Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 64 65 66 67 68 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Wasyllbn
post Wed, 07 Jul 2010 - 11:44
Post #1301


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





Dopiero zacząłem buszować po stronie producenta - do tej pory szukałem na forum tutaj smile.gif

Mam pytanie - procedura startu:
- Obroty odcięcia - wiadomo, silnik nie przekracza tych obrotów podczas proc. startu.
- Aktywujące obroty - czyli jakie? To tu chodzi o to, że jak przekroczy się te obroty to procedura starty się nie włączy?
- Opóźnienie zapłonu - ile ustawić?
- Wzbogacenie - jak wyżej?

Bardzo proszę o info, bo dzisiaj mam możliwość podłączenia det III i ustawienia chociaż tej procedury startu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 07 Jul 2010 - 11:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jadzwin
post Wed, 07 Jul 2010 - 11:47
Post #1302


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Aktywujace obroty to obroty od ktorych zaczyna sie zalaczac procedura i zaczyna opozniac zaplon i wzbogacac mieszanke....

Co do opznienia zaplonu i wzboacenia to ustaw tak zeby uzyskac zadane doladowanie. Czym bardziej opoznisz i wiecej dolejsz to ci turbow iecej zaladuje przy starcie.

CYTAT(Wasyllbn @ Wed, 07 Jul 2010 - 12:44) *
Dopiero zacząłem buszować po stronie producenta - do tej pory szukałem na forum tutaj smile.gif

Mam pytanie - procedura startu:
- Obroty odcięcia - wiadomo, silnik nie przekracza tych obrotów podczas proc. startu.
- Aktywujące obroty - czyli jakie? To tu chodzi o to, że jak przekroczy się te obroty to procedura starty się nie włączy?
- Opóźnienie zapłonu - ile ustawić?
- Wzbogacenie - jak wyżej?

Bardzo proszę o info, bo dzisiaj mam możliwość podłączenia det III i ustawienia chociaż tej procedury startu smile.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wasyllbn
post Wed, 07 Jul 2010 - 11:54
Post #1303


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





Jadzwin, zapomniałem dopisać - a tak od razu łatwiej tongue.gif
Pacjent to wolnossące c20xe na mot. 2.5 w Kadecie.

Czyli gdy chcę w moim przypadku mieć start powiedzmy z 3000 obrotów, to mogę ustawić:
- Obroty odcięcia 3000
- Aktywujące obroty - 2900
- Opóźnienie zapłonu - 0?
- Wzbogacenie - 0?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Wed, 07 Jul 2010 - 12:31
Post #1304


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





CYTAT(Wasyllbn @ Wed, 07 Jul 2010 - 11:54) *
Jadzwin, zapomniałem dopisać - a tak od razu łatwiej tongue.gif
Pacjent to wolnossące c20xe na mot. 2.5 w Kadecie.

Czyli gdy chcę w moim przypadku mieć start powiedzmy z 3000 obrotów, to mogę ustawić:
- Obroty odcięcia 3000
- Aktywujące obroty - 2900
- Opóźnienie zapłonu - 0?
- Wzbogacenie - 0?

w n/a:
- Opóźnienie zapłonu = 0
- Wzbogacenie = 0

chyba, ze chcesz podgrzac sobie kolekotr i wydech smile.gif serią detonacji ..... ale pkt lansu leca na +

aaaa delikatnie z innej beczki czy LC nie zabija turbiny ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wasyllbn
post Wed, 07 Jul 2010 - 12:39
Post #1305


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





CYTAT(Amorr @ Wed, 07 Jul 2010 - 12:31) *
chyba, ze chcesz podgrzac sobie kolekotr i wydech smile.gif serią detonacji ..... ale pkt lansu leca na +


A jest to niezdrowe dla silnika? tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 07 Jul 2010 - 13:03
Post #1306


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Silnikowi nic nie bedzie... Turbina na pewno dostaje troche w dupe smile.gif


CYTAT(Wasyllbn @ Wed, 07 Jul 2010 - 13:39) *
A jest to niezdrowe dla silnika? tongue.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wasyllbn
post Wed, 07 Jul 2010 - 13:07
Post #1307


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





Chodzi mi o nadmierne podgrzewanie zaworów (szczególnie wydechowych) i głowicy (kanałów wydechowych), bo chyba ma to miejsce przy strzałach? Ale generalnie niezdrowym nie będzie? smile.gif

Turbina, to raczej zrozumiałe, większa temperatura, smarowanie bardziej skwierczy wink.gif

Edit: no i łopatki dostają tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 07 Jul 2010 - 13:29
Post #1308


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Jak nie cofniesz zaplonu to silnik bedzie pracowal jakby mial nizsza odcinke....


CYTAT(Wasyllbn @ Wed, 07 Jul 2010 - 14:07) *
Chodzi mi o nadmierne podgrzewanie zaworów (szczególnie wydechowych) i głowicy (kanałów wydechowych), bo chyba ma to miejsce przy strzałach? Ale generalnie niezdrowym nie będzie? smile.gif

Turbina, to raczej zrozumiałe, większa temperatura, smarowanie bardziej skwierczy wink.gif

Edit: no i łopatki dostają tongue.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 01 Aug 2010 - 22:08
Post #1309


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Hej,
Pytanie:
Pacjent: seicento na kompie punto 1.2, dołożone turbo, zamierzam skorzystać z opcji SA paliwowego. Domyślam się, że jak odetnę wtryski od kompa, to wywali mi "marchewę" ( czyli klasycznego czeka wink.gif ). Kontrolka mi generalnie zwisa, ale nie będzie jakichś dziwnych objawów, typu cofanie zapłonu itd? Ew. jak temu zaradzić? Śiakieś oporniki czy inne cuda na kiju?

Pozdrawiam
Pinin


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 01 Aug 2010 - 22:15
Post #1310


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Podepnij rezystory. W 90% przypadkow wystarcza zwykle 1-10K... Jak mu nie pomoze to niestety trzeba bedzie dac rezystor zblizony do rezystancji wtryskwiacza tylko ze w tym przypadku beda potrzebne rezystory o mocy 25-50W.

Wogole efekty dzialania DET3 SA przeszly moje najsmielsze oczekiwania.

Najnowszy soft dostepny tutaj:
http://www.ecumaster.com/download/DET3/Ecu...ET3_FI_1_14.exe

Co nowego:
http://www.ecumaster.com/download/DET3/wha...FuelImplant.pdf

Poczatek manuala:
http://www.ecumaster.com/download/DET3/SAfuelImplant.pdf


CYTAT(pinin @ Sun, 01 Aug 2010 - 23:08) *
Hej,
Pytanie:
Pacjent: seicento na kompie punto 1.2, dołożone turbo, zamierzam skorzystać z opcji SA paliwowego. Domyślam się, że jak odetnę wtryski od kompa, to wywali mi "marchewę" ( czyli klasycznego czeka wink.gif ). Kontrolka mi generalnie zwisa, ale nie będzie jakichś dziwnych objawów, typu cofanie zapłonu itd? Ew. jak temu zaradzić? Śiakieś oporniki czy inne cuda na kiju?

Pozdrawiam
Pinin



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 02 Aug 2010 - 00:43
Post #1311


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Ok, już wiem że dzwoni. Teraz tak:
Fabrycznie wtryski działają w full grupie ( ciemną masą z elektyki/elektroniki jestem ja, więc przepraszam, że potrzebuję łopatologicznie smile.gif ). Czyli mogę podpiąć jeden rezystor i będzie si?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 02 Aug 2010 - 01:46
Post #1312


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Tak wystarczy jeden.
CYTAT(pinin @ Mon, 02 Aug 2010 - 01:43) *
Ok, już wiem że dzwoni. Teraz tak:
Fabrycznie wtryski działają w full grupie ( ciemną masą z elektyki/elektroniki jestem ja, więc przepraszam, że potrzebuję łopatologicznie smile.gif ). Czyli mogę podpiąć jeden rezystor i będzie si?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lesiu.Z
post Mon, 02 Aug 2010 - 07:23
Post #1313


Super User
Dołączył: Wed, 25 July 2007
Skąd: Grudziądz





CYTAT(pinin @ Sun, 01 Aug 2010 - 22:08) *
Hej,
Pytanie:
Pacjent: seicento na kompie punto 1.2, dołożone turbo, zamierzam skorzystać z opcji SA paliwowego. Domyślam się, że jak odetnę wtryski od kompa, to wywali mi "marchewę" ( czyli klasycznego czeka wink.gif ). Kontrolka mi generalnie zwisa, ale nie będzie jakichś dziwnych objawów, typu cofanie zapłonu itd? Ew. jak temu zaradzić? Śiakieś oporniki czy inne cuda na kiju?

Pozdrawiam
Pinin



jest jakieś 99,9% szans na to, ze marchewa nie będzie się paliła. Wtryskiwacz to nie jest czujnik dający błędny odczyt żeby komp świrował.

BTW. dlaczego chcesz sterować ecumasterem a nie remapem oryginalnego kompa?


--------------------
Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 02 Aug 2010 - 11:28
Post #1314


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





DET3 w trybie stand alone posiada w pelni zaimplementowany algorytm speed density z wsyztskimi potrzebnymi enrichmentami itd.
Swobodnie mzoe sobie przesunac odcinke, dac map sensora jaki chce, dowlne wtryskiwacze a co najwazniejsze moze stroic auto w czasi rzeczywistym.

Daje to ogromna przewage nad remapem szczegolnie ze moze to robic sam...


Kuba

CYTAT(Lesiu.Z @ Mon, 02 Aug 2010 - 08:23) *
jest jakieś 99,9% szans na to, ze marchewa nie będzie się paliła. Wtryskiwacz to nie jest czujnik dający błędny odczyt żeby komp świrował.

BTW. dlaczego chcesz sterować ecumasterem a nie remapem oryginalnego kompa?




--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 02 Aug 2010 - 23:50
Post #1315


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





To co Jadzwin napisał to największe plusy, inne zalety to np. możliwość zrobienia 2 programów, podpięcie zaworu sterowania ciśnienia turbo...

Jest znacznie więcej plusów takiego rozwiązania. No i strojenie na mastrze jest szybsze niż remapowanie seryjnego sterownika. I tak przyszłościowo seryjne komp zrobi wypad lotem koszącym - gdy wszystko uda się ogarnąć, to niestety będę musiał przejść już na pełne SA.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 03 Aug 2010 - 07:12
Post #1316


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





czy w trybie sa moge sterowac odzieln ie wtryskami i ebc? czy oba wyjscia pwm zajete sa pod wtryski?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Tue, 03 Aug 2010 - 08:37
Post #1317


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(piwo @ Tue, 03 Aug 2010 - 07:12) *
czy w trybie sa moge sterowac odzieln ie wtryskami i ebc? czy oba wyjscia pwm zajete sa pod wtryski?


Oba zajęte przez wtryski niestety.

DET3 można uruchomić jako samodzielne SA. Nie bedzie jednak kilku elementów bez których niektóre silniki a w szczególności nowsze nie będą pracować.
Słyszałem, że jeździi już jedno auto w ten sposób zrobione. Gdyby DET3 miał wolne jedno wyjście PWM oraz dodatkową opcję w oprogramowaniu do zapłonu to spokojnie bedzie jako proste SA grać.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matheus
post Tue, 03 Aug 2010 - 12:00
Post #1318


Rookie
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: B-B





CYTAT(piwo @ Tue, 03 Aug 2010 - 07:12) *
czy w trybie sa moge sterowac odzieln ie wtryskami i ebc? czy oba wyjscia pwm zajete sa pod wtryski?



A gdyby podpiąć wszystkie wtryski pod jedno wyjście(full group) a drugie na EBC? Można tak?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 03 Aug 2010 - 13:31
Post #1319


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Bedzie mozna jak dopisze sterowanie boostem za pomoca kontorlera PID. Aktualnie nie ma takiej mozliwosci

CYTAT(Matheus @ Tue, 03 Aug 2010 - 13:00) *
A gdyby podpiąć wszystkie wtryski pod jedno wyjście(full group) a drugie na EBC? Można tak?




--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 03 Aug 2010 - 16:13
Post #1320


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Jeszcze jedna sprawa. W przypadku mdulu EDIS mozliwe jest pelne sterowanie zaplonu w trybie SA i nie trzeba ECU do sterowania zaplonem.
Tzn. fizycznie nie ma w tym sofcie na serwerze ale mam taki kod ktory to potrafi smile.gif



CYTAT(Jadzwin @ Tue, 03 Aug 2010 - 14:31) *
Bedzie mozna jak dopisze sterowanie boostem za pomoca kontorlera PID. Aktualnie nie ma takiej mozliwosci


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 64 65 66 67 68 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 06:01