Shoutbox 0 nowych PW 


302 Stron V  « < 156 157 158 159 160 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
adam16v
post Fri, 16 Aug 2013 - 11:53
Post #3141


Rookie
Dołączył: Sat, 22 August 2009
Skąd: Podkarpacie





Jak najprościej i najtaniej zaopatrzyć się w szerokopasówkę + det3? Czy Sondę szerokopasmową podepnę bezpośrednio do det3 czy muszę mieć coś jeszcze? Chcę oszacować koszty i podzespoły przed zakupem . Na ten moment ma jedynie fabryczną sondę lambda. Co poza detem3 powinienem kupić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 16 Aug 2013 - 11:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
WielkiW
post Fri, 16 Aug 2013 - 12:04
Post #3142


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: 100lica





żeby zobaczyć odczyt z sondy szerokopasmowej który będzie pokazywał AFR potrzebny ci jest kontroler do niej, DET3 nie ma wbudowanego kontrolera dopiero w EMU jest wbudowany w urządzenie

przykładowo zestaw: Innovate AFR

pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 16 Aug 2013 - 16:17
Post #3143


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Czy wymiana ecumastera starszego na nowszego wymaga jakiejś adaptacji? Czy wystarczy przegrać mapy i ogień?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hatsan
post Sun, 18 Aug 2013 - 11:11
Post #3144


Frequent User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: SzczebrzeszyN





CYTAT(kakao @ Fri, 16 Aug 2013 - 16:17) *
Czy wymiana ecumastera starszego na nowszego wymaga jakiejś adaptacji? Czy wystarczy przegrać mapy i ogień?



w det3 masz chyba inny zakres wartosci na mapach i tez zalezy czy w FI czy nie ale przy det 3 musisz inaczej we wtyczce podlaczac kable i mapy pewnie tez od nowa(nie miałem det 2 ale mówie z tego co slyszalem)


A ja mam tez pytanie,jak to mozliwe ze po zmianie masy PWM pin 19 na karoserie i po przekreceniu kluczyka sikaja wtryskiwacze daja 5ms na start, Det widzi obroty 244rpm da sie odpalic ale wtryski leja juz po przekreceniu kluczyka....,przeciez zmiana masy nie mogłem uszkodzic wyjscia... sprawdzalem na pwm1 i pwm2 i to samo ,przed zmiana masy bylo elegancko wszystko dzialalo jak trzeba..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WielkiW
post Sun, 18 Aug 2013 - 11:37
Post #3145


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: 100lica





CYTAT(hatsan @ Sun, 18 Aug 2013 - 11:11) *
A ja mam tez pytanie,jak to mozliwe ze po zmianie masy PWM pin 19 na karoserie i po przekreceniu kluczyka sikaja wtryskiwacze daja 5ms na start, Det widzi obroty 244rpm da sie odpalic ale wtryski leja juz po przekreceniu kluczyka....,przeciez zmiana masy nie mogłem uszkodzic wyjscia... sprawdzalem na pwm1 i pwm2 i to samo ,przed zmiana masy bylo elegancko wszystko dzialalo jak trzeba..


wszystkie masy czujników muszą być brane z jednego miejsca, to co teraz zrobiłeś spowodowało że zrobiłeś "pętle" na masie co z kolei spowodowało pojawienie się różnicy potencjałów na masie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 18 Aug 2013 - 12:13
Post #3146


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Ok. Dzięki za info.
Mam nowy silnik, nowego ecumastera z przegranymi mapami ze starszej wersji i nie chce mi odpalić.
Czy mogę wyjąć wtyczkę od ecumastera i dotrzeć silnik bez niego?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hatsan
post Sun, 18 Aug 2013 - 12:31
Post #3147


Frequent User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: SzczebrzeszyN





CYTAT(WielkiW @ Sun, 18 Aug 2013 - 11:37) *
wszystkie masy czujników muszą być brane z jednego miejsca, to co teraz zrobiłeś spowodowało że zrobiłeś "pętle" na masie co z kolei spowodowało pojawienie się różnicy potencjałów na masie




Ale po powrocie do starej masy z aku dzieje sie to samo teraz,zresztą chyba nie doczytales bo masa wyjsc PWM ma być brana z innego miejsca niz masa czujników i samego DETa,wygląda na to ze koncówki mocy sie spalily tylko dlaczego det po tym zabiegu ze swirował i widzi obroty 244rpm przy samym przekreconym zaplonie?To jest zagadka..


Kolego Kakao niemozesz odlaczyc kostki od deta i tak jezdzic musialbys powrócic do seryjnych podlaczen kabli(zalezy jeszcze w jakiej konfiguracji masz to podlaczone)Musisz wszystko od nowa podlaczac inaczej niz w det2 bo det3 ma wiecej pinów schematy sa w manualu poszukaj.Zresztą do nowego silnika nowe mapy nowe strojenie ,inne cisnienia,podcisnienia itp itd. to są podstawy,ja radze czytac ten watek od poczatku sam przeczytalem go raz i malo z niego pamietam dlatego zabieram sie drugi raz za czytanie a 90% naszych problemów było juz tutaj opisywane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
apogeum
post Sun, 18 Aug 2013 - 12:45
Post #3148


Super User
Dołączył: Wed, 18 January 2012





CYTAT(kakao @ Sun, 18 Aug 2013 - 12:13) *
Ok. Dzięki za info.
Mam nowy silnik, nowego ecumastera z przegranymi mapami ze starszej wersji i nie chce mi odpalić.
Czy mogę wyjąć wtyczkę od ecumastera i dotrzeć silnik bez niego?

jeżeli chcesz zostawić kostke to zrób zworkę na MAF i na czujniku walu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
receptor
post Tue, 20 Aug 2013 - 15:53
Post #3149


Rookie
Dołączył: Tue, 12 December 2006
Skąd: Gdańsk / wawa





Mam problem z podłączeniem zapłonu DET3 do Lancii Delty Integrale 16V. Czy ktoś może posiada sprawdzony schemat/wie jak podłączyć?
Wg tego: http://berlinasportivo.com/Technical/lanci...ntroduction.pdf siedzi tam czujnik Halla, a w ecu odpowiadają za ten czujnik 2 piny:
3 - Crankshaft RPM sensor (-)
4 - Crankshaft RPM sensor (+)
Po podpięciu Ign in pod pin 4 widzę w DET3 prawidłowe obroty, mogę też ściągnąć przebieg oscyloskopem. Po podłączeniu Ign in pod pin 3 nie widzę żadnego przebiegu na oscyloskopie.
Z góry dzięki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 20 Aug 2013 - 22:53
Post #3150


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa






Czy jak mam przegrane mapy z ecumastera det3 z mniejszym mapsensorem na innego też det3 z większym mapsensorem to trzeba je przeskalować czy napisać od nowa?

Mam problem taki, że po takim zbiegu auto nie chce odpalić, bo wtrysk nie leje paliwa a iskra cyka, a komp nie pokazuje żadnych błędów.
Iskra jest:
http://youtu.be/4z5KAWV_p_w

Wtrysku nie ma:
http://youtu.be/7cBRS03yagE

Zmieniałem też silnik na inny i nie wiem czy to ecumaster robi figle czy coś spieprzyłem po drodze...
Help sad.gif
Ktoś mógby potwierdzić lub zaprzeczyć, że to ecumaster jest przyczyną blokady wtrysków?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 21 Aug 2013 - 08:51
Post #3151


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(receptor @ Tue, 20 Aug 2013 - 15:53) *
Mam problem z podłączeniem zapłonu DET3 do Lancii Delty Integrale 16V. Czy ktoś może posiada sprawdzony schemat/wie jak podłączyć?
Wg tego: http://berlinasportivo.com/Technical/lanci...ntroduction.pdf siedzi tam czujnik Halla, a w ecu odpowiadają za ten czujnik 2 piny:
3 - Crankshaft RPM sensor (-)
4 - Crankshaft RPM sensor (+)
Po podpięciu Ign in pod pin 4 widzę w DET3 prawidłowe obroty, mogę też ściągnąć przebieg oscyloskopem. Po podłączeniu Ign in pod pin 3 nie widzę żadnego przebiegu na oscyloskopie.
Z góry dzięki.



Od strony czujnika:
Pin 4 do IGN IN, pin 3 do masy.

Do ECU:
Bip ing out do pinu 4, bip ign inv do pin 3.

W taki sposób powinno działać jak trzeba.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bolec666
post Wed, 21 Aug 2013 - 13:25
Post #3152


User
Dołączył: Fri, 04 September 2009
Skąd: Gdynia





szukam, czytam nie moge znalezc - jak podlaczyc wtrysk jednopunktowy do det 3 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 21 Aug 2013 - 13:39
Post #3153


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(bolec666 @ Wed, 21 Aug 2013 - 13:25) *
szukam, czytam nie moge znalezc - jak podlaczyc wtrysk jednopunktowy do det 3 ?


A w czym widzisz problem? 1 wtryskiwacz, 1 wyjście, reszta czujników jest.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Thu, 22 Aug 2013 - 08:50
Post #3154


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Zibi122, problem w tym że bez rezystor boxa upali końcówkę.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo
Peugeot 205 1.1 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bolec666
post Thu, 22 Aug 2013 - 12:58
Post #3155


User
Dołączył: Fri, 04 September 2009
Skąd: Gdynia





MArcin moglbys rozwianc? jestem jeszcze zielony w temacie i po prostu chce miec pewnosc ze jak kupie DET3 to bede wogole w stanie go podlaczyc. silnik to fiatowskie ohv 899 spi, sterownik z serii IAW magneti marelli
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szary
post Thu, 22 Aug 2013 - 13:11
Post #3156


User
Dołączył: Mon, 07 March 2005
Skąd: Częstochowa





CYTAT(bolec666 @ Thu, 22 Aug 2013 - 12:58) *
MArcin moglbys rozwianc? jestem jeszcze zielony w temacie i po prostu chce miec pewnosc ze jak kupie DET3 to bede wogole w stanie go podlaczyc. silnik to fiatowskie ohv 899 spi, sterownik z serii IAW magneti marelli


Podłączysz bez problemu do tego sterownika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tetis
post Thu, 22 Aug 2013 - 21:31
Post #3157


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010





CYTAT(MArcin91 @ Thu, 22 Aug 2013 - 08:50) *
Zibi122, problem w tym że bez rezystor boxa upali końcówkę.

Nic nie upali, bo wtrysk jest tylko jeden a nie np. 4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hatsan
post Fri, 23 Aug 2013 - 00:49
Post #3158


Frequent User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: SzczebrzeszyN





CYTAT(tetis @ Thu, 22 Aug 2013 - 21:31) *
Nic nie upali, bo wtrysk jest tylko jeden a nie np. 4




Czasem jeden moze upalic predzej niz 8...zreszta przewaznie jednopunktowe wtryski sa niskoomowe wiec trzeba zastosowac rezystor,niewiem jak w tym przypadku dokladnie ale trzeba wziasc miernik i zmierzyc oporność wtryskiwacza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szary
post Fri, 23 Aug 2013 - 08:32
Post #3159


User
Dołączył: Mon, 07 March 2005
Skąd: Częstochowa





Oczywiście że jest niskoomowy ale nic nie upali. To już wynika z prawa Ohma. Cztery wtryski wysokoomowe podłączone do jednego wyjscia w decie maja mniej więcej taką samą oporność jak ten jeden niskoomowy wtryskiwacz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Fri, 23 Aug 2013 - 11:49
Post #3160


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(szary @ Fri, 23 Aug 2013 - 08:32) *
Oczywiście że jest niskoomowy ale nic nie upali. To już wynika z prawa Ohma. Cztery wtryski wysokoomowe podłączone do jednego wyjscia w decie maja mniej więcej taką samą oporność jak ten jeden niskoomowy wtryskiwacz.

Wtryskiwacz boscha do spi ma 1,3-1,6ohm. Przy 4 wtryskach mpi 12ohm połączonych równolegle wyjdzie 3ohm. Nie wiem jaką rezystancje ma magneti marelli


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo
Peugeot 205 1.1 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

302 Stron V  « < 156 157 158 159 160 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 02:21