![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
Jak to jest schemat z Twojego samochodu to modul na bank gdzies jest. Odpowiada on za ladowanie cewki i to ze jest aparat nic nie znaczy. Modul musi byc, kwestia tylko czy wbudowany w ecu, cewke czy moze osobny (jak wedlug tego schematu). Ok to mówisz że jak podepnę według schematu (jak go rozrysowałeś) i tak jak mi napisałeś w ostatniej wiadomości będzie dobrze ?? to będę sprawdzał -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
ok to z tego co zrozumiałem zrobiłem rysuneczek
i wygląda to tak ???? ![]() -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#223
|
|
User Dołączył: Thu, 24 January 2008 ![]() |
U mnie auto juz jezdzi na DET2. Musze powiedziec ze jak sie juz ogarnie zapłon to reszta jest praktycznie plug and play.
Ja czytam zaplon z indukcyjego czujnika na walku (IGN in1, BIPOLAR IGN out, Retard uniform 2.5V signal, Low ign 1 ) Wszystko byłko ok jak DET był blisko ECU Jak byl dalej sypaly sie wolne obroty. Okazuje sie ze u mnie sygnał z wałka był ekranowany i zaekranowanie przewodow ignition miedzy DET a ECU pomogło. jest tak jak pisali Colin i Jadzwin w aucie jest sporo odbiornikow wysokopradowych, szumow i sinusoidalny sygnał z indukcyjengo czyjnika na wałkau, majacy niewielka amplitude podczas pracy silnika na niskich obrotach był zaszumiany. Stad moja rada by zworcic uwage na jakosc wykonanej wiazki bo potem mozna niepotrzebnie kombinowac z zapłonem. Teraz zostało mi jeszcze połozenie wiazki pod LC-1 i jakies strojenie w open - loopie bez seryjnej lambdy. Moje pytanie: jaki czujnik temperatury zasysanego powietrza moze słuzyc za korekcje odczytow z MPX4250? Dodam ze seryjnie auto nie posiada IAT a korekcja temperaturowa odbywa sie w przepływce. Niestety przepłwka ma Vcc+ Vee- i sygnał wiec raczej sie nie wygrzebie z niej czujnika. |
|
|
![]()
Post
#224
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Mozesz uzyc np. takiego:
Czujnik za 30 pln Ooglnie kazdy czujnik np. z opla, daewoo. Jest to termistor wiec musisz je podlaczyc tak: +5V---------[2k2]--------|--------------------[CZUJNIK]----------------| masa | | do swini Charakterystyka bedzie nieliniowa. Jak bedziesz znal rezystancje czujnika w kilku punktach temperatury (np. 0, 20, 50, 100 stopni) to mozna wyliczyc dokladnie jakie napiecie bedzie na wyjsciu w przypadku podlaczenia jak powyzej. Jadziwn -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#225
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] ![]() |
Jak podlaczyc DET2 do C20XE M2.5 aby ruszyc zaplon??
-------------------- ET 12.793s
|
|
|
![]()
Post
#226
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Po pierwsze sciagnij ze strony najnowszy soft i zrob upgrade do firmwareu 1_71_60_2.bin.
Potem przecinasz przewod z czujnika polozenia walu ktory idzie do pinu 47 (jak dobrze pamietam), i teraz to co idzie od czujnika podpinasz do ingitnion #1 in (7), to co wychodzi do ECU podpinasz do bipoloar out (4). W setupie ustawiasz Retard / Advance 60-2 signal i ignition #1 input level low. Jezeli wsyztsko tak podlaczysz odpali od "sztycha" Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#227
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] ![]() |
Dziekuje Jadzwin.
![]() 1.Sciagajac ten nowy soft z obsluga zaplonu 60-2 bede mogl czytac i obslugiwac dwa sygnaly czestotliwosciowe?? (RPM oraz Predkosc auta). Dla Predkosci potrzebuje aktywacje jednego wyjscia po przekroczeniu danej predkosci czyli user output powinien mi to obsluzyc) 2.Sygnal analogowy deflektion, mozna korygowac za pomoca map przy urzyciu jednego wejscia i wyjscia analogowego?? (lub musze zajac wejscie Deflektion i Anl 1 tym samym sygnalem??) Pozdrawiam -------------------- ET 12.793s
|
|
|
![]()
Post
#228
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Ad 1)
Jest obsluga wejscia czestotliwosciowego dla firmwareu 1.71 jakklwiek w user output nie ma Po weekendzie powinien pojawic sie firmware obslugujacy czestotliwosc jako parametr do user output Ad 2) Musisz podpiac AN1 i Deflection razem jezeli chcesz uzywac tego samego sygnalu jako obciazenie. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#229
|
|
User Dołączył: Thu, 24 January 2008 ![]() |
Mozesz uzyc np. takiego: Czujnik za 30 pln Ooglnie kazdy czujnik np. z opla, daewoo. Jest to termistor wiec musisz je podlaczyc tak: +5V---------[2k2]--------|--------------------[CZUJNIK]----------------| masa | | do swini Charakterystyka bedzie nieliniowa. Jak bedziesz znal rezystancje czujnika w kilku punktach temperatury (np. 0, 20, 50, 100 stopni) to mozna wyliczyc dokladnie jakie napiecie bedzie na wyjsciu w przypadku podlaczenia jak powyzej. Jadziwn Primo dzieki za rade ![]() Secundo: Charakterystyka termistora jest silnie nieliniowa KLIK Stosujac zaproponowany przez Ciebie uklad z dzielnikiem napięcia nie otrzymamy do konca liniowej charakterystyki. A gdyby tak w zaproponowanym przez Ciebie układzie wpiąć równolegle do termistora rezystor 5k - 7k? Bedziemy mieli napięcie wejsciowe 1,5-4V dla temperatur -40 do 60'C co daje co prawda pewne zmiejszenie rozdzielczosci odczytu za to większą liniowość. Mozna tez zastosować kompensacje z użyciem jakiegosc układu ze wzmacniaczem operacyjnym co też nie bedzie najcieższe. Co o tym myślisz? |
|
|
![]()
Post
#230
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Nieliniowosc ukladu nie jest jakims duzym porblemem, poniewaz uwzglednisz to sobie w mapie korekcji.
Dodatkowy rezystor bocznikujacy termistor jest dobrym pomyslem. Uklad linearyzujacy tez moglby byc ale raczej nie ma to sensu. Jadzwin Primo dzieki za rade ![]() Secundo: Charakterystyka termistora jest silnie nieliniowa KLIK Stosujac zaproponowany przez Ciebie uklad z dzielnikiem napięcia nie otrzymamy do konca liniowej charakterystyki. A gdyby tak w zaproponowanym przez Ciebie układzie wpiąć równolegle do termistora rezystor 5k - 7k? Bedziemy mieli napięcie wejsciowe 1,5-4V dla temperatur -40 do 60'C co daje co prawda pewne zmiejszenie rozdzielczosci odczytu za to większą liniowość. Mozna tez zastosować kompensacje z użyciem jakiegosc układu ze wzmacniaczem operacyjnym co też nie bedzie najcieższe. Co o tym myślisz? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#231
|
|
User Dołączył: Thu, 24 January 2008 ![]() |
Cytuje za spcyfikacja MPX4250:
"Temperature compensated over -40 to +125" Inymi słowy tak naprawde nie jest konieczny czujnik temepratury dolotu np ten z VAG. Zobaczymy jaki afr na testach wyjdzie czy rzeczywiscie Motorolka ma kompensacje czy to tylko taka sciema i trzeba dodatkowy czujnik dac. |
|
|
![]()
Post
#232
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Jak duże różnice moga wychodzić przy pomiarze mocy przez ecumastera jak sie właczy korekcję aerodynamiczną ??
Może wiecie jak obliczyć powierzchnię czołowa Uno?? Czy mam poprostu przyjąc że przód wraz z szybą to kwadrat i policzyc powierzchnię czy np tylko część z zderzakiem?? Współczynnik aerodynamiki znam. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Cytuje za spcyfikacja MPX4250: "Temperature compensated over -40 to +125" Inymi słowy tak naprawde nie jest konieczny czujnik temepratury dolotu np ten z VAG. Zobaczymy jaki afr na testach wyjdzie czy rzeczywiscie Motorolka ma kompensacje czy to tylko taka sciema i trzeba dodatkowy czujnik dac. Chodzi o dokladnosc wskazan a nie o zmiane sygnalu odpowiadajaca korekcji dawki paliwa wzgledem temperatury. Wiec czujnik zalecany. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#234
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
Czy takie coś zadziała jak bym chciał sterować wtryskami
![]() -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#235
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Prawie. Musisz dac pulup do ignition#2 in.
I powinno byc ok. Czy takie coś zadziała jak bym chciał sterować wtryskami ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#236
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
Ostatnio testowalem soft w wersji 1.73 dla zaplonu 60-2 niestety auto nie odpalalo
![]() |
|
|
![]()
Post
#237
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Wtaim,
Jakie auto ? Z 60-2 nie powinno byc zadnych problemow. W niektorych autach jest sygnal zbalansowanyh i wtedy nalezy podlaczyc inaczej. Pozdr Jadzwin Ostatnio testowalem soft w wersji 1.73 dla zaplonu 60-2 niestety auto nie odpalalo ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#238
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Mam problem z DETII: silnik Fiat Uno Turbo 1.4, wszytsko było podpięte i działało, tzn. przepływka analogowo, zapłon z czujnikiem położenia wału z dwoma "wypustkami" na obrót(czyli wpisane 4 na 720*, retard 2.5V signal, czujnik wpięty pod Ignition#1).
Autko odpalałem kilka razy w celu sprawdzenia czy działa i było w porządku, Ecumaster czytał obroty oraz opóźniał zapłon prawidłowo. Po jeździe próbnej jakieś 10km, zajechaniu na stację benzynową i zgaszeniu, autko już nie odpaliło-powód brak iskry. Po połączeniu kabelków od zapłonu tak, aby sygnał z czujnika nie szedł przez Ecumastera iskra wróciła. Ecumaster nadal czyta obroty prawidłowo, ale niestety nie jest w stanie przetwarzać sygnału z czujnika położenia wału. Firmware jest najnowszy, wgrywałem go jeszcze raz po tej awarii i próbowałem podłączyć sygnał przez Ecumastera, ale niestety wtedy nadal iskry brak:(. Co może być przyczyną? Jeszcze raz próbować wgrać firmware? Czy próbować podłączyć sygnał z czujnika pod Ignition#2? Możliwe, aby coś się stało ze świnką, bo przecież działało ok przez kilka odpaleń? |
|
|
![]()
Post
#239
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Brzmi mi to jakby cos nie laczylo. Zobacz do wtyczki czy pin dokladnie wszedl do konca. Bo czesto dzieje sie tak ze pin jest wcisnieniety czesciowo. Z tego co pamietam to na wale masz czujnik indukcyjny ? W takim przypadku masz podpieten do ignition #1 in i bipolar out ? Szansa ze spalilo sie wyjscie jest 0.001% zasadniczo tylko zwarcie na wyjsciu bipolara. Najlatwiej byloby zobaczyc na bipolar out oscyloskopem. Jaki firmware uzywasz ? Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#240
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
Ja podłączałem się pod moduł zapłonowy, nie miałem problemów, jak było podłączone do czujnika to nie zapalał.
-------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 11:27 |