Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 85 86 87 88 89 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
kisielisodd
post Wed, 09 Feb 2011 - 09:47
Post #1721


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(serek_pl @ Tue, 08 Feb 2011 - 23:42) *
Pacjent to BMW E30 320i M1.3
1. Mam pytanko czy konwersja wykonana na hamowni w cyklu jezdnym przy zadanym obciążeniu ma rację bytu? czy wskazania będą się różniły od wskazań zebranych w czasie konwersji wykonanej na drodze? Hamowani to Maha LPS 3000 PkW.
2. Czemu jest tak rozstrzelona mapa prędkości obrotowej bo aż do 7500 według konfiguracji #2. jak maks obroty są do 6500. czy można zmniejszyć obroty na mapie do tych 7000 tyś czy 6600, zwiększy się wtedy użyteczna ilość komórek do wypełnienia czy mapa będzie dokładniejsza?
3. Jeśli robię konwersję z klapki na map sensor to muszę ustawić te korekcję tak jak jest w instrukcji? czujnik temperatury wydłubałem ze starego przepływomierza i pozostał wpięty w Ecu silnika. To czy mogę ustawić tablicę w taki sposób że wszędzie obciążenie będzie jako analog in #4 pod które wpięty jest map sensor i wyłączyć wszelką korekcję przez pozostałe wejścia analog bo na razie nie są mi potrzebne?
4. Według instrukcji w mapie zapłonu należy za obciążenie ustawić analog in#2 to wejście mam wolne i korekcja mapy zapłonu realizowana jest poprzez analog in#4. Tu powtórzę pytanie żeby być pewnym czy można na mapie zapłonu ustawić jako obciążenie analog in#4 (map sensor) i wyłączyć pozostałe korekcje. Mapa zapłonu będzie realizowana zależności od obciążenia Analog in#4(map sensor) i obrotów jednostki napędowej.

Na razie tyle dzięki za odp

Pozdrawiam.


1. Konwersja wykonana czy to na hamowni czy na drodze, z mojego doświadczenia, zawsze wymagała interwencji w mapę i to bez znaczenia jak długo się to robiło. Po wykonaniu konwersji zawsze dodatkowo zostawiam sygnał z przepływomierza i poprawiam mapę na wollnych przy dodawaniu gazu i na drodze tak żeby napięcie z przepływki zgadzało się z napięciem z map`a

2. Zmien sobie na 7000 obr/min jak będzie Ci wygodniej

3. DET masz podpiętego w trybie FIT czy piggyback ? jak w FIt to trzeba, jak zwykły piggyback to ECU zrobi swoje.

4. Tam jest błąd w instrukcji moim daniem, zrób jak piszesz analog#4 ustaw jako obciążenie. Jestem przekonany ze zrzuty z ekranu były zrobione po prostu zrobione w konfiguracji fabrycznej i nie zostało to zmienione. W nowej wersji firmware obciążenie jest fabrycznie ustawione pod analog#2 w starszych wersjach było pod #4


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 09 Feb 2011 - 09:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Marcin_C20NET
post Thu, 10 Feb 2011 - 10:52
Post #1722


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Mam mały problem co widać na obrazkach, mianowicie napięcie Vout na logu jest wyższe niż wynikałoby z mapy paliwowej (konwersja MAF na MAP) Ecumaster Det 3

Nanalog out offset ustawione na 2,47 V tryb Fuel Implant

Dodam że napiecie na wyjściu pokrywa sie z logiem, zamyka mi przepływkę i wywala błąd.






--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 10 Feb 2011 - 14:48
Post #1723


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Najprawdopodbniej dodaje ci sei napiecie z wejscia analogowego.
Sprawdz czy dla mapy Fuel masz Modifed input ZERO i czy map switch nie jest ustawiony jako modified input.

Jadzwin



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kofycz
post Thu, 10 Feb 2011 - 17:26
Post #1724


User
Dołączył: Sat, 05 February 2011





Posiadam auto Hond b16a2 z ecumasterem 2 i w dniu dzisiejszym znikla jedna (funkcjia) ign. adv. /ret

mam podlaczony 1+ 2 5zaplon 7zaplon 9- 11deflektion 12 pin

ign. adv. /ret czy moge prosic za info ktory pin za to odpowiada co moglo znikton lub kabel nie przekuzuje sygnalu lub jaka jest inna przyczyna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 10 Feb 2011 - 22:28
Post #1725


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Sprawdz jaki amsz firmware w urzadzeniu i jaki uzywasz soft pod windows.



CYTAT(kofycz @ Thu, 10 Feb 2011 - 18:26) *
Posiadam auto Hond b16a2 z ecumasterem 2 i w dniu dzisiejszym znikla jedna (funkcjia) ign. adv. /ret

mam podlaczony 1+ 2 5zaplon 7zaplon 9- 11deflektion 12 pin

ign. adv. /ret czy moge prosic za info ktory pin za to odpowiada co moglo znikton lub kabel nie przekuzuje sygnalu lub jaka jest inna przyczyna



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kofycz
post Thu, 10 Feb 2011 - 22:45
Post #1726


User
Dołączył: Sat, 05 February 2011





co do firmware to wiem jak wgrac nowy ale nic nie pisze nawet w manualu jak sprawdzic czy najnowszy to 1 93 co do softu to uzywam det2 1.31 15.12.2009. Czy w tej sytuacji moze byc tylko firmware a czy jakis niekontakt lub cos.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Thu, 10 Feb 2011 - 23:21
Post #1727


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





jak uruchamiasz program to masz na srodku jak byk jaki model firmwa tongue.gif


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kofycz
post Fri, 11 Feb 2011 - 08:24
Post #1728


User
Dołączył: Sat, 05 February 2011





W polu HW ver. jest 1.50 w fw ver. 1.73 ing sub. STD

po zmianie na 1.93

zmienilo sie pole fw z ze starefo na 1.93
w ing z std na 60-2

zero poprawy a nawet gorzej i obroty RPM od 50 do 80

funkcia ing adv /rev dalej stoi

wiec z twego klijeta wrucilem na 1.51

auto po przelaczeniu na gaz gra i buczy

ing adv /rev czy to jest pin 5 ignition #1 Out unipolarne wyjscie sygnalu zaplony jezeli obroty sa dobre na lpg czyli 100% seryjne auto nijak sie ma do tematu. Jezeli wlazlo 7 i pokazuje poprawnie to i musi wylezc 5 mozliwosci sa dwie albo wtyk kabel ( do kad idzie sygnal po wyjscu z 5) lub same ustawienia

co i jak ustawic i jaki frimware wgrac i skad
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Fri, 11 Feb 2011 - 10:32
Post #1729


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Wrzuc do urzadzenia firmware DET_1_93.bin

Jadzwin

CYTAT(kofycz @ Fri, 11 Feb 2011 - 09:24) *
W polu HW ver. jest 1.50 w fw ver. 1.73 ing sub. STD

po zmianie na 1.93

zmienilo sie pole fw z ze starefo na 1.93
w ing z std na 60-2

zero poprawy a nawet gorzej i obroty RPM od 50 do 80

funkcia ing adv /rev dalej stoi

wiec z twego klijeta wrucilem na 1.51

auto po przelaczeniu na gaz gra i buczy

ing adv /rev czy to jest pin 5 ignition #1 Out unipolarne wyjscie sygnalu zaplony jezeli obroty sa dobre na lpg czyli 100% seryjne auto nijak sie ma do tematu. Jezeli wlazlo 7 i pokazuje poprawnie to i musi wylezc 5 mozliwosci sa dwie albo wtyk kabel ( do kad idzie sygnal po wyjscu z 5) lub same ustawienia

co i jak ustawic i jaki frimware wgrac i skad



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Fri, 11 Feb 2011 - 15:39
Post #1730


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





CYTAT(Jadzwin @ Thu, 10 Feb 2011 - 14:48) *
Najprawdopodbniej dodaje ci sei napiecie z wejscia analogowego.
Sprawdz czy dla mapy Fuel masz Modifed input ZERO i czy map switch nie jest ustawiony jako modified input.

Jadzwin



Poblem rozwiązany wyłączyłem w Fuel Table wejścia korekcyjne i po sprawie, nie zwróciłem uwagi że robił korekcje 30% po tempeaturze IAT


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
kofycz
post Fri, 11 Feb 2011 - 19:58
Post #1731


User
Dołączył: Sat, 05 February 2011





sygnal z pinu nr 5 do kad idzie jakie powinny byc ustawienia w emumasteze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Fri, 11 Feb 2011 - 20:06
Post #1732


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Mam pytanie
zrobiłem w e30 2.5 m20 konwet na map
po odpieciu przepływki i ustawieniu programu odpowiednio ładnie silnik chodzimape poprawiłem ale czy możliwe jest że się wtryski kończą ? przy pełnym obciążeniu ?
na seryjnej, poprawionej mapie po konwersji chodzi tak samo jak w komórkach dam mu nawet na max wartości, wtedy trochę mniej przerywa ale i tak nie jedzie od 4300 trzeba gazem operować przy WOT zaczyna się krztusić od 4300rpm i strzela ogniem na odcięciu
czy możliwe jest że seryjne wtryski nie dają rady ? dodam ze silnik dość sporo odprężony seryjnie 9.7 teraz oko 7.9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Fri, 11 Feb 2011 - 20:32
Post #1733


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





A jaki masz afr ?

CYTAT(Cieniu @ Fri, 11 Feb 2011 - 21:06) *
Mam pytanie
zrobiłem w e30 2.5 m20 konwet na map
po odpieciu przepływki i ustawieniu programu odpowiednio ładnie silnik chodzimape poprawiłem ale czy możliwe jest że się wtryski kończą ? przy pełnym obciążeniu ?
na seryjnej, poprawionej mapie po konwersji chodzi tak samo jak w komórkach dam mu nawet na max wartości, wtedy trochę mniej przerywa ale i tak nie jedzie od 4300 trzeba gazem operować przy WOT zaczyna się krztusić od 4300rpm i strzela ogniem na odcięciu
czy możliwe jest że seryjne wtryski nie dają rady ? dodam ze silnik dość sporo odprężony seryjnie 9.7 teraz oko 7.9



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Fri, 11 Feb 2011 - 20:43
Post #1734


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





taa happy.gif jeszcze niemam innovata żebym miał bym był pewien ale tak z ciekawości się pytam czymoze być opcja że wtryski nie starczają smile.gif bo jutro bede ogarniał temat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Fri, 11 Feb 2011 - 20:58
Post #1735


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Dodam że moc teoretyczna w det3 wyszła 180km gdzie seria ma 170km ale to tylko teoria ale auto po wywaleniu przepływki stało się konkretniejsze naprawde wielka różnica przepływka była sprawna w 100% silnik po profesjonalnym remoncie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sat, 12 Feb 2011 - 01:41
Post #1736


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Aaa i czy może mieć na to wpływ ze mapa jest w około jednej trzeciej skali obciążenia ?
ponieważ mam mapa mpx4250 i mapa opiera się w zakresie od -0.8 do 1.5bara
u mnie mapa po konwersji jest od -0.8 do -0.1 a dalej jest pole dla doładowania i jest nie wykożystane
czy moze to mieć wpływ ? krzutsić się zaczyna gdy interpolacja pokazuje 4300rpm / -0.1bara obciążenia przy wot
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 12 Feb 2011 - 19:47
Post #1737


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Wyslij prosze loga... Powinno byc wysztsko na nim widac...


CYTAT(Cieniu @ Sat, 12 Feb 2011 - 02:41) *
Aaa i czy może mieć na to wpływ ze mapa jest w około jednej trzeciej skali obciążenia ?
ponieważ mam mapa mpx4250 i mapa opiera się w zakresie od -0.8 do 1.5bara
u mnie mapa po konwersji jest od -0.8 do -0.1 a dalej jest pole dla doładowania i jest nie wykożystane
czy moze to mieć wpływ ? krzutsić się zaczyna gdy interpolacja pokazuje 4300rpm / -0.1bara obciążenia przy wot



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kofycz
post Sat, 12 Feb 2011 - 20:53
Post #1738


User
Dołączył: Sat, 05 February 2011





po zmianie softu na 1.93 nic nie pomoglo gdzie szukac powodów jakie ustawienia w ecumasterze sprawdzic. ing adv /rev za co odpowiada z czym sie laczy ktory to pin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomxx92
post Sat, 12 Feb 2011 - 23:46
Post #1739


User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Bielawa





witam, czy do DET3 można podłączyć wtryski niskoomowe, jeśli tak to ile?? jeden czy więcej?? (w manualu pisze tylko o podłączeniu wysokoomowych)
pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Sun, 13 Feb 2011 - 15:58
Post #1740


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Cieniu, jeżeli nie zamierzasz doładowywać silnik, to zmień sobie skale tak żeby była na całej szerokości mapy, po co zmniejszać dokładność. Generalnie po konwersji, nie powinno być problemu z brakiem paliwa i auto powinno jeździć gładko (jak dobrze zrobiona jest konwersja) Zostaw sobie pod któregoś z analogów podpięta przepływkę i porównaj napięcie wyjściowe z napięciem na przepływomierzu.

Tomxx - Det radzi sobie z 2 wtryskami niskoomowymi na jednym wyjściu, ale wtryski muszą być podłączone przez rezystor pack, który w 99% samochodów jest seryjnie za ECU.



--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 85 86 87 88 89 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:04