![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#441
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Tutaj jest schemat ktory na 99% powinein zadzialac. Jak podepniesz to daj znac. Jak bedzie ok to go dodam do listy. C20NE ML4.1 Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#442
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
po nowym roku po wypłacie kupie dopiero deta
![]() ps. kiedy ma wyjść det III ? a i kurde już się zagubiłem czym się różni na oko instalacja przy silniku ml4.1 a m1.5 ? przypadkiem ml4.1 może ma aparat zapłonowy ? wiem że 1.5 ma potencjometr w TPS-ie a 4.1 ma przełącznik Bo mam Kadetta GSI kabrio z 1987 roku c20ne i teraz już sam nie wiem jakie mam ECU :/ |
|
|
![]()
Post
#443
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Zobacz sobie w schematach podlaczen jak wyglada gniazdo od motronica 1.5 a jak od ML4.1 jedno ma 3 rzedy pinow drugi dwa.
Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#444
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
ostatnio widzialem na otomoto 200sxa z ecumasterem i w opisie było że posiada 2 mapy przełączane przyciskiem
z instrukcji to nie wynika, chyba że użyć procedury startowej jako drugiej mapy ? -------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
![]()
Post
#445
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
przełącznik moze byc zrobiony na zasilaniu solenoidu. dwie mapy polegaja wtedy na tym ze albo nie sterujesz doladowaniem i masz kolo 0,9 b albo zalaczasz przelacznik i sterujesz doladowaniem - wtedy masz takie cisnienie jak sobie ustawiles w mapie injection/boost
-------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#446
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
aaaa
myslalem ze mapy paliwo, zaplon x2, a nie tylko zmiana cisnienia ![]() ok , teraz wszystko jasne -------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
![]()
Post
#447
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT Panowie, napotkałem strasznie uciążliwy problem. Mianowicie gdy w kliencie klikam na ai1, ai2, lub ai3 (analog input) wyskakuje mi windowsowski komunikat w stylu "program wykonał niedozwoloną operację i zostanie zakończony" (czy jakoś tak), zdaża się też że klient wyłącza się bez żadnego komunikatu. Pod analog input 3 podłączyłem sonde szerokopasmową (LC-1). Nie mam pojęcia co jest nie tak, sprawdzałem na wersji klienta 1.1 i 1.0q, firmware 1.73_60_2, system operacyjny: Windosw XP, przejścówka USB->RS232. DET2 podłączałem i stroiłem koledze dzień przed wyścigami, nie wyszła nam idealnie konwersja MAF->MAP i "przyszedł" nowy dolot. Auto domagało się dostrojenia, ale z racji niemożliwości pokrycia mapy AFRem i przede wszystkim braku czasu wystroiłem to na podstawie logów (oczywiście zegara do LC-1 nie było i tylko jedna przejściówka USB-RS232), przy mniejszych obciążeniach trzeba jeszcze dostroić (najlepiej jutro) i stąd prośba o porade co zrobić żeby dało się poktyć mapę AFRem Pozowole sobie napisac posta za Śpiacego. Pojawił sie identyczny problem, w podobnej sytuacji z tym ze pacjent i laptop jest inny. Samochód to Calibra MV6. Auto zostało zeswapowane bez zmiany wiazki i ECU. Chcac zrobic porzadny dolot z kolektorem od Omegi konieczne było wyelimnowanie przepływki (i oczywiscie zastapienie jej MAPsensorem). Laptop ma COMa(nie uzywamy wiec przejsciówki USB>>RS232) i soft wywala sie w tym samym miejscu - czyli po kliknieciu na Analog Input. Co jest nie tak? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#448
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Ten problem jest juz usuniety z oprogramowania pod windows. W poniedzialek pojawi sie nowa wersja na stronie www.ecumaster.com do pobrania. Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#449
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Odnosnie mozliwosci kilku map doladowania to robi sie tak ze mape paliwa i zaplonu robi sie dla maksymalnego ustawienia boostu.
Natomiast boostem steruje sie za pomoca mapy korekcji co umozliwia np., sterowanie boostem potencjometrem w zakresie od nastawu aktuatora po maksymalne cisnienie zdefiniowane mapa Wiecej szczegolow mozecie znalezc w notce technicznej: Ecumaster DET II tech notes Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#450
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
I co z tym softem?
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#451
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Soft jest pod tym linkiem lub www.ecumaster.com dzial pliki DET 2 Windows client 1.13 Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#452
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Witaj Jadzwin Mam jednak Ml4.1 i tak patrzę na schemat to 35 pin ECU czyli +11v-14v po stacyjce w tym 4.1 idzie na wtryski może tak być ?
|
|
|
![]()
Post
#453
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Mysle ze to jest ok.
Patzryles na schemat ktory przygotowalem ? Nie przejmuj sie ze na gorze pisze 1.5 ![]() Schemat ML4.1 jezeli podlaczysz wg schematu daj znac czy dziala wzytko ok, wtedy go wrzuce na oficjalna liste. Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#454
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Dobra ale czekaj po nowym roku kupie od Ciebie DeTa
![]() na razie się przygotowuje do wszystkiego po nowym roku ruszam z robotą ![]() |
|
|
![]()
Post
#455
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Dzień dobry,
Jestem pierwszy raz na forum, chciałbym się przywitać i wszystkim pogratulować zapału i życzyć powodzenia. Sam jest w trakcie skromnego projektu turbo i mam pytanie w związku z możliwościami DET II. Silnik nad którym pracuje to M20B25 z BMW. Dołożyłem do niego turbo Garrett T3. Zmieniłem klapkowy AFM na MAF z gorącym drutem. Do tej pory jeździłem z wykorzystaniem FMU i jakoś to działało, ale postanowiłem dokonać kilku modyfikacji. Zrobiłem hybrydę wymieniając sprężarkę na T04B. Odprężyłem nieco silnik, wsadziłem większe wtryski i pojawił się problem wysterowania. Podstawowy problem to zbyt duża dawka paliwa, którego silnik nie przepala ( mniejsze sprężanie i większe wtryski ). Przymierzałem się do zmiany mapy w ECU, ale kupiłem EcuMastera i zastawiam się jak rozwiązać problem sterowania czasem wtrysku. EM ogarnia widzę sterowanie wtryskami full-group. U mnie seryjny ECU (motronic 1.3) steruje wtryskami w parach 1,3,5 i 2,4,6. Czy jakaś możliwość by tak podłączyć EM aby można było sterować czasem wtrysku? A może istniej inny sposób z wykorzystaniem EM by sobie z tym poradzić ? Chciałbym, pozostać przy stałym (3.0bar) ciśnieniu paliwa. Bardzo proszę o pomoc, szczególnie kolegę 'jadzwina'. Chętnie się podzielę swoimi doświadczeniami. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#456
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
W Twoim przypadku polecam zdecydowanie sterowaniem napieciem z MAF'a
Zmniejszajac napiecie bedziesz zmniejszal dawke. Niestety sterowanie bezposrednie wtryskami jest ogranizcone do full group, i ciezko uzyskac dobre ewfekty przy sekwencji szczegolnie ze tym masz jeszcze dodatkowo 6 wtryskiwaczy. Modyfikacja sygnalu z MAFA przy wiekszych wtryskach (w granicahc rzosadku) powinno dac bardzo dobre efekty. Jakby co to moge ci przygotowac schemat podlaczenia daj mi znac tylko na priva czy robiles jakies zmiany w wiazce w zwiazku ze zmiana MAF'a Pozdrowienia Jadzwin Dzień dobry, Jestem pierwszy raz na forum, chciałbym się przywitać i wszystkim pogratulować zapału i życzyć powodzenia. Sam jest w trakcie skromnego projektu turbo i mam pytanie w związku z możliwościami DET II. Silnik nad którym pracuje to M20B25 z BMW. Dołożyłem do niego turbo Garrett T3. Zmieniłem klapkowy AFM na MAF z gorącym drutem. Do tej pory jeździłem z wykorzystaniem FMU i jakoś to działało, ale postanowiłem dokonać kilku modyfikacji. Zrobiłem hybrydę wymieniając sprężarkę na T04B. Odprężyłem nieco silnik, wsadziłem większe wtryski i pojawił się problem wysterowania. Podstawowy problem to zbyt duża dawka paliwa, którego silnik nie przepala ( mniejsze sprężanie i większe wtryski ). Przymierzałem się do zmiany mapy w ECU, ale kupiłem EcuMastera i zastawiam się jak rozwiązać problem sterowania czasem wtrysku. EM ogarnia widzę sterowanie wtryskami full-group. U mnie seryjny ECU (motronic 1.3) steruje wtryskami w parach 1,3,5 i 2,4,6. Czy jakaś możliwość by tak podłączyć EM aby można było sterować czasem wtrysku? A może istniej inny sposób z wykorzystaniem EM by sobie z tym poradzić ? Chciałbym, pozostać przy stałym (3.0bar) ciśnieniu paliwa. Bardzo proszę o pomoc, szczególnie kolegę 'jadzwina'. Chętnie się podzielę swoimi doświadczeniami. Pozdrawiam -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#457
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Wystarczy że wepniesz świnie tak jak reguła nakazuje (tzn. w twoim przypadku podłączasz MAF na analog in, a analog out do ECU w miejsce MAF - przecinasz kabel, reszte też dajesz zgodnie z instrukcją). Możesz też zrezygnować z MAFa i zastąpić go MAPem, ale to inna bajka. W każdym razie jak masz duże wtryski to wystarczy że "zdejmiesz" paliwa i gitarra. Samego sterowania wtryskami bezpośrednio z DETa nie polecam bo nie będziesz miał dawki rozruchowej, after startów itp. Wyjście na wtryski służy do napędzenia dodatkowych wtryskiwaczy, które u ciebie są zdbędne. Ogólnie polecam zacząć od przeczytania instrukcji. Dobrze by było gdybyś przy strojeniu skorzystał z pomocy kogoś obeznanego w temacie, żeby silnikowi nie zrobić krzywdy.
PS. DET 2 to bardzo "przyjazna" świnka, fajnie że jest już nowy klient - pokrycie mapy AFRem to na prawde świetny pomysł. Pozdrawiam. EDIT: Jadźwin był szybszy w napisaniu odpowiedzi ![]() -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#458
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Spiacy bezposrednie sterownaie wtrsykiem nie ma tych wad co napisales
Wpina sie swinke miedzy ECU a wtryski i procentowo zmieniasz czas otwarcia wtryskiwaczy. Dla przykladu wkladasz 2 razy wieksze wtryski wpisujesz do mapy 50% i auto jezdzic powinna jak seria. Np. w jednym z aut ze sterowaniem full group to byla jedyna metoda wystrojenia bo dawka starotwa na wielkich wtryskach byla za duza i auto nie odplalao tylko sie zalewalo. Bezposrednie sterowanie wtryskami rozwiazalo ten problem i autko jezdzilo zajebiscie. Zdradze tajemnice ze w DET3 to bedzie jedna z podstawowych metod modyfikacji czasow wtrysku (oczywiscie modyfikacja sygnalow analogowych pozostanie) jako ze w tym przypadku mzona ogarnac naprawde wielkie wtryski. Tylko tam juz bedzie to dzialalo z full sekwencja nawet (odpowiednia ilosc wejsc i wyjsc) Pozdr Jadzwin Wystarczy że wepniesz świnie tak jak reguła nakazuje (tzn. w twoim przypadku podłączasz MAF na analog in, a analog out do ECU w miejsce MAF - przecinasz kabel, reszte też dajesz zgodnie z instrukcją). Możesz też zrezygnować z MAFa i zastąpić go MAPem, ale to inna bajka. W każdym razie jak masz duże wtryski to wystarczy że "zdejmiesz" paliwa i gitarra. Samego sterowania wtryskami bezpośrednio z DETa nie polecam bo nie będziesz miał dawki rozruchowej, after startów itp. Wyjście na wtryski służy do napędzenia dodatkowych wtryskiwaczy, które u ciebie są zdbędne. Ogólnie polecam zacząć od przeczytania instrukcji. Dobrze by było gdybyś przy strojeniu skorzystał z pomocy kogoś obeznanego w temacie, żeby silnikowi nie zrobić krzywdy. PS. DET 2 to bardzo "przyjazna" świnka, fajnie że jest już nowy klient - pokrycie mapy AFRem to na prawde świetny pomysł. Pozdrawiam. EDIT: Jadźwin był szybszy w napisaniu odpowiedzi ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#459
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
I wszystko jasne
![]() A z ciekawości spytam - wiadomo mniej więcej kiedy pojawi sie DET3?? -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#460
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
właśnie jadźwin powiedz
![]() bo może zamiast kupować deta2 to kupie już det3 ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 14 August 2025 - 11:59 |