![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1861
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
1) Jak bedziesz mial przygotowana dobra mape to powinno byc jak w serii 2) Moze byc dowolny map sensor Witam, ponieważ zdechła mi przepływka w rb25set series 1 stwierdziłem, że zamiast kupować używkę w bliżej nieokreślonym stanie lepiej będzie za pomocą EM DET3 przejść na MAP'a a przy okazji mieć EBC i zmodyfikować sygnał prędkości żeby zdjąć ograniczenie. W związku z tym 2 pytania: 1. Czy ktoś już to robił w tym silniku (MAP)? Jakie efekty? Da się tym jeździć w korkach itp.? Trzeba się przygotować na jakieś niuanse po takiej konwersji? 2. Czy jak zakupię EM DET3 bez MAP i dołożę do tego jakiegoś mapa np. 250 kPa lub 300kPa to będę mógł zrobić konwersję dokładnie tak samo łatwo jak w przypadku wbudowanego MAPa? Pzdr mate -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1862
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Witam, ponieważ zdechła mi przepływka w rb25set series 1 stwierdziłem, że zamiast kupować używkę w bliżej nieokreślonym stanie lepiej będzie za pomocą EM DET3 przejść na MAP'a a przy okazji mieć EBC i zmodyfikować sygnał prędkości żeby zdjąć ograniczenie. W związku z tym 2 pytania: 1. Czy ktoś już to robił w tym silniku (MAP)? Jakie efekty? Da się tym jeździć w korkach itp.? Trzeba się przygotować na jakieś niuanse po takiej konwersji? 2. Czy jak zakupię EM DET3 bez MAP i dołożę do tego jakiegoś mapa np. 250 kPa lub 300kPa to będę mógł zrobić konwersję dokładnie tak samo łatwo jak w przypadku wbudowanego MAPa? Pzdr mate Zrobiłem już sporo konwersji przepływek na map sensor za pomocą det2 i det3. Opel, bmw, nissan, toyota mazda, czy nawet częstotliwościowa w mitsubishi. Jeżeli tylko będzie dobrze zrobiona mapa, i wartości z MAF będą pokrywać się z wartościami MAP to auto jeździ dokładnie tak samo, jak z seryjnym czujnikiem i nikt mi nie wmówi że tak nie jest, zapraszam każdego kto ma wątpliwości do firmy. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, czy dodaje się gazu czy odejmuje. Wszelkie problemy po konwersji to wynik niedopatrzeń i niechlujstwa. Trick polega jednak na całym procesie konwertowania, bo nie wystarczy zrobić tylko konwersje z loga trzeba nad mapą jeszcze popracować i nie zajmuje to 15 minut. Nie wiem jak w RB25 jest skonstruowana przepływa, ale możesz potrzebować czujnik temperatury powietrza jeżeli seryjnie takowy jest w serii wbudowany w przepływomierz. -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#1863
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
1) Jak bedziesz mial przygotowana dobra mape to powinno byc jak w serii 2) Moze byc dowolny map sensor Dzięki wielkie za pomoc Zrobiłem już sporo konwersji przepływek na map sensor za pomocą det2 i det3. Opel, bmw, nissan, toyota mazda, czy nawet częstotliwościowa w mitsubishi. Jeżeli tylko będzie dobrze zrobiona mapa, i wartości z MAF będą pokrywać się z wartościami MAP to auto jeździ dokładnie tak samo, jak z seryjnym czujnikiem i nikt mi nie wmówi że tak nie jest, zapraszam każdego kto ma wątpliwości do firmy. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, czy dodaje się gazu czy odejmuje. Wszelkie problemy po konwersji to wynik niedopatrzeń i niechlujstwa. Trick polega jednak na całym procesie konwertowania, bo nie wystarczy zrobić tylko konwersje z loga trzeba nad mapą jeszcze popracować i nie zajmuje to 15 minut. Nie wiem jak w RB25 jest skonstruowana przepływa, ale możesz potrzebować czujnik temperatury powietrza jeżeli seryjnie takowy jest w serii wbudowany w przepływomierz. Dzieki za pomoc .W RB przepływka nie ma IAT więc może wylecieć cała. Mapa po konwersji na MAP jest 3D czy 2D? -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#1864
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Mapa jest 3D przeczytaj instrukcje tam wszystko jest super opisane.
Fakt taki jest ze w nissanach nie ma IAT, jednak ja bym założył do korekcji. Mapa konwersji ca18det do 3,5 barowego mapa, się zamknęła, ale nie ma to znaczenia, bo auto i tak było w implementacji FIT, a przepływowmierz a teraz map miał mi tylko zapłon ustawiać. ![]() Tutaj inna do silnika m20b25 zamiast klapy ![]() ![]() a tutaj emulacja z przepływki częstotliwosciowej z eclipse/lancer ![]() -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#1865
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Witam, ponieważ zdechła mi przepływka w rb25set series 1 stwierdziłem, że zamiast kupować używkę w bliżej nieokreślonym stanie lepiej będzie za pomocą EM DET3 przejść na MAP'a a przy okazji mieć EBC i zmodyfikować sygnał prędkości żeby zdjąć ograniczenie. W związku z tym 2 pytania: 1. Czy ktoś już to robił w tym silniku (MAP)? Jakie efekty? Da się tym jeździć w korkach itp.? Trzeba się przygotować na jakieś niuanse po takiej konwersji? 2. Czy jak zakupię EM DET3 bez MAP i dołożę do tego jakiegoś mapa np. 250 kPa lub 300kPa to będę mógł zrobić konwersję dokładnie tak samo łatwo jak w przypadku wbudowanego MAPa? Pzdr mate Co do pierwszego, to z konwersji innego auta z przeplywki na map sensor wynikalo,ze niestety nie zdawalo to egzaminu. Zbyt duze rozbieznosci pomiedzy dokladnoscia przeplywki i map sensora na niskich obciazeniach powodowaly niemile efekty. Stanowczo polecam fuel implant (czyli sterowanie wtryskiem bezposrednio z ecu mastera), a konwersje maf->map zrobic tylko po to, by seryjny komp mogl dawac zaplon. Przy niskich obciazeniach i tak zaplon nie ma az tak wielkiego znaczenia (czy 25 czy 30 stopni), a przy bucie bedzie spisywal sie ok. Co do drugiego to tak, wbudowany map sensor po prostu siedzi w obudowie i jest wewnetrznie podlaczony do ktoregos wejscia analogowego. Edit : cos forum zamulilo, dopiero teraz dostalem maila o nowym poscie w temacie, a w miedzyczasie pojawilo sie 5 odpowiedzi ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1866
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
Bylby schemacik do silnika Rover (z Poloneza Caro) 1,4 103KM ??
|
|
|
![]()
Post
#1867
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Artur , mam problem z lounch control w bmw (m50 turbo) .
Det II Pod wysprzeglik mam wpiety czujnik (cisnieniowy) do procedury, po nacisnieciu sprzegla aktywacja procedury. TUrbina normalnie wstaje przy powiedzmy 4tys rpm, wiec lounch powiedzmy mamy od 3,5tys rpm - Niby wszystko ok, slychac ze turbina sie wkreca na postoju ale niechce wygenerowac boostu a jak juz to bardzo maly (0,2?), kabinowalismy z zaplanem na wszystkie chyba sposoby zawsze to samo nawet przy wyzszych obrotach, a najgorsze jest to ze , strzaly sa w bardzo ROWNYCH ale dlugich odstepach powiedzmy 0,7sek, tak jak by ograniczenie org komputera (czujnika wału?) i też przy zmianie biegów (nacisniecie sprzęgła) następuje odciecie chwilowe wszystkiego i strata ... a mialo poprawic chwilwa turbo dziure - da rade temu jakos zaradzic? zeby szybciej walilo ... -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#1868
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 12 September 2008 Skąd: Zielona Góra ![]() |
Mam pytanko,
Mam DET III, jak włączę zapłon to laptop mi go nie wykrywa, dopiero jak odpalę silnik to widzi i mogę wprowadzić zmiany. Wcześniej jak miałem DET III to po przekręceniu zapłonu już pokazywał mi zasilanie itd. oraz mogłem wprowadzić zmiany do FLASH-a. Ktoś wie dlaczego tak jest? -------------------- Ford Sierra 2.0T
|
|
|
![]()
Post
#1869
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
Artur , mam problem z lounch control w bmw (m50 turbo) . Det II Pod wysprzeglik mam wpiety czujnik (cisnieniowy) do procedury, po nacisnieciu sprzegla aktywacja procedury. TUrbina normalnie wstaje przy powiedzmy 4tys rpm, wiec lounch powiedzmy mamy od 3,5tys rpm - Niby wszystko ok, slychac ze turbina sie wkreca na postoju ale niechce wygenerowac boostu a jak juz to bardzo maly (0,2?), kabinowalismy z zaplanem na wszystkie chyba sposoby zawsze to samo nawet przy wyzszych obrotach, a najgorsze jest to ze , strzaly sa w bardzo ROWNYCH ale dlugich odstepach powiedzmy 0,7sek, tak jak by ograniczenie org komputera (czujnika wału?) i też przy zmianie biegów (nacisniecie sprzęgła) następuje odciecie chwilowe wszystkiego i strata ... a mialo poprawic chwilwa turbo dziure - da rade temu jakos zaradzic? zeby szybciej walilo ... wydaję mi się że masz taki problem jak ja mam u siebie, zapłon masz zapewne podłączony pod czujnik położenia wału. w momencie gdy det odcina obroty tak jam masz ustawione na 4000 tyś to ecu silnika traci sygnał z tego czujnika ( oczywiście tylko na ułamek sekundy) nie widzi że się obraca silnik i wszystko wyłącza pompę, wtryski, nie daje iskry jeżeli tylko zapłon opóźniasz to możesz wpiąć się między ecu a moduł zapłonu, miałem tak wcześniej podłączone i nie było tego problemu który opisujesz... no chyba że ktoś ma inny pomysł pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#1870
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 May 2011 ![]() |
Jak podłaczyc zamiast zwyklej sady wasko pasmowej jedno przewodowej innovate lc-1 pomijam kalibracjie. Tylko czy zulty kabelek do waskie pasmo i jak ustawic programer
|
|
|
![]()
Post
#1871
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 29 January 2010 ![]() |
mam pytanie - Mitsubishi Eclipse 4g63NA w schematach mamy 4G63t czy jest różnica w podłączeniu?
W det 2 sygnały z mafa i crank sensora idą przez 2K2 w det3 już nie ?? |
|
|
![]()
Post
#1872
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
mam pytanie - Mitsubishi Eclipse 4g63NA w schematach mamy 4G63t czy jest różnica w podłączeniu? W det 2 sygnały z mafa i crank sensora idą przez 2K2 w det3 już nie ?? W det3 pullup`y są wbudowane w urządzenie, nie trzeba ich lutować osobno z rezystorem 2k2, jednak pullup do hall`a i przepływomierza muszą być, inaczej nie zadziała. 4g63NA w wersji euro ma inny pinout z kompa trzeba potwierdzić czy czujniki i przepływa jest tak samo jak w US, wersja US wolnossąca i turbo ma taki sam pinout -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#1873
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 29 January 2010 ![]() |
crank sensor wydaje się być ok bo wszystko ładnie reaguje, zastanawiają mnie tylko dziwne wskazania z przepływki...
|
|
|
![]()
Post
#1874
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
tzn co znaczy dziwne wskazania przepływki ? bo w eclipse jest przepływka cyfrowa a nie analogowa i sczytuje się częstotliwość.
-------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#1875
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 29 January 2010 ![]() |
tak tak, tylko zgodnie z konfiguracją to zakres przepływki jest Min10 a Max 2000 a u mnie po zatwierdzeniu zmienia się to automatycznie na bodajże min 50Hz a Max 3800Hz. Ustawiłem wszystko zgodnie z konfiguracją z manuala. I tak sobie myśle że może jednak pinout nie jest taki sam w NA i turbo
|
|
|
![]()
Post
#1876
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Prosze wyslij projekt na schematy(at)ecumaster.com i napisz ktora wersje firmwarreu i softu pod windows uzywasz
tak tak, tylko zgodnie z konfiguracją to zakres przepływki jest Min10 a Max 2000 a u mnie po zatwierdzeniu zmienia się to automatycznie na bodajże min 50Hz a Max 3800Hz. Ustawiłem wszystko zgodnie z konfiguracją z manuala. I tak sobie myśle że może jednak pinout nie jest taki sam w NA i turbo -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1877
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 13 May 2011 ![]() |
CYTAT to zostaw przeplywke i odepnij tylko pin ktory idzie do komputera z sygnalem - nie powinien lapac bledu
|
|
|
![]()
Post
#1878
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
jak zrobic albo kto mi to zrobi we wrocku najlepiej zeby w trakcie aktywacji nitro Ecumaster DEt 2 cofal zaplon bo jak nikt tego nie ogarnie we wrocku to czeka mnie wycieczka do kraka
![]() -------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#1879
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Ogolnie musisz na mapie korekcji zaplonu w ktorejs ze skrajnych pozycji wpisac zadana wartosc o jaka ci ma cofnac zaplon.
Potem do wejsciem analogowym od wybranej mapy korekcji podpinasz sie pod przelacznik aktywujacy nitro i to tyle. jak zrobic albo kto mi to zrobi we wrocku najlepiej zeby w trakcie aktywacji nitro Ecumaster DEt 2 cofal zaplon bo jak nikt tego nie ogarnie we wrocku to czeka mnie wycieczka do kraka ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1880
|
|
User Dołączył: Sun, 15 May 2011 Skąd: niedzwiedz ![]() |
Witam!
Mam pytanko czy można zastosować sondę z silnika opla x20xev do logowania AFR. podłączenie pod +5 z det i ain2. lub +5 z wiązki ECU Jeśli by to wypaliło jak to można wyskalować aby pokazywało sensowne wartości. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 09:45 |