Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 22 23 24 25 26 > »   
Reply to this topicStart new topic
ecru
post Fri, 19 Dec 2008 - 12:25
Post #461


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi.
Podejrzewam jednak, że sterowanie napięciem na MAFie nie do końca rozwiąże mój problem.
Podstawowa kwestia to wolne obroty. Silnik otrzymuje stały sygnał ( o określonym napięciu ) z 'zamkniętego' przepływomierza i sygnał z zamkniętej przepustnicy. Nie próbowałem obniżać napięcia na MAFie, ale według mnie to nic nie da. Minimalne napięcie ok. 0,26V znaczy dla ECU, że to krańcowy stan dla przepływki.
A właśnie mój główny problem to zalewanie silnika na wolnych obrotach. Jedynym zmiennym parametrem jaki bierze wtedy pod uwagę ECU to temp. silnika ( ona lekko zmienia dawkę paliwa ), natomiast wszytko jest czytane z mapy.
Koncepcja sterowania czasem wtrysku wydaje się najrozsądniejsza.

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić co to znaczy wtrysk full-group. Domyślam się co oznacza ta nazwa, ale czy mam przez to rozumieć, że wtrysk następuje naraz na wszystkich wtryskiwaczach, bez względu na to w jakim trybie pracy jest właśnie cylinder? Ecu wysyła tylko jeden sygnał wtrysku dla wszystkich wtryskiwaczy?

Jak określić formę wtrysku w moim silniku - 2 pary po 3 wtryski - to raczej nie jest wtrysk sekwencyjny?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 19 Dec 2008 - 12:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jadzwin
post Fri, 19 Dec 2008 - 13:22
Post #462


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Ty masz system semi-sekwencyjny czyli ogolnie u ciebie paliwo leje sie dwa razy na obrot na zamkniete zawory (3 wtryskiwacze na raz). system full sekwencyjny jest wtedy kiedy kazdy wtryskiwacz "leje" w innym moemencie zaleznym m.in. od obrotow (kat wtrysku).

Moglbys sprobowac przejsc na full group, ale dodatkowo musialbys zastosowac diode zewnetrzna np 1.5KE33CA pomiedzy +12 wtryskiwaczy a wyjsciem swinki.

Czyli schemat jest taki od ignition 2 in podpinasz wyjscie z jednego wyjscia wtryskiwaczy z ECU, i musisz dolozyc rezystor Pullup.
Przewody idace do do wtryskwiaczy laczysz raze i przypinasz do pinu 16 det II
do pinu 15 det 2 podpinasz injector ground mozesz wziasc z budy ale nie z masy zasialajecej swinke !

Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Fri, 19 Dec 2008 - 13:43
Post #463


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





OK
Czyli przejdę z funkcji semi-sekwencyjnej na full-group. Nie mówie NIE ;-), ale jaki to będiz miało wpływ na samo działanie silnik, na spalanie i czystość spalin.
Da sie to pózniej wyregulować za pomocą EM tak, żeby spełniało to jakieś sensowne normy ?

Myślałem o dodatkowych wtryskach, ale to nie rozwiąże mojego problemu z wolnymi obrotami. Gdyby na wyższych obrotach strasznie rósł EGT i spadał AFR to dodatkowe wtryski zdadzą egzamin.
Aleu mnie silnik zalewal się nawet na seryjnych wtryskach. Jeżeli dobrze rozumiem moją sytuację to spadło ciśnienie w cylindarch ( po odprężęniu ), w momencie sprężania nie ma już takiej temp w cylindrach i część benzyny sie nie spala. Nie wiem, czy lambda dokonuje korekty na wolnych obrotach? Mierzyłem lambdę i wydaje się być OK. Czy jest możliwe, by lekkie odprężenie spowodowało takie zachowanie silnika?
Jak mu dokładam lekko gazu, zanim jeszcze turbo zacznie pompować - to pokazuje podciśnieni w granicach -0,8 - to chyba nie jest tak źle. A na wolnych obrotach masakra... dusi się śmierdzi benzyną z wydechu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Fri, 19 Dec 2008 - 13:56
Post #464


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Masz cos nie tak z autem. Jezeli to sa seryjne wtryski na seryjnym cisnieniu to nawet po odprezeniu z korekcja lambdy powinno byc wszytsko dobrze. Spadla ci na pewno efektywnosc wolumetryczna ale po to jest przeplywomierz zeby sobie z tego zdal sprawe.

Mozliwe ze problem jest z czujnikiem temp. i auto nie dosc ze daje dawke jak przy -40 stopni to jeszcze nie zezwala sondzie lambda na korekcje.

A na pewno masz rozrzad dobrze ustawiony ?
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Sun, 21 Dec 2008 - 00:52
Post #465


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





witam mam taki problem zamontowalem wtryski dwa razy wieksze od fabrycznych silnik ma jezdzic jako turbodoladowany podlonczylem DET2 wszystko wedle instrukcji zaplon jest ok ale problem jest ze sterowaniem paliwem nie da sie zdjac na tyle paliwa zeby silnik pracwal normalnie sztrasznie go zalewa jak sie zdejmuje napecie z przellywki to jest tak ze komp w pewnym momencie wywala przeplywke i wpada w tryb awaryjny pracuje bez niej i jest jeszcze gorzej dodatkowo komputer wyrzuca błąd przekroczona dolna wartosc adaptacji a i jeszcze jest problem z odpalaniem
z tego co czytam to jest możliwosc sterowania wtryskami w opcji full group i wtedy wszystko mozna ładnie zestroic ale mój komp ma oddzielne wyjscie na kazdy wtrysk czy to jest full sekwencja ?? i czy mozna to jakos pdołączyc do DET2 w opcji pelnego sterowania czsem wtrysku??
a moze musze poczekac na DET3 tam jest ponoc full sekwencja??
auto to golf 2.0 8v komp Simos
pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Sun, 21 Dec 2008 - 01:18
Post #466


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





sekwencja, na szybko to mozesz lekko miec uchylona przepustnice zeby go tak nie zalewalo, przeplywka pewno dlatego wywala blad ze napiecie schodzi ponizej minimalnego i komp idzie w awaryjny.

jak nie chcesz full group to czas otwarcia wtrysku trzeba zmienic, podobny problem masz opisany kilka postow wyzej wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 21 Dec 2008 - 23:40
Post #467


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





bardzo prosze o dokladny kod silnika lub rocznik auta, zobaczymy moze da sie cos zrobic.
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Mon, 22 Dec 2008 - 00:37
Post #468


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





CYTAT(Jadzwin @ Sun, 21 Dec 2008 - 23:40) *
bardzo prosze o dokladny kod silnika lub rocznik auta, zobaczymy moze da sie cos zrobic.
Jadzwin

auto golf 3 silnik 2.0 8v oznaczenie silnika AGG 96r.
schemat podesle jutro na PW
dzieki pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Mon, 22 Dec 2008 - 21:49
Post #469


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





hej, chce zrobic konwersje MAF->MAP. DETa mam podlaczonego w ten sposob (Punto GT)

Pin 7 od silnika - Analog 1 In (przeplywka siedzi na tym pinie patrzac na schemat)
Pin 7 od strony ECU - Analog Out

Deflection mam brane z zewnetrznego map sensora. (300kPa Bosch). rozumiem ze po wygenerowaniu mapy robiac MAF->MAP przewod Analog 1 in (czyli ten idący z przepływomierza do Ecu mam zewrzeć do masy?). A pod Analog Out zostawić tak jak jest (Pin 7 od strony ECU) ?

czy po odpięciu całkowicie wtyczki z przeplywki ECU nie wywali bledu jakiegos?

Pierwszy raz bede robil MAF->MAP na ecumasterze dlatego wole najpierw zapytać ;-)


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 23 Dec 2008 - 08:01
Post #470


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(ZoLt4R @ Mon, 22 Dec 2008 - 21:49) *
hej, chce zrobic konwersje MAF->MAP. DETa mam podlaczonego w ten sposob (Punto GT)

Pin 7 od silnika - Analog 1 In (przeplywka siedzi na tym pinie patrzac na schemat)
Pin 7 od strony ECU - Analog Out

Deflection mam brane z zewnetrznego map sensora. (300kPa Bosch). rozumiem ze po wygenerowaniu mapy robiac MAF->MAP przewod Analog 1 in (czyli ten idący z przepływomierza do Ecu mam zewrzeć do masy?). A pod Analog Out zostawić tak jak jest (Pin 7 od strony ECU) ?

czy po odpięciu całkowicie wtyczki z przeplywki ECU nie wywali bledu jakiegos?

Pierwszy raz bede robil MAF->MAP na ecumasterze dlatego wole najpierw zapytać ;-)


Dobrze robisz z podlaczeniem.
Blad sie moze pojawic, ale zwykle jest on spowodowany zbyt niskim napieciem na analog out, wiec w setupie musisz ustawic odpowiednie minimum. Jezeli w przeplywce jest osobny sygnal o temp w dolocie (nie wiem czy tam jest, bo punto ma w kolektorze jeszcze czujnik) to odpiecie tez moze wygenerowac blad.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Tue, 23 Dec 2008 - 08:34
Post #471


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





a korekte temperaturową można zrobic po tym 2-pinowym czujniku w kolektorze ssącym?

i teraz jezeli faktycznie ecu wywali blad jak mu sie fizycznie odepnie przeplywke i ja wywali. jak go oszukac zeby myslal ze wszystko jest ok ? smile.gif


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Tue, 23 Dec 2008 - 08:36
Post #472


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(ZoLt4R @ Tue, 23 Dec 2008 - 08:34) *
a korekte temperaturową można zrobic po tym 2-pinowym czujniku w kolektorze ssącym?

i teraz jezeli faktycznie ecu wywali blad jak mu sie fizycznie odepnie przeplywke i ja wywali. jak go oszukac zeby myslal ze wszystko jest ok ? smile.gif


Sprawdz jakie jest minimalne napiecie wstepne przepływkizanim odpalisz samochód i wpisz tą wartość w setupie przy analog out min


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 23 Dec 2008 - 09:07
Post #473


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(ZoLt4R @ Tue, 23 Dec 2008 - 08:34) *
a korekte temperaturową można zrobic po tym 2-pinowym czujniku w kolektorze ssącym?

i teraz jezeli faktycznie ecu wywali blad jak mu sie fizycznie odepnie przeplywke i ja wywali. jak go oszukac zeby myslal ze wszystko jest ok ? smile.gif


Wpisz napiecie jakie jest po przekreceniu kluczyka. Jak odepniesz i bedzie blad, to trzeba z przeplywki wydlubac czujnik temp, bo sygnal bedziesz symulowal za pomoca DET.
Korekcji temperaturowej raczej robic nie musisz, bo masz juz w seryjnym ecu takie cos (czujnik w kolektorze). Musisz jeszcze sprawdzic czy przeplywka nie ma czujnika temp, ale podejrzewam ze on ma malo do gadania i bez korekcji sie obejdzie.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Tue, 23 Dec 2008 - 09:30
Post #474


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





nie ma czujnika - mozna smialo wywalac. i calkiem neizle reaguje na konwersje ten system wtryskowy smile.gif


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bizum
post Tue, 23 Dec 2008 - 09:45
Post #475


User
Dołączył: Tue, 16 December 2008
Skąd: Warszawa





witam
zadam takie troche pewnie glupie pytanie smile.gif

Czy zalozenie DETa do seryjnego silnika Jest w stanie cos z niego wyciagnac? Chodzi o Saab 2.3 B234i n/a. Da sie tym poprawic wlasciwosci silnika? Robilby to ktos kto ogarnia temat smile.gif
No i czy nie bedzie problemy z podlaczeniem DET do tego auta


--------------------
_http://change.menelgame.pl/change_please/1562975/

wesprzyj menela!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 23 Dec 2008 - 09:48
Post #476


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Da sie poprawic na tyle na ile innymi sposobami, czyli zapewne niewiele. Wszystko zalezy od tego jak fabryka wypuscila motor - jezeli jest zestrojony na bogato a zaplon jest daleki od optymalnego, to szanse na efekty sa. Jezeli sie postarali, to moze byc gorzej. Zasadniczo kazdy taki przypadek trzeba rozpatrywac osobno...


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Tue, 23 Dec 2008 - 14:49
Post #477


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





dzis troche pojezdzilismy, wygenerowana mapa z maf->map powstal jakis kosmos od -127 do +100 w komorce obok. probowalem poprawic z reki. ale generalnie auto albo nie chce odpalac, albo nie ma wolnych albo nie chce wchodzic na obroty. generalnie efekt daleki od oczekiwanego.


maf->map wygenerowal cos takiego.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Tue, 23 Dec 2008 - 15:41
Post #478


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(ZoLt4R @ Tue, 23 Dec 2008 - 14:49) *
dzis troche pojezdzilismy, wygenerowana mapa z maf->map powstal jakis kosmos od -127 do +100 w komorce obok. probowalem poprawic z reki. ale generalnie auto albo nie chce odpalac, albo nie ma wolnych albo nie chce wchodzic na obroty. generalnie efekt daleki od oczekiwanego.


maf->map wygenerowal cos takiego.



Co do odpalania to sprawdz sobie najpierw na wolnych obrotach jakie jest napiecie przy jakim obciązeniu i ustaw tak jak tam jest.
- 127 to dlatego ze nie było żadnych warotści a wiec po tym zakresie nie chodzi silnik. Oczywiście te wartości nie moga zostać bo przez interpolacje bedzie problem z ubazaniem.
Wstaw tam troszke wiekszą albo podobna wartość jak komórka obok i bedzie dobrze.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Tue, 23 Dec 2008 - 15:45
Post #479


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





masz u siebie zrobiona konwersje maf->map ecumasterem? moglbys wkleic wyglad Twojej mapy?


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Tue, 23 Dec 2008 - 16:04
Post #480


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(ZoLt4R @ Tue, 23 Dec 2008 - 15:45) *
masz u siebie zrobiona konwersje maf->map ecumasterem? moglbys wkleic wyglad Twojej mapy?


W UT nie bo mam MSa ale robiłem konwersje z MAF na MAP recznie w BMW.



Na tej mapie silnik odpapał. W Analog OUt offset ustawione 2,47


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 22 23 24 25 26 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 14:40