![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1761
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Tylko i wylacznie sygnal SAW....
Ogarnąłem większość tego tematu ale mam kilka pytań biszkopta... Pacjent: Ford Zetec 16V EECIV zewnętrzny EDIS, ruszone - dolot, wydech, przepustnica, głowica, wałki i teraz ma dojść DET2 - nie chodzi o magiczne przyrosty mocy bardzo o odrobinę nauki, wiedzy przez dmuchnięciem tego motoru. tutaj mamy schemat elektryki tego auta http://img692.imageshack.us/i/ecciv.jpg/ teraz tak. Jaki najlepiej firmware? ten pod SAW? czy może 60-2? i co najlepiej podłączyć pod DET2 żeby miało to ręce i nogi? Lepiej wpinać się pod przewód SAW idący do EDIS'a? czy może czujnik wału ruszać? jakie są wasze opinie? Przepływomierz zostaje, raczej konwersja na MAP tutaj wydaje mi się zbędna? Brać sygnał z czujnika położenia przepustnicy i przepływomierza? coś jeszcze ruszać? Generalnie chodzi o to żeby ruszyć paliwo i zapłon,niestety nie znalazłem żadnego schematu podłączenia pod EECIV dla Zeteca Sorka jeżeli trochę może się gdzieś pogubiłem ale dzisiaj już dzisiaj gorszy dzień z myślenia ;] Pytanie jeszcze jaki optymalny AFR dla wolnossaka? auto na ulicę + jakieś pojeżdzawki sporadyczne -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1762
|
|
User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Bielawa ![]() |
Witam Mam raczej banalne pytanie na temat sterowania dodatkowymi wtryskami przez DET3
Mianowicie czym różnią się funkcje "sterowanie dodatkowymi wtryskiwaczami" , a "bezpośrednie sterowanie wtryskiwaczami", przecież w jednej i drugiej funkcji dodajemy sobie maksymalnie do czterech wtryskiwaczy wysokoomowych i w jednej i drugiej funkcji możemy modyfikować czas otwarcia wtryskiwaczy. Także w czym tkwi różnica?? pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#1763
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: kuj-pom ![]() |
Auto Ford Zetec 16V
Jak dokładnie podłączyć EEC IV do DETII? auto ma akurat MAF a schematy znalazłem dla EECIV z MAPEM i coś znalazłem dla EEC V tylko tam jest zapłon ruszany czujnikiem wału a nie po SAW dla EDIS'a. więc tutaj schemat EEC IV: http://img155.imageshack.us/f/eecivworkshop.jpg/ http://img585.imageshack.us/f/eeciv.jpg/ a tutaj mój rysunek podłączenia: http://img822.imageshack.us/i/detii.jpg/ Proszę o sprawdzenie tego schematu. MAM WĄTPLIWOŚĆ! Czy MAF podpiąć pod Analog 1 tak jak narysowałem czy pod Ignition 2? Rozumiem że wtedy mogę już bez problemu tykać paliwo i zapłon Oraz kilka pytań jak ustawić klienta oraz pytania techniczne. 1. Num sig per 720: 8? 2. Jaki wybrać tryb w ignition mode? 3. Fordowski TPS i MAF przy zetecu pracuje 0-5V? wiąże się to z ustawieniem Analog output oraz Deflection. 4. Firmware rozumiem: DET_1_93_EDIS 5. Proszę mi jeszcze wytłumaczyć jakie znaczenie ma rezystor wpięty pod Analog 3 w momencie korzystania z kontroli startu? 6. Pod analog 2 mogę np. podpiąć czujnik temp lub szerokopasmówkę tak? Liczę na forumową pomoc ![]() -------------------- Blue Fiesta xr1800
Jest Eibach, jest gleba... ... Jest KONI, jest przyczepność ;) |
|
|
![]()
Post
#1764
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
MAFa podpinaj pod analog in1 a jak robisz konwersje czy cokolwiek to mapa lub tps pod analog in 4
1,2,4 masz wszystko opisane w konfiguracji nr jej znajdziesz na danym schemacie a konfiguracje masz na samym dole pdfa 3 tak jak każdy 0-5v tyle ze nie jestem pewnien ale przepływka chyba jest częstotliwościowa |
|
|
![]()
Post
#1765
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: kuj-pom ![]() |
czyli mój schemat podłączenia jest si
Ktoś ma dane dotyczące działania przepływki fordowskiej? niestety nie mam dostępu do oscyloskopu żeby ją zbadać. -------------------- Blue Fiesta xr1800
Jest Eibach, jest gleba... ... Jest KONI, jest przyczepność ;) |
|
|
![]()
Post
#1766
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Sterowac dodatkowym wtryskiwaczem(ami) mozemy przez mape PWM. Druga opcja jest przechwycenie sygnalu sterujacego wtryskiwaczami i sterwoanie dodatkowymi wtryskami na podstawie tego czasu (skalujac go) Witam Mam raczej banalne pytanie na temat sterowania dodatkowymi wtryskami przez DET3 Mianowicie czym różnią się funkcje "sterowanie dodatkowymi wtryskiwaczami" , a "bezpośrednie sterowanie wtryskiwaczami", przecież w jednej i drugiej funkcji dodajemy sobie maksymalnie do czterech wtryskiwaczy wysokoomowych i w jednej i drugiej funkcji możemy modyfikować czas otwarcia wtryskiwaczy. Także w czym tkwi różnica?? pozdrawiam -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1767
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Czesc
Przeslalem ci schemat. Przeplywomierz jest zwyczajny analogowy. Kuba czyli mój schemat podłączenia jest si Ktoś ma dane dotyczące działania przepływki fordowskiej? niestety nie mam dostępu do oscyloskopu żeby ją zbadać. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1768
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: kuj-pom ![]() |
Widziałem na mailu dzięki
![]() -------------------- Blue Fiesta xr1800
Jest Eibach, jest gleba... ... Jest KONI, jest przyczepność ;) |
|
|
![]()
Post
#1769
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Witam.ma ktos moze na forum schemat podlaczenia zaplonu i wtryskow do opla 2,2 z22se ? ktos chyba z forum vetry przesylal oscyloskop z zaplonu.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1770
|
|
User Dołączył: Sat, 05 February 2011 ![]() |
jak podlaczyc sade lc-1 do ecumastera 2 auto to b16a2 wykozystane piny to 1 2 5 7 9 11 12
|
|
|
![]()
Post
#1771
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
jak podlaczyc sade lc-1 do ecumastera 2 auto to b16a2 wykozystane piny to 1 2 5 7 9 11 12 Pin 3-analog 2, podlacz sobie tutaj AFR i bedzie dobrze -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#1772
|
|
User Dołączył: Sat, 05 February 2011 ![]() |
czyli po 3 podlaczyc tylko ktory analog 1 czy 2 zólty czy brazowe czy robic jakies ustawienia
|
|
|
![]()
Post
#1773
|
|
User Dołączył: Sat, 05 February 2011 ![]() |
podlaczylem sade lc1 pod analog 3 w ecumajstrze i taka mape osiagnolem dla bezyny 95pb. Zalezy mi na duzym momencie w zakresie 2000 3000 jak poprawic i jak reszta
http://img852.imageshack.us/i/afr.jpg/ |
|
|
![]()
Post
#1774
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
no na tym AFR nie uzyskasz napewno zbyt duzo procz emisji spalin mieszczacych sie w normie
dolac trzeba -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#1775
|
|
User Dołączył: Sat, 05 February 2011 ![]() |
kabel brazowy od sady mam podpiety pod analog 3 czy tak jest dobrze czy cos trzeba zmieniac w ecumajstrze analog in configuratin np
co poprawic jak poprawic moze projekt wzucic |
|
|
![]()
Post
#1776
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Panowie mam taki problem..
Auto to astra z silnikiem c20xe motronic 2.5, podlaczylem ecumastera i przyspieszylem zaplon na calej mapie o 2 stopnie. Zrobilem to tymczasowo zeby moc narazie normalnie jezdzic do czasu strojenia.. I podlaczylem opel scanera i pokazuje mi takie cos: ![]() Na 2ch cylindrach zaplon jest przestawiony o 2 stopnie, a na dwoch pozostalych nie... Przed zamontowaniem ecumastera tez dzialy mi sie dziwne rzeczy z tym zaplonem. Raz byl przestawiony na 1 cylindrze o 2-3 stopnie, raz na innym... Silnik nie chodzi zbyt rowno. Chodzi cyklicznie tzn: chwile ma 920 obr, chwile 960 i tak w kolko. Mozliwe ze uszkodzony jest aparat zaplonowy? czujnik hala dziala tak: ![]() |
|
|
![]()
Post
#1777
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
hmmm a po czym może komputer rozpoznawać zapłony na różnych cylindrach jeżeli jest jedna cewka ? dziwne to dla mnie.
czujnik stuku by to wykrywał ale przy przyśpieszonym tylko 2* ? czy idą 2 czy 4 sygnały na cewkę ? może poprostu komp ma dwa wyjścia dla sygnału dla cewki z halla 1-4 i 2-3 ? albo 1-3 i 2-4 ? |
|
|
![]()
Post
#1778
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Wydaje mi sie ze sa 2 sygnaly. 1-3 i 2-4 cylinder. Ale co dalej? Wyglada tak jakby na dwoch cylindrach nie zareagowalo na przyspieszenie zaplonu ecumasterem
|
|
|
![]()
Post
#1779
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Po pierwsze m2,5 ma aparat zapłonowy i tak rozpoznaje na który cylinder ma dać iskrę, po drugie jest jedno wyjcie na cewkę i 4 impulsy według wieńca na wale po 3 jak maz zauważyć zmiany w opelscannerze skoro ty wyprzedzasz zaplon modyfikując sygnał z wału i dopiero go wpuszczając do ECU więc on nie widzi że ty przyśpieszasz zapłon a jedynie oszukujesz go po 4 nierówność korekcji to norma nie wszystkie cylindry pracują idealnie równo stąd też takie wskazania które moga być też spowodowane np nierówną pracą krokowca stąd falowania itp.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1780
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Kto w promieniu 200km od Bydgoszczy ma warsztat i najlepiej ogarnia Ecumastera? Kupię od tej osoby urządzenie, montaż i ustawienie. Potrzebuję by cofał zapłon w momencie włączenia nitro o jakieś 6stopni, nic więcej, ale chcę to mieć sprawdzone czy fizycznie cofa i jest to permanentna cofka. Kto tu jest najlepszy? Silnik M62B44 BMW.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 18:43 |