![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1561
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Jak podpiales sie pod moduly zaplonowe to mozesz tylko opozniac zaplon. Czyli na mapie musisz wpisac np. -10. Na chwile powinny spasc obroty. Patrzlem na schemat do Twojego auta. Wydajhe mi sie ze powinno odpalic na konfiguracji 60-2 (choc z siemensem nigdy nic nie wiadomo co siedzi na wiencu zebatym). Dales wtedy pullup do wejscia zaplonowego ? Czyli podpiecie powinno wygladac tak Czujnik-------------- Ign #1in [ DET3 ] Ign Out ------------> ECU | Do Ign #in musisz jeszcze podpiac pullupa. W konfiguracji ma byc wybrany czujnik Halla. Oczywiscie wszytsko to ma prawo dzialac jak tam jest 60-2 Kuba podlaczanie pull up nic nie zmienialo
-------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1562
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 12 October 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
kolo zamachowe z ktorego zczytuje hall ma dwa dlugie wyfrezowania ok 5-7cm co 180' a przy jednym z nich jest male wyfrezowanie twarzace pojedynczy zab
-------------------- www.noerallyteam.pl
|
|
|
![]()
Post
#1563
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
To ciezko bedzie przyspieszyc zaplon w tym aucie....
Jakbys mogl przeslac mi zrzut z oscyloskopu cyfrowego to mozna by cos ewentualnie pomyslec.... kolo zamachowe z ktorego zczytuje hall ma dwa dlugie wyfrezowania ok 5-7cm co 180' a przy jednym z nich jest male wyfrezowanie twarzace pojedynczy zab -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1564
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 12 October 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
no wlasnie wszystko podlaczylem wg twojej instrukcji i
auto odpalilo ale jest brak synchronizacji obrotow chodzi na ok 600 a w det pokazuje 100 co do zrzutu z oscyloskopu to bedzie problem bo nie posiadam tekowego edit: umowilem sie na podlaczenie do oscyloskopu w serwisie vw zrzuca mi wykres na pena wiec za ok 2-3h bede go mial niestety jutro startuje wiec troszke mi sie spieszy ![]() -------------------- www.noerallyteam.pl
|
|
|
![]()
Post
#1565
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Na dzien dzisiejszy nie bedziesz mogl przyspieszac zaplonu. Jak dostane zrzut z oscyloskopu pomysle jak przygotowac tryb zaplonu pod Twoj sterownik zeby sie dalo.
Natomiast "na dzis" przelacz sobie na tryb retard single signal i wpisze 6 zebow na 720 stopni. Mape zaplonu zostaw na 0 ustawiona. Jadzwin no wlasnie wszystko podlaczylem wg twojej instrukcji i auto odpalilo ale jest brak synchronizacji obrotow chodzi na ok 600 a w det pokazuje 100 co do zrzutu z oscyloskopu to bedzie problem bo nie posiadam tekowego edit: umowilem sie na podlaczenie do oscyloskopu w serwisie vw zrzuca mi wykres na pena wiec za ok 2-3h bede go mial niestety jutro startuje wiec troszke mi sie spieszy ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1566
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 12 October 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
ok tak zrobie
zalatwie ten wykres i sie odezwe a teraz ustawiam zaplon tak jak napisales dzieki i pozdro edit: wypadaja jej zaplony i przerywa na wolnych ![]() -------------------- www.noerallyteam.pl
|
|
|
![]()
Post
#1567
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
To na razie polacz przewod i sie tylko do niego podepnij igntion #1 in bez pullup.
Zostaw reszte ustawien jak masz. Jak juz bedzie zrzut z oscyloskopu wtedy zadzialmy cos wiecej. ok tak zrobie zalatwie ten wykres i sie odezwe a teraz ustawiam zaplon tak jak napisales dzieki i pozdro edit: wypadaja jej zaplony i przerywa na wolnych ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1568
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 12 October 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
-------------------- www.noerallyteam.pl
|
|
|
![]()
Post
#1569
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 10 November 2010 ![]() |
Witam wszystkich na forum:) Zwracam sie z prosba o przygotowanie schematu podlaczenia DET II do Primery P11 1.6 (ga16de) i micry k11 (cg10de). Czesciowo podlaczylem juz do primery ale nie wiem jak dokladnie podpiac sygnal zaplonu... - bede wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#1570
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
poprosze o schemat podpiecia detII do mono jetronica z golfa II oraz monomotronica z golfa III
bede wdzieczny za pomoc dzieki z gory |
|
|
![]()
Post
#1571
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Witam do tej pory dawałem sobie rade z ecumasterami ale muszę zapytać o jedno pierwszy raz montuje tylko do sterowania Nitro i mam pytanie czy jest jakaś opcja która po spełnieniu warunku obrotów i przepustnicy opóźni mi również zapłon czy muszę to obejść zewnętrznym przekaźnikiem który będzie mi podawał 5V w momencie zadziałania wyjścia sterująceo na któreś z wejść analogowych jednocześnie wykorzystując to wejście jako korekcję zapłonu
Det3 Pozdrawiam -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1572
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Wykorzystaj sygnal z przekaznika sterujacego selenoid. DET3 ma wejscia 12V "tolerant" bedzie pokazywalo 5V. Doloz tylko diode do przekaznika zeby fly back nie uszkodzil swinki (wepnij diode pomiedzy mase sterujaca przekaznikeim a +12V tak zeby paskiem szla do +12V).
potem cofnij zaplon na mapie korekcji zaplonu. OPORNICK postaram ci sie do poniedzialku przygotowac schemat. Jadzwin Witam do tej pory dawałem sobie rade z ecumasterami ale muszę zapytać o jedno pierwszy raz montuje tylko do sterowania Nitro i mam pytanie czy jest jakaś opcja która po spełnieniu warunku obrotów i przepustnicy opóźni mi również zapłon czy muszę to obejść zewnętrznym przekaźnikiem który będzie mi podawał 5V w momencie zadziałania wyjścia sterująceo na któreś z wejść analogowych jednocześnie wykorzystując to wejście jako korekcję zapłonu Det3 Pozdrawiam -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1573
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Co do diody to wiem o co chodzi w przeciwnym kierunku polaryzacji aby wyeliminować prządy zwrotne z cewki przek przy rozłączaniu przekaźnika,diodę 1N4148 czy prostowniczą z serii 1N4001.
Czy cewkę zaworu nitro też zabezpieczyć diodą żeby nie było pików do wejścia analogowego ?? I to podłączyć pod dowolny analog od 2 do 4 i korekcja dobrze rozumiem, a czy det 2 też ma weijścia tolerant ?? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1574
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Do przekaznika dowolna diode prostownicza. Co do elektrozaworu to rozumeim ze on jest za przekaznikiem ? Czy bedzie sterowany PWM z DET'a ? jak z deta musisz ta diode dac bezwzglednie i to calkiem solidna w obudowie TO220 bo bedzie sie bardzo grzac.
DET2 tez przezyje ![]() Co do diody to wiem o co chodzi w przeciwnym kierunku polaryzacji aby wyeliminować prządy zwrotne z cewki przek przy rozłączaniu przekaźnika,diodę 1N4148 czy prostowniczą z serii 1N4001. Czy cewkę zaworu nitro też zabezpieczyć diodą żeby nie było pików do wejścia analogowego ?? I to podłączyć pod dowolny analog od 2 do 4 i korekcja dobrze rozumiem, a czy det 2 też ma weijścia tolerant ?? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1575
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Nie będę sobie komplikował i i wysteruję Nitro przez przekaźnik
![]() Wielkie dzięki Jadzwin -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1576
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Moglbys podac mi dokladnie rok auta, pojemnosc i kod silnika ?
Dzieki Jadzwin poprosze o schemat podpiecia detII do mono jetronica z golfa II oraz monomotronica z golfa III bede wdzieczny za pomoc dzieki z gory -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1577
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Moglbys podac mi dokladnie rok auta, pojemnosc i kod silnika ? Dzieki Jadzwin mono jetronic pochodzi z seata toledo rocznik 92-93 z tego co pamietam, kod silnika RP, pojemnosc 1.8, to samo co w golfach II mono motronic z golfa III to 1.4 pojemnosc, 60km silnik ABD edit. |
|
|
![]()
Post
#1578
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Mam jeszcze jedno pytanie czy det 3 moze utrzymywać zadany afr lub stroić się na zadany afr, lub wykorzystując seryjną sondę i czy zrobi to jako piggy czy tylko jako SA ??
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1579
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
W trybie SA jest mozliwosc utrzymywania stalego AFR w zadanym zakresie obrotow i obciazenia.
Mam jeszcze jedno pytanie czy det 3 moze utrzymywać zadany afr lub stroić się na zadany afr, lub wykorzystując seryjną sondę i czy zrobi to jako piggy czy tylko jako SA ?? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1580
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
A czy w trybie SA mam możliwość ingerencji w zapłon i jak wygląda strojenie muszę zapodać jakieś wstępne mapy i później sam już dobiera wartości ??
-------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 07:12 |