Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 61 62 63 64 65 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Fishman
post Fri, 21 May 2010 - 12:24
Post #1241


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Pomiary były robione głównie na 3,4,5. Samochód ma automat. Na trójmiejskiej obwodnicy, czyli góra dól....
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 21 May 2010 - 12:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
turbofiacik
post Sun, 23 May 2010 - 11:46
Post #1242


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





Jadźwin dostajesz moje privy? bo czasem nie dochodzą nie wiedzieć czemu sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomxx92
post Sun, 23 May 2010 - 21:23
Post #1243


User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Bielawa





Witam
Mam zamiar uturbić poloneza 1,6 gli 96r. na monowtrysku. Raczej nie che sie bawić z jakimiś FMU itp. tylko wystroić to świnką. Czy wie ktos moze czy do poloneza 1,6 gli można bez problemu podłączyć np. EcuMastera ?? Czy jest to raczej trudne zadanie które wymaga roboty specjalisty??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ziemniak
post Mon, 24 May 2010 - 21:55
Post #1244


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 May 2007
Skąd: Whitestock





Hej smile.gif
Pacjent; Daewoo Nexia (JASZCZOMB) 1.5 8v probujaca sie podlaczyc z DET2.
Otoz ... problem polega na tym, ze Ecumaster nie moze nawiazac polaczenia przez przejsciowke COM2-USB.
Probowalem odlaczyc modem i nic to nie daje. Zaraz po zainstalowaniu oprogramowania do przejsciowki i samego programu do DETa JEDEN RAZ program pokazuje ze ma jakis COM z ktorym moze sie polaczyc, ale po uruchomieniu programu i tak i tak jest napisane ze nie moze sie polaczyc :/ Pozniej nawet nie wyswietla tego COMa dostepnego, tylko za kazdym razem tryb offline. Myslaem ze problem tkwi w Viscie, ale pod XP dzieje sie tak samo na zupelnie innym komputerze :/ Help wink.gif Aha ... komputer widzi przejsciowke i oprogramowanie do niej, czyli t.j. problem w samym programie obslugujacym DETa.
Ktos mial kiedys podobny problem?


--------------------
Soda Cleaning System
_http://sodujemy.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 24 May 2010 - 23:39
Post #1245


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Sprawdz jaki com sie tworz. DET2 dziala do com numer 8.
Tutaj moze byc problem. Ewentualnie moze byc uszkodzony kabel do swinki.
Mozesz sprawdzic miernikiem (piny 2,3,5 z wtyczki DB9) czy jest przejscie..


Kuba



CYTAT(ziemniak @ Mon, 24 May 2010 - 22:55) *
Hej smile.gif
Pacjent; Daewoo Nexia (JASZCZOMB) 1.5 8v probujaca sie podlaczyc z DET2.
Otoz ... problem polega na tym, ze Ecumaster nie moze nawiazac polaczenia przez przejsciowke COM2-USB.
Probowalem odlaczyc modem i nic to nie daje. Zaraz po zainstalowaniu oprogramowania do przejsciowki i samego programu do DETa JEDEN RAZ program pokazuje ze ma jakis COM z ktorym moze sie polaczyc, ale po uruchomieniu programu i tak i tak jest napisane ze nie moze sie polaczyc :/ Pozniej nawet nie wyswietla tego COMa dostepnego, tylko za kazdym razem tryb offline. Myslaem ze problem tkwi w Viscie, ale pod XP dzieje sie tak samo na zupelnie innym komputerze :/ Help wink.gif Aha ... komputer widzi przejsciowke i oprogramowanie do niej, czyli t.j. problem w samym programie obslugujacym DETa.
Ktos mial kiedys podobny problem?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
motyl
post Mon, 31 May 2010 - 12:57
Post #1246


Rookie
Dołączył: Sat, 11 November 2006
Skąd: Ostrów Wlkp





udało się w koncu podpiąc deta,
niestety det wyrysował taką mape:


Uploaded with ImageShack.us

auto nie chce się wkręcać powyżej 4500
przy ok 3,500 jest dziwne szarpnięcie

Pacejnt: seicento 1.2 8v

ktoś może ocenić tą mape?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Mon, 31 May 2010 - 13:20
Post #1247


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





przede wszystkim zle wyskalowane, ustaw poprawnie deflection i obroty a potem loguj i konwersje rob
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 31 May 2010 - 13:37
Post #1248


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(motyl @ Mon, 31 May 2010 - 12:57) *
udało się w koncu podpiąc deta,
niestety det wyrysował taką mape:


Uploaded with ImageShack.us

auto nie chce się wkręcać powyżej 4500
przy ok 3,500 jest dziwne szarpnięcie

Pacejnt: seicento 1.2 8v

ktoś może ocenić tą mape?



Setup-> Deflection -> Max 3.5V
Obroty tez ustaw takie jak masz odcinkę chyba ze do 8 tys się silnik dokreca.

Jeżeli jednak chcesz ta mapę to wartości z ostatniej wypełnionej kolumny przepiszw jeszcze nastepną zwiekszając wartości o 2.
Wypełnij wartościami do samego końca do góry albo zrób ponowny przejazd ale dokrecając silnik do odcinki.

Mój sposób robienia konwersji: wsiadam odpalam ZIMNE auto, czekam az troszkę złapie temp i jadę, najpierw spokojnie emerycko. Potem z zatrzymanego palenie gumy do powiedzmy 3 biegu ale do końca obrotka za każdym razem. Potem dynamiczne wyprzedznie na 3-4-5 biegu. Jeszcze jazda od dołu do góry tzn 2 bieg - 800obr czy ile tam ma wolnych i delikatne przyspieszanie do odcinki, potem 3 i tak samo. Jeszcze 2 i szybki sprint do odcinki od 800 obr i 3 tak samo i kilka przegazówek do odcinki. Mapa w ten sposób bedzie pokryta w 90% a potem tylko lekkie poprwki z sonda i w zakreach gdzie cos jest nie tak.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
motyl
post Mon, 31 May 2010 - 13:53
Post #1249


Rookie
Dołączył: Sat, 11 November 2006
Skąd: Ostrów Wlkp





CYTAT(Zibi122 @ Mon, 31 May 2010 - 13:37) *
Setup-> Deflection -> Max 3.5V
Obroty tez ustaw takie jak masz odcinkę chyba ze do 8 tys się silnik dokreca.

Jeżeli jednak chcesz ta mapę to wartości z ostatniej wypełnionej kolumny przepiszw jeszcze nastepną zwiekszając wartości o 2.
Wypełnij wartościami do samego końca do góry albo zrób ponowny przejazd ale dokrecając silnik do odcinki.

Mój sposób robienia konwersji: wsiadam odpalam ZIMNE auto, czekam az troszkę złapie temp i jadę, najpierw spokojnie emerycko. Potem z zatrzymanego palenie gumy do powiedzmy 3 biegu ale do końca obrotka za każdym razem. Potem dynamiczne wyprzedznie na 3-4-5 biegu. Jeszcze jazda od dołu do góry tzn 2 bieg - 800obr czy ile tam ma wolnych i delikatne przyspieszanie do odcinki, potem 3 i tak samo. Jeszcze 2 i szybki sprint do odcinki od 800 obr i 3 tak samo i kilka przegazówek do odcinki. Mapa w ten sposób bedzie pokryta w 90% a potem tylko lekkie poprwki z sonda i w zakreach gdzie cos jest nie tak.


Dzięki za szybką odp.

Dlaczego deflection max 3,5V?

Obroty na seryjnym kompie to max 8000
Ale jest problem osiągnąć więcej niż 4500-5000 podczas jazdy - bez deta się wkręcał.
Trochę zostało podłubane w aucie: duże zawory wałek, 4-2-1, przepustnica 60mm, kolektor dolotowy.
Wolne obroty trzyma tak ok 1200-1400 i mocno się przelewa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 31 May 2010 - 14:03
Post #1250


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(motyl @ Mon, 31 May 2010 - 13:53) *
Dzięki za szybką odp.

Dlaczego deflection max 3,5V?

Obroty na seryjnym kompie to max 8000
Ale jest problem osiągnąć więcej niż 4500-5000 podczas jazdy - bez deta się wkręcał.
Trochę zostało podłubane w aucie: duże zawory wałek, 4-2-1, przepustnica 60mm, kolektor dolotowy.
Wolne obroty trzyma tak ok 1200-1400 i mocno się przelewa


Podłacz deta w taki sposób aby tylko czytał czyli analog in do sygnału z mapa fabrycznego , analog out wolne i zobacz wtedy do jakich wartości max dochodzi analog in. Po za tym skoro to NA to deflection max mozesz ustawić na 2V bo nigdy nie bedzie tam nadciśnienia.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lesiu.Z
post Mon, 31 May 2010 - 23:43
Post #1251


Super User
Dołączył: Wed, 25 July 2007
Skąd: Grudziądz





A ja mam pytanie troszkę z innej beczki. Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć jakie parametry muszę wpisać w opcjach "hamowni" dla samochodu Fiat cinquecento? Oczywiście rozmiar opon i przełozenia skrzyni biegów są mi znane, potrzebuję informacji o innych potrzebnych wartościach do uzupełnienia smile.gif


--------------------
Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 31 May 2010 - 23:48
Post #1252


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Czy na logu pokazuja sie bledy zaplonu w okolicach tych 4500 obrotow ?

CYTAT(motyl @ Mon, 31 May 2010 - 14:53) *
Dzięki za szybką odp.

Dlaczego deflection max 3,5V?

Obroty na seryjnym kompie to max 8000
Ale jest problem osiągnąć więcej niż 4500-5000 podczas jazdy - bez deta się wkręcał.
Trochę zostało podłubane w aucie: duże zawory wałek, 4-2-1, przepustnica 60mm, kolektor dolotowy.
Wolne obroty trzyma tak ok 1200-1400 i mocno się przelewa



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
motyl
post Tue, 01 Jun 2010 - 08:57
Post #1253


Rookie
Dołączył: Sat, 11 November 2006
Skąd: Ostrów Wlkp





Log wygląda tak
http://yfrog.com/89logimsj

CYTAT(Jadzwin @ Mon, 31 May 2010 - 23:48) *
Czy na logu pokazuja sie bledy zaplonu w okolicach tych 4500 obrotow ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Tue, 01 Jun 2010 - 10:27
Post #1254


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





czyli wypadajace na maxa zaplony zdaje sie


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 01 Jun 2010 - 11:41
Post #1255


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Daj szeregowo z wejsciem ignition#1 in rezystor 10K.

Jadzwin



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Tue, 01 Jun 2010 - 14:41
Post #1256


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





mialem to samo,to co sugeruje jadzwin zdalo egzamin u mnie


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kriss SierraFan
post Thu, 03 Jun 2010 - 20:29
Post #1257


User
Dołączył: Fri, 12 September 2008
Skąd: Zielona Góra





Czy jest jakaś różnica (ECU Master III), który "Pullup" wykorzystam do zapłonu a który do wtrysków?


--------------------
Ford Sierra 2.0T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Thu, 03 Jun 2010 - 23:00
Post #1258


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Witam ponownie,
Map sensor ma byc wpięty w podciśnienie przed superchargerem. Bedzie pokazywał obciążenie silnika. Im bardziej otworzona przepustnicatym mniejsze podciśnienie i wskazuje większe obciążenie. Jeśli odpuszczę gaz, to przymyka się przepustnica i rośnie podziśnienie mówiąc o zmniejszającym podciśnieniu.

Czy potrzebny mi jest jeszcze jakiś czujnik, abym wiedział jakie jest ciśnienie doładowania za kompresorem?? Czy na podstawie podciśnień można dojść do tego???

Pozdrawiam i życzę udanego długiego weekendu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 03 Jun 2010 - 23:22
Post #1259


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Nie ma roznicy

CYTAT(Kriss SierraFan @ Thu, 03 Jun 2010 - 21:29) *
Czy jest jakaś różnica (ECU Master III), który "Pullup" wykorzystam do zapłonu a który do wtrysków?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 03 Jun 2010 - 23:23
Post #1260


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





A czemu nie mozesz dac po prostu map sensora w kolektorze ssacym ?

Jadzwin

CYTAT(Fishman @ Fri, 04 Jun 2010 - 00:00) *
Witam ponownie,
Map sensor ma byc wpięty w podciśnienie przed superchargerem. Bedzie pokazywał obciążenie silnika. Im bardziej otworzona przepustnicatym mniejsze podciśnienie i wskazuje większe obciążenie. Jeśli odpuszczę gaz, to przymyka się przepustnica i rośnie podziśnienie mówiąc o zmniejszającym podciśnieniu.

Czy potrzebny mi jest jeszcze jakiś czujnik, abym wiedział jakie jest ciśnienie doładowania za kompresorem?? Czy na podstawie podciśnień można dojść do tego???

Pozdrawiam i życzę udanego długiego weekendu.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 61 62 63 64 65 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 21:43