![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#361
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
też tak wpisałem ale niestety wskazania roznia sie od tych z notebooka (podlaczony przez port szeregowy do lc1) i to dość znacznie
-------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#362
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Najpierw ustalcie co macie na wyjsciu z innovate.
Z manuala To log analog outputs from the LC-1 into an LM-1, simply connect analog output #2 (brown wire) to an available input on the LMA-2 (RPM converter Aux. In Cable) or LMA-3 (5-sensor “AuxBox”). Set LogWorks inputs match the LC-1 outputs. As discussed in section 7.6 above, factory settings for the second output is programmed where 0V=.5 (AFR of 7.35 for gasoline) and 5.0V=1.523 (AFR of 22.39 for gasoline). Jezeli macie zmienione parametry na wyjsciu bedzie inne napiecie. Ewentualni moze wystepowac ponizszy problem: Sometimes there is a ground offset between the device that receives the analog output voltage and the LC-1. This can be especially true if the System ground is not connected to the same ground as the measurement device using the analog out. Both devices reference different grounds and therefore see different voltages. So to compensate for the ground offsets the analog output voltage points have to be shifted by the ground offsets. To measure what the real ground offset is, you can program the analog outputs temporarily to output a flat line voltage by entering the same voltage in both fields for the two analog out programming points. This way the analog output voltage will be fixed, independent of current AFR and can therefore be measured and compensated for easily. Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#363
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
w parametrach lc1 nic nie tykałem i jest jak z fabryki
więc pozostaje mi z masą powalczyć -------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
![]()
Post
#364
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
w parametrach lc1 nic nie tykałem i jest jak z fabryki więc pozostaje mi z masą powalczyć Wejdz w paramety LC-1 i ustaw ze afr 10 - 0V a 20 to 5V i po sprawie. Tam masz wyjscia które sa programowalne i nie musisz tak kombinować. Mam LC-1 i podłaczyłem go tak do ECUMSTERA jak rówież do MegaSquirta i wszystko elegancko działa. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#365
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: zabrzeg ![]() |
pytanie w logach linie czasu co ile s są
-------------------- calibra turbo EDS phaze2 1\4starachowice 13,58
|
|
|
![]()
Post
#366
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
który firmware najlepiej dziala z s13 ca18det z waszych doswiadczen?
|
|
|
![]()
Post
#367
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Panowie, napotkałem strasznie uciążliwy problem.
Mianowicie gdy w kliencie klikam na ai1, ai2, lub ai3 (analog input) wyskakuje mi windowsowski komunikat w stylu "program wykonał niedozwoloną operację i zostanie zakończony" (czy jakoś tak), zdaża się też że klient wyłącza się bez żadnego komunikatu. Pod analog input 3 podłączyłem sonde szerokopasmową (LC-1). Nie mam pojęcia co jest nie tak, sprawdzałem na wersji klienta 1.1 i 1.0q, firmware 1.73_60_2, system operacyjny: Windosw XP, przejścówka USB->RS232. DET2 podłączałem i stroiłem koledze dzień przed wyścigami, nie wyszła nam idealnie konwersja MAF->MAP i "przyszedł" nowy dolot. Auto domagało się dostrojenia, ale z racji niemożliwości pokrycia mapy AFRem i przede wszystkim braku czasu wystroiłem to na podstawie logów (oczywiście zegara do LC-1 nie było i tylko jedna przejściówka USB-RS232), przy mniejszych obciążeniach trzeba jeszcze dostroić (najlepiej jutro) i stąd prośba o porade co zrobić żeby dało się poktyć mapę AFRem. -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#368
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Wejdz w paramety LC-1 i ustaw ze afr 10 - 0V a 20 to 5V i po sprawie. Tam masz wyjscia które sa programowalne i nie musisz tak kombinować. Mam LC-1 i podłaczyłem go tak do ECUMSTERA jak rówież do MegaSquirta i wszystko elegancko działa. moglbys wrzucic jakas rozpiske jak podlaczyles LC do DET.a -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#369
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Spiacy: Ten problem jest juz rozwiazany, nie ma nowego softu na stronie. Dzisiaj wieczor podesle ci linka do wersji z ktora nie bedziesz mial problemow.
Co do nissana to wysarczy firmware 1.51. jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#370
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
moglbys wrzucic jakas rozpiske jak podlaczyles LC do DET.a Analog output two is setup as 0V = 7.35 AFR and 5V = 22.39 AFR. Note: The LC-1’s heater ground and system ground wires should share the same grounding location of the analog input’s ground. Czyli brązowy z LC-1 to OUTPUT 2. Jest domyślnie ustawiony jak widać powyżej. Musisz w LM Programer zmienić te ustawienia na 0V = 10AFR 5V=20AFR W ECU pod pin 10 - Analog IN #3 podłaczasz ten brązowy przewód od LC-1 i w zakładce setup ładujesz skale WIDE BAND SENSOR AFR 10-20 I tyle. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#371
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Jadzwin: co z tym linkiem?
-------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#372
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Soft zapodany na strone www.ecumaster.com
Bezposredni link: Client for windows 1.12 Milego strojenia. Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#373
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Witam posiadam auto leciwej daty ktore odbudowuje pochodze z warszawy czy jest jakis posiadacz sady szerokopasmowej.
|
|
|
![]()
Post
#374
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
a jest mozliwosc dostania kabelka do ecumastera pod usb ?? bo mam ten starego typu ale moj laptop nie ma takowego slota
-------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#375
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Konwerter USB -RS232 bedzie dzialal. Jedyne co to musisz go ustaic tak zeby com byl pomiedzy com1-com8. Ten w ponizszym linku jest dobry i tani ![]() Prolific RS232 - USB converter a jest mozliwosc dostania kabelka do ecumastera pod usb ?? bo mam ten starego typu ale moj laptop nie ma takowego slota -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#376
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
no dzieki za odpowiedz :-)
-------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#377
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 23 August 2008 ![]() |
pytanie na poziomie przedszkola ale mnie nurtuje...
sterowanie zapłonem -> "wartości ujemne w komórkach mapy opóźniają zapłon"... to opóźnienie jest w wartości kąta wyprzedzenia zapłonu czy w stosunku do położenia tłoka?? angielskie określenie jest proste advance (wiecej przed GMP), retard (mniej przed GMP)... jak to jest w ECM?? dając wartości dodatnie w mapie przyspieszamy zapłon (wieksza wartość przed GMP) czy opóźniamy (mniejsza wartość przed GMP)?? |
|
|
![]()
Post
#378
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Retard ed - opozniony zaplon (wartosci ujemne na mapie)
Advanced - przyspieszony (wartosci dodatnie na mapie) pytanie na poziomie przedszkola ale mnie nurtuje... sterowanie zapłonem -> "wartości ujemne w komórkach mapy opóźniają zapłon"... to opóźnienie jest w wartości kąta wyprzedzenia zapłonu czy w stosunku do położenia tłoka?? angielskie określenie jest proste advance (wiecej przed GMP), retard (mniej przed GMP)... jak to jest w ECM?? dając wartości dodatnie w mapie przyspieszamy zapłon (wieksza wartość przed GMP) czy opóźniamy (mniejsza wartość przed GMP)?? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#379
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 23 August 2008 ![]() |
dzieki jadzwin
skoro tu juz jestem to powiedz mi z jakiej zaleznosci wyznaczane sa wartosci AFR (AnIn3), które można nałożyć na mapy fuel/injection?? Czy są to bezpośrednie wartości z loga czy jakieś wartości uśrednione z mapy korekcyjnej?? Pytam dlatego, że nawet na postoju, po wkreceniu silnika w daną komórkę pojawia mi się jakaś tam wartość AFR (powiedzmy 17) -> koryguję wartość paliwa do poprawnej dawki i na mapie korekcyjnej pojawia się rzeczywista aktualna wartość AFR (przyjmijmy 12.8), natomiast w komórce mapy głównej z nałożonym AnIn3 albo pozostaje stara wartość bez zmian, albo po odświeżeniu inna wartość niż na mapie korekcyjnej... wiem tylko tyle, że czyszczenie loga czyści też AnIn3... tak ma być czy coś nie halo z moim ECM?? ewentualnie jakie wskazania AFR są najbardziej wiarygodne w panelu DETII (log, mapa korekcyjna, dyno, itp), wg których powinienem się kierować przy strojeniu?? pozdrawiam Cie serdecznie |
|
|
![]()
Post
#380
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Ogolnie wykorzystanie pkrywania map AFR wygalda tak:
1) Czyscisz log 2) Robisz przejazd testowy w interesujacym cie zakresie obrotow/obciazem 3) Nakladasz AFR na komorki 4) Dokonujesz poprawek 5) Idziesz do punktu 1 Mapa pokrywana jest aft na podstawie calej informacji z loga. Aktualna informacja o AFR jest albo w komorkach Real Time Loga w zakladkach z mapami, albo na logu (aktualnie logowana wartosc). Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 09:25 |