Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 84 85 86 87 88 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Marcin_C20NET
post Mon, 31 Jan 2011 - 01:46
Post #1701


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Takie pytanko Tablica Fuel w Det 3 w trybie SA co nam zmienia ?? Czy napięcie AnalogOut czy czas wtryskiwacza ??


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 31 Jan 2011 - 01:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jadzwin
post Mon, 31 Jan 2011 - 21:11
Post #1702


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





FUel map modyfikuje napiecie / czestotliwosc.
Na mapie VE table steruje sie dawka paliwa.



CYTAT(Marcin_C20NET @ Mon, 31 Jan 2011 - 02:46) *
Takie pytanko Tablica Fuel w Det 3 w trybie SA co nam zmienia ?? Czy napięcie AnalogOut czy czas wtryskiwacza ??



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Mon, 31 Jan 2011 - 22:37
Post #1703


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Podziękował za info, VE Table wartości są w ms ??


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 31 Jan 2011 - 23:32
Post #1704


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Nie to jest wolumetryczna efektywnosc silnika przy danym obciazeniu i obrotach.

CYTAT(Marcin_C20NET @ Mon, 31 Jan 2011 - 23:37) *
Podziękował za info, VE Table wartości są w ms ??



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Tue, 01 Feb 2011 - 10:41
Post #1705


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Czyli najlepiej by było policzyć z przebiegu momentu obrotowego stopień napełnienia i później odpowiednio go pomniejszać wraz z wzrastającym podciśnieniem ??


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Tue, 01 Feb 2011 - 12:43
Post #1706


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





najlepiej to wez szerokopasmowke i wtedy bedziesz widzial co sie dzieje , inaczej to wrozenie z fusow i zadne obliczenia nie beda dobre


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Tue, 01 Feb 2011 - 14:37
Post #1707


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Szerokopasmówka i tak pójdzie ale dla zrobienia wstępnych map, tak samo mam zrobiony arkusz kalkulacyjny pod strojenie tradycyjnego Det 2 i Det 3 i po wyliczeniu na podstawioe przepływów i stopnia napełnienia cyl. wklepuje wartości i zazwyczaj odchyłki są 10 do 20 % co bardzo ułatwia mi strojenie. Praktycznie tworzę mapy konwersji MAF na MAP z wyliczeń nie musząc pałować auta na drodze smile.gif


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 01 Feb 2011 - 18:17
Post #1708


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Wez tylko pod uwage ze przy poprawnej wartosci VE masz mieszanke stechiometryczna wiec wraz ze wzrostem obciazenia powinienles odpowiednio ja wzbogacic.


Pozdrowienia
Kuba

CYTAT(Marcin_C20NET @ Tue, 01 Feb 2011 - 15:37) *
Szerokopasmówka i tak pójdzie ale dla zrobienia wstępnych map, tak samo mam zrobiony arkusz kalkulacyjny pod strojenie tradycyjnego Det 2 i Det 3 i po wyliczeniu na podstawioe przepływów i stopnia napełnienia cyl. wklepuje wartości i zazwyczaj odchyłki są 10 do 20 % co bardzo ułatwia mi strojenie. Praktycznie tworzę mapy konwersji MAF na MAP z wyliczeń nie musząc pałować auta na drodze smile.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Tue, 01 Feb 2011 - 21:51
Post #1709


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Wiem dlatego od obciążenia ok 70% w zwyż staram się już trzymać AFR w granicach 13 dla wolnossaka

Jeżeli tabela VE wyraża wartości wolumetryczne to znaczy że wartości są w % ??


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomxx92
post Sat, 05 Feb 2011 - 22:43
Post #1710


User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Bielawa





CYTAT(Jadzwin @ Sun, 23 Jan 2011 - 00:11) *
Tutaj jest schemat podpiecia:

C18NZ

Twoj czujnik jest zbalansowany (differential signal). Moze sie okazac ze A2 i B3 musza byc zamienione miejscami (na wejsciu i wyjsciu urzadzenia).

Pozdrowienia
Jadzwin



Auto po podłączeniu według podanej konfiguracji, nie za bardzo chciało poprawnie pracować, były błędy zapłonu , trzęsło itp. po zmianie w konfiguracji na "other sensors" jak na razie niby wszystko działa poprawnie - schemat jest jak najbardziej poprawny.
To tak w ramach formalności jakby ktoś kiedyś montował do c18nz i były by problemy.

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 06 Feb 2011 - 01:22
Post #1711


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





A probowales na zamienionych przewodach z czujnika i deta ?
Mozesz wrzucic zrzut z oscyloskopu z det'a. Tam bedzie od razu widac czy czujnik poprawnie jest podlaczony.

CYTAT(tomxx92 @ Sat, 05 Feb 2011 - 23:43) *
Auto po podłączeniu według podanej konfiguracji, nie za bardzo chciało poprawnie pracować, były błędy zapłonu , trzęsło itp. po zmianie w konfiguracji na "other sensors" jak na razie niby wszystko działa poprawnie - schemat jest jak najbardziej poprawny.
To tak w ramach formalności jakby ktoś kiedyś montował do c18nz i były by problemy.

pozdro



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomxx92
post Mon, 07 Feb 2011 - 13:34
Post #1712


User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Bielawa





CYTAT(Jadzwin @ Sun, 06 Feb 2011 - 01:22) *
A probowales na zamienionych przewodach z czujnika i deta ?
Mozesz wrzucic zrzut z oscyloskopu z det'a. Tam bedzie od razu widac czy czujnik poprawnie jest podlaczony.


Próbowałem na wszystkich możliwych podłaczeniach (z zamienionymi na wyjściach i wejsciach przewodami itp) i na żadnym nie działało poprawnie teraz jeżdze jak napisałem dwa posty wyżej na schemacie który mi podałeś i na konfiguracji takiej że w czujnikach mam other sensors.
Wrzucam screena z oscyloskopu - - jest to screen przy ustawieniu na jakim teraz jeżdze czyli other sensors,
zrobiłem również zdjęcie loga przy podłączeniu według podanego schematu ale w konfiguracji miałem ustawione na czujnik indukcyjny -VR sensor adaptive threshold - czyli tak jak ma teoretycznie działać - auto na jałowym gasło, drżało itp. tak że zrobiłem screena tylko loga (jak widać są same błędy) a już zdjęcia z oscyloskopu nie zdążyłem zrobić bo zgasło

Dodam jeszcze ze przy konfiguracji przy podanym -VR sensor adaptive threshold i przy NIE zmasowanym kablu B3 (nigdzie nie jest podłączony) auto do 3500 obr/min. działa niby poprawnie ale nie chce się wkręcać powyżej około 3500 ( powyżej tych obrotów dławi sie przerywa itp - nie brzmi to raczej jak odcinka) - patrząc na loga Det widzi te 3500 jako obroty maksymalne.

Czemu czy podłaczeniu na czujnik indukcyjny auto nie chce poprawnie działać?? A na other sensors wszystko jest niby ok??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Mon, 07 Feb 2011 - 13:44
Post #1713


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





jakiego zasilania wymaga IAT?
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 07 Feb 2011 - 21:28
Post #1714


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Jezeli na other sensors dziala wysztsko dobrze i nie pojawiaja sie triger errory (te czerwone szpilki na logu) to zostaw sprawe jak jest.

Jadzwin


CYTAT(tomxx92 @ Mon, 07 Feb 2011 - 14:34) *
Próbowałem na wszystkich możliwych podłaczeniach (z zamienionymi na wyjściach i wejsciach przewodami itp) i na żadnym nie działało poprawnie teraz jeżdze jak napisałem dwa posty wyżej na schemacie który mi podałeś i na konfiguracji takiej że w czujnikach mam other sensors.
Wrzucam screena z oscyloskopu - - jest to screen przy ustawieniu na jakim teraz jeżdze czyli other sensors,
zrobiłem również zdjęcie loga przy podłączeniu według podanego schematu ale w konfiguracji miałem ustawione na czujnik indukcyjny -VR sensor adaptive threshold - czyli tak jak ma teoretycznie działać - auto na jałowym gasło, drżało itp. tak że zrobiłem screena tylko loga (jak widać są same błędy) a już zdjęcia z oscyloskopu nie zdążyłem zrobić bo zgasło

Dodam jeszcze ze przy konfiguracji przy podanym -VR sensor adaptive threshold i przy NIE zmasowanym kablu B3 (nigdzie nie jest podłączony) auto do 3500 obr/min. działa niby poprawnie ale nie chce się wkręcać powyżej około 3500 ( powyżej tych obrotów dławi sie przerywa itp - nie brzmi to raczej jak odcinka) - patrząc na loga Det widzi te 3500 jako obroty maksymalne.

Czemu czy podłaczeniu na czujnik indukcyjny auto nie chce poprawnie działać?? A na other sensors wszystko jest niby ok??



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 07 Feb 2011 - 21:29
Post #1715


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Z jednej strony masa, druga strona do analog in deta + pullup (np. 2k2) pomiedzy analog in a +5V


CYTAT(Michau9 @ Mon, 07 Feb 2011 - 14:44) *
jakiego zasilania wymaga IAT?
pzdr



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Mon, 07 Feb 2011 - 21:39
Post #1716


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Nom właśnie odpaliłem swoją Cali na Fuel Implant i jestem pod mega wrażeniem, efekt przerósł moje oczekiwania smile.gif

Jedno mnie tylko męczy, seryjnie mam podpięte wtryski 1 i 2 oraz 3 i 4, zalecana konfiguracja dla det 3 to 1 i 4 oraz 2 i 3 czy jest jakaś różnica bo w oby dwóch konfiguracjach silnik pracuje prawidłowo ??


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 07 Feb 2011 - 22:40
Post #1717


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Jak masz ok na wolnych to zostaw...


CYTAT(Marcin_C20NET @ Mon, 07 Feb 2011 - 22:39) *
Nom właśnie odpaliłem swoją Cali na Fuel Implant i jestem pod mega wrażeniem, efekt przerósł moje oczekiwania smile.gif

Jedno mnie tylko męczy, seryjnie mam podpięte wtryski 1 i 2 oraz 3 i 4, zalecana konfiguracja dla det 3 to 1 i 4 oraz 2 i 3 czy jest jakaś różnica bo w oby dwóch konfiguracjach silnik pracuje prawidłowo ??



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
metric
post Tue, 08 Feb 2011 - 21:41
Post #1718


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2010





Panowie mam pytanie. Mam ecumastera det III, silnik c20xe motronic 2.5(Astra gsi 16V). W jaki sposob wykonac cos takiego ze po przelaczeniu samochodu na LPG ecumaster zrobi korekcje mapy (zaplonu itp)? Co trzeba do niego podpiac, w ktory pin trzeba sie wpiac itp. Jezeli potrzeba to moge zeskanowac schemat mojej instalacji LPG.

Drugie pytanie. Zamierzam zamiast przeplywomierza podpiac map sensor. Wiec bedzie usuniety przeplywomierz i zastapi go czujnik temp powietrza w dolocie i map sensor. Pod ktore wejscie nalezy podpiac te czujniki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
serek_pl
post Tue, 08 Feb 2011 - 23:42
Post #1719


Rookie
Dołączył: Sun, 22 February 2009





Pacjent to BMW E30 320i M1.3
1. Mam pytanko czy konwersja wykonana na hamowni w cyklu jezdnym przy zadanym obciążeniu ma rację bytu? czy wskazania będą się różniły od wskazań zebranych w czasie konwersji wykonanej na drodze? Hamowani to Maha LPS 3000 PkW.
2. Czemu jest tak rozstrzelona mapa prędkości obrotowej bo aż do 7500 według konfiguracji #2. jak maks obroty są do 6500. czy można zmniejszyć obroty na mapie do tych 7000 tyś czy 6600, zwiększy się wtedy użyteczna ilość komórek do wypełnienia czy mapa będzie dokładniejsza?
3. Jeśli robię konwersję z klapki na map sensor to muszę ustawić te korekcję tak jak jest w instrukcji? czujnik temperatury wydłubałem ze starego przepływomierza i pozostał wpięty w Ecu silnika. To czy mogę ustawić tablicę w taki sposób że wszędzie obciążenie będzie jako analog in #4 pod które wpięty jest map sensor i wyłączyć wszelką korekcję przez pozostałe wejścia analog bo na razie nie są mi potrzebne?
4. Według instrukcji w mapie zapłonu należy za obciążenie ustawić analog in#2 to wejście mam wolne i korekcja mapy zapłonu realizowana jest poprzez analog in#4. Tu powtórzę pytanie żeby być pewnym czy można na mapie zapłonu ustawić jako obciążenie analog in#4 (map sensor) i wyłączyć pozostałe korekcje. Mapa zapłonu będzie realizowana zależności od obciążenia Analog in#4(map sensor) i obrotów jednostki napędowej.

Na razie tyle dzięki za odp

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 08 Feb 2011 - 23:51
Post #1720


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





DET3 ma dwa zestawy map przelaczanych masa (czyli jak podasz mase na pin map switch to przelaczy sie na drugi zestaw map).
Mozesz to wykorzystac do stworzenia osobnych map do benzyny i paliwa...

Czujniki obojetnie jak podepniesz wysztsko potem sobie mozesz w sofcie do deta przypisac....

CYTAT(metric @ Tue, 08 Feb 2011 - 22:41) *
Panowie mam pytanie. Mam ecumastera det III, silnik c20xe motronic 2.5(Astra gsi 16V). W jaki sposob wykonac cos takiego ze po przelaczeniu samochodu na LPG ecumaster zrobi korekcje mapy (zaplonu itp)? Co trzeba do niego podpiac, w ktory pin trzeba sie wpiac itp. Jezeli potrzeba to moge zeskanowac schemat mojej instalacji LPG.

Drugie pytanie. Zamierzam zamiast przeplywomierza podpiac map sensor. Wiec bedzie usuniety przeplywomierz i zastapi go czujnik temp powietrza w dolocie i map sensor. Pod ktore wejscie nalezy podpiac te czujniki?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 84 85 86 87 88 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 11:07