Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 68 69 70 71 72 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Jadzwin
post Fri, 20 Aug 2010 - 21:07
Post #1381


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Nie ma znaczenia bo to tryb full group ale pracujacy na obu wyjsciach mocy.
5 wtryskiwaczy byloby za duzo na 1 wyjscie.

Jadzwin
CYTAT(Michau9 @ Fri, 20 Aug 2010 - 22:02) *
Dzięki Jadźwin. Powiedz mi jeszcze tylko, czy jest jakaś różnica które konkretne cylindry pospinać do tych grup, biorąc pod uwage np. kolejność pracy czy po prostu 3 pierwsze pod losowe wyjście i 2 pozostałe pod to wyjście które zostanie?
Pzdr



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 20 Aug 2010 - 21:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Marcin_C20NET
post Sat, 21 Aug 2010 - 09:25
Post #1382


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Ma ktoś może jakąś tabelkę zawartości tlenu w powietrzu dla temperatur od -30 do powiedzmy 50 stopni, potrzebuję do map korekcyjnych.

Czy może lepszym sposobem będzie zastosowanie czujnika temp wody z Opla i uzycie skali GMtemp i stroić na AFR, tylko pytanie czy czujnik od wody będzie sie dostatecznie szybko nagrzewał ze wzgledu na jego obudowanie miedzianą.


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 21 Aug 2010 - 10:46
Post #1383


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Marcin_C20NET @ Sat, 21 Aug 2010 - 09:25) *
Ma ktoś może jakąś tabelkę zawartości tlenu w powietrzu dla temperatur od -30 do powiedzmy 50 stopni, potrzebuję do map korekcyjnych.

Czy może lepszym sposobem będzie zastosowanie czujnika temp wody z Opla i uzycie skali GMtemp i stroić na AFR, tylko pytanie czy czujnik od wody będzie sie dostatecznie szybko nagrzewał ze wzgledu na jego obudowanie miedzianą.



Mozna to sobie wyliczyc ze wzoru gazu doskonalego. Przy stalym cisnieniu zmiana ilosci tlenu w danej objetosci wyraza sie wzorem:

x =( 273+temperatura)/(273 +temperatura+ zmiana temp). Zmiana w stopniach celcjusza, tempeatura to aktualna temperatura otoczenia w stopniach celcjusza.

Przykladowo mamym 25 stopni na dworze w dzien,a w nocy spada temperatura do -5 stopni. Wzrost zawartosci tlenu bedzie wynosil
(273 + 25 )/(273+25-30 ) = 1.11 . Czyli trzeba 11% wiecej paliwa przy tym samym cisneiniu powietrza. 273 to 0 stopni w skali kelvina, a wzor gazu doskonalego operuje wlasnie na tej skali.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Sat, 21 Aug 2010 - 11:16
Post #1384


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Wielkie dzięki teraz zostaje mi już tylko dorwać charakterystyke czujnika powietrza np z Omegi B i generalnie bedzie koniec strojenia smile.gif

W wzorze napisałeś + zmiana temp, a w przykładzie odjąłeś zmiane ??


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 21 Aug 2010 - 13:08
Post #1385


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Marcin_C20NET @ Sat, 21 Aug 2010 - 11:16) *
Wielkie dzięki teraz zostaje mi już tylko dorwać charakterystyke czujnika powietrza np z Omegi B i generalnie bedzie koniec strojenia smile.gif

W wzorze napisałeś + zmiana temp, a w przykładzie odjąłeś zmiane ??


No a kto napisal,ze zmiana musi byc dodatnia ? Moze tez byc ujemna, prawda ? wink.gif 10 + (-20) to to samo co 10-20

CO do charakretystyki to dowiedz sie, jaki to jest czujnik (NTC, PTC czy inne ustrojstwo) oraz zmierz jego rezystancje w 25 stopniach. Na bazie tego powinno juz dac rade cos wykombinowac.

CHyba,ze znajdziesz gotowe wykresy charakterystyk (ale nie rezystancja, tylko juz napieciowa w ukladzie z resytorem). Wtedy mozna dopasowac skale w ecu masterze za pomoca excela i trendu na wykresie smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Sat, 21 Aug 2010 - 20:15
Post #1386


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Niestety jest NTC o ujemym współczynniku i ma napewno charakterystykę nieliniową z tego co odczytałem w miarę możliwości w Opel Scanerze.

Co do wzoru to się nie zgodzę bo jest różnica czy ja dodam 30 czy odejmę między 9 a 11% ale spoko taka różnica to luz. Właśnie przejechałem się poprawiłem mapy myślę że jutro ostatnia jazda i konwersja ukończona,ale widzę że wtryski już nie wyrabiają , będzi jeszcze trzeb założyć większe ale ewentualna korekta to już pikuś smile.gif

Dzięki ci Jackkpl


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 21 Aug 2010 - 20:19
Post #1387


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Marcin_C20NET @ Sat, 21 Aug 2010 - 20:15) *
Niestety jest NTC o ujemym współczynniku i ma napewno charakterystykę nieliniową z tego co odczytałem w miarę możliwości w Opel Scanerze.

Co do wzoru to się nie zgodzę bo jest różnica czy ja dodam 30 czy odejmę między 9 a 11% ale spoko taka różnica to luz. Właśnie przejechałem się poprawiłem mapy myślę że jutro ostatnia jazda i konwersja ukończona,ale widzę że wtryski już nie wyrabiają , będzi jeszcze trzeb założyć większe ale ewentualna korekta to już pikuś smile.gif

Dzięki ci Jackkpl



Cos slabo u ciebie z matematyka. Mnie zawsze uczyli, ze gdy mamy wzor A+B i liczymy na wartosciach A=10 a B=-20 to zapisujemy to 10-20 ...a nie 10 + 20.

Co do wzoru, ktory podalem, to zauwaz,ze tam liczy sie, czy zmiana jest na + (temp wzrosla) czy na -. W zaleznosci od tego obliczona zawartosc czasteczek tlenu w stalej objetosci bedzie powzyej 1 (czyli jest ich wiecej) lub ponizej 1 (jest ich mniej). Dlatego liczy sie znak zmiany temperatury (spadek to -, wzrost to +)


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Sat, 21 Aug 2010 - 22:34
Post #1388


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Ok właśnie o to mi chodziło czemu minus, z matematyką jest ok, tyko nie wiedziałem czemu był minus, ale teraz już mnie oświeciłeś że rozróżniamy wzrost lub spadek temp.


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Sun, 22 Aug 2010 - 07:54
Post #1389


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





jesli to czujnik produkcji boscha to w necie powinna byc jego ch-styka.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Sun, 22 Aug 2010 - 11:14
Post #1390


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





No właśnie z tą charakterystyką jest problem, wujek google słabo daje radę, nic zrobi sie pomiary na stole i wyznaczy charakterystykę i będzie po sprawie


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Tue, 24 Aug 2010 - 18:31
Post #1391


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





Majstry mam dwa pytania, do deta 3 mam 2 takie rezystory w kolorze kremowo kakaowym ze złotą, pomarańczowa,czarna i brązową "obrączką" i 2 ze złotą, czarną i dwiema czerwonymi oraz jeden cały czarny z jakimś napisem. Który sie podłącza do czujnika indukcyjnego gdy wypadają zapłony i które do wejść pullpup na ecumasterze?

drugie pytanie jaki powinien być włącznik do przełączania map?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 24 Aug 2010 - 19:02
Post #1392


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Co do opornosci rezystorow to ja tam bym dal 10k

http://serwis-tv.com/opornik.html

Do pullupa w det3 nie podlaczasz przez opornik, bo jest on juz w ecumasterze (2k do 12V).

Mapy przelaczasz dajac mase na wejscie MapSwitch, lub nie dajac nic. Najprostszy przelacznik (on off) podpinasz do wejscia MapSwitch i do masy auta.



--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lesiu.Z
post Fri, 27 Aug 2010 - 11:10
Post #1393


Super User
Dołączył: Wed, 25 July 2007
Skąd: Grudziądz





CYTAT(Marcin_C20NET @ Sat, 21 Aug 2010 - 09:25) *
Czy może lepszym sposobem będzie zastosowanie czujnika temp wody z Opla i uzycie skali GMtemp i stroić na AFR, tylko pytanie czy czujnik od wody będzie sie dostatecznie szybko nagrzewał ze wzgledu na jego obudowanie miedzianą.


Moze takiego czujnika poszukaj klik w link


--------------------
Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 27 Aug 2010 - 11:12
Post #1394


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Lesiu.Z @ Fri, 27 Aug 2010 - 11:10) *
Moze takiego czujnika poszukaj klik w link


80zl za czujnik temepratury powietrza? Chyba lepiej samemu zrobic taki czujnik przewiercajac zwykla srube po dlugosci i prowadzac tam kabelki. Na koncu sruby zamocowac termostor NTC i po problemie. Najprostrze rozwiazania sa najlepsze smile.gif.



--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Fri, 27 Aug 2010 - 12:23
Post #1395


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(jackkpl @ Fri, 27 Aug 2010 - 11:12) *
80zl za czujnik temepratury powietrza? Chyba lepiej samemu zrobic taki czujnik przewiercajac zwykla srube po dlugosci i prowadzac tam kabelki. Na koncu sruby zamocowac termostor NTC i po problemie. Najprostrze rozwiazania sa najlepsze smile.gif.


A po co kombinować, za 65 zł masz czujnik (po znizkach) z Fiata 1,6 16V NTC z gwintem. Przetestowane działa i w turbo i w NA jak trzeba. Charakterystyka dostępna bez problemu w Autodacie.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Fri, 27 Aug 2010 - 20:39
Post #1396


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





Czujnik kupiony na szrocie z Omegi B za 10 zł sprawny i odrazu zastepuje mi orginalny z przepływki,dzieki temu przepływka zrobiła juz papa smile.gif


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 27 Aug 2010 - 21:10
Post #1397


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Zibi122 @ Fri, 27 Aug 2010 - 12:23) *
A po co kombinować, za 65 zł masz czujnik (po znizkach) z Fiata 1,6 16V NTC z gwintem. Przetestowane działa i w turbo i w NA jak trzeba. Charakterystyka dostępna bez problemu w Autodacie.


kombinuje sie po to,zeby pozniej po podsumowaniu koszt ururbiania byl 5 tys,a nie 10 smile.gif. A kazdy taki element (czujnik, zlaczka, wtyczka, wtryski) sumuje sie do pokaznej kwoty.

Ja patrze oczywiscie ze swojej perspektywy, czyli zrobic cos porzadnie,ale nie wydajac kupy kasy. Jak kogos stac to moze kupic czujnik nawet za 200zl, ale przy takim podejsciu pewnie nie bezie robil auta sam, tylko odda do zrobienia i zaplaci.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lesiu.Z
post Fri, 27 Aug 2010 - 23:57
Post #1398


Super User
Dołączył: Wed, 25 July 2007
Skąd: Grudziądz





CYTAT(jackkpl @ Fri, 27 Aug 2010 - 11:12) *
80zl za czujnik temepratury powietrza? Chyba lepiej samemu zrobic taki czujnik przewiercajac zwykla srube po dlugosci i prowadzac tam kabelki. Na koncu sruby zamocowac termostor NTC i po problemie. Najprostrze rozwiazania sa najlepsze smile.gif.


Ale ja nie każe Ci kupować tego czujnika w IC, jest sporo innych miejsc gdzie mozna kupić taki lub podobny czujnik, IC jest jedną z droższych alternatyw biggrin.gif
A co do robienia czujnika ze śruby, miej litość, moze i jest tani ale... drut jak cholera.


--------------------
Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 28 Aug 2010 - 11:47
Post #1399


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Lesiu.Z @ Fri, 27 Aug 2010 - 23:57) *
Ale ja nie każe Ci kupować tego czujnika w IC, jest sporo innych miejsc gdzie mozna kupić taki lub podobny czujnik, IC jest jedną z droższych alternatyw biggrin.gif
A co do robienia czujnika ze śruby, miej litość, moze i jest tani ale... drut jak cholera.


Drut to ja mam teraz, czyli wpuszczony termistor NTC pod gumowa zlaczke. A nawiercenie sruby i podlaczenie czujnika to domowy sposob zrobienia tego, co robi fabryka smile.gif. Oni robia dokladnie w ten sam sposob, gwintuja pret metalowy,nawiercaja, wpuszczaja termistor i wyprowadzaja zlacza... Dla mnie to niczym nie rozni sie od fabrycznego wyrobu,ale niektorych w oczy kole , jak cos sie zrobi samemu wink.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 28 Aug 2010 - 14:05
Post #1400


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Czujnik powietrza mozna dac np. z espero. Porzadny, wkrecany a cena smeiszna 15 pln za nowy orginal smile.gif
Nawet by sie do niego jakas charakterystyka znalazla smile.gif

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-powi...1202489530.html

Pozdrowienia
Jadzwin


CYTAT(jackkpl @ Sat, 28 Aug 2010 - 12:47) *
Drut to ja mam teraz, czyli wpuszczony termistor NTC pod gumowa zlaczke. A nawiercenie sruby i podlaczenie czujnika to domowy sposob zrobienia tego, co robi fabryka smile.gif. Oni robia dokladnie w ten sam sposob, gwintuja pret metalowy,nawiercaja, wpuszczaja termistor i wyprowadzaja zlacza... Dla mnie to niczym nie rozni sie od fabrycznego wyrobu,ale niektorych w oczy kole , jak cos sie zrobi samemu wink.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 68 69 70 71 72 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 23:24