Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Wojtek_GTX
post Mon, 30 Jun 2008 - 17:40
Post #221


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





CYTAT(Colin @ Mon, 30 Jun 2008 - 14:08) *
Jak to jest schemat z Twojego samochodu to modul na bank gdzies jest. Odpowiada on za ladowanie cewki i to ze jest aparat nic nie znaczy. Modul musi byc, kwestia tylko czy wbudowany w ecu, cewke czy moze osobny (jak wedlug tego schematu).


Ok to mówisz że jak podepnę według schematu (jak go rozrysowałeś) i tak jak mi napisałeś w ostatniej wiadomości będzie dobrze ?? to będę sprawdzał


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 30 Jun 2008 - 17:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Wojtek_GTX
post Mon, 30 Jun 2008 - 23:11
Post #222


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





ok to z tego co zrozumiałem zrobiłem rysuneczek
i wygląda to tak ????



--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mateusz140m
post Wed, 02 Jul 2008 - 18:51
Post #223


User
Dołączył: Thu, 24 January 2008





U mnie auto juz jezdzi na DET2. Musze powiedziec ze jak sie juz ogarnie zapłon to reszta jest praktycznie plug and play.
Ja czytam zaplon z indukcyjego czujnika na walku (IGN in1, BIPOLAR IGN out, Retard uniform 2.5V signal, Low ign 1 )
Wszystko byłko ok jak DET był blisko ECU Jak byl dalej sypaly sie wolne obroty. Okazuje sie ze u mnie sygnał z wałka był ekranowany i zaekranowanie przewodow ignition miedzy DET a ECU pomogło. jest tak jak pisali Colin i Jadzwin w aucie jest sporo odbiornikow wysokopradowych, szumow i sinusoidalny sygnał z indukcyjengo czyjnika na wałkau, majacy niewielka amplitude podczas pracy silnika na niskich obrotach był zaszumiany. Stad moja rada by zworcic uwage na jakosc wykonanej wiazki bo potem mozna niepotrzebnie kombinowac z zapłonem.

Teraz zostało mi jeszcze połozenie wiazki pod LC-1 i jakies strojenie w open - loopie bez seryjnej lambdy.

Moje pytanie: jaki czujnik temperatury zasysanego powietrza moze słuzyc za korekcje odczytow z MPX4250? Dodam ze seryjnie auto nie posiada IAT a korekcja temperaturowa odbywa sie w przepływce. Niestety przepłwka ma Vcc+ Vee- i sygnał wiec raczej sie nie wygrzebie z niej czujnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 03 Jul 2008 - 10:14
Post #224


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Mozesz uzyc np. takiego:

Czujnik za 30 pln


Ooglnie kazdy czujnik np. z opla, daewoo. Jest to termistor wiec musisz je podlaczyc tak:




+5V---------[2k2]--------|--------------------[CZUJNIK]----------------| masa
                                   |
                                   |
                              do swini


Charakterystyka bedzie nieliniowa. Jak bedziesz znal rezystancje czujnika w kilku punktach temperatury (np. 0, 20, 50, 100 stopni) to mozna wyliczyc dokladnie jakie napiecie bedzie na wyjsciu w przypadku podlaczenia jak powyzej.

Jadziwn


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Thu, 03 Jul 2008 - 16:28
Post #225


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Jak podlaczyc DET2 do C20XE M2.5 aby ruszyc zaplon??


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 03 Jul 2008 - 21:36
Post #226


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Po pierwsze sciagnij ze strony najnowszy soft i zrob upgrade do firmwareu 1_71_60_2.bin.

Potem przecinasz przewod z czujnika polozenia walu ktory idzie do pinu 47 (jak dobrze pamietam), i teraz to co idzie od czujnika podpinasz do ingitnion #1 in (7), to co wychodzi do ECU podpinasz do bipoloar out (4).

W setupie ustawiasz Retard / Advance 60-2 signal i ignition #1 input level low.

Jezeli wsyztsko tak podlaczysz odpali od "sztycha"

Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Thu, 03 Jul 2008 - 22:05
Post #227


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Dziekuje Jadzwin. smile.gif



1.Sciagajac ten nowy soft z obsluga zaplonu 60-2 bede mogl czytac i obslugiwac dwa sygnaly czestotliwosciowe?? (RPM oraz Predkosc auta). Dla Predkosci potrzebuje aktywacje jednego wyjscia po przekroczeniu danej predkosci czyli user output powinien mi to obsluzyc)

2.Sygnal analogowy deflektion, mozna korygowac za pomoca map przy urzyciu jednego wejscia i wyjscia analogowego??
(lub musze zajac wejscie Deflektion i Anl 1 tym samym sygnalem??)

Pozdrawiam


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 03 Jul 2008 - 22:38
Post #228


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Ad 1)

Jest obsluga wejscia czestotliwosciowego dla firmwareu 1.71 jakklwiek w user output nie ma
Po weekendzie powinien pojawic sie firmware obslugujacy czestotliwosc jako parametr do user output

Ad 2)
Musisz podpiac AN1 i Deflection razem jezeli chcesz uzywac tego samego sygnalu jako obciazenie.


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mateusz140m
post Sat, 05 Jul 2008 - 18:01
Post #229


User
Dołączył: Thu, 24 January 2008





CYTAT(Jadzwin @ Thu, 03 Jul 2008 - 09:14) *
Mozesz uzyc np. takiego:

Czujnik za 30 pln


Ooglnie kazdy czujnik np. z opla, daewoo. Jest to termistor wiec musisz je podlaczyc tak:




+5V---------[2k2]--------|--------------------[CZUJNIK]----------------| masa
|
|
do swini


Charakterystyka bedzie nieliniowa. Jak bedziesz znal rezystancje czujnika w kilku punktach temperatury (np. 0, 20, 50, 100 stopni) to mozna wyliczyc dokladnie jakie napiecie bedzie na wyjsciu w przypadku podlaczenia jak powyzej.

Jadziwn


Primo dzieki za rade smile.gif
Secundo: Charakterystyka termistora jest silnie nieliniowa KLIK

Stosujac zaproponowany przez Ciebie uklad z dzielnikiem napięcia nie otrzymamy do konca liniowej charakterystyki. A gdyby tak w zaproponowanym przez Ciebie układzie wpiąć równolegle do termistora rezystor 5k - 7k? Bedziemy mieli napięcie wejsciowe 1,5-4V dla temperatur -40 do 60'C co daje co prawda pewne zmiejszenie rozdzielczosci odczytu za to większą liniowość.
Mozna tez zastosować kompensacje z użyciem jakiegosc układu ze wzmacniaczem operacyjnym co też nie bedzie najcieższe.
Co o tym myślisz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 05 Jul 2008 - 19:01
Post #230


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Nieliniowosc ukladu nie jest jakims duzym porblemem, poniewaz uwzglednisz to sobie w mapie korekcji.
Dodatkowy rezystor bocznikujacy termistor jest dobrym pomyslem.
Uklad linearyzujacy tez moglby byc ale raczej nie ma to sensu.

Jadzwin


CYTAT(mateusz140m @ Sat, 05 Jul 2008 - 18:01) *
Primo dzieki za rade smile.gif
Secundo: Charakterystyka termistora jest silnie nieliniowa KLIK

Stosujac zaproponowany przez Ciebie uklad z dzielnikiem napięcia nie otrzymamy do konca liniowej charakterystyki. A gdyby tak w zaproponowanym przez Ciebie układzie wpiąć równolegle do termistora rezystor 5k - 7k? Bedziemy mieli napięcie wejsciowe 1,5-4V dla temperatur -40 do 60'C co daje co prawda pewne zmiejszenie rozdzielczosci odczytu za to większą liniowość.
Mozna tez zastosować kompensacje z użyciem jakiegosc układu ze wzmacniaczem operacyjnym co też nie bedzie najcieższe.
Co o tym myślisz?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mateusz140m
post Fri, 11 Jul 2008 - 00:31
Post #231


User
Dołączył: Thu, 24 January 2008





Cytuje za spcyfikacja MPX4250:

"Temperature compensated over -40 to +125"


Inymi słowy tak naprawde nie jest konieczny czujnik temepratury dolotu np ten z VAG. Zobaczymy jaki afr na testach wyjdzie czy rzeczywiscie Motorolka ma kompensacje czy to tylko taka sciema i trzeba dodatkowy czujnik dac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Fri, 11 Jul 2008 - 08:41
Post #232


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Jak duże różnice moga wychodzić przy pomiarze mocy przez ecumastera jak sie właczy korekcję aerodynamiczną ??

Może wiecie jak obliczyć powierzchnię czołowa Uno?? Czy mam poprostu przyjąc że przód wraz z szybą to kwadrat i policzyc powierzchnię czy np tylko część z zderzakiem??
Współczynnik aerodynamiki znam.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Fri, 11 Jul 2008 - 09:20
Post #233


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(mateusz140m @ Thu, 10 Jul 2008 - 23:31) *
Cytuje za spcyfikacja MPX4250:

"Temperature compensated over -40 to +125"


Inymi słowy tak naprawde nie jest konieczny czujnik temepratury dolotu np ten z VAG. Zobaczymy jaki afr na testach wyjdzie czy rzeczywiscie Motorolka ma kompensacje czy to tylko taka sciema i trzeba dodatkowy czujnik dac.


Chodzi o dokladnosc wskazan a nie o zmiane sygnalu odpowiadajaca korekcji dawki paliwa wzgledem temperatury. Wiec czujnik zalecany.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Wed, 16 Jul 2008 - 21:40
Post #234


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





Czy takie coś zadziała jak bym chciał sterować wtryskami



--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 16 Jul 2008 - 22:11
Post #235


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Prawie. Musisz dac pulup do ignition#2 in.
I powinno byc ok.

CYTAT(Wojtek_GTX @ Wed, 16 Jul 2008 - 21:40) *
Czy takie coś zadziała jak bym chciał sterować wtryskami




--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Thu, 31 Jul 2008 - 17:52
Post #236


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





Ostatnio testowalem soft w wersji 1.73 dla zaplonu 60-2 niestety auto nie odpalalo sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Fri, 01 Aug 2008 - 09:03
Post #237


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Wtaim,

Jakie auto ? Z 60-2 nie powinno byc zadnych problemow. W niektorych autach jest sygnal zbalansowanyh i wtedy nalezy podlaczyc inaczej.

Pozdr
Jadzwin

CYTAT(grifter @ Thu, 31 Jul 2008 - 17:52) *
Ostatnio testowalem soft w wersji 1.73 dla zaplonu 60-2 niestety auto nie odpalalo sad.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sat, 02 Aug 2008 - 01:40
Post #238


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Mam problem z DETII: silnik Fiat Uno Turbo 1.4, wszytsko było podpięte i działało, tzn. przepływka analogowo, zapłon z czujnikiem położenia wału z dwoma "wypustkami" na obrót(czyli wpisane 4 na 720*, retard 2.5V signal, czujnik wpięty pod Ignition#1).
Autko odpalałem kilka razy w celu sprawdzenia czy działa i było w porządku, Ecumaster czytał obroty oraz opóźniał zapłon prawidłowo. Po jeździe próbnej jakieś 10km, zajechaniu na stację benzynową i zgaszeniu, autko już nie odpaliło-powód brak iskry. Po połączeniu kabelków od zapłonu tak, aby sygnał z czujnika nie szedł przez Ecumastera iskra wróciła.
Ecumaster nadal czyta obroty prawidłowo, ale niestety nie jest w stanie przetwarzać sygnału z czujnika położenia wału.
Firmware jest najnowszy, wgrywałem go jeszcze raz po tej awarii i próbowałem podłączyć sygnał przez Ecumastera, ale niestety wtedy nadal iskry brak:(.
Co może być przyczyną?
Jeszcze raz próbować wgrać firmware?
Czy próbować podłączyć sygnał z czujnika pod Ignition#2?
Możliwe, aby coś się stało ze świnką, bo przecież działało ok przez kilka odpaleń?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 02 Aug 2008 - 11:06
Post #239


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Brzmi mi to jakby cos nie laczylo. Zobacz do wtyczki czy pin dokladnie wszedl do konca. Bo czesto dzieje sie tak ze pin jest wcisnieniety czesciowo.

Z tego co pamietam to na wale masz czujnik indukcyjny ? W takim przypadku masz podpieten do ignition #1 in i bipolar out ?
Szansa ze spalilo sie wyjscie jest 0.001% zasadniczo tylko zwarcie na wyjsciu bipolara. Najlatwiej byloby zobaczyc na bipolar out oscyloskopem.
Jaki firmware uzywasz ?


Pozdr
Jadzwin





--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Sun, 03 Aug 2008 - 13:51
Post #240


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Ja podłączałem się pod moduł zapłonowy, nie miałem problemów, jak było podłączone do czujnika to nie zapalał.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 11:27