![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1721
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Pacjent to BMW E30 320i M1.3 1. Mam pytanko czy konwersja wykonana na hamowni w cyklu jezdnym przy zadanym obciążeniu ma rację bytu? czy wskazania będą się różniły od wskazań zebranych w czasie konwersji wykonanej na drodze? Hamowani to Maha LPS 3000 PkW. 2. Czemu jest tak rozstrzelona mapa prędkości obrotowej bo aż do 7500 według konfiguracji #2. jak maks obroty są do 6500. czy można zmniejszyć obroty na mapie do tych 7000 tyś czy 6600, zwiększy się wtedy użyteczna ilość komórek do wypełnienia czy mapa będzie dokładniejsza? 3. Jeśli robię konwersję z klapki na map sensor to muszę ustawić te korekcję tak jak jest w instrukcji? czujnik temperatury wydłubałem ze starego przepływomierza i pozostał wpięty w Ecu silnika. To czy mogę ustawić tablicę w taki sposób że wszędzie obciążenie będzie jako analog in #4 pod które wpięty jest map sensor i wyłączyć wszelką korekcję przez pozostałe wejścia analog bo na razie nie są mi potrzebne? 4. Według instrukcji w mapie zapłonu należy za obciążenie ustawić analog in#2 to wejście mam wolne i korekcja mapy zapłonu realizowana jest poprzez analog in#4. Tu powtórzę pytanie żeby być pewnym czy można na mapie zapłonu ustawić jako obciążenie analog in#4 (map sensor) i wyłączyć pozostałe korekcje. Mapa zapłonu będzie realizowana zależności od obciążenia Analog in#4(map sensor) i obrotów jednostki napędowej. Na razie tyle dzięki za odp Pozdrawiam. 1. Konwersja wykonana czy to na hamowni czy na drodze, z mojego doświadczenia, zawsze wymagała interwencji w mapę i to bez znaczenia jak długo się to robiło. Po wykonaniu konwersji zawsze dodatkowo zostawiam sygnał z przepływomierza i poprawiam mapę na wollnych przy dodawaniu gazu i na drodze tak żeby napięcie z przepływki zgadzało się z napięciem z map`a 2. Zmien sobie na 7000 obr/min jak będzie Ci wygodniej 3. DET masz podpiętego w trybie FIT czy piggyback ? jak w FIt to trzeba, jak zwykły piggyback to ECU zrobi swoje. 4. Tam jest błąd w instrukcji moim daniem, zrób jak piszesz analog#4 ustaw jako obciążenie. Jestem przekonany ze zrzuty z ekranu były zrobione po prostu zrobione w konfiguracji fabrycznej i nie zostało to zmienione. W nowej wersji firmware obciążenie jest fabrycznie ustawione pod analog#2 w starszych wersjach było pod #4 -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1722
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Mam mały problem co widać na obrazkach, mianowicie napięcie Vout na logu jest wyższe niż wynikałoby z mapy paliwowej (konwersja MAF na MAP) Ecumaster Det 3
Nanalog out offset ustawione na 2,47 V tryb Fuel Implant Dodam że napiecie na wyjściu pokrywa sie z logiem, zamyka mi przepływkę i wywala błąd. ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1723
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Najprawdopodbniej dodaje ci sei napiecie z wejscia analogowego.
Sprawdz czy dla mapy Fuel masz Modifed input ZERO i czy map switch nie jest ustawiony jako modified input. Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1724
|
|
User Dołączył: Sat, 05 February 2011 ![]() |
Posiadam auto Hond b16a2 z ecumasterem 2 i w dniu dzisiejszym znikla jedna (funkcjia) ign. adv. /ret
mam podlaczony 1+ 2 5zaplon 7zaplon 9- 11deflektion 12 pin ign. adv. /ret czy moge prosic za info ktory pin za to odpowiada co moglo znikton lub kabel nie przekuzuje sygnalu lub jaka jest inna przyczyna |
|
|
![]()
Post
#1725
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Sprawdz jaki amsz firmware w urzadzeniu i jaki uzywasz soft pod windows.
Posiadam auto Hond b16a2 z ecumasterem 2 i w dniu dzisiejszym znikla jedna (funkcjia) ign. adv. /ret mam podlaczony 1+ 2 5zaplon 7zaplon 9- 11deflektion 12 pin ign. adv. /ret czy moge prosic za info ktory pin za to odpowiada co moglo znikton lub kabel nie przekuzuje sygnalu lub jaka jest inna przyczyna -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1726
|
|
User Dołączył: Sat, 05 February 2011 ![]() |
co do firmware to wiem jak wgrac nowy ale nic nie pisze nawet w manualu jak sprawdzic czy najnowszy to 1 93 co do softu to uzywam det2 1.31 15.12.2009. Czy w tej sytuacji moze byc tylko firmware a czy jakis niekontakt lub cos.....
|
|
|
![]()
Post
#1727
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
jak uruchamiasz program to masz na srodku jak byk jaki model firmwa
![]() -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#1728
|
|
User Dołączył: Sat, 05 February 2011 ![]() |
W polu HW ver. jest 1.50 w fw ver. 1.73 ing sub. STD
po zmianie na 1.93 zmienilo sie pole fw z ze starefo na 1.93 w ing z std na 60-2 zero poprawy a nawet gorzej i obroty RPM od 50 do 80 funkcia ing adv /rev dalej stoi wiec z twego klijeta wrucilem na 1.51 auto po przelaczeniu na gaz gra i buczy ing adv /rev czy to jest pin 5 ignition #1 Out unipolarne wyjscie sygnalu zaplony jezeli obroty sa dobre na lpg czyli 100% seryjne auto nijak sie ma do tematu. Jezeli wlazlo 7 i pokazuje poprawnie to i musi wylezc 5 mozliwosci sa dwie albo wtyk kabel ( do kad idzie sygnal po wyjscu z 5) lub same ustawienia co i jak ustawic i jaki frimware wgrac i skad |
|
|
![]()
Post
#1729
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Wrzuc do urzadzenia firmware DET_1_93.bin
Jadzwin W polu HW ver. jest 1.50 w fw ver. 1.73 ing sub. STD po zmianie na 1.93 zmienilo sie pole fw z ze starefo na 1.93 w ing z std na 60-2 zero poprawy a nawet gorzej i obroty RPM od 50 do 80 funkcia ing adv /rev dalej stoi wiec z twego klijeta wrucilem na 1.51 auto po przelaczeniu na gaz gra i buczy ing adv /rev czy to jest pin 5 ignition #1 Out unipolarne wyjscie sygnalu zaplony jezeli obroty sa dobre na lpg czyli 100% seryjne auto nijak sie ma do tematu. Jezeli wlazlo 7 i pokazuje poprawnie to i musi wylezc 5 mozliwosci sa dwie albo wtyk kabel ( do kad idzie sygnal po wyjscu z 5) lub same ustawienia co i jak ustawic i jaki frimware wgrac i skad -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1730
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Najprawdopodbniej dodaje ci sei napiecie z wejscia analogowego. Sprawdz czy dla mapy Fuel masz Modifed input ZERO i czy map switch nie jest ustawiony jako modified input. Jadzwin Poblem rozwiązany wyłączyłem w Fuel Table wejścia korekcyjne i po sprawie, nie zwróciłem uwagi że robił korekcje 30% po tempeaturze IAT -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1731
|
|
User Dołączył: Sat, 05 February 2011 ![]() |
sygnal z pinu nr 5 do kad idzie jakie powinny byc ustawienia w emumasteze
|
|
|
![]()
Post
#1732
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Mam pytanie
zrobiłem w e30 2.5 m20 konwet na map po odpieciu przepływki i ustawieniu programu odpowiednio ładnie silnik chodzimape poprawiłem ale czy możliwe jest że się wtryski kończą ? przy pełnym obciążeniu ? na seryjnej, poprawionej mapie po konwersji chodzi tak samo jak w komórkach dam mu nawet na max wartości, wtedy trochę mniej przerywa ale i tak nie jedzie od 4300 trzeba gazem operować przy WOT zaczyna się krztusić od 4300rpm i strzela ogniem na odcięciu czy możliwe jest że seryjne wtryski nie dają rady ? dodam ze silnik dość sporo odprężony seryjnie 9.7 teraz oko 7.9 |
|
|
![]()
Post
#1733
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
A jaki masz afr ?
Mam pytanie zrobiłem w e30 2.5 m20 konwet na map po odpieciu przepływki i ustawieniu programu odpowiednio ładnie silnik chodzimape poprawiłem ale czy możliwe jest że się wtryski kończą ? przy pełnym obciążeniu ? na seryjnej, poprawionej mapie po konwersji chodzi tak samo jak w komórkach dam mu nawet na max wartości, wtedy trochę mniej przerywa ale i tak nie jedzie od 4300 trzeba gazem operować przy WOT zaczyna się krztusić od 4300rpm i strzela ogniem na odcięciu czy możliwe jest że seryjne wtryski nie dają rady ? dodam ze silnik dość sporo odprężony seryjnie 9.7 teraz oko 7.9 -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1734
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
taa
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#1735
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Dodam że moc teoretyczna w det3 wyszła 180km gdzie seria ma 170km ale to tylko teoria ale auto po wywaleniu przepływki stało się konkretniejsze naprawde wielka różnica przepływka była sprawna w 100% silnik po profesjonalnym remoncie
|
|
|
![]()
Post
#1736
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Aaa i czy może mieć na to wpływ ze mapa jest w około jednej trzeciej skali obciążenia ?
ponieważ mam mapa mpx4250 i mapa opiera się w zakresie od -0.8 do 1.5bara u mnie mapa po konwersji jest od -0.8 do -0.1 a dalej jest pole dla doładowania i jest nie wykożystane czy moze to mieć wpływ ? krzutsić się zaczyna gdy interpolacja pokazuje 4300rpm / -0.1bara obciążenia przy wot |
|
|
![]()
Post
#1737
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Wyslij prosze loga... Powinno byc wysztsko na nim widac...
Aaa i czy może mieć na to wpływ ze mapa jest w około jednej trzeciej skali obciążenia ? ponieważ mam mapa mpx4250 i mapa opiera się w zakresie od -0.8 do 1.5bara u mnie mapa po konwersji jest od -0.8 do -0.1 a dalej jest pole dla doładowania i jest nie wykożystane czy moze to mieć wpływ ? krzutsić się zaczyna gdy interpolacja pokazuje 4300rpm / -0.1bara obciążenia przy wot -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1738
|
|
User Dołączył: Sat, 05 February 2011 ![]() |
po zmianie softu na 1.93 nic nie pomoglo gdzie szukac powodów jakie ustawienia w ecumasterze sprawdzic. ing adv /rev za co odpowiada z czym sie laczy ktory to pin
|
|
|
![]()
Post
#1739
|
|
User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Bielawa ![]() |
witam, czy do DET3 można podłączyć wtryski niskoomowe, jeśli tak to ile?? jeden czy więcej?? (w manualu pisze tylko o podłączeniu wysokoomowych)
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#1740
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Cieniu, jeżeli nie zamierzasz doładowywać silnik, to zmień sobie skale tak żeby była na całej szerokości mapy, po co zmniejszać dokładność. Generalnie po konwersji, nie powinno być problemu z brakiem paliwa i auto powinno jeździć gładko (jak dobrze zrobiona jest konwersja) Zostaw sobie pod któregoś z analogów podpięta przepływkę i porównaj napięcie wyjściowe z napięciem na przepływomierzu.
Tomxx - Det radzi sobie z 2 wtryskami niskoomowymi na jednym wyjściu, ale wtryski muszą być podłączone przez rezystor pack, który w 99% samochodów jest seryjnie za ECU. -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:04 |