![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1381
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Nie ma znaczenia bo to tryb full group ale pracujacy na obu wyjsciach mocy.
5 wtryskiwaczy byloby za duzo na 1 wyjscie. Jadzwin Dzięki Jadźwin. Powiedz mi jeszcze tylko, czy jest jakaś różnica które konkretne cylindry pospinać do tych grup, biorąc pod uwage np. kolejność pracy czy po prostu 3 pierwsze pod losowe wyjście i 2 pozostałe pod to wyjście które zostanie? Pzdr -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1382
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Ma ktoś może jakąś tabelkę zawartości tlenu w powietrzu dla temperatur od -30 do powiedzmy 50 stopni, potrzebuję do map korekcyjnych.
Czy może lepszym sposobem będzie zastosowanie czujnika temp wody z Opla i uzycie skali GMtemp i stroić na AFR, tylko pytanie czy czujnik od wody będzie sie dostatecznie szybko nagrzewał ze wzgledu na jego obudowanie miedzianą. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1383
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ma ktoś może jakąś tabelkę zawartości tlenu w powietrzu dla temperatur od -30 do powiedzmy 50 stopni, potrzebuję do map korekcyjnych. Czy może lepszym sposobem będzie zastosowanie czujnika temp wody z Opla i uzycie skali GMtemp i stroić na AFR, tylko pytanie czy czujnik od wody będzie sie dostatecznie szybko nagrzewał ze wzgledu na jego obudowanie miedzianą. Mozna to sobie wyliczyc ze wzoru gazu doskonalego. Przy stalym cisnieniu zmiana ilosci tlenu w danej objetosci wyraza sie wzorem: x =( 273+temperatura)/(273 +temperatura+ zmiana temp). Zmiana w stopniach celcjusza, tempeatura to aktualna temperatura otoczenia w stopniach celcjusza. Przykladowo mamym 25 stopni na dworze w dzien,a w nocy spada temperatura do -5 stopni. Wzrost zawartosci tlenu bedzie wynosil (273 + 25 )/(273+25-30 ) = 1.11 . Czyli trzeba 11% wiecej paliwa przy tym samym cisneiniu powietrza. 273 to 0 stopni w skali kelvina, a wzor gazu doskonalego operuje wlasnie na tej skali. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1384
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Wielkie dzięki teraz zostaje mi już tylko dorwać charakterystyke czujnika powietrza np z Omegi B i generalnie bedzie koniec strojenia
![]() W wzorze napisałeś + zmiana temp, a w przykładzie odjąłeś zmiane ?? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1385
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wielkie dzięki teraz zostaje mi już tylko dorwać charakterystyke czujnika powietrza np z Omegi B i generalnie bedzie koniec strojenia ![]() W wzorze napisałeś + zmiana temp, a w przykładzie odjąłeś zmiane ?? No a kto napisal,ze zmiana musi byc dodatnia ? Moze tez byc ujemna, prawda ? ![]() CO do charakretystyki to dowiedz sie, jaki to jest czujnik (NTC, PTC czy inne ustrojstwo) oraz zmierz jego rezystancje w 25 stopniach. Na bazie tego powinno juz dac rade cos wykombinowac. CHyba,ze znajdziesz gotowe wykresy charakterystyk (ale nie rezystancja, tylko juz napieciowa w ukladzie z resytorem). Wtedy mozna dopasowac skale w ecu masterze za pomoca excela i trendu na wykresie ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1386
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Niestety jest NTC o ujemym współczynniku i ma napewno charakterystykę nieliniową z tego co odczytałem w miarę możliwości w Opel Scanerze.
Co do wzoru to się nie zgodzę bo jest różnica czy ja dodam 30 czy odejmę między 9 a 11% ale spoko taka różnica to luz. Właśnie przejechałem się poprawiłem mapy myślę że jutro ostatnia jazda i konwersja ukończona,ale widzę że wtryski już nie wyrabiają , będzi jeszcze trzeb założyć większe ale ewentualna korekta to już pikuś ![]() Dzięki ci Jackkpl -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1387
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Niestety jest NTC o ujemym współczynniku i ma napewno charakterystykę nieliniową z tego co odczytałem w miarę możliwości w Opel Scanerze. Co do wzoru to się nie zgodzę bo jest różnica czy ja dodam 30 czy odejmę między 9 a 11% ale spoko taka różnica to luz. Właśnie przejechałem się poprawiłem mapy myślę że jutro ostatnia jazda i konwersja ukończona,ale widzę że wtryski już nie wyrabiają , będzi jeszcze trzeb założyć większe ale ewentualna korekta to już pikuś ![]() Dzięki ci Jackkpl Cos slabo u ciebie z matematyka. Mnie zawsze uczyli, ze gdy mamy wzor A+B i liczymy na wartosciach A=10 a B=-20 to zapisujemy to 10-20 ...a nie 10 + 20. Co do wzoru, ktory podalem, to zauwaz,ze tam liczy sie, czy zmiana jest na + (temp wzrosla) czy na -. W zaleznosci od tego obliczona zawartosc czasteczek tlenu w stalej objetosci bedzie powzyej 1 (czyli jest ich wiecej) lub ponizej 1 (jest ich mniej). Dlatego liczy sie znak zmiany temperatury (spadek to -, wzrost to +) -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1388
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Ok właśnie o to mi chodziło czemu minus, z matematyką jest ok, tyko nie wiedziałem czemu był minus, ale teraz już mnie oświeciłeś że rozróżniamy wzrost lub spadek temp.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1389
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
jesli to czujnik produkcji boscha to w necie powinna byc jego ch-styka.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#1390
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
No właśnie z tą charakterystyką jest problem, wujek google słabo daje radę, nic zrobi sie pomiary na stole i wyznaczy charakterystykę i będzie po sprawie
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1391
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
Majstry mam dwa pytania, do deta 3 mam 2 takie rezystory w kolorze kremowo kakaowym ze złotą, pomarańczowa,czarna i brązową "obrączką" i 2 ze złotą, czarną i dwiema czerwonymi oraz jeden cały czarny z jakimś napisem. Który sie podłącza do czujnika indukcyjnego gdy wypadają zapłony i które do wejść pullpup na ecumasterze?
drugie pytanie jaki powinien być włącznik do przełączania map? |
|
|
![]()
Post
#1392
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Co do opornosci rezystorow to ja tam bym dal 10k
http://serwis-tv.com/opornik.html Do pullupa w det3 nie podlaczasz przez opornik, bo jest on juz w ecumasterze (2k do 12V). Mapy przelaczasz dajac mase na wejscie MapSwitch, lub nie dajac nic. Najprostszy przelacznik (on off) podpinasz do wejscia MapSwitch i do masy auta. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1393
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 July 2007 Skąd: Grudziądz ![]() |
Czy może lepszym sposobem będzie zastosowanie czujnika temp wody z Opla i uzycie skali GMtemp i stroić na AFR, tylko pytanie czy czujnik od wody będzie sie dostatecznie szybko nagrzewał ze wzgledu na jego obudowanie miedzianą. Moze takiego czujnika poszukaj klik w link -------------------- Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
|
|
|
![]()
Post
#1394
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Moze takiego czujnika poszukaj klik w link 80zl za czujnik temepratury powietrza? Chyba lepiej samemu zrobic taki czujnik przewiercajac zwykla srube po dlugosci i prowadzac tam kabelki. Na koncu sruby zamocowac termostor NTC i po problemie. Najprostrze rozwiazania sa najlepsze ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1395
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
80zl za czujnik temepratury powietrza? Chyba lepiej samemu zrobic taki czujnik przewiercajac zwykla srube po dlugosci i prowadzac tam kabelki. Na koncu sruby zamocowac termostor NTC i po problemie. Najprostrze rozwiazania sa najlepsze ![]() A po co kombinować, za 65 zł masz czujnik (po znizkach) z Fiata 1,6 16V NTC z gwintem. Przetestowane działa i w turbo i w NA jak trzeba. Charakterystyka dostępna bez problemu w Autodacie. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#1396
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Czujnik kupiony na szrocie z Omegi B za 10 zł sprawny i odrazu zastepuje mi orginalny z przepływki,dzieki temu przepływka zrobiła juz papa
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1397
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A po co kombinować, za 65 zł masz czujnik (po znizkach) z Fiata 1,6 16V NTC z gwintem. Przetestowane działa i w turbo i w NA jak trzeba. Charakterystyka dostępna bez problemu w Autodacie. kombinuje sie po to,zeby pozniej po podsumowaniu koszt ururbiania byl 5 tys,a nie 10 ![]() Ja patrze oczywiscie ze swojej perspektywy, czyli zrobic cos porzadnie,ale nie wydajac kupy kasy. Jak kogos stac to moze kupic czujnik nawet za 200zl, ale przy takim podejsciu pewnie nie bezie robil auta sam, tylko odda do zrobienia i zaplaci. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1398
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 July 2007 Skąd: Grudziądz ![]() |
80zl za czujnik temepratury powietrza? Chyba lepiej samemu zrobic taki czujnik przewiercajac zwykla srube po dlugosci i prowadzac tam kabelki. Na koncu sruby zamocowac termostor NTC i po problemie. Najprostrze rozwiazania sa najlepsze ![]() Ale ja nie każe Ci kupować tego czujnika w IC, jest sporo innych miejsc gdzie mozna kupić taki lub podobny czujnik, IC jest jedną z droższych alternatyw ![]() A co do robienia czujnika ze śruby, miej litość, moze i jest tani ale... drut jak cholera. -------------------- Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
|
|
|
![]()
Post
#1399
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ale ja nie każe Ci kupować tego czujnika w IC, jest sporo innych miejsc gdzie mozna kupić taki lub podobny czujnik, IC jest jedną z droższych alternatyw ![]() A co do robienia czujnika ze śruby, miej litość, moze i jest tani ale... drut jak cholera. Drut to ja mam teraz, czyli wpuszczony termistor NTC pod gumowa zlaczke. A nawiercenie sruby i podlaczenie czujnika to domowy sposob zrobienia tego, co robi fabryka ![]() ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1400
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Czujnik powietrza mozna dac np. z espero. Porzadny, wkrecany a cena smeiszna 15 pln za nowy orginal
![]() Nawet by sie do niego jakas charakterystyka znalazla ![]() http://allegro.pl/czujnik-temperatury-powi...1202489530.html Pozdrowienia Jadzwin Drut to ja mam teraz, czyli wpuszczony termistor NTC pod gumowa zlaczke. A nawiercenie sruby i podlaczenie czujnika to domowy sposob zrobienia tego, co robi fabryka ![]() ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 23:24 |