Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Jadzwin
post Sun, 10 Aug 2008 - 16:27
Post #261


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Tak jak przy przekazniku, przy czym powinna to byc dioda zabezpiecajaca np 1.5KE30A (napiecie 25-30v).

Pozdr
Jadzwin



CYTAT(Zibi122 @ Sun, 10 Aug 2008 - 16:21) *
Rozumiem, że dioda ma byc w szereg z wtryskami aby oporność nie spadła za nisko?
Czy tak jak to robi sie przy przekaźnikach aby zabezpieczyć układ przed przepieciami z cewki?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 Aug 2008 - 16:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Colin
post Sun, 10 Aug 2008 - 17:02
Post #262


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(guzior @ Sun, 10 Aug 2008 - 13:43) *
Audi S4
Silnika AAN

Podobno Fiat Coupe jest do ograniecia, dlatego pytam o Audi.


Ale one uzywaja innych triggerow, wiec AAN/ABY nie bedzie dzialal. 3B da rade, ale o tym wiadomo.
Jak potrzebujesz kompa do sterowania s4 to mozna cos innego zastosowac smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Sun, 10 Aug 2008 - 18:37
Post #263


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





CYTAT(grifter @ Fri, 08 Aug 2008 - 17:26) *
60-2 c20xe... ale niestety krecilem rozrusznikiem i nic, po wroceniu do starszej wersji odpalilo od razu


przeciez jest checksum wink.gif

wszystko bylo ok, soft wgral sie poprawnie czytal wszystko co mial czytac ale samochod nie odpalal, w logach nic dziwnego nie bylo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 10 Aug 2008 - 19:04
Post #264


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Jak potrzebujesz kompa do sterowania s4 to mozna cos innego zastosowac

Jak narazie jedyne co mi wpadło w oko i nie kosztuje tyle co AEM i inne SA z wyzszej półki to VEMS. Jak znasz cos jeszcze to napisz.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 13 Aug 2008 - 15:35
Post #265


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Injection openig time - jaka wartść wpisać??
Chce sterować wtryskami 2,5 raza wiekszymi niż fabrycznie.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 13 Aug 2008 - 15:46
Post #266


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





W zaleznosci jak sa duze ale mozna dac 1,2ms. Musailbys miec odkladnie wymodelowane wtryskiwacze (oscyloskopem np. zobaczyc przebieg narastania pradu).


Pozdr
Jadzwin

CYTAT(Zibi122 @ Wed, 13 Aug 2008 - 15:35) *
Injection openig time - jaka wartść wpisać??
Chce sterować wtryskami 2,5 raza wiekszymi niż fabrycznie.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek1
post Fri, 15 Aug 2008 - 18:21
Post #267


Rookie
Dołączył: Fri, 12 January 2007





zmiana smt6 na ecumaster

zastanawiam sie nad tym zeby niestroic od zera auta i aby przeniesc ustawienia z smt do ecumastera.

Moj pomysl jest taki podlaczyc do ecumastera pod deflection map sensor mam akurat wskaznic Greddy elektroniczny, obroty wiadomo i np.
pod analog 2 wyjscie z przeplywomierza (jeszcze przed tym jak trafia do SMT)
a pod analog 3 wyjscie z smt6 ktore zmodyfikowalo wartosc napiecia przeplywomierza (czyli to co trafia do ECU)
potem nalozyc te wartosci na mapę tak jak w instrukcji jest nakladanie wartosci AFR i wyliczyc dla kazdej z komorek jaka powinna byc wartosc modyfikowanego sygnalu z MAFa

drugie pomysl to pozbieranie danych i przejscie z MAF na MAP sensor ale nie wiem czy mi to cos do bo przeplywke mam juz wystarczajacą dużą i dodatkowo musialbym instalowac czujnik temperatury ktorego nie mam do korekcji map.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Fri, 15 Aug 2008 - 18:52
Post #268


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Zwykle jak masz dobrze wykalibrowane smt6 to wystarczy pomnozyc wartosci z SMT przez 2 i wpisac do ecumastera jezeli zakresy obrotow i obciazenia sie pokrywaja. Moze byc konieczna mala poprawka, ale raczej nic powaznego.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Fri, 15 Aug 2008 - 20:02
Post #269


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Czy możliwe aby po wpisaniu zbyt dużej wartości w mapie i delikatnej jeździe, komputer fabryczny dostawał informacje ze nie ma przepływu na przepływomierzu i odcinał paliwo??

Co można w takiej sytuacji zrobić aby było dobrze?? Samochód to BMW M50B25 Turbo


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Fri, 15 Aug 2008 - 21:37
Post #270


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Sproboj ograniczyc w setupie maksymalne napiecie wyjsciowe na np. 4.8V (analog out max)

CYTAT(Zibi122 @ Fri, 15 Aug 2008 - 20:02) *
Czy możliwe aby po wpisaniu zbyt dużej wartości w mapie i delikatnej jeździe, komputer fabryczny dostawał informacje ze nie ma przepływu na przepływomierzu i odcinał paliwo??

Co można w takiej sytuacji zrobić aby było dobrze?? Samochód to BMW M50B25 Turbo



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek1
post Fri, 15 Aug 2008 - 22:07
Post #271


Rookie
Dołączył: Fri, 12 January 2007





CYTAT(Colin @ Fri, 15 Aug 2008 - 18:52) *
Zwykle jak masz dobrze wykalibrowane smt6 to wystarczy pomnozyc wartosci z SMT przez 2 i wpisac do ecumastera jezeli zakresy obrotow i obciazenia sie pokrywaja. Moze byc konieczna mala poprawka, ale raczej nic powaznego.


zapomnialem napisac wczesniej że pod deflection w SMT jest podłączony sygnal z TPS

dlatego moj pomysl zeby nakladac na mape najpierw sygnal z przeplywomierza a potem nalozyc na mape sygnal po modyfikacji przez smt i obliczac dla kazdej z komorek osobno wartosci, tak zeby po zmianie na ecumastera korzystac w deflection z sygnalu z MAP lub MAF sensora
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IceMan
post Sat, 16 Aug 2008 - 18:42
Post #272


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 August 2008
Skąd: Szczecin





CYTAT(Jadzwin @ Wed, 06 Aug 2008 - 19:08) *
Czyli ogolnie tak do zaplonu przypinasz sie do tego przewodu ktory rozchodzi sie na dwa przed ECU (REF 41, 51). Z tego co pamietam to jest bialy i rozchodzi sie na dwa jakies 10cm przed kompem.
Przecinasz go w miejscu przed "rozdwojeniem". Przewod idacy od czujnika podpinasz do Ignition#1 In. Do tego samego przewodu podlaczasz dolaczony rezystor 2k2 (czerwony, czerwony, czerwony) a drugi koniec rezystora do +12V (robisz pullup). Drugi koniec przewodu idacy do ECU podpinasz pod Ignition #1 Out.

Co do przeplywomierza to sadze ze trzeba przeciac przewod idacy do pinu 26. Najlepiej odpal auto, podepnij sie tam woltomierzem i dodajac gazu sprawdz czy zmieniaja sie sensownie wskazania.
Potem przetnij przewod i kabelek idacy od MAF'a podepnij do Analog #1 In, a drugi koniec do analog 1 Out.

teraz w zaleznosci czy bedziesz jako deflection uzywal seryjnej przeplywki czy zewntrznego mapsensora (zdecydowanie polecam to rozwiazanie), to albo deflection podpinasz do tego samego przewodu co Analog #1 in, albo do wyjscia map sensora. Map sensoro pozwoli ic jeszcze na elektorniczna kontrole doladowania w fukncji obrotow.

Daj znac jak podlaczysz i czy wszytsko dziala. Jako firmware na poczatek proponuje 1.51.

Pozdr
Jadzwin

Podłączyłem, auto odpala i jeździ smile.gif
Firmware 1.51, soft 0.93
Pozostać przy tym czy zrobić upgrade ?

I nietypowe pytanie wink.gif
Jak zrobić mapę aby auto wkręcało się powiedzmy tylko do 2500rpm ? - (czyli jak oddaje auto np. na warsztat itp i nie chcę żeby ktoś je męczył) obciąć sporo paliwa i opóźnić zapłon ?


--------------------
126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 16 Aug 2008 - 19:58
Post #273


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Ja bym podpial do user output przekaznik (musisz zapodac wtedy firmware 1.71) i ten przekaznik pomiedzy mase a sygnal z czujnika polozenia walu. Oddajac auto do serwisu ustawiasaz ze np. jak obroty przekrocza 3000 to go zalacza, to docina sygnal z walu i wyzej nie wkrecisz.


Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
extremek
post Sat, 16 Aug 2008 - 20:26
Post #274


Frequent User
Dołączył: Fri, 11 February 2005
Skąd: wawa





Sorki za OT, ale chcialem sie zapytac czy w necie sa jakies materialy o strojeniu silników, jakies podstawy, jak to wszystko w ogóle działa?


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Tue, 19 Aug 2008 - 23:45
Post #275


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





Dziwny problem mi sie pojawil wink.gif

soft byl 1.71 program w wersji 1.1

silnik c20xe

auto jezdzilo przez pol roku bez problemu (jedyny problem to byl taki ze trzeba bylo dluzej rozrusznikiem krecic zeby zalapal)
nagle pojawil sie nastepujacy problem, zimny silnik auto pali bez problemu, nagrzeje sie i nie chce zapalic - wywala w logu bledy zaplonu przy kreceniu rozrusznikiem. Samochod jak postoi z 5minut odpala znowu bez problemu.

Dzisiaj wrzucilem soft 1.73 + zaplon 60-2 copy mode, auto zaczelo odpalac bez problemu, dodatkowo nie trzeba juz dlugo krecic rozrusznikiem

Dodam ze zaplon jest ruszony od okolo 4000RPM

Moze ktos to sprobowac jakos sensownie wytlumaczyc? Bo ja zglupialem i nie mam zielonego pojecia dlaczego tak sie stalo wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 20 Aug 2008 - 00:38
Post #276


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Problem z utrudnionym odpalaniem jest znany. Mam na biurku soft ktory odpala idealnie ale potrzebuje go jeszcze troche potestowac.

Mozesz uzyc na razie tego softu:
Soft

A jedyne co mi przychodzi do glowy ze nagle zaczelo sie tak zachwoywac to to ze zmienia sie cos na cieplo z obrotami walu kreconego rozrusznikiem.
Jezeli masz log z krecenia motorem na zimnym i na cieplym silniku chetnie bym go zobaczyl.

Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Wed, 20 Aug 2008 - 09:01
Post #277


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





CYTAT(Jadzwin @ Wed, 20 Aug 2008 - 00:38) *
Witam,

Problem z utrudnionym odpalaniem jest znany. Mam na biurku soft ktory odpala idealnie ale potrzebuje go jeszcze troche potestowac.

Mozesz uzyc na razie tego softu:
Soft

A jedyne co mi przychodzi do glowy ze nagle zaczelo sie tak zachwoywac to to ze zmienia sie cos na cieplo z obrotami walu kreconego rozrusznikiem.
Jezeli masz log z krecenia motorem na zimnym i na cieplym silniku chetnie bym go zobaczyl.


Jadzwin ale w copy mode dziala idealnie na sofcie 1.73 - nie wiem co prawda na jakiej zasadzie dziala to copy mode ale w logu widzialem ze zaplon sie przestawia
poprawnie

Jaka jest roznica miedzy copymode a innymi trybami w zakladce SETUP dla zaplonu 60-2 (sa chyba z 4 mozliwosci) ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 20 Aug 2008 - 09:38
Post #278


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Przy czym przy copy mode on kpoiuje sygnal z wejscai na wyjscie i nie wprowadza fizycznych zmian w sygnale.
To jest taki "tryb testowy".
A inne tryby sa do ustalania sposobu interpretacji sygnalu wejsciowego. W niektorych autach jest sygnal zbalansowany (np. Daewoo, niektore Ople),
a w jeszcze innych (chcoc rzadko) sygnal jest interpretowany na innym zboczu (inverted).


Jadzwin

CYTAT(grifter @ Wed, 20 Aug 2008 - 09:01) *
Jadzwin ale w copy mode dziala idealnie na sofcie 1.73 - nie wiem co prawda na jakiej zasadzie dziala to copy mode ale w logu widzialem ze zaplon sie przestawia
poprawnie

Jaka jest roznica miedzy copymode a innymi trybami w zakladce SETUP dla zaplonu 60-2 (sa chyba z 4 mozliwosci) ?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 20 Aug 2008 - 10:24
Post #279


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





A czy z tym czytaniem czasów z BMW udało się coś rozgryść??


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 20 Aug 2008 - 11:19
Post #280


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Mam pewne podejrzenia. Mam nadzieje ze niedlugo bedzie rozwiazanie.

Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 17:38