![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1461
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 01 September 2010 Skąd: Poznan ![]() |
dwie rzeczy ktore nie kumam -
pullup - do czego sluzy, jak uzywac i kiedy czujniki IAT/CLT - trzeba zmierzyc i wyliczyc resystencje komputera. rozumiem ze mierze napiecie wyjsciowe. po odpieciu czujnika mierzymy napiecie, potem dokladamy rezystor o znanej watosci i mierzymy ponownie?? w szeregu czy w serii mierzymy?? nowsze auta dzielaja w trybie rozruchowym na wstepnie oznaczonej mapie wykorzystujac cisnienie kolektora,kat przepustnicy i temperatury silnika. w dalszej fazie glownym sensorem jest lambda i na jej podstawie dokonuje sie wszelkie zmiany i poprawki. moze wystarczy mi tylko IAT,CLT,TPS i lambda ?? (pomijajac MAF lub MAP) musze zatrzymac ECU dla kata zaplonu,,,wiec nie musze koregowac (chyba) sygnaly z czujnikow, wystarczy ze DET3 bedzie odpowiadalo tylko za sterowanie wtryskami. w tedy popinam sie tylko pod czujniki - racja?? -------------------- az quattro, zawsze quattro :)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1462
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Musisz znac charakterystyke czujnika (termistora) oraz opornik, ktory jest polaczony szeregowo do plusa. Te dane pozwola ecu masterowi wyznaczyc charakterystyke temperautra/napiecie.
Jesli wiesz, jaka jest rezystancja czjnika w danej chwili (odpiac i zmierzyc omomierzem), to podlaczajac go do ukladu i mierzac napiecie na termistorze mozna wyliczyc, jaka jest rezystancja opornika. Wzor jest taki : U1 = R1/(R1+R2)*Uz gdzie Uz to napiecie zasilania, U1 to napiecie (spadek) na R1 (termistor) a R2 to rezystancja opornika w szeregu. Stosujac triki ze szkoly podstawowej wyprowadzamy wzor na R2= R1*Uz/U1 - R1 . Uz z reguly wynosi 5V. Nie wiem, skad masz takie informacje,ze komputer pozniej nie uzywa map sensora. JEst cos takiego jak mapa podstawowa, ktora ma KAZDY komputer sterujacy wtryskiem, czy to 20 lat temu, czy dzis. Lambda sluzy tylko do korekcji dawki w stosunku do mapy podstawowej, aby katalizator mogl dluzej zyc. Nie chce cie martwic, ale sonda lambda wykorzystywana jest tylko przy malych obciazeniach silnika. Przy pelnym bucie komputer korzysta z glownej mapy bez korekcji. Wyjatkiem moga byc najnowsze konstrukcje komputerow z szerokopasmowa sonda , ktora moze sluzyc do korekcji dawki rowniez przy duzym obciazeniu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1463
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
To ja sie spytam Kuby keidy pojawi sie soft z wyjsciem drugim pwm dla ebc? bo wlasnie odpalilem tryb stand alone u siebie nbawet silnik za pierwszym pierdem odpalil.ale wkurza mnie z deczka ze west gate sterowany z dolotu a wiec cisnienie doladowania niskie.za niskie
![]() ![]() jak co moze byc na maila maciek2237@wp.pl -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1464
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
dwie rzeczy ktore nie kumam - pullup - do czego sluzy, jak uzywac i kiedy czujniki IAT/CLT - trzeba zmierzyc i wyliczyc resystencje komputera. rozumiem ze mierze napiecie wyjsciowe. po odpieciu czujnika mierzymy napiecie, potem dokladamy rezystor o znanej watosci i mierzymy ponownie?? w szeregu czy w serii mierzymy?? nowsze auta dzielaja w trybie rozruchowym na wstepnie oznaczonej mapie wykorzystujac cisnienie kolektora,kat przepustnicy i temperatury silnika. w dalszej fazie glownym sensorem jest lambda i na jej podstawie dokonuje sie wszelkie zmiany i poprawki. moze wystarczy mi tylko IAT,CLT,TPS i lambda ?? (pomijajac MAF lub MAP) musze zatrzymac ECU dla kata zaplonu,,,wiec nie musze koregowac (chyba) sygnaly z czujnikow, wystarczy ze DET3 bedzie odpowiadalo tylko za sterowanie wtryskami. w tedy popinam sie tylko pod czujniki - racja?? MAF`a lub MAP`a musisz mieć podłączonego żeby poprawnie sterować wtryskami, beż tego po prostu się nie da, chyba że zamierzasz to robić w trybie alpha-n. Głównym sensorem nie jest lambda, lecz jak napisał kolega wyżej, właśnie MAF, MAP lub TPS -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#1465
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
To ja sie spytam Kuby keidy pojawi sie soft z wyjsciem drugim pwm dla ebc? bo wlasnie odpalilem tryb stand alone u siebie nbawet silnik za pierwszym pierdem odpalil.ale wkurza mnie z deczka ze west gate sterowany z dolotu a wiec cisnienie doladowania niskie.za niskie ![]() ![]() jak co moze byc na maila maciek2237@wp.pl Nie Ty jeden czekasz ... ![]() -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#1466
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 01 September 2010 Skąd: Poznan ![]() |
MAF`a lub MAP`a musisz mieć podłączonego żeby poprawnie sterować wtryskami, beż tego po prostu się nie da, chyba że zamierzasz to robić w trybie alpha-n. Głównym sensorem nie jest lambda, lecz jak napisał kolega wyżej, właśnie MAF, MAP lub TPS co to tryb alpha-n ?? nio ja zamierzam brac MAF i TPS. a co to ten Pullup?? -------------------- az quattro, zawsze quattro :)
|
|
|
![]()
Post
#1467
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Pulllup w skrocie jest to rezystor podpiety do zasilania (pulldown to rezystor pdopiety do masy). Stosuje sie je w przypadku czujnikow z wyjsciem typu open kolektor (np. czujnik halla, przeplywomierz czestotliwosciowy).
co to tryb alpha-n ?? nio ja zamierzam brac MAF i TPS. a co to ten Pullup?? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1468
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jak tam przeróbka pod mój silnik ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#1469
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
alpha-n to tak w skrócie okreslanie dawki paliwa na podstawie tylko prędkości obrotowej i TPS. No dodatkow ECT i IAT, ale bez MAP, MAF czy sondy.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#1470
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Mysle ze niedlugo cos z tym bedzie bo ten siemens nie daje mi spac
![]() jak tam przeróbka pod mój silnik ? ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1471
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 01 September 2010 Skąd: Poznan ![]() |
alpha-n to tak w skrócie okreslanie dawki paliwa na podstawie tylko prędkości obrotowej i TPS. No dodatkow ECT i IAT, ale bez MAP, MAF czy sondy. dobre rozwiazanie?? w przypadku det3?? prosze mi powiedziec,,,ile wezmie znawca za strojenie silnika szerokopasmowka ?? -------------------- az quattro, zawsze quattro :)
|
|
|
![]()
Post
#1472
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 01 September 2010 Skąd: Poznan ![]() |
Pulllup w skrocie jest to rezystor podpiety do zasilania (pulldown to rezystor pdopiety do masy). Stosuje sie je w przypadku czujnikow z wyjsciem typu open kolektor (np. czujnik halla, przeplywomierz czestotliwosciowy). keidy wiem ze musze zastosowac?? nie chce zniszczyc to wspaniale urzadzonko ![]() MAF od 2.33V do 4.98V TPS od 0,35V do 4,43V i jeszcze mam dodatkowo 0,002V od 0-99% otwarcia przepustnicy o 9,85V przy 100% otwarcia przepustnicy -------------------- az quattro, zawsze quattro :)
|
|
|
![]()
Post
#1473
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
MAF i TPS sa ok. Nie przejmuj sie pullupem. Jak go nie podepniesz to cos najwyzej nie bedzie dzialalo ale nic sie nie spali..
keidy wiem ze musze zastosowac?? nie chce zniszczyc to wspaniale urzadzonko ![]() MAF od 2.33V do 4.98V TPS od 0,35V do 4,43V i jeszcze mam dodatkowo 0,002V od 0-99% otwarcia przepustnicy o 9,85V przy 100% otwarcia przepustnicy -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1474
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 01 September 2010 Skąd: Poznan ![]() |
keidy wiem ze musze zastosowac?? nie chce zniszczyc to wspaniale urzadzonko ![]() MAF od 2.33V do 4.98V TPS od 0,35V do 4,43V i jeszcze mam dodatkowo 0,002V od 0-99% otwarcia przepustnicy o 9,85V przy 100% otwarcia przepustnicy okej ,,superek ![]() ![]() -------------------- az quattro, zawsze quattro :)
|
|
|
![]()
Post
#1475
|
|
User Dołączył: Sat, 06 February 2010 ![]() |
witam! Czy z normalnie działającą sonda lambda, używając deta podpietego pod przepływke mamy możliwość korygowania dawki paliwa kiedy ecu pracuje w closed loopie, a jeśli tak to w jaki sposób? Dzięki
|
|
|
![]()
Post
#1476
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
To zaprzecza samemu sobie. Każde zwiększenie dawki w DET spowoduje zubożenie mieszanki przez ECU. Nie można.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#1477
|
|
User Dołączył: Sat, 06 February 2010 ![]() |
To zaprzecza samemu sobie. Każde zwiększenie dawki w DET spowoduje zubożenie mieszanki przez ECU. Nie można. czyli rozumie że nie na sensu wogóle ruszać niektórych komórek, czy lepiej wywalic sondę i wystroic bez . Chodzi o silnik na. Co w przypadku używania jednego z wyjść analogowych lc1 podpietych pod ecu? |
|
|
![]()
Post
#1478
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Sa na to jakkolwiek sposoby zalezne od sterownika...
Jakkolwiek w autach N/A to sie mija z celem. Problem jest jak w acuie N/A zalaozymy turbo, poniewaz tam sonda z reguly dzial "po przepustnicy " (np. do 60% uchylenia przepustnicy). W niektorych sterowniakch mozna odlczyc sonde, mozna "zbiasowac" przepustnice zby to 60% nastepowalo szybciej, albo najlepiej przejsc na soft z Fuel Implantem i wtedy tego problemu wogole nie ma. witam! Czy z normalnie działającą sonda lambda, używając deta podpietego pod przepływke mamy możliwość korygowania dawki paliwa kiedy ecu pracuje w closed loopie, a jeśli tak to w jaki sposób? Dzięki -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1479
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
Sa na to jakkolwiek sposoby zalezne od sterownika... Jakkolwiek w autach N/A to sie mija z celem. Problem jest jak w acuie N/A zalaozymy turbo, poniewaz tam sonda z reguly dzial "po przepustnicy " (np. do 60% uchylenia przepustnicy). W niektorych sterowniakch mozna odlczyc sonde, mozna "zbiasowac" przepustnice zby to 60% nastepowalo szybciej, albo najlepiej przejsc na soft z Fuel Implantem i wtedy tego problemu wogole nie ma. to tak ponaprawiałem te rzeczy wymieniłem bezpiecznik, bangla pozostał jeszcze problem z tym cholernym map switchem, zasilanie płytki jest poprzez przekaźnik z aku, włączane przyciskiem w kabinie. Płytka zasilanie chyba dostajebo przekaźnik cyka jak włączam, czyli zamyka się obwód , ale wtryski dalej nie działają. wydaje mi sie że one są źle podlączone. Nie napisałeś jak mam podłączyć to do wtrysków. Teraz mam tak że np wyjście output 1a ->cewka wtryskiwacza->masa. A nie powinno być czasem output 1a->cewka->+12V??? |
|
|
![]()
Post
#1480
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Tak po drugiej stronie wtryskiwacza musi byc 12V bo te fety kluczuja wtryski do masy.
Map switcha podepnij kabelkiem do +5V co wychodzi ze swinki to na pewno rozwiaze twoj problem. to tak ponaprawiałem te rzeczy wymieniłem bezpiecznik, bangla pozostał jeszcze problem z tym cholernym map switchem, zasilanie płytki jest poprzez przekaźnik z aku, włączane przyciskiem w kabinie. Płytka zasilanie chyba dostajebo przekaźnik cyka jak włączam, czyli zamyka się obwód , ale wtryski dalej nie działają. wydaje mi sie że one są źle podlączone. Nie napisałeś jak mam podłączyć to do wtrysków. Teraz mam tak że np wyjście output 1a ->cewka wtryskiwacza->masa. A nie powinno być czasem output 1a->cewka->+12V???
-------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 23:56 |