Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 93 94 95 96 97 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Jadzwin
post Wed, 25 May 2011 - 22:17
Post #1881


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Tam pewnie jest saonda waskopasmowa z grzalka. Ogolnie poprawnie wskazywac bedzie tylko mieszanke stechiometryczna wiec przy strojeni srednio sie przyda.



CYTAT(dyba @ Wed, 25 May 2011 - 23:12) *
Witam!

Mam pytanko czy można zastosować sondę z silnika opla x20xev do logowania AFR.
podłączenie pod +5 z det i ain2. lub +5 z wiązki ECU
Jeśli by to wypaliło jak to można wyskalować aby pokazywało sensowne wartości.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 May 2011 - 22:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dyba
post Wed, 25 May 2011 - 22:33
Post #1882


User
Dołączył: Sun, 15 May 2011
Skąd: niedzwiedz





z tego co wyczytałem jest to sonda tio2 rezystancyj na. podaje napięcie wyjściowe w zakresie 0-5V. gdzie opór >100000 (<0,5V)uboga, <10000 (>3,8V) bogata. po środku jest większy zakres jak w standardowej jedno woltów ce.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarzyn
post Thu, 26 May 2011 - 01:38
Post #1883


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 September 2010
Skąd: Zabrze





Nie może być większego zakresu w okolicy lambda=1, bo z zasady jest tam skokowa zmiana stężenia cząstek tlenu w spalinach.
W dalszym ciągu jest to sonda dwustanowa, tylko że z innymi poziomami napięć wyjściowych.


--------------------
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
--------------------
"Kto hamuje, ten przegrywa"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Thu, 26 May 2011 - 15:45
Post #1884


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





CYTAT
z tego co wyczytałem jest to sonda tio2 rezystancyj na. podaje napięcie wyjściowe w zakresie 0-5V. gdzie opór >100000 (<0,5V)uboga, <10000 (>3,8V) bogata. po środku jest większy zakres jak w standardowej jedno woltów ce.

nic ci to nie da bo skrajne napiecie bogatej mieszanki to dla 1V sondy wynosi 0,85V i odpowiada to afr około 14.4 gdzie przy 0,45V jest stechiometryczna 14,7 dlatego nie wystroisz bez kontrolera z takim samym stosunkiem do wąskopasmowej sondy 0-5V one działają tylko bogato ubogo i nic więcej.

Teraz zadam pytanie ja, poniżej pogladowe zdjęcie zapłonu wartości są wpisane rzeczywistego kąta wyprzedzenia silnika doładowanego i chodzi tu o to czy dobrze rozumuje ? mapa wygląda kanciato na 3D bo wartości wynoszą od 5 do 25 żeby ją wygładzić trzeba było by zastosować większy wachlarz liczbowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Thu, 26 May 2011 - 16:03
Post #1885


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





ewentualnie jak się patrze to może trzeba dać trochę szybciej zapłon przy wyższych partiach obrotowych w zakresie -0.3B do 0,3b
Ewentualnie:



I jeszcze jedno jeżeli mam ustawione max opóźnienie zapłonu 15* to jezeli na mapie wpisze -128 to opóźni o 15* czy jak wpisze -15 to tyle opóźni a dalej już nie reaguje ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dyba
post Thu, 26 May 2011 - 22:20
Post #1886


User
Dołączył: Sun, 15 May 2011
Skąd: niedzwiedz





Cieniu Dziękuje za oświecenie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Fri, 27 May 2011 - 10:51
Post #1887


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(Cieniu @ Thu, 26 May 2011 - 16:03) *
ewentualnie jak się patrze to może trzeba dać trochę szybciej zapłon przy wyższych partiach obrotowych w zakresie -0.3B do 0,3b
Ewentualnie:



I jeszcze jedno jeżeli mam ustawione max opóźnienie zapłonu 15* to jezeli na mapie wpisze -128 to opóźni o 15* czy jak wpisze -15 to tyle opóźni a dalej już nie reaguje ?


Jak masz w ustawieniach max opóźnienie -15, to jak wpiszesz -20 to zapłon i tak pozostanie opóźniony tylko o 15 stopni, jak wpiszesz -128 to też max opóźnienie to 15 stopni. Czyli jest tak jak piszesz, nie reaguje.

Pozdrawiam


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Fri, 27 May 2011 - 21:14
Post #1888


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





mam takie pytanie. Czy uturbiając wolnossaka z przepływomierzem, można zostawić ten przepływomierz czy mam robić konwersje maf->map? chodzi o silnik 2.0 duratec mondeo mk3, planowana turbina GT22 lub GT2560 (nie wiem jeszcze dokładnie) doładowanie 0.6 bara, moc +- 200koni. Pytam bo nigdy nie robiłem aut z przepływomierzem i w sumie nie wiem co zrobić. To jest takie soft turbo raczej więc wydaje mi sie że chyba można by go było zostawić, nie ide w jakieś duże moce serii 300koni więc może nie bedzie aż tak bardzo zatykał dolotu...? I rozumiem że przepływomierz ma być przed turbiną?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sat, 28 May 2011 - 09:59
Post #1889


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Jeżeli się nie zamknie ten przepływomierz to wystroisz ale napewno się zamknie przy 0.6bara możesz go zostawić i dołożyć mapsensor zeby wystroić na doładowaniu ale zrobić konwersje na sam map
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Sat, 28 May 2011 - 11:08
Post #1890


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





CYTAT(jackkpl @ Thu, 05 May 2011 - 16:35) *
Co do pierwszego, to z konwersji innego auta z przeplywki na map sensor wynikalo,ze niestety nie zdawalo to egzaminu. Zbyt duze rozbieznosci pomiedzy dokladnoscia przeplywki i map sensora na niskich obciazeniach powodowaly niemile efekty. Stanowczo polecam fuel implant (czyli sterowanie wtryskiem bezposrednio z ecu mastera), a konwersje maf->map zrobic tylko po to, by seryjny komp mogl dawac zaplon.

potwierdzam. U mnie to samo. Po konwersji i wyrzuceniu przepływki nie dało się narmalnie jeździć autem. Jechało tylko na pełnej pycie wink.gif Na pół gazu szrpało i dusiło się. Przez godzine próbowałem modyfikować mapy aby coś z tym zrobic ale nie duało się. Dopiero po przejściu na "Fuel Implant" zaczęło wszystko działać.
Auto to Mazda 323F 1.8 1993r.
Przepływka klapkowa, przy zamkniętej klapce napięcie napięcie ok. 2.8V przy w pełni otwartej ok. 0.3V
Czy komuś udało się zrobić konwersje przy takim przepływomierzu na piggy backu i auto jeździło normalnie?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tekkenfan
post Sat, 28 May 2011 - 12:13
Post #1891


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 November 2010
Skąd: Gdynia





da rade zrobić konwersje MAF-MAP za pomocą fuel implanta czy trzeba wrócić do standardowej wersji? Pytam bo jak kliknę żeby przekonwertował log to wyskakuje error: Conversion MAF to MAP is only allowed for ANALOG INPUTS :/


--------------------
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Sat, 28 May 2011 - 13:47
Post #1892


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(tekkenfan @ Sat, 28 May 2011 - 12:13) *
da rade zrobić konwersje MAF-MAP za pomocą fuel implanta czy trzeba wrócić do standardowej wersji? Pytam bo jak kliknę żeby przekonwertował log to wyskakuje error: Conversion MAF to MAP is only allowed for ANALOG INPUTS :/


nie da sie



CYTAT
potwierdzam. U mnie to samo. Po konwersji i wyrzuceniu przepływki nie dało się narmalnie jeździć autem. Jechało tylko na pełnej pycie wink.gif Na pół gazu szrpało i dusiło się. Przez godzine próbowałem modyfikować mapy aby coś z tym zrobic ale nie duało się. Dopiero po przejściu na "Fuel Implant" zaczęło wszystko działać.
Auto to Mazda 323F 1.8 1993r.
Przepływka klapkowa, przy zamkniętej klapce napięcie napięcie ok. 2.8V przy w pełni otwartej ok. 0.3V
Czy komuś udało się zrobić konwersje przy takim przepływomierzu na piggy backu i auto jeździło normalnie?


Tak i w 323 i w mx-5, taki sam system jest w toyotach przy silnikach 3s-gt i też się da zrobić.


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Sat, 28 May 2011 - 22:55
Post #1893


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





CYTAT(Cieniu @ Sat, 28 May 2011 - 09:59) *
Jeżeli się nie zamknie ten przepływomierz to wystroisz ale napewno się zamknie przy 0.6bara możesz go zostawić i dołożyć mapsensor zeby wystroić na doładowaniu ale zrobić konwersje na sam map


No mi chodzi żeby on tylko był do zapłonu, tak tylko żeby ECU wiedziało jaki kąt zapodać, nie chce na nim stroić, tak że jeśli nawet sie zamknie to sie nic nie dzieje bo będzie mapsensor nadciśnieniowy. Nie chce za bardzo robić tej konwersji bo potrzebuje wyjścia analogowego do emulacji sondy i jakbym chciał jeszcze zrobić konwersje to bym musiał 2 ecumastery zasadzić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sun, 29 May 2011 - 00:37
Post #1894


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





CYTAT
Nie chce za bardzo robić tej konwersji bo potrzebuje wyjścia analogowego do emulacji sondy i jakbym chciał jeszcze zrobić konwersje to bym musiał 2 ecumastery zasadzić

no co ty ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Sun, 29 May 2011 - 08:32
Post #1895


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





CYTAT(Cieniu @ Sun, 29 May 2011 - 00:37) *
no co ty ?


nie rozumiem? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sun, 29 May 2011 - 09:21
Post #1896


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





w det masz 2 wyjścia analogowe
zresztą z sądą zawsze da się coś zrobić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Sun, 29 May 2011 - 16:46
Post #1897


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





CYTAT(Cieniu @ Sun, 29 May 2011 - 09:21) *
w det masz 2 wyjścia analogowe
zresztą z sądą zawsze da się coś zrobić


A skąd Ci sie wzieły aż dwa? są cztery wejścia i jedno wyjście. Gdyby było dwa wyjścia to by musiały być dwie mapy fuel map 1 i fuel map 2. Z sondą nic nie zrobię, no chyba żeby liniowo obniżyc napięcie jakimś rezystorem czy czymś tam, ale to mnie nie ratuje, bo ja chce mieć akceptowalne spalanie przy spokojnej jeździe i nie chce żeby mi dążyło do 14,7 np jak będę grzał na autostradzie. Bo na przykład w seicento na tym nowym sterowniku (euro3) mam tak że nawet jak jak jade z 70% wciśniętą przepustnicą i stałym obciążeniem to po kilkunastu sekundach przechodzi w close loop i bierze mi sygnał z sondy. Ostatnio jak jechałem do wrocławia na A4 to mnie to wkurzało właśnie. Na liczniku 170, cisnienie 0,6 bara a tu mi 14,5 wyskakuje i egt drastycznie rośnie.... Z tymi nowymi sterownikami właśnie cyrki są
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alcorobap
post Tue, 31 May 2011 - 00:07
Post #1898


Rookie
Dołączył: Fri, 27 May 2011





CYTAT
mam takie pytanie. Czy uturbiajac wolnossaka z przeplywomierzem, mozna zostawic ten przeplywomierz czy mam robic konwersje maf-&gt;map? chodzi o silnik 2.0 duratec mondeo mk3, planowana turbina GT22 lub GT2560 (nie wiem jeszcze dokladnie) doladowanie 0.6 bara, moc +- 200koni. Pytam bo nigdy nie robilem aut z przeplywomierzem i w sumie nie wiem co zrobic. To jest takie soft turbo raczej wiec wydaje mi sie ze chyba mozna by go bylo zostawic, nie ide w jakies duze moce serii 300koni wiec moze nie bedzie az tak bardzo zatykal dolotu...? I rozumiem ze przeplywomierz ma byc przed turbina?

???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Tue, 31 May 2011 - 08:10
Post #1899


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(turbofiacik @ Sun, 29 May 2011 - 16:46) *
A skąd Ci sie wzieły aż dwa? są cztery wejścia i jedno wyjście. Gdyby było dwa wyjścia to by musiały być dwie mapy fuel map 1 i fuel map 2. Z sondą nic nie zrobię, no chyba żeby liniowo obniżyc napięcie jakimś rezystorem czy czymś tam, ale to mnie nie ratuje, bo ja chce mieć akceptowalne spalanie przy spokojnej jeździe i nie chce żeby mi dążyło do 14,7 np jak będę grzał na autostradzie. Bo na przykład w seicento na tym nowym sterowniku (euro3) mam tak że nawet jak jak jade z 70% wciśniętą przepustnicą i stałym obciążeniem to po kilkunastu sekundach przechodzi w close loop i bierze mi sygnał z sondy. Ostatnio jak jechałem do wrocławia na A4 to mnie to wkurzało właśnie. Na liczniku 170, cisnienie 0,6 bara a tu mi 14,5 wyskakuje i egt drastycznie rośnie.... Z tymi nowymi sterownikami właśnie cyrki są


remap, fit albo standalone, inaczej się nie da. Rozwiązanie tanie to DET3 sterujący bezposrednio paliwem, i nie martwisz się o close loop`a czy zamykające się czujniki maf/map


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sun, 05 Jun 2011 - 12:18
Post #1900


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Witam

Czy zna ktoś jakieś przypadki gdzie x20xev został ogarnięty ecumasterem det2 łącznie z zapłonem ? W jakim zakresie można modyfikować zapłon żeby komp nie wywalił błędu braku synchronizacji wału i wałka ?


pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 93 94 95 96 97 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 09:45