Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 72 73 74 75 76 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
jimv8
post Sun, 19 Sep 2010 - 14:23
Post #1461


User
Dołączył: Wed, 01 September 2010
Skąd: Poznan





dwie rzeczy ktore nie kumam -
pullup - do czego sluzy, jak uzywac i kiedy
czujniki IAT/CLT - trzeba zmierzyc i wyliczyc resystencje komputera. rozumiem ze mierze napiecie wyjsciowe. po odpieciu czujnika mierzymy napiecie, potem dokladamy rezystor o znanej watosci i mierzymy ponownie?? w szeregu czy w serii mierzymy??
nowsze auta dzielaja w trybie rozruchowym na wstepnie oznaczonej mapie wykorzystujac cisnienie kolektora,kat przepustnicy i temperatury silnika. w dalszej fazie glownym sensorem jest lambda i na jej podstawie dokonuje sie wszelkie zmiany i poprawki.
moze wystarczy mi tylko IAT,CLT,TPS i lambda ?? (pomijajac MAF lub MAP)
musze zatrzymac ECU dla kata zaplonu,,,wiec nie musze koregowac (chyba) sygnaly z czujnikow, wystarczy ze DET3 bedzie odpowiadalo tylko za sterowanie wtryskami. w tedy popinam sie tylko pod czujniki - racja??



--------------------
az quattro, zawsze quattro :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 19 Sep 2010 - 14:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Sun, 19 Sep 2010 - 14:36
Post #1462


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Musisz znac charakterystyke czujnika (termistora) oraz opornik, ktory jest polaczony szeregowo do plusa. Te dane pozwola ecu masterowi wyznaczyc charakterystyke temperautra/napiecie.

Jesli wiesz, jaka jest rezystancja czjnika w danej chwili (odpiac i zmierzyc omomierzem), to podlaczajac go do ukladu i mierzac napiecie na termistorze mozna wyliczyc, jaka jest rezystancja opornika. Wzor jest taki :

U1 = R1/(R1+R2)*Uz gdzie Uz to napiecie zasilania, U1 to napiecie (spadek) na R1 (termistor) a R2 to rezystancja opornika w szeregu. Stosujac triki ze szkoly podstawowej wyprowadzamy wzor na R2= R1*Uz/U1 - R1 . Uz z reguly wynosi 5V.

Nie wiem, skad masz takie informacje,ze komputer pozniej nie uzywa map sensora. JEst cos takiego jak mapa podstawowa, ktora ma KAZDY komputer sterujacy wtryskiem, czy to 20 lat temu, czy dzis. Lambda sluzy tylko do korekcji dawki w stosunku do mapy podstawowej, aby katalizator mogl dluzej zyc. Nie chce cie martwic, ale sonda lambda wykorzystywana jest tylko przy malych obciazeniach silnika. Przy pelnym bucie komputer korzysta z glownej mapy bez korekcji. Wyjatkiem moga byc najnowsze konstrukcje komputerow z szerokopasmowa sonda , ktora moze sluzyc do korekcji dawki rowniez przy duzym obciazeniu.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 19 Sep 2010 - 16:40
Post #1463


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





To ja sie spytam Kuby keidy pojawi sie soft z wyjsciem drugim pwm dla ebc? bo wlasnie odpalilem tryb stand alone u siebie nbawet silnik za pierwszym pierdem odpalil.ale wkurza mnie z deczka ze west gate sterowany z dolotu a wiec cisnienie doladowania niskie.za niskie smile.gif nie chce mi sie znow kombinowac z mbc wiec czekam na obiecany sofcik z obsluga ebc smile.gif
jak co moze byc na maila maciek2237@wp.pl


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Sun, 19 Sep 2010 - 16:42
Post #1464


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(jimv8 @ Sun, 19 Sep 2010 - 14:23) *
dwie rzeczy ktore nie kumam -
pullup - do czego sluzy, jak uzywac i kiedy
czujniki IAT/CLT - trzeba zmierzyc i wyliczyc resystencje komputera. rozumiem ze mierze napiecie wyjsciowe. po odpieciu czujnika mierzymy napiecie, potem dokladamy rezystor o znanej watosci i mierzymy ponownie?? w szeregu czy w serii mierzymy??
nowsze auta dzielaja w trybie rozruchowym na wstepnie oznaczonej mapie wykorzystujac cisnienie kolektora,kat przepustnicy i temperatury silnika. w dalszej fazie glownym sensorem jest lambda i na jej podstawie dokonuje sie wszelkie zmiany i poprawki.
moze wystarczy mi tylko IAT,CLT,TPS i lambda ?? (pomijajac MAF lub MAP)
musze zatrzymac ECU dla kata zaplonu,,,wiec nie musze koregowac (chyba) sygnaly z czujnikow, wystarczy ze DET3 bedzie odpowiadalo tylko za sterowanie wtryskami. w tedy popinam sie tylko pod czujniki - racja??

MAF`a lub MAP`a musisz mieć podłączonego żeby poprawnie sterować wtryskami, beż tego po prostu się nie da, chyba że zamierzasz to robić w trybie alpha-n. Głównym sensorem nie jest lambda, lecz jak napisał kolega wyżej, właśnie MAF, MAP lub TPS


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Sun, 19 Sep 2010 - 16:44
Post #1465


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(piwo @ Sun, 19 Sep 2010 - 16:40) *
To ja sie spytam Kuby keidy pojawi sie soft z wyjsciem drugim pwm dla ebc? bo wlasnie odpalilem tryb stand alone u siebie nbawet silnik za pierwszym pierdem odpalil.ale wkurza mnie z deczka ze west gate sterowany z dolotu a wiec cisnienie doladowania niskie.za niskie smile.gif nie chce mi sie znow kombinowac z mbc wiec czekam na obiecany sofcik z obsluga ebc smile.gif
jak co moze byc na maila maciek2237@wp.pl


Nie Ty jeden czekasz ... biggrin.gif


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jimv8
post Sun, 19 Sep 2010 - 17:42
Post #1466


User
Dołączył: Wed, 01 September 2010
Skąd: Poznan





CYTAT(kisielisodd @ Sun, 19 Sep 2010 - 16:42) *
MAF`a lub MAP`a musisz mieć podłączonego żeby poprawnie sterować wtryskami, beż tego po prostu się nie da, chyba że zamierzasz to robić w trybie alpha-n. Głównym sensorem nie jest lambda, lecz jak napisał kolega wyżej, właśnie MAF, MAP lub TPS



co to tryb alpha-n ??

nio ja zamierzam brac MAF i TPS.
a co to ten Pullup??


--------------------
az quattro, zawsze quattro :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 19 Sep 2010 - 17:51
Post #1467


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Pulllup w skrocie jest to rezystor podpiety do zasilania (pulldown to rezystor pdopiety do masy). Stosuje sie je w przypadku czujnikow z wyjsciem typu open kolektor (np. czujnik halla, przeplywomierz czestotliwosciowy).


CYTAT(jimv8 @ Sun, 19 Sep 2010 - 18:42) *
co to tryb alpha-n ??

nio ja zamierzam brac MAF i TPS.
a co to ten Pullup??



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 19 Sep 2010 - 19:23
Post #1468


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jak tam przeróbka pod mój silnik ? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 19 Sep 2010 - 21:23
Post #1469


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





alpha-n to tak w skrócie okreslanie dawki paliwa na podstawie tylko prędkości obrotowej i TPS. No dodatkow ECT i IAT, ale bez MAP, MAF czy sondy.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 19 Sep 2010 - 21:48
Post #1470


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Mysle ze niedlugo cos z tym bedzie bo ten siemens nie daje mi spac smile.gif


CYTAT(hz10 @ Sun, 19 Sep 2010 - 20:23) *
jak tam przeróbka pod mój silnik ? smile.gif




--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jimv8
post Mon, 20 Sep 2010 - 09:35
Post #1471


User
Dołączył: Wed, 01 September 2010
Skąd: Poznan





CYTAT(Czacza @ Sun, 19 Sep 2010 - 21:23) *
alpha-n to tak w skrócie okreslanie dawki paliwa na podstawie tylko prędkości obrotowej i TPS. No dodatkow ECT i IAT, ale bez MAP, MAF czy sondy.


dobre rozwiazanie?? w przypadku det3??




prosze mi powiedziec,,,ile wezmie znawca za strojenie silnika szerokopasmowka ??


--------------------
az quattro, zawsze quattro :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jimv8
post Mon, 20 Sep 2010 - 10:07
Post #1472


User
Dołączył: Wed, 01 September 2010
Skąd: Poznan





CYTAT(Jadzwin @ Sun, 19 Sep 2010 - 17:51) *
Pulllup w skrocie jest to rezystor podpiety do zasilania (pulldown to rezystor pdopiety do masy). Stosuje sie je w przypadku czujnikow z wyjsciem typu open kolektor (np. czujnik halla, przeplywomierz czestotliwosciowy).


keidy wiem ze musze zastosowac?? nie chce zniszczyc to wspaniale urzadzonko smile.gif

MAF od 2.33V do 4.98V
TPS od 0,35V do 4,43V
i jeszcze mam dodatkowo 0,002V od 0-99% otwarcia przepustnicy o 9,85V przy 100% otwarcia przepustnicy



--------------------
az quattro, zawsze quattro :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 20 Sep 2010 - 10:30
Post #1473


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





MAF i TPS sa ok. Nie przejmuj sie pullupem. Jak go nie podepniesz to cos najwyzej nie bedzie dzialalo ale nic sie nie spali..

CYTAT(jimv8 @ Mon, 20 Sep 2010 - 11:07) *
keidy wiem ze musze zastosowac?? nie chce zniszczyc to wspaniale urzadzonko smile.gif

MAF od 2.33V do 4.98V
TPS od 0,35V do 4,43V
i jeszcze mam dodatkowo 0,002V od 0-99% otwarcia przepustnicy o 9,85V przy 100% otwarcia przepustnicy



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jimv8
post Mon, 20 Sep 2010 - 12:14
Post #1474


User
Dołączył: Wed, 01 September 2010
Skąd: Poznan





CYTAT(jimv8 @ Mon, 20 Sep 2010 - 10:07) *
keidy wiem ze musze zastosowac?? nie chce zniszczyc to wspaniale urzadzonko smile.gif

MAF od 2.33V do 4.98V
TPS od 0,35V do 4,43V
i jeszcze mam dodatkowo 0,002V od 0-99% otwarcia przepustnicy o 9,85V przy 100% otwarcia przepustnicy



okej ,,superek smile.gif dziekuje smile.gif


--------------------
az quattro, zawsze quattro :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Suzin
post Mon, 20 Sep 2010 - 13:39
Post #1475


User
Dołączył: Sat, 06 February 2010





witam! Czy z normalnie działającą sonda lambda, używając deta podpietego pod przepływke mamy możliwość korygowania dawki paliwa kiedy ecu pracuje w closed loopie, a jeśli tak to w jaki sposób? Dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 20 Sep 2010 - 13:50
Post #1476


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





To zaprzecza samemu sobie. Każde zwiększenie dawki w DET spowoduje zubożenie mieszanki przez ECU. Nie można.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Suzin
post Mon, 20 Sep 2010 - 14:04
Post #1477


User
Dołączył: Sat, 06 February 2010





CYTAT(kompot @ Mon, 20 Sep 2010 - 13:50) *
To zaprzecza samemu sobie. Każde zwiększenie dawki w DET spowoduje zubożenie mieszanki przez ECU. Nie można.
czyli rozumie że nie na sensu wogóle ruszać niektórych komórek, czy lepiej wywalic sondę i wystroic bez . Chodzi o silnik na. Co w przypadku używania jednego z wyjść analogowych lc1 podpietych pod ecu?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 20 Sep 2010 - 14:10
Post #1478


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Sa na to jakkolwiek sposoby zalezne od sterownika...
Jakkolwiek w autach N/A to sie mija z celem.
Problem jest jak w acuie N/A zalaozymy turbo, poniewaz tam sonda z reguly dzial "po przepustnicy " (np. do 60% uchylenia przepustnicy).
W niektorych sterowniakch mozna odlczyc sonde, mozna "zbiasowac" przepustnice zby to 60% nastepowalo szybciej, albo najlepiej przejsc na soft z Fuel Implantem i wtedy tego problemu wogole nie ma.

CYTAT(Suzin @ Mon, 20 Sep 2010 - 14:39) *
witam! Czy z normalnie działającą sonda lambda, używając deta podpietego pod przepływke mamy możliwość korygowania dawki paliwa kiedy ecu pracuje w closed loopie, a jeśli tak to w jaki sposób? Dzięki



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Mon, 20 Sep 2010 - 19:33
Post #1479


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





CYTAT(Jadzwin @ Mon, 20 Sep 2010 - 14:10) *
Sa na to jakkolwiek sposoby zalezne od sterownika...
Jakkolwiek w autach N/A to sie mija z celem.
Problem jest jak w acuie N/A zalaozymy turbo, poniewaz tam sonda z reguly dzial "po przepustnicy " (np. do 60% uchylenia przepustnicy).
W niektorych sterowniakch mozna odlczyc sonde, mozna "zbiasowac" przepustnice zby to 60% nastepowalo szybciej, albo najlepiej przejsc na soft z Fuel Implantem i wtedy tego problemu wogole nie ma.


to tak ponaprawiałem te rzeczy wymieniłem bezpiecznik, bangla pozostał jeszcze problem z tym cholernym map switchem, zasilanie płytki jest poprzez przekaźnik z aku, włączane przyciskiem w kabinie. Płytka zasilanie chyba dostajebo przekaźnik cyka jak włączam, czyli zamyka się obwód , ale wtryski dalej nie działają. wydaje mi sie że one są źle podlączone. Nie napisałeś jak mam podłączyć to do wtrysków. Teraz mam tak że np wyjście output 1a ->cewka wtryskiwacza->masa. A nie powinno być czasem output 1a->cewka->+12V???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 20 Sep 2010 - 20:43
Post #1480


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Tak po drugiej stronie wtryskiwacza musi byc 12V bo te fety kluczuja wtryski do masy.
Map switcha podepnij kabelkiem do +5V co wychodzi ze swinki to na pewno rozwiaze twoj problem.

CYTAT(turbofiacik @ Mon, 20 Sep 2010 - 20:33) *
to tak ponaprawiałem te rzeczy wymieniłem bezpiecznik, bangla pozostał jeszcze problem z tym cholernym map switchem, zasilanie płytki jest poprzez przekaźnik z aku, włączane przyciskiem w kabinie. Płytka zasilanie chyba dostajebo przekaźnik cyka jak włączam, czyli zamyka się obwód , ale wtryski dalej nie działają. wydaje mi sie że one są źle podlączone. Nie napisałeś jak mam podłączyć to do wtrysków. Teraz mam tak że np wyjście output 1a ->cewka wtryskiwacza->masa. A nie powinno być czasem output 1a->cewka->+12V???


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 72 73 74 75 76 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 23:56