![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Tak jak przy przekazniku, przy czym powinna to byc dioda zabezpiecajaca np 1.5KE30A (napiecie 25-30v).
Pozdr Jadzwin Rozumiem, że dioda ma byc w szereg z wtryskami aby oporność nie spadła za nisko? Czy tak jak to robi sie przy przekaźnikach aby zabezpieczyć układ przed przepieciami z cewki? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#262
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Audi S4 Silnika AAN Podobno Fiat Coupe jest do ograniecia, dlatego pytam o Audi. Ale one uzywaja innych triggerow, wiec AAN/ABY nie bedzie dzialal. 3B da rade, ale o tym wiadomo. Jak potrzebujesz kompa do sterowania s4 to mozna cos innego zastosowac ![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#263
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#264
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT Jak potrzebujesz kompa do sterowania s4 to mozna cos innego zastosowac Jak narazie jedyne co mi wpadło w oko i nie kosztuje tyle co AEM i inne SA z wyzszej półki to VEMS. Jak znasz cos jeszcze to napisz. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#265
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Injection openig time - jaka wartść wpisać??
Chce sterować wtryskami 2,5 raza wiekszymi niż fabrycznie. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#266
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
W zaleznosci jak sa duze ale mozna dac 1,2ms. Musailbys miec odkladnie wymodelowane wtryskiwacze (oscyloskopem np. zobaczyc przebieg narastania pradu).
Pozdr Jadzwin Injection openig time - jaka wartść wpisać?? Chce sterować wtryskami 2,5 raza wiekszymi niż fabrycznie. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#267
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 12 January 2007 ![]() |
zmiana smt6 na ecumaster
zastanawiam sie nad tym zeby niestroic od zera auta i aby przeniesc ustawienia z smt do ecumastera. Moj pomysl jest taki podlaczyc do ecumastera pod deflection map sensor mam akurat wskaznic Greddy elektroniczny, obroty wiadomo i np. pod analog 2 wyjscie z przeplywomierza (jeszcze przed tym jak trafia do SMT) a pod analog 3 wyjscie z smt6 ktore zmodyfikowalo wartosc napiecia przeplywomierza (czyli to co trafia do ECU) potem nalozyc te wartosci na mapę tak jak w instrukcji jest nakladanie wartosci AFR i wyliczyc dla kazdej z komorek jaka powinna byc wartosc modyfikowanego sygnalu z MAFa drugie pomysl to pozbieranie danych i przejscie z MAF na MAP sensor ale nie wiem czy mi to cos do bo przeplywke mam juz wystarczajacą dużą i dodatkowo musialbym instalowac czujnik temperatury ktorego nie mam do korekcji map. |
|
|
![]()
Post
#268
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Zwykle jak masz dobrze wykalibrowane smt6 to wystarczy pomnozyc wartosci z SMT przez 2 i wpisac do ecumastera jezeli zakresy obrotow i obciazenia sie pokrywaja. Moze byc konieczna mala poprawka, ale raczej nic powaznego.
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#269
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Czy możliwe aby po wpisaniu zbyt dużej wartości w mapie i delikatnej jeździe, komputer fabryczny dostawał informacje ze nie ma przepływu na przepływomierzu i odcinał paliwo??
Co można w takiej sytuacji zrobić aby było dobrze?? Samochód to BMW M50B25 Turbo -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#270
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Sproboj ograniczyc w setupie maksymalne napiecie wyjsciowe na np. 4.8V (analog out max)
Czy możliwe aby po wpisaniu zbyt dużej wartości w mapie i delikatnej jeździe, komputer fabryczny dostawał informacje ze nie ma przepływu na przepływomierzu i odcinał paliwo?? Co można w takiej sytuacji zrobić aby było dobrze?? Samochód to BMW M50B25 Turbo -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#271
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 12 January 2007 ![]() |
Zwykle jak masz dobrze wykalibrowane smt6 to wystarczy pomnozyc wartosci z SMT przez 2 i wpisac do ecumastera jezeli zakresy obrotow i obciazenia sie pokrywaja. Moze byc konieczna mala poprawka, ale raczej nic powaznego. zapomnialem napisac wczesniej że pod deflection w SMT jest podłączony sygnal z TPS dlatego moj pomysl zeby nakladac na mape najpierw sygnal z przeplywomierza a potem nalozyc na mape sygnal po modyfikacji przez smt i obliczac dla kazdej z komorek osobno wartosci, tak zeby po zmianie na ecumastera korzystac w deflection z sygnalu z MAP lub MAF sensora |
|
|
![]()
Post
#272
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
Czyli ogolnie tak do zaplonu przypinasz sie do tego przewodu ktory rozchodzi sie na dwa przed ECU (REF 41, 51). Z tego co pamietam to jest bialy i rozchodzi sie na dwa jakies 10cm przed kompem. Przecinasz go w miejscu przed "rozdwojeniem". Przewod idacy od czujnika podpinasz do Ignition#1 In. Do tego samego przewodu podlaczasz dolaczony rezystor 2k2 (czerwony, czerwony, czerwony) a drugi koniec rezystora do +12V (robisz pullup). Drugi koniec przewodu idacy do ECU podpinasz pod Ignition #1 Out. Co do przeplywomierza to sadze ze trzeba przeciac przewod idacy do pinu 26. Najlepiej odpal auto, podepnij sie tam woltomierzem i dodajac gazu sprawdz czy zmieniaja sie sensownie wskazania. Potem przetnij przewod i kabelek idacy od MAF'a podepnij do Analog #1 In, a drugi koniec do analog 1 Out. teraz w zaleznosci czy bedziesz jako deflection uzywal seryjnej przeplywki czy zewntrznego mapsensora (zdecydowanie polecam to rozwiazanie), to albo deflection podpinasz do tego samego przewodu co Analog #1 in, albo do wyjscia map sensora. Map sensoro pozwoli ic jeszcze na elektorniczna kontrole doladowania w fukncji obrotow. Daj znac jak podlaczysz i czy wszytsko dziala. Jako firmware na poczatek proponuje 1.51. Pozdr Jadzwin Podłączyłem, auto odpala i jeździ ![]() Firmware 1.51, soft 0.93 Pozostać przy tym czy zrobić upgrade ? I nietypowe pytanie ![]() Jak zrobić mapę aby auto wkręcało się powiedzmy tylko do 2500rpm ? - (czyli jak oddaje auto np. na warsztat itp i nie chcę żeby ktoś je męczył) obciąć sporo paliwa i opóźnić zapłon ? -------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
![]()
Post
#273
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Ja bym podpial do user output przekaznik (musisz zapodac wtedy firmware 1.71) i ten przekaznik pomiedzy mase a sygnal z czujnika polozenia walu. Oddajac auto do serwisu ustawiasaz ze np. jak obroty przekrocza 3000 to go zalacza, to docina sygnal z walu i wyzej nie wkrecisz.
Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#274
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 11 February 2005 Skąd: wawa ![]() |
Sorki za OT, ale chcialem sie zapytac czy w necie sa jakies materialy o strojeniu silników, jakies podstawy, jak to wszystko w ogóle działa?
-------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#275
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
Dziwny problem mi sie pojawil
![]() soft byl 1.71 program w wersji 1.1 silnik c20xe auto jezdzilo przez pol roku bez problemu (jedyny problem to byl taki ze trzeba bylo dluzej rozrusznikiem krecic zeby zalapal) nagle pojawil sie nastepujacy problem, zimny silnik auto pali bez problemu, nagrzeje sie i nie chce zapalic - wywala w logu bledy zaplonu przy kreceniu rozrusznikiem. Samochod jak postoi z 5minut odpala znowu bez problemu. Dzisiaj wrzucilem soft 1.73 + zaplon 60-2 copy mode, auto zaczelo odpalac bez problemu, dodatkowo nie trzeba juz dlugo krecic rozrusznikiem Dodam ze zaplon jest ruszony od okolo 4000RPM Moze ktos to sprobowac jakos sensownie wytlumaczyc? Bo ja zglupialem i nie mam zielonego pojecia dlaczego tak sie stalo ![]() |
|
|
![]()
Post
#276
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Problem z utrudnionym odpalaniem jest znany. Mam na biurku soft ktory odpala idealnie ale potrzebuje go jeszcze troche potestowac. Mozesz uzyc na razie tego softu: Soft A jedyne co mi przychodzi do glowy ze nagle zaczelo sie tak zachwoywac to to ze zmienia sie cos na cieplo z obrotami walu kreconego rozrusznikiem. Jezeli masz log z krecenia motorem na zimnym i na cieplym silniku chetnie bym go zobaczyl. Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#277
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
Witam, Problem z utrudnionym odpalaniem jest znany. Mam na biurku soft ktory odpala idealnie ale potrzebuje go jeszcze troche potestowac. Mozesz uzyc na razie tego softu: Soft A jedyne co mi przychodzi do glowy ze nagle zaczelo sie tak zachwoywac to to ze zmienia sie cos na cieplo z obrotami walu kreconego rozrusznikiem. Jezeli masz log z krecenia motorem na zimnym i na cieplym silniku chetnie bym go zobaczyl. Jadzwin ale w copy mode dziala idealnie na sofcie 1.73 - nie wiem co prawda na jakiej zasadzie dziala to copy mode ale w logu widzialem ze zaplon sie przestawia poprawnie Jaka jest roznica miedzy copymode a innymi trybami w zakladce SETUP dla zaplonu 60-2 (sa chyba z 4 mozliwosci) ? |
|
|
![]()
Post
#278
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Przy czym przy copy mode on kpoiuje sygnal z wejscai na wyjscie i nie wprowadza fizycznych zmian w sygnale.
To jest taki "tryb testowy". A inne tryby sa do ustalania sposobu interpretacji sygnalu wejsciowego. W niektorych autach jest sygnal zbalansowany (np. Daewoo, niektore Ople), a w jeszcze innych (chcoc rzadko) sygnal jest interpretowany na innym zboczu (inverted). Jadzwin Jadzwin ale w copy mode dziala idealnie na sofcie 1.73 - nie wiem co prawda na jakiej zasadzie dziala to copy mode ale w logu widzialem ze zaplon sie przestawia poprawnie Jaka jest roznica miedzy copymode a innymi trybami w zakladce SETUP dla zaplonu 60-2 (sa chyba z 4 mozliwosci) ? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#279
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
A czy z tym czytaniem czasów z BMW udało się coś rozgryść??
-------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#280
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Mam pewne podejrzenia. Mam nadzieje ze niedlugo bedzie rozwiazanie.
Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 17:38 |