ecumaster - zrob to sam |
ecumaster - zrob to sam |
Fri, 16 Aug 2013 - 11:53
Post
#3141
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 22 August 2009 Skąd: Podkarpacie |
Jak najprościej i najtaniej zaopatrzyć się w szerokopasówkę + det3? Czy Sondę szerokopasmową podepnę bezpośrednio do det3 czy muszę mieć coś jeszcze? Chcę oszacować koszty i podzespoły przed zakupem . Na ten moment ma jedynie fabryczną sondę lambda. Co poza detem3 powinienem kupić?
|
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 16 Aug 2013 - 11:53
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 16 Aug 2013 - 12:04
Post
#3142
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: 100lica |
żeby zobaczyć odczyt z sondy szerokopasmowej który będzie pokazywał AFR potrzebny ci jest kontroler do niej, DET3 nie ma wbudowanego kontrolera dopiero w EMU jest wbudowany w urządzenie
przykładowo zestaw: Innovate AFR pozdr. |
|
|
Fri, 16 Aug 2013 - 16:17
Post
#3143
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Czy wymiana ecumastera starszego na nowszego wymaga jakiejś adaptacji? Czy wystarczy przegrać mapy i ogień?
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Sun, 18 Aug 2013 - 11:11
Post
#3144
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: SzczebrzeszyN |
Czy wymiana ecumastera starszego na nowszego wymaga jakiejś adaptacji? Czy wystarczy przegrać mapy i ogień? w det3 masz chyba inny zakres wartosci na mapach i tez zalezy czy w FI czy nie ale przy det 3 musisz inaczej we wtyczce podlaczac kable i mapy pewnie tez od nowa(nie miałem det 2 ale mówie z tego co slyszalem) A ja mam tez pytanie,jak to mozliwe ze po zmianie masy PWM pin 19 na karoserie i po przekreceniu kluczyka sikaja wtryskiwacze daja 5ms na start, Det widzi obroty 244rpm da sie odpalic ale wtryski leja juz po przekreceniu kluczyka....,przeciez zmiana masy nie mogłem uszkodzic wyjscia... sprawdzalem na pwm1 i pwm2 i to samo ,przed zmiana masy bylo elegancko wszystko dzialalo jak trzeba.. |
|
|
Sun, 18 Aug 2013 - 11:37
Post
#3145
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: 100lica |
A ja mam tez pytanie,jak to mozliwe ze po zmianie masy PWM pin 19 na karoserie i po przekreceniu kluczyka sikaja wtryskiwacze daja 5ms na start, Det widzi obroty 244rpm da sie odpalic ale wtryski leja juz po przekreceniu kluczyka....,przeciez zmiana masy nie mogłem uszkodzic wyjscia... sprawdzalem na pwm1 i pwm2 i to samo ,przed zmiana masy bylo elegancko wszystko dzialalo jak trzeba.. wszystkie masy czujników muszą być brane z jednego miejsca, to co teraz zrobiłeś spowodowało że zrobiłeś "pętle" na masie co z kolei spowodowało pojawienie się różnicy potencjałów na masie |
|
|
Sun, 18 Aug 2013 - 12:13
Post
#3146
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Ok. Dzięki za info.
Mam nowy silnik, nowego ecumastera z przegranymi mapami ze starszej wersji i nie chce mi odpalić. Czy mogę wyjąć wtyczkę od ecumastera i dotrzeć silnik bez niego? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Sun, 18 Aug 2013 - 12:31
Post
#3147
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: SzczebrzeszyN |
wszystkie masy czujników muszą być brane z jednego miejsca, to co teraz zrobiłeś spowodowało że zrobiłeś "pętle" na masie co z kolei spowodowało pojawienie się różnicy potencjałów na masie Ale po powrocie do starej masy z aku dzieje sie to samo teraz,zresztą chyba nie doczytales bo masa wyjsc PWM ma być brana z innego miejsca niz masa czujników i samego DETa,wygląda na to ze koncówki mocy sie spalily tylko dlaczego det po tym zabiegu ze swirował i widzi obroty 244rpm przy samym przekreconym zaplonie?To jest zagadka.. Kolego Kakao niemozesz odlaczyc kostki od deta i tak jezdzic musialbys powrócic do seryjnych podlaczen kabli(zalezy jeszcze w jakiej konfiguracji masz to podlaczone)Musisz wszystko od nowa podlaczac inaczej niz w det2 bo det3 ma wiecej pinów schematy sa w manualu poszukaj.Zresztą do nowego silnika nowe mapy nowe strojenie ,inne cisnienia,podcisnienia itp itd. to są podstawy,ja radze czytac ten watek od poczatku sam przeczytalem go raz i malo z niego pamietam dlatego zabieram sie drugi raz za czytanie a 90% naszych problemów było juz tutaj opisywane. |
|
|
Sun, 18 Aug 2013 - 12:45
Post
#3148
|
|
Super User Dołączył: Wed, 18 January 2012 |
|
|
|
Tue, 20 Aug 2013 - 15:53
Post
#3149
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 12 December 2006 Skąd: Gdańsk / wawa |
Mam problem z podłączeniem zapłonu DET3 do Lancii Delty Integrale 16V. Czy ktoś może posiada sprawdzony schemat/wie jak podłączyć?
Wg tego: http://berlinasportivo.com/Technical/lanci...ntroduction.pdf siedzi tam czujnik Halla, a w ecu odpowiadają za ten czujnik 2 piny: 3 - Crankshaft RPM sensor (-) 4 - Crankshaft RPM sensor (+) Po podpięciu Ign in pod pin 4 widzę w DET3 prawidłowe obroty, mogę też ściągnąć przebieg oscyloskopem. Po podłączeniu Ign in pod pin 3 nie widzę żadnego przebiegu na oscyloskopie. Z góry dzięki. |
|
|
Tue, 20 Aug 2013 - 22:53
Post
#3150
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Czy jak mam przegrane mapy z ecumastera det3 z mniejszym mapsensorem na innego też det3 z większym mapsensorem to trzeba je przeskalować czy napisać od nowa? Mam problem taki, że po takim zbiegu auto nie chce odpalić, bo wtrysk nie leje paliwa a iskra cyka, a komp nie pokazuje żadnych błędów. Iskra jest: http://youtu.be/4z5KAWV_p_w Wtrysku nie ma: http://youtu.be/7cBRS03yagE Zmieniałem też silnik na inny i nie wiem czy to ecumaster robi figle czy coś spieprzyłem po drodze... Help Ktoś mógby potwierdzić lub zaprzeczyć, że to ecumaster jest przyczyną blokady wtrysków? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Wed, 21 Aug 2013 - 08:51
Post
#3151
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos |
Mam problem z podłączeniem zapłonu DET3 do Lancii Delty Integrale 16V. Czy ktoś może posiada sprawdzony schemat/wie jak podłączyć? Wg tego: http://berlinasportivo.com/Technical/lanci...ntroduction.pdf siedzi tam czujnik Halla, a w ecu odpowiadają za ten czujnik 2 piny: 3 - Crankshaft RPM sensor (-) 4 - Crankshaft RPM sensor (+) Po podpięciu Ign in pod pin 4 widzę w DET3 prawidłowe obroty, mogę też ściągnąć przebieg oscyloskopem. Po podłączeniu Ign in pod pin 3 nie widzę żadnego przebiegu na oscyloskopie. Z góry dzięki. Od strony czujnika: Pin 4 do IGN IN, pin 3 do masy. Do ECU: Bip ing out do pinu 4, bip ign inv do pin 3. W taki sposób powinno działać jak trzeba. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
Wed, 21 Aug 2013 - 13:25
Post
#3152
|
|
User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Gdynia |
szukam, czytam nie moge znalezc - jak podlaczyc wtrysk jednopunktowy do det 3 ?
|
|
|
Wed, 21 Aug 2013 - 13:39
Post
#3153
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos |
szukam, czytam nie moge znalezc - jak podlaczyc wtrysk jednopunktowy do det 3 ? A w czym widzisz problem? 1 wtryskiwacz, 1 wyjście, reszta czujników jest. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
Thu, 22 Aug 2013 - 08:50
Post
#3154
|
|
Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań |
Zibi122, problem w tym że bez rezystor boxa upali końcówkę.
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo Peugeot 205 1.1 Turbo |
|
|
Thu, 22 Aug 2013 - 12:58
Post
#3155
|
|
User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Gdynia |
MArcin moglbys rozwianc? jestem jeszcze zielony w temacie i po prostu chce miec pewnosc ze jak kupie DET3 to bede wogole w stanie go podlaczyc. silnik to fiatowskie ohv 899 spi, sterownik z serii IAW magneti marelli
|
|
|
Thu, 22 Aug 2013 - 13:11
Post
#3156
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: Częstochowa |
MArcin moglbys rozwianc? jestem jeszcze zielony w temacie i po prostu chce miec pewnosc ze jak kupie DET3 to bede wogole w stanie go podlaczyc. silnik to fiatowskie ohv 899 spi, sterownik z serii IAW magneti marelli Podłączysz bez problemu do tego sterownika. |
|
|
Thu, 22 Aug 2013 - 21:31
Post
#3157
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 |
|
|
|
Fri, 23 Aug 2013 - 00:49
Post
#3158
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: SzczebrzeszyN |
Nic nie upali, bo wtrysk jest tylko jeden a nie np. 4 Czasem jeden moze upalic predzej niz 8...zreszta przewaznie jednopunktowe wtryski sa niskoomowe wiec trzeba zastosowac rezystor,niewiem jak w tym przypadku dokladnie ale trzeba wziasc miernik i zmierzyc oporność wtryskiwacza |
|
|
Fri, 23 Aug 2013 - 08:32
Post
#3159
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: Częstochowa |
Oczywiście że jest niskoomowy ale nic nie upali. To już wynika z prawa Ohma. Cztery wtryski wysokoomowe podłączone do jednego wyjscia w decie maja mniej więcej taką samą oporność jak ten jeden niskoomowy wtryskiwacz.
|
|
|
Fri, 23 Aug 2013 - 11:49
Post
#3160
|
|
Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań |
Oczywiście że jest niskoomowy ale nic nie upali. To już wynika z prawa Ohma. Cztery wtryski wysokoomowe podłączone do jednego wyjscia w decie maja mniej więcej taką samą oporność jak ten jeden niskoomowy wtryskiwacz. Wtryskiwacz boscha do spi ma 1,3-1,6ohm. Przy 4 wtryskach mpi 12ohm połączonych równolegle wyjdzie 3ohm. Nie wiem jaką rezystancje ma magneti marelli -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo Peugeot 205 1.1 Turbo |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 02:21 |