![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1701
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Takie pytanko Tablica Fuel w Det 3 w trybie SA co nam zmienia ?? Czy napięcie AnalogOut czy czas wtryskiwacza ??
-------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1702
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
FUel map modyfikuje napiecie / czestotliwosc.
Na mapie VE table steruje sie dawka paliwa. Takie pytanko Tablica Fuel w Det 3 w trybie SA co nam zmienia ?? Czy napięcie AnalogOut czy czas wtryskiwacza ?? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1703
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Podziękował za info, VE Table wartości są w ms ??
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1704
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Nie to jest wolumetryczna efektywnosc silnika przy danym obciazeniu i obrotach.
Podziękował za info, VE Table wartości są w ms ?? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1705
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Czyli najlepiej by było policzyć z przebiegu momentu obrotowego stopień napełnienia i później odpowiednio go pomniejszać wraz z wzrastającym podciśnieniem ??
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1706
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
najlepiej to wez szerokopasmowke i wtedy bedziesz widzial co sie dzieje , inaczej to wrozenie z fusow i zadne obliczenia nie beda dobre
-------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#1707
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Szerokopasmówka i tak pójdzie ale dla zrobienia wstępnych map, tak samo mam zrobiony arkusz kalkulacyjny pod strojenie tradycyjnego Det 2 i Det 3 i po wyliczeniu na podstawioe przepływów i stopnia napełnienia cyl. wklepuje wartości i zazwyczaj odchyłki są 10 do 20 % co bardzo ułatwia mi strojenie. Praktycznie tworzę mapy konwersji MAF na MAP z wyliczeń nie musząc pałować auta na drodze
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1708
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Wez tylko pod uwage ze przy poprawnej wartosci VE masz mieszanke stechiometryczna wiec wraz ze wzrostem obciazenia powinienles odpowiednio ja wzbogacic.
Pozdrowienia Kuba Szerokopasmówka i tak pójdzie ale dla zrobienia wstępnych map, tak samo mam zrobiony arkusz kalkulacyjny pod strojenie tradycyjnego Det 2 i Det 3 i po wyliczeniu na podstawioe przepływów i stopnia napełnienia cyl. wklepuje wartości i zazwyczaj odchyłki są 10 do 20 % co bardzo ułatwia mi strojenie. Praktycznie tworzę mapy konwersji MAF na MAP z wyliczeń nie musząc pałować auta na drodze ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1709
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Wiem dlatego od obciążenia ok 70% w zwyż staram się już trzymać AFR w granicach 13 dla wolnossaka
Jeżeli tabela VE wyraża wartości wolumetryczne to znaczy że wartości są w % ?? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1710
|
|
User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Bielawa ![]() |
Tutaj jest schemat podpiecia: C18NZ Twoj czujnik jest zbalansowany (differential signal). Moze sie okazac ze A2 i B3 musza byc zamienione miejscami (na wejsciu i wyjsciu urzadzenia). Pozdrowienia Jadzwin Auto po podłączeniu według podanej konfiguracji, nie za bardzo chciało poprawnie pracować, były błędy zapłonu , trzęsło itp. po zmianie w konfiguracji na "other sensors" jak na razie niby wszystko działa poprawnie - schemat jest jak najbardziej poprawny. To tak w ramach formalności jakby ktoś kiedyś montował do c18nz i były by problemy. pozdro |
|
|
![]()
Post
#1711
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
A probowales na zamienionych przewodach z czujnika i deta ?
Mozesz wrzucic zrzut z oscyloskopu z det'a. Tam bedzie od razu widac czy czujnik poprawnie jest podlaczony. Auto po podłączeniu według podanej konfiguracji, nie za bardzo chciało poprawnie pracować, były błędy zapłonu , trzęsło itp. po zmianie w konfiguracji na "other sensors" jak na razie niby wszystko działa poprawnie - schemat jest jak najbardziej poprawny. To tak w ramach formalności jakby ktoś kiedyś montował do c18nz i były by problemy. pozdro -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1712
|
|
User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Bielawa ![]() |
A probowales na zamienionych przewodach z czujnika i deta ? Mozesz wrzucic zrzut z oscyloskopu z det'a. Tam bedzie od razu widac czy czujnik poprawnie jest podlaczony. Próbowałem na wszystkich możliwych podłaczeniach (z zamienionymi na wyjściach i wejsciach przewodami itp) i na żadnym nie działało poprawnie teraz jeżdze jak napisałem dwa posty wyżej na schemacie który mi podałeś i na konfiguracji takiej że w czujnikach mam other sensors. Wrzucam screena z oscyloskopu - ![]() zrobiłem również zdjęcie loga przy podłączeniu według podanego schematu ale w konfiguracji miałem ustawione na czujnik indukcyjny -VR sensor adaptive threshold - czyli tak jak ma teoretycznie działać - auto na jałowym gasło, drżało itp. tak że zrobiłem screena tylko loga (jak widać są same błędy) a już zdjęcia z oscyloskopu nie zdążyłem zrobić bo zgasło ![]() Dodam jeszcze ze przy konfiguracji przy podanym -VR sensor adaptive threshold i przy NIE zmasowanym kablu B3 (nigdzie nie jest podłączony) auto do 3500 obr/min. działa niby poprawnie ale nie chce się wkręcać powyżej około 3500 ( powyżej tych obrotów dławi sie przerywa itp - nie brzmi to raczej jak odcinka) - patrząc na loga Det widzi te 3500 jako obroty maksymalne. Czemu czy podłaczeniu na czujnik indukcyjny auto nie chce poprawnie działać?? A na other sensors wszystko jest niby ok?? |
|
|
![]()
Post
#1713
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
jakiego zasilania wymaga IAT?
pzdr |
|
|
![]()
Post
#1714
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Jezeli na other sensors dziala wysztsko dobrze i nie pojawiaja sie triger errory (te czerwone szpilki na logu) to zostaw sprawe jak jest.
Jadzwin Próbowałem na wszystkich możliwych podłaczeniach (z zamienionymi na wyjściach i wejsciach przewodami itp) i na żadnym nie działało poprawnie teraz jeżdze jak napisałem dwa posty wyżej na schemacie który mi podałeś i na konfiguracji takiej że w czujnikach mam other sensors. Wrzucam screena z oscyloskopu - ![]() zrobiłem również zdjęcie loga przy podłączeniu według podanego schematu ale w konfiguracji miałem ustawione na czujnik indukcyjny -VR sensor adaptive threshold - czyli tak jak ma teoretycznie działać - auto na jałowym gasło, drżało itp. tak że zrobiłem screena tylko loga (jak widać są same błędy) a już zdjęcia z oscyloskopu nie zdążyłem zrobić bo zgasło ![]() Dodam jeszcze ze przy konfiguracji przy podanym -VR sensor adaptive threshold i przy NIE zmasowanym kablu B3 (nigdzie nie jest podłączony) auto do 3500 obr/min. działa niby poprawnie ale nie chce się wkręcać powyżej około 3500 ( powyżej tych obrotów dławi sie przerywa itp - nie brzmi to raczej jak odcinka) - patrząc na loga Det widzi te 3500 jako obroty maksymalne. Czemu czy podłaczeniu na czujnik indukcyjny auto nie chce poprawnie działać?? A na other sensors wszystko jest niby ok?? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1715
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Z jednej strony masa, druga strona do analog in deta + pullup (np. 2k2) pomiedzy analog in a +5V
jakiego zasilania wymaga IAT? pzdr -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1716
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Nom właśnie odpaliłem swoją Cali na Fuel Implant i jestem pod mega wrażeniem, efekt przerósł moje oczekiwania
![]() Jedno mnie tylko męczy, seryjnie mam podpięte wtryski 1 i 2 oraz 3 i 4, zalecana konfiguracja dla det 3 to 1 i 4 oraz 2 i 3 czy jest jakaś różnica bo w oby dwóch konfiguracjach silnik pracuje prawidłowo ?? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1717
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Jak masz ok na wolnych to zostaw...
Nom właśnie odpaliłem swoją Cali na Fuel Implant i jestem pod mega wrażeniem, efekt przerósł moje oczekiwania ![]() Jedno mnie tylko męczy, seryjnie mam podpięte wtryski 1 i 2 oraz 3 i 4, zalecana konfiguracja dla det 3 to 1 i 4 oraz 2 i 3 czy jest jakaś różnica bo w oby dwóch konfiguracjach silnik pracuje prawidłowo ?? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1718
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Panowie mam pytanie. Mam ecumastera det III, silnik c20xe motronic 2.5(Astra gsi 16V). W jaki sposob wykonac cos takiego ze po przelaczeniu samochodu na LPG ecumaster zrobi korekcje mapy (zaplonu itp)? Co trzeba do niego podpiac, w ktory pin trzeba sie wpiac itp. Jezeli potrzeba to moge zeskanowac schemat mojej instalacji LPG.
Drugie pytanie. Zamierzam zamiast przeplywomierza podpiac map sensor. Wiec bedzie usuniety przeplywomierz i zastapi go czujnik temp powietrza w dolocie i map sensor. Pod ktore wejscie nalezy podpiac te czujniki? |
|
|
![]()
Post
#1719
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 February 2009 ![]() |
Pacjent to BMW E30 320i M1.3
1. Mam pytanko czy konwersja wykonana na hamowni w cyklu jezdnym przy zadanym obciążeniu ma rację bytu? czy wskazania będą się różniły od wskazań zebranych w czasie konwersji wykonanej na drodze? Hamowani to Maha LPS 3000 PkW. 2. Czemu jest tak rozstrzelona mapa prędkości obrotowej bo aż do 7500 według konfiguracji #2. jak maks obroty są do 6500. czy można zmniejszyć obroty na mapie do tych 7000 tyś czy 6600, zwiększy się wtedy użyteczna ilość komórek do wypełnienia czy mapa będzie dokładniejsza? 3. Jeśli robię konwersję z klapki na map sensor to muszę ustawić te korekcję tak jak jest w instrukcji? czujnik temperatury wydłubałem ze starego przepływomierza i pozostał wpięty w Ecu silnika. To czy mogę ustawić tablicę w taki sposób że wszędzie obciążenie będzie jako analog in #4 pod które wpięty jest map sensor i wyłączyć wszelką korekcję przez pozostałe wejścia analog bo na razie nie są mi potrzebne? 4. Według instrukcji w mapie zapłonu należy za obciążenie ustawić analog in#2 to wejście mam wolne i korekcja mapy zapłonu realizowana jest poprzez analog in#4. Tu powtórzę pytanie żeby być pewnym czy można na mapie zapłonu ustawić jako obciążenie analog in#4 (map sensor) i wyłączyć pozostałe korekcje. Mapa zapłonu będzie realizowana zależności od obciążenia Analog in#4(map sensor) i obrotów jednostki napędowej. Na razie tyle dzięki za odp Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#1720
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
DET3 ma dwa zestawy map przelaczanych masa (czyli jak podasz mase na pin map switch to przelaczy sie na drugi zestaw map).
Mozesz to wykorzystac do stworzenia osobnych map do benzyny i paliwa... Czujniki obojetnie jak podepniesz wysztsko potem sobie mozesz w sofcie do deta przypisac.... Panowie mam pytanie. Mam ecumastera det III, silnik c20xe motronic 2.5(Astra gsi 16V). W jaki sposob wykonac cos takiego ze po przelaczeniu samochodu na LPG ecumaster zrobi korekcje mapy (zaplonu itp)? Co trzeba do niego podpiac, w ktory pin trzeba sie wpiac itp. Jezeli potrzeba to moge zeskanowac schemat mojej instalacji LPG. Drugie pytanie. Zamierzam zamiast przeplywomierza podpiac map sensor. Wiec bedzie usuniety przeplywomierz i zastapi go czujnik temp powietrza w dolocie i map sensor. Pod ktore wejscie nalezy podpiac te czujniki? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 11:07 |