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Zle dobrane deflection min i max w setupie. Zawez troszke zakres do uzywalnego poziomu - napewno 0V to za malo, a max ustaw w zakresie w jakim planujecie max doladowanie.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Tue, 23 Dec 2008 - 19:10
Post #484


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Czujnik stuku jest mikrofonem. Potrzebny będzie ci chyba jeszcze jakiś filtr, żeby zostały tylko odgłos stuku. Nie pamiętam czy dodatkowo nie jest ten sygnał badany tylko w chwili zapłonu na konkretnym cylindrze. czyli jak masz 4 cyl to 2 razy na obrót wału (a nie przez cały czas).


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Allll
post Tue, 23 Dec 2008 - 19:13
Post #485


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 March 2004
Skąd: Warszawa





(usunąłem posta) hehe zbadam to wink.gif - Czy Ecumaster da radę logować sygnał z czujnika spalania stukowego ? (czy nie za duża częstotliwość i zbyt mała amplituda)
Jeśli nie.... dorobi się filtr i jakiś przedwzmacniacz(?) i powinno zagrać

Jedyne to czego nie wiem to jaki przebieg powinien generować w momencie gdy takie spalanie się pojawia?

Z góry dzięki za info.

Mam drobny problem ze skalowaniem, kto mi wytłumaczy jak edytować pliki - są w dziale scales/zakładka setup pliki konf.
Jest taki plik "wide band AFR sensor 10-20" mam podłączony Innovate LC-1 ...on ma 7.7-22

Są 2 sposoby oczywiście:

1.Zaprogramowanie LC-1 tak aby skala zmieniała się od 0V dla AFR=10 do 5V dla AFR=20 używając LM programatora
2.Edycja pliku konfiguracyjnego - tylko nie wiem co zmienić ? (jestem dociekliwy poza tym pewne fakty mi się nie zgadzają więc wolę to zrobić na 2 sposoby) stąd poniższe pytanie:

Grzebałem na forum, gdzieś to widziałem jednak przez "szukaj" nie mogę jakoś tego znaleźć

Plik dla sondy 10-20 wygląda tak :


// scale definition
name = WIDE BAND SENSOR AFR 10-20


linearize = 0
unit = AFR

minValue = 10
maxValue = 20

// ilosc miejsc po przecinku
precision = 1

// non linear sensors are defined by equation:
// value = coef5 * v^5 + coef4 * v^4 + coef3 * v^3 + coef2 * v^2 + coef1 * v + coef0
coef0 = 10
coef1 = 2
coef2 = 0
coef3 = 0
coef4 = 0
coef5 = 0


Pytanie co mam zmienić ?


// scale definition
name = WIDE BAND SENSOR AFR 7-22


linearize = 0
unit = AFR

minValue = 7
maxValue = 22

// ilosc miejsc po przecinku
precision = 1

// non linear sensors are defined by equation:
// value = coef5 * v^5 + coef4 * v^4 + coef3 * v^3 + coef2 * v^2 + coef1 * v + coef0
coef0 = 10
coef1 = 2
coef2 = 0
coef3 = 0
coef4 = 0
coef5 = 0

Proszę o pomoc, z góry dziękuję smile.gif


--------------------
www.corsa-a.pl/forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 23 Dec 2008 - 21:18
Post #486


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Od razu co widac to to ze deflection jest zleustawione poniewaz mapa wygenerowala sie w bardzo waskim zakresie.
Jako ze deflection nie przekracza 3,7 volta,nalezy deflection max na tyle ustawic (no chyba ze planujesz ladowac znacznie wiecej).

Najlepiej przeslij spakowanego loga na schematy@ecumaster.com i po "karpiku" popatrze jutro na to.
Pamietam tez o tej skali dla ciebie niestety nie mialem czasu na to spojrzec...


Znalazelm np. taka mape z bmp 318is naktorej autko ladnie chodzilo (wygenerowana autoamtycznie, wolne obroty ustawione z "reki")



Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StefanS
post Tue, 23 Dec 2008 - 21:24
Post #487


Rookie
Dołączył: Tue, 10 January 2006





będę strzelał

coef0 = 7
coef1 = 3
coef2 = 0
coef3 = 0
coef4 = 0
coef5 = 0

bo, wg wzoru

// value = coef5 * v^5 + coef4 * v^4 + coef3 * v^3 + coef2 * v^2 + coef1 * v + coef0

dla v=0 ma wyjść wartość minValue
dla v=5 ma wyjść wartość maxValue
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 23 Dec 2008 - 21:26
Post #488


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Alllll:

Co do knock sensora to nie takieproste poniewaz ogolnie sygnal z ks nalezy calkowac. Reasumujac nie da sie tak latwo tego zrobic smile.gif

Co do skali jutro wyjasnie co i jak z tymi skalami smile.gif


Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Tue, 23 Dec 2008 - 22:04
Post #489


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





Zoltar a ustawiles analog out offset na 2,49 ? jakas dziwna ta twoja mapa powiem szczerze... szukalem swojej mapy na map jak mialem jeszcze 1,4 ale nei moge znalezc niestety. generalnie to auto po konwersji powinno jezdzic jak seria. ja robilem nawet konwersje z wtryskami 650 i 4 barowym regulatorem paliwa i tez wszystko banglalo


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Allll
post Tue, 23 Dec 2008 - 22:34
Post #490


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 March 2004
Skąd: Warszawa





Jadźwin thx smile.gif Na stronie 19tej tego tematu - znalazłem cokolwiek o skalach, tylko nic nie rozumiem z tych wzorów wink.gif

Również tam znalazłem coś takiego :

Wejdz w paramety LC-1 i ustaw ze afr 10 - 0V a 20 to 5V i po sprawie. Tam masz wyjscia które sa programowalne i nie musisz tak kombinować.
Mam LC-1 i podłaczyłem go tak do ECUMSTERA jak rówież do MegaSquirta i wszystko elegancko działa.

Czyli tak jak na rysunku poniżej ? zrobiłem tak juz wcześniej , jednak znajomy upiera się że AFR nie pokazuje prawidłowo, moim zdaniem logworks , miernik uniwersalny i ecumaster pokazuje dokładnie i poprawnie, LC jest oczywiście po kalibracji w wolnym powietrzu, pokazuje zawartość tlenu 20% czyli jak pamiętam poprawnie (jak sonde się wyjmie z wydechu a silnik nie pracuje) - podepnę jeszcze dodatkowo wąskopasmową, która siedzi w aucie i porównam, jednak jestem niedowiarkiem i wolę się upewnić trzy razy zanim popełnię błąd...




Zapisuję to przyciskiem programuj i to wszystko ?



ps. Powodem całego zamieszania jest to, iż auto nie daje się stroić, wyskakuje check engine , nie wiem jeszcze jaki błąd (odczytam niebawem) i auto przechodzi w tryb awaryjny.
Tutaj uprzedzę - konfiguracja jest jak najbardziej prawidłowa - zarówno napięć wejściowych do DET jak również wyjścia - tak aby wykorzystać całą mapę i aby komp nie miał powodu do wejścia w stan awaryjny w wyniku niewłaściwego zakresu napięć z MAF-a.

Moja hipoteza jest taka, że komputer ignoruje sygnał z MAF-a w tym trybie pracy ( z jakiegoś tam powodu - odczytam błędy to się dowiem) , przechodzi na AFR bezpieczny ( na logu oscyluje około 12.1) (niestety nie mam dostępu do screenów)

Natomiast kolega twierdzi, że sonda szerokopasmowa wariuje. (moim zdaniem jak juz wspominałem wina leży po stronie checka)
Masy itd są podpięte tylko do jednego punktu żeby nie było różnic potencjałów oczywiście.

Jedyną przyczyną jaka mi przychodzi do głowy to dość długie kable - sonda wisi z tyłu auta- ale zważywszy na poziom sygnału z sondy 0-5V raczej widoczne byłyby na logach szumy, brumy i zakłócenia.


Tym czasem na logworks po wyłączeniu silnika afr stopniowo rośnie (spaliny ulatują), aż do 22 potem pojawia się procentowy udział tlenu i zgodnie ze składem atmosfery.

W/G mnie jest wszytko ok. Potrzebuję tylko utwierdzić się w tym co myślę smile.gif

Auto to doładowane 3.2 V6 Opla ze sterowaniem motronic 2.8 do C25XE

Wielkie dzięki
za wsparcie i proszę o wyrozumiałość smile.gif


--------------------
www.corsa-a.pl/forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Tue, 23 Dec 2008 - 23:10
Post #491


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





dzieki za odpowiedzi.

analog out offset byl ustawiony na 2.49 tak jak mowi instrukcja. ustawien deflection faktycznie nie ruszalem, faktycznie auto nie wychodzi powyzej 3,6-3.75 volta (jakies 1.1-1.2 bara) wiec mozna ten zakres zawęzić. czyli rozumiem deflection min - 0v, deflection max - 3.7v . do tego analog out offset i to wszystko? czy grzebanie w analog out min i max tez cos pomoze?

podesłałem loga na schematy@ecumaster.com ., mam nadzieje ze colin/jadzwin cos wymyślą smile.gif

http://www.ital-performance.pl/temp/puntogt_log.zip


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 24 Dec 2008 - 09:19
Post #492


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Min daj wyzej niz 0. Sprawdz ile ma na wolnych, ile na lekkim hamowaniu silnikiem i ustaw cos pomiedzy.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 28 Dec 2008 - 13:01
Post #493


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





czy w ecu Motronic 3.1 da się jakoś emulować lambdę, tak by nie generowała błędu jesli się bardziej podleje ?? np wpinając rezystor nastawny w miejsce sondy??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 28 Dec 2008 - 13:04
Post #494


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(mcgiver @ Sun, 28 Dec 2008 - 13:01) *
czy w ecu Motronic 3.1 da się jakoś emulować lambdę, tak by nie generowała błędu jesli się bardziej podleje ?? np wpinając rezystor nastawny w miejsce sondy??


Nie. Mozna probowac masowania sondy w warunkach gdy potrzebujemy bogatej mieszanki - np. po przekroczeniu odpowiedniego cisnienia i obrotow.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 28 Dec 2008 - 13:18
Post #495


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(Colin @ Sun, 28 Dec 2008 - 13:04) *
Nie. Mozna probowac masowania sondy w warunkach gdy potrzebujemy bogatej mieszanki - np. po przekroczeniu odpowiedniego cisnienia i obrotow.

ok.rozumiem że sugerujesz zrobienie układu który po przekroczeniu jakichś obrotów i ciśnienia lałby więcej , tak?? miało by to działać 1/0 ,czy płynna regulacja??
co znaczy masowanie sondy i czy zapobiegało by to wyświetlaniu błędu i przechodzenie ecu w tryb awaryjny??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sun, 28 Dec 2008 - 13:25
Post #496


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Tak zmasowanie sondy jest normalną czynnością w instalacjach gazowych tyle że tam się właśnie instaluje emulator sondy. Masowanie nie generuje błędu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 28 Dec 2008 - 13:58
Post #497


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(Cieniu @ Sun, 28 Dec 2008 - 13:25) *
Tak zmasowanie sondy jest normalną czynnością w instalacjach gazowych tyle że tam się właśnie instaluje emulator sondy. Masowanie nie generuje błędu



Ja na początek chcę dołozyć 2 dodatkowe wtryski na dolot i uzaleznić ich włączanie od pojawienia się nadciśnienia w dolocie zwykłym prostym włącznikiem ciśnieniowym 1/0 ,ewentualnie dołozyć regulator ciśnienia na listwie, ale co na to powie lambda jeśli mieszanka będzie za bogata i jak to masowanie realnie ma wyglądać aby lambda nie protestowała , przydałby się jakiś schemacik tongue.gif
wiem że lepiej kupić odrazu większe wtryski , ale powiedzmy ze z pewnych względów nie chce tego robić, a na początek celuję w ciśnienie doładowania 0,4-0,6.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 28 Dec 2008 - 19:00
Post #498


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Ja uzywalem ecumastera do wlaczania przekaznika masujacego sygnal z sondy. Moglem ustawic 2 warunki, ktore musialy byc spelnione aby wlaczyc przekaznik - zwykle ustawialem powyzej cisnienia i obrotow, co skutecznie pozwalalo zachowac male spalanie przy spokojnej jezdzie jak i dokladny sklad mieszanki przy doladowaniu.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 29 Dec 2008 - 21:09
Post #499


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(Colin @ Sun, 28 Dec 2008 - 19:00) *
Ja uzywalem ecumastera do wlaczania przekaznika masujacego sygnal z sondy. Moglem ustawic 2 warunki, ktore musialy byc spelnione aby wlaczyc przekaznik - zwykle ustawialem powyzej cisnienia i obrotow, co skutecznie pozwalalo zachowac male spalanie przy spokojnej jezdzie jak i dokladny sklad mieszanki przy doladowaniu.
ok , aleczy nie da sie zrobić emulatora który będzie podawał dla ecu sygnał zmodyfikowany o np0,2v??
czy lepszym wyjsciem jest to masowanie sondy?? jak to wygląda w żeczywistości?? sygnał lambdy jest odpinany przez przekażnik i podawany na masę czy przekaznik pełni rolę dodatkowej odnogi i masa wchodzi równolegle do ecu razem z sygnałem z lambdy?? prosze o więcej szczegułów jak to zrobić by nie upalic ecu?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 29 Dec 2008 - 23:13
Post #500


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(mcgiver @ Mon, 29 Dec 2008 - 21:09) *
ok , aleczy nie da sie zrobić emulatora który będzie podawał dla ecu sygnał zmodyfikowany o np0,2v??
czy lepszym wyjsciem jest to masowanie sondy?? jak to wygląda w żeczywistości?? sygnał lambdy jest odpinany przez przekażnik i podawany na masę czy przekaznik pełni rolę dodatkowej odnogi i masa wchodzi równolegle do ecu razem z sygnałem z lambdy?? prosze o więcej szczegułów jak to zrobić by nie upalic ecu?


Podlaczasz mase do sygnalu z sondy za pomoca przekaznika i tyle. Emulacja lambdy nie da rady, bo ecu ciagle bedzie chcial dojsc do zaplanowanego napiecia. Jakby sie przyjrzec na oscyloskopie sygnalowi z lambdy, to mozna zobaczyc, ze on ciagle faluje - w podobnym cyklu ecu adaptuje dawke. Problem w tym, ze jezeli zadamy podobna dawke, to ecu bedzie szalal i co odpalenie silnika bedzie inny sklad mieszanki podczas emulacji. Masowanie gwarantuje zawsze tesame warunki.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 23 24 25 26 27 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 22:58