![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1581
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Zaplon mo0dufikujesz identycznie jak w normalnym trybi swinki.
natomast mape paliwa robisz od zera tak jak w zwyklym stand alonie. Kuba A czy w trybie SA mam możliwość ingerencji w zapłon i jak wygląda strojenie muszę zapodać jakieś wstępne mapy i później sam już dobiera wartości ?? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1582
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Schmaty znajdziesz tutaj:
Toledo 1.8 Mono Jetronic Golf 3 Mono Motronic mono jetronic pochodzi z seata toledo rocznik 92-93 z tego co pamietam, kod silnika RP, pojemnosc 1.8, to samo co w golfach II mono motronic z golfa III to 1.4 pojemnosc, 60km silnik ABD edit. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1583
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Witam
Panowie ja mam pytanie z innej beczki czy jest w wawie ktos kto w przystepnej cenie ogarnie mi podłaczenie i strojenie auta jakim jest corsa b silnik 1,6 8v moc fabryczna powinna byc 75KM komputer multec-s. Ja narazie nie podejmne sie grzebania w kabelkach bo jestem cienki jak dupa węża. Auto słuzy mi do eksperymentow co prawda ale to wole zeby zrobił ktos kto ogarnia:/ Fura jest na jednym wtrysku, mapsensorze. Pozdrawiam Rafał |
|
|
![]()
Post
#1584
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
A skad jestes ?
Witam Panowie ja mam pytanie z innej beczki czy jest w wawie ktos kto w przystepnej cenie ogarnie mi podłaczenie i strojenie auta jakim jest corsa b silnik 1,6 8v moc fabryczna powinna byc 75KM komputer multec-s. Ja narazie nie podejmne sie grzebania w kabelkach bo jestem cienki jak dupa węża. Auto słuzy mi do eksperymentow co prawda ale to wole zeby zrobił ktos kto ogarnia:/ Fura jest na jednym wtrysku, mapsensorze. Pozdrawiam Rafał -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1585
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Warszawa
sorry zapomnialem napisac:0 Ale moge sie przejechac na wycieczke krajoznawczą pytanie ile noclegów potrzebne ![]() |
|
|
![]()
Post
#1586
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
dziekuje pieknie mam jeszcze pytanko 1. czy na schemacie, ignition amplifier, pin 1 nie ponien byc 7 ? bo wg schematu ecu silnika jest polaczone z modulem przez pin 7 w module i pin 1 w ecu. http://img547.imageshack.us/i/44628658.jpg/ http://img72.imageshack.us/i/ecmb.jpg/ 3. czy elment oznaczony 2K to opornik podlaczony do masy? 4. czy jest jakas preferowana przejsciowka usb-rs232 z ktora detII bedzie dzialal na bank? 5. mamy maly problem z namierzeniem map sensora w ecu (zdjecia na dole) moze ktos pomoze? http://img834.imageshack.us/gal.php?g=93439646.jpg edit: wyglada na to ze nie ma tu zadnego mapa niestety |
|
|
![]()
Post
#1587
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
1) na schemacie jest podany tylko pin ECU czyli jak przetniesz kabelek idacy do pinu 1 ECU jedna czesc kabelka podpinasz do Ign in a druda do ign out.
2) rezystor do +12V, moze byc od 2-10K 3) bardzo dobrze dzialaja przejsciowki prolific np taka: http://allegro.pl/super-przejsciowka-usb-c...1326566774.html 4) z tym mapsensorem to widze ze jest zmoka bo to ECU jak widze po zdjeciu go nie posiada. Jako ze na schmacie nie ma ani MAPa ani MAFa, wnioskuje ze ECU ten dziala tylko po przepustnicy (alpha N). W tej sytuacji trzeba podejsc odmiennie do tematu i wpiac sie pomedzy wtrsykwiacz. Moglbys zmierzyc jego rezystacje a ja zmodyfikuje schematy. Myslalem ze bedzie w srdoku ECU ta jak np. w Digifancie dziekuje pieknie mam jeszcze pytanko 1. czy na schemacie, ignition amplifier, pin 1 nie ponien byc 7 ? bo wg schematu ecu silnika jest polaczone z modulem przez pin 7 w module i pin 1 w ecu. http://img547.imageshack.us/i/44628658.jpg/ http://img72.imageshack.us/i/ecmb.jpg/ 3. czy elment oznaczony 2K to opornik podlaczony do masy? 4. czy jest jakas preferowana przejsciowka usb-rs232 z ktora detII bedzie dzialal na bank? 5. mamy maly problem z namierzeniem map sensora w ecu (zdjecia na dole) moze ktos pomoze? http://img834.imageshack.us/gal.php?g=93439646.jpg edit: wyglada na to ze nie ma tu zadnego mapa niestety -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1588
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 01 May 2010 Skąd: Łomża ![]() |
A moze dostałbym schemat podłaczenia do Audi 80 2.0 ABT Bosch Mono Motronic 1.2.3? REzystancja samego wtryskiwacza 1.5 ohm, podobno w obwodzie jest jeszze rezystor ograniczajacy 3.5 ohn ale ja go nie znalazłem.
|
|
|
![]()
Post
#1589
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Hmmm, musi byc rezystor bo albo padnie koncowka mocy w DET2 albo co bardziej prawdopodobne upali sie wtryskiwacz.
A moze dostałbym schemat podłaczenia do Audi 80 2.0 ABT Bosch Mono Motronic 1.2.3? REzystancja samego wtryskiwacza 1.5 ohm, podobno w obwodzie jest jeszze rezystor ograniczajacy 3.5 ohn ale ja go nie znalazłem. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1590
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 01 May 2010 Skąd: Łomża ![]() |
Jest tak jak mówisz, jest rezystor. Mianowicie 3.5 Ohma tak jak piszą. Obniza on napiecie pracy wtryskiwacza do około 4V. Cze jest mozliwość podłaczenia DETA2? Czy jesli nie mam MAPA musze koniecznie działać w trybie ALPHA N?
Mono Motronic posiada wieniec zębaty 60-2 jesli mozna to wykozystac i jest taka potrzeba, oraz czujnik halla w aparacie zapłonowym. |
|
|
![]()
Post
#1591
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Jak jest 60-2 to najlepiej do tego sie podpiac. Jak auto jest wolnossace to mozesz jako deflection uzyc TPS bedzie ok.
Jak jest rezystor to bezpiecznie mnozesz podpiac det2 pod ten wtrsykiwacz Jest tak jak mówisz, jest rezystor. Mianowicie 3.5 Ohma tak jak piszą. Obniza on napiecie pracy wtryskiwacza do około 4V. Cze jest mozliwość podłaczenia DETA2? Czy jesli nie mam MAPA musze koniecznie działać w trybie ALPHA N? Mono Motronic posiada wieniec zębaty 60-2 jesli mozna to wykozystac i jest taka potrzeba, oraz czujnik halla w aparacie zapłonowym. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1592
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
4) z tym mapsensorem to widze ze jest zmoka bo to ECU jak widze po zdjeciu go nie posiada. Jako ze na schmacie nie ma ani MAPa ani MAFa, wnioskuje ze ECU ten dziala tylko po przepustnicy (alpha N). W tej sytuacji trzeba podejsc odmiennie do tematu i wpiac sie pomedzy wtrsykwiacz. Moglbys zmierzyc jego rezystacje a ja zmodyfikuje schematy. Myslalem ze bedzie w srdoku ECU ta jak np. w Digifancie mamy 2 wtryskiwacze, oba maja opornosc 1,3 oma, wiec podejrzewam, że jest jak u kolegi wyzej w audi. prosiłbym o poprawiony schemat. |
|
|
![]()
Post
#1593
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Jadzwin jeszcze jedno pytanko o det 3 czy po konwersji MAF na MAP ustawiając Modify na zero oge używać analog in1 jako zwykłego wejścia do pomiarów tak jak in2 itp
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1594
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Tak.
Jadzwin jeszcze jedno pytanko o det 3 czy po konwersji MAF na MAP ustawiając Modify na zero oge używać analog in1 jako zwykłego wejścia do pomiarów tak jak in2 itp -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1595
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Schemat do mono motronica znajduje sie tutaj:
Toledo 1.8 Mono motronic W instalacji jest rezystor 3-4 Ohmy wiec wszytsko jest ok. Skonfiguruj swinke tak jak w zalaczniku. Prosze przeczytaj w instrukcji o bezposrednim sterowaniem wtryskiwaczami. Podpinaj po kolei. Czyli najpier zasilanie, skomunikuj sie ze swinka. Potem TPS i zaplon i zobacz czy wszystko dziala. Dopiero wtedy przetnij przewod od wtryskiwacza. Kuba mamy 2 wtryskiwacze, oba maja opornosc 1,3 oma, wiec podejrzewam, że jest jak u kolegi wyzej w audi. prosiłbym o poprawiony schemat. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1596
|
|
User Dołączył: Mon, 18 August 2008 Skąd: warszawa ![]() |
Interesuje mnie opcja SA z fuel implant do silnika na mechanicznym wtrysku i zapłonie na rozdzielaczu.
Robię konwersję na EFI i chciałbym sterować samym paliwem. Czy można do ecumastera jako sygnał zapłonu podpiąć minus z cewki zamiast typowo z kółka 36-1? |
|
|
![]()
Post
#1597
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
Interesuje mnie opcja SA z fuel implant do silnika na mechanicznym wtrysku i zapłonie na rozdzielaczu. Robię konwersję na EFI i chciałbym sterować samym paliwem. Czy można do ecumastera jako sygnał zapłonu podpiąć minus z cewki zamiast typowo z kółka 36-1? Można , ale jest to problematyczne. Trudno wyizolować czysty sygnał . Może w aparacie zapłonowym jest czujnik halla ? Dość często stosowane. Ja u siebie miałem bez czujnika i musiałem sterować po minusie z cewki. Nie udało mi się mimo wielu prób wyizolować idealnego sygnału , bez tego zestrojenie det'a tak , żeby to chodziło naprawdę miło jest nierealne. Ja aż takich dużych wymagań nie miałem , więc jakoś to mi pracowało , wystarczająco dobrze na moje potrzeby. U mnie zrobiłem konwersje z silnika gaźnikowego na wtrysk wielopunktowy ![]() -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]()
Post
#1598
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Tak ja napisal przedmowca trzeba zrobic uklad kory bedzie formowal impulsy z uzwojenia pierwotnego cewki a jest to problematyczne zeby sygnal byl czysty.
Innym rozwiazaniem jest dolozenie jakiegokolwiek wienca zebatego + czujnik VR lub Hall i w ten sposob czytac pozycje katowa wału. Najepszym rozwiazaniem jest kupno zestawu EDISa na ebayu na ktory sklada sie kolko, czujnik + cewki i miec zaplon na wasted sparku bez rozdzielacza z full kontrolowanym katem zaplonu. Jadzwin Interesuje mnie opcja SA z fuel implant do silnika na mechanicznym wtrysku i zapłonie na rozdzielaczu. Robię konwersję na EFI i chciałbym sterować samym paliwem. Czy można do ecumastera jako sygnał zapłonu podpiąć minus z cewki zamiast typowo z kółka 36-1? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1599
|
|
User Dołączył: Sat, 06 February 2010 ![]() |
Witam!
jak wyglada schemat podpiecia det2 do swifta gti chcac stroic auto w algorytmie alpha-n? |
|
|
![]()
Post
#1600
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Schemat do mono motronica znajduje sie tutaj: dzieki wielkie dzis podpielismy to wg schematu, niestety auto nie odpala adokladniej wtryskiwacz nie sika polaczylismy spowrotem kabel od wtryskiwacza tak jak byl w oryginale ale dalej nie sika zostal tylko wlutowany opornik z podlaczeniem do +12 wiec to pewnie przez to nie odpalil po odpieciu go od deta nawet nie wiem z reszta czy jest on sterowany + czy - poza tym polaczylismy sie bez problemu firmware zmienilismy na zalecany ustwienia zmienilismy itp sugestie? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 20:50 |