Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Jadzwin
post Wed, 26 Nov 2008 - 19:12
Post #441


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Tutaj jest schemat ktory na 99% powinein zadzialac.

Jak podepniesz to daj znac. Jak bedzie ok to go dodam do listy.

C20NE ML4.1

Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 26 Nov 2008 - 19:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Cieniu
post Wed, 26 Nov 2008 - 21:00
Post #442


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





po nowym roku po wypłacie kupie dopiero deta wink.gif
ps. kiedy ma wyjść det III ?

a i kurde już się zagubiłem czym się różni na oko instalacja przy silniku ml4.1 a m1.5 ?
przypadkiem ml4.1 może ma aparat zapłonowy ?

wiem że 1.5 ma potencjometr w TPS-ie a 4.1 ma przełącznik

Bo mam Kadetta GSI kabrio z 1987 roku c20ne i teraz już sam nie wiem jakie mam ECU :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 26 Nov 2008 - 22:19
Post #443


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Zobacz sobie w schematach podlaczen jak wyglada gniazdo od motronica 1.5 a jak od ML4.1 jedno ma 3 rzedy pinow drugi dwa.

Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IceMan
post Fri, 28 Nov 2008 - 14:50
Post #444


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 August 2008
Skąd: Szczecin





ostatnio widzialem na otomoto 200sxa z ecumasterem i w opisie było że posiada 2 mapy przełączane przyciskiem
z instrukcji to nie wynika, chyba że użyć procedury startowej jako drugiej mapy ?


--------------------
126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Fri, 28 Nov 2008 - 15:04
Post #445


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





przełącznik moze byc zrobiony na zasilaniu solenoidu. dwie mapy polegaja wtedy na tym ze albo nie sterujesz doladowaniem i masz kolo 0,9 b albo zalaczasz przelacznik i sterujesz doladowaniem - wtedy masz takie cisnienie jak sobie ustawiles w mapie injection/boost


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IceMan
post Fri, 28 Nov 2008 - 16:06
Post #446


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 August 2008
Skąd: Szczecin





aaaa
myslalem ze mapy paliwo, zaplon x2, a nie tylko zmiana cisnienia smile.gif
ok , teraz wszystko jasne


--------------------
126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 13 Dec 2008 - 09:26
Post #447


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Panowie, napotkałem strasznie uciążliwy problem.
Mianowicie gdy w kliencie klikam na ai1, ai2, lub ai3 (analog input) wyskakuje mi windowsowski komunikat w stylu "program wykonał niedozwoloną operację i zostanie zakończony" (czy jakoś tak), zdaża się też że klient wyłącza się bez żadnego komunikatu. Pod analog input 3 podłączyłem sonde szerokopasmową (LC-1).
Nie mam pojęcia co jest nie tak, sprawdzałem na wersji klienta 1.1 i 1.0q, firmware 1.73_60_2, system operacyjny: Windosw XP, przejścówka USB->RS232.
DET2 podłączałem i stroiłem koledze dzień przed wyścigami, nie wyszła nam idealnie konwersja MAF->MAP i "przyszedł" nowy dolot. Auto domagało się dostrojenia, ale z racji niemożliwości pokrycia mapy AFRem i przede wszystkim braku czasu wystroiłem to na podstawie logów (oczywiście zegara do LC-1 nie było i tylko jedna przejściówka USB-RS232), przy mniejszych obciążeniach trzeba jeszcze dostroić (najlepiej jutro) i stąd prośba o porade co zrobić żeby dało się poktyć mapę AFRem

Pozowole sobie napisac posta za Śpiacego.
Pojawił sie identyczny problem, w podobnej sytuacji z tym ze pacjent i laptop jest inny.
Samochód to Calibra MV6. Auto zostało zeswapowane bez zmiany wiazki i ECU. Chcac zrobic porzadny dolot z kolektorem od Omegi konieczne było wyelimnowanie przepływki (i oczywiscie zastapienie jej MAPsensorem). Laptop ma COMa(nie uzywamy wiec przejsciówki USB>>RS232) i soft wywala sie w tym samym miejscu - czyli po kliknieciu na Analog Input.
Co jest nie tak?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 13 Dec 2008 - 11:45
Post #448


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Ten problem jest juz usuniety z oprogramowania pod windows. W poniedzialek pojawi sie nowa wersja na stronie www.ecumaster.com do pobrania.

Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 13 Dec 2008 - 11:52
Post #449


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Odnosnie mozliwosci kilku map doladowania to robi sie tak ze mape paliwa i zaplonu robi sie dla maksymalnego ustawienia boostu.
Natomiast boostem steruje sie za pomoca mapy korekcji co umozliwia np., sterowanie boostem potencjometrem w zakresie od nastawu aktuatora po maksymalne cisnienie zdefiniowane mapa

Wiecej szczegolow mozecie znalezc w notce technicznej:

Ecumaster DET II tech notes


Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Mon, 15 Dec 2008 - 18:57
Post #450


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





I co z tym softem?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 15 Dec 2008 - 22:34
Post #451


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Soft jest pod tym linkiem lub www.ecumaster.com dzial pliki

DET 2 Windows client 1.13


Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Tue, 16 Dec 2008 - 23:33
Post #452


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Witaj Jadzwin Mam jednak Ml4.1 i tak patrzę na schemat to 35 pin ECU czyli +11v-14v po stacyjce w tym 4.1 idzie na wtryski może tak być ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 17 Dec 2008 - 09:25
Post #453


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Mysle ze to jest ok.

Patzryles na schemat ktory przygotowalem ?
Nie przejmuj sie ze na gorze pisze 1.5 smile.gif Zapomniealem zmienic.

Schemat ML4.1


jezeli podlaczysz wg schematu daj znac czy dziala wzytko ok, wtedy go wrzuce na oficjalna liste.

Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 17 Dec 2008 - 16:23
Post #454


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Dobra ale czekaj po nowym roku kupie od Ciebie DeTa biggrin.gif
na razie się przygotowuje do wszystkiego po nowym roku ruszam z robotą smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Thu, 18 Dec 2008 - 16:35
Post #455


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Dzień dobry,
Jestem pierwszy raz na forum, chciałbym się przywitać i wszystkim pogratulować zapału i życzyć powodzenia.

Sam jest w trakcie skromnego projektu turbo i mam pytanie w związku z możliwościami DET II.
Silnik nad którym pracuje to M20B25 z BMW.
Dołożyłem do niego turbo Garrett T3. Zmieniłem klapkowy AFM na MAF z gorącym drutem.
Do tej pory jeździłem z wykorzystaniem FMU i jakoś to działało, ale postanowiłem dokonać kilku modyfikacji.
Zrobiłem hybrydę wymieniając sprężarkę na T04B. Odprężyłem nieco silnik, wsadziłem większe wtryski i pojawił się problem wysterowania.
Podstawowy problem to zbyt duża dawka paliwa, którego silnik nie przepala ( mniejsze sprężanie i większe wtryski ).

Przymierzałem się do zmiany mapy w ECU, ale kupiłem EcuMastera i zastawiam się jak rozwiązać problem sterowania czasem wtrysku.
EM ogarnia widzę sterowanie wtryskami full-group. U mnie seryjny ECU (motronic 1.3) steruje wtryskami w parach 1,3,5 i 2,4,6.
Czy jakaś możliwość by tak podłączyć EM aby można było sterować czasem wtrysku?
A może istniej inny sposób z wykorzystaniem EM by sobie z tym poradzić ?
Chciałbym, pozostać przy stałym (3.0bar) ciśnieniu paliwa.

Bardzo proszę o pomoc, szczególnie kolegę 'jadzwina'.

Chętnie się podzielę swoimi doświadczeniami.
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 18 Dec 2008 - 16:52
Post #456


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





W Twoim przypadku polecam zdecydowanie sterowaniem napieciem z MAF'a
Zmniejszajac napiecie bedziesz zmniejszal dawke.
Niestety sterowanie bezposrednie wtryskami jest ogranizcone do full group, i ciezko uzyskac dobre ewfekty przy sekwencji szczegolnie ze tym masz jeszcze dodatkowo 6 wtryskiwaczy.
Modyfikacja sygnalu z MAFA przy wiekszych wtryskach (w granicahc rzosadku) powinno dac bardzo dobre efekty.

Jakby co to moge ci przygotowac schemat podlaczenia daj mi znac tylko na priva czy robiles jakies zmiany w wiazce w zwiazku ze zmiana MAF'a



Pozdrowienia
Jadzwin

CYTAT(ecru @ Thu, 18 Dec 2008 - 17:35) *
Dzień dobry,
Jestem pierwszy raz na forum, chciałbym się przywitać i wszystkim pogratulować zapału i życzyć powodzenia.

Sam jest w trakcie skromnego projektu turbo i mam pytanie w związku z możliwościami DET II.
Silnik nad którym pracuje to M20B25 z BMW.
Dołożyłem do niego turbo Garrett T3. Zmieniłem klapkowy AFM na MAF z gorącym drutem.
Do tej pory jeździłem z wykorzystaniem FMU i jakoś to działało, ale postanowiłem dokonać kilku modyfikacji.
Zrobiłem hybrydę wymieniając sprężarkę na T04B. Odprężyłem nieco silnik, wsadziłem większe wtryski i pojawił się problem wysterowania.
Podstawowy problem to zbyt duża dawka paliwa, którego silnik nie przepala ( mniejsze sprężanie i większe wtryski ).

Przymierzałem się do zmiany mapy w ECU, ale kupiłem EcuMastera i zastawiam się jak rozwiązać problem sterowania czasem wtrysku.
EM ogarnia widzę sterowanie wtryskami full-group. U mnie seryjny ECU (motronic 1.3) steruje wtryskami w parach 1,3,5 i 2,4,6.
Czy jakaś możliwość by tak podłączyć EM aby można było sterować czasem wtrysku?
A może istniej inny sposób z wykorzystaniem EM by sobie z tym poradzić ?
Chciałbym, pozostać przy stałym (3.0bar) ciśnieniu paliwa.

Bardzo proszę o pomoc, szczególnie kolegę 'jadzwina'.

Chętnie się podzielę swoimi doświadczeniami.
Pozdrawiam



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Thu, 18 Dec 2008 - 16:55
Post #457


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Wystarczy że wepniesz świnie tak jak reguła nakazuje (tzn. w twoim przypadku podłączasz MAF na analog in, a analog out do ECU w miejsce MAF - przecinasz kabel, reszte też dajesz zgodnie z instrukcją). Możesz też zrezygnować z MAFa i zastąpić go MAPem, ale to inna bajka. W każdym razie jak masz duże wtryski to wystarczy że "zdejmiesz" paliwa i gitarra. Samego sterowania wtryskami bezpośrednio z DETa nie polecam bo nie będziesz miał dawki rozruchowej, after startów itp. Wyjście na wtryski służy do napędzenia dodatkowych wtryskiwaczy, które u ciebie są zdbędne. Ogólnie polecam zacząć od przeczytania instrukcji. Dobrze by było gdybyś przy strojeniu skorzystał z pomocy kogoś obeznanego w temacie, żeby silnikowi nie zrobić krzywdy.

PS. DET 2 to bardzo "przyjazna" świnka, fajnie że jest już nowy klient - pokrycie mapy AFRem to na prawde świetny pomysł.
Pozdrawiam.

EDIT: Jadźwin był szybszy w napisaniu odpowiedzi smile.gif


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 18 Dec 2008 - 17:12
Post #458


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Spiacy bezposrednie sterownaie wtrsykiem nie ma tych wad co napisales

Wpina sie swinke miedzy ECU a wtryski i procentowo zmieniasz czas otwarcia wtryskiwaczy.
Dla przykladu wkladasz 2 razy wieksze wtryski wpisujesz do mapy 50% i auto jezdzic powinna jak seria.
Np. w jednym z aut ze sterowaniem full group to byla jedyna metoda wystrojenia bo dawka starotwa na wielkich wtryskach byla za duza i auto nie odplalao tylko sie zalewalo.
Bezposrednie sterowanie wtryskami rozwiazalo ten problem i autko jezdzilo zajebiscie.

Zdradze tajemnice ze w DET3 to bedzie jedna z podstawowych metod modyfikacji czasow wtrysku (oczywiscie modyfikacja sygnalow analogowych pozostanie) jako ze w tym przypadku mzona ogarnac naprawde wielkie wtryski. Tylko tam juz bedzie to dzialalo z full sekwencja nawet (odpowiednia ilosc wejsc i wyjsc)

Pozdr
Jadzwin

CYTAT(Śpiący @ Thu, 18 Dec 2008 - 17:55) *
Wystarczy że wepniesz świnie tak jak reguła nakazuje (tzn. w twoim przypadku podłączasz MAF na analog in, a analog out do ECU w miejsce MAF - przecinasz kabel, reszte też dajesz zgodnie z instrukcją). Możesz też zrezygnować z MAFa i zastąpić go MAPem, ale to inna bajka. W każdym razie jak masz duże wtryski to wystarczy że "zdejmiesz" paliwa i gitarra. Samego sterowania wtryskami bezpośrednio z DETa nie polecam bo nie będziesz miał dawki rozruchowej, after startów itp. Wyjście na wtryski służy do napędzenia dodatkowych wtryskiwaczy, które u ciebie są zdbędne. Ogólnie polecam zacząć od przeczytania instrukcji. Dobrze by było gdybyś przy strojeniu skorzystał z pomocy kogoś obeznanego w temacie, żeby silnikowi nie zrobić krzywdy.

PS. DET 2 to bardzo "przyjazna" świnka, fajnie że jest już nowy klient - pokrycie mapy AFRem to na prawde świetny pomysł.
Pozdrawiam.

EDIT: Jadźwin był szybszy w napisaniu odpowiedzi smile.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Thu, 18 Dec 2008 - 19:01
Post #459


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





I wszystko jasne cool.gif

A z ciekawości spytam - wiadomo mniej więcej kiedy pojawi sie DET3??


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Thu, 18 Dec 2008 - 22:50
Post #460


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





właśnie jadźwin powiedz tongue.gif
bo może zamiast kupować deta2 to kupie już det3 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 14 August 2025 - 11:59