![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1161
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1162
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
a właśnie miałem pytać czy zapłon w ecumasterze 2 można przyśpieszać czy tylko opóźniać? mysle ze kolega powyzej odniosl sie do auta o ktore kolo sie pytal a nie do ogolu ze w ecumastrze da sie tylko opoznic zaplon -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#1163
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Dokładnie tak, odnosiłem się do pytania o konkretny samochód czyli Honde.
Nie jest to jednak regułą, bo np zapłon w silnikach hondy z seri K spokojnie zapłon można przyspiesza i opóźniac (w przypadku tego silnika modyfikuje się ygnał z czujnika położenia wałka ( 12 - 1- 12 -1 chyba nie pamiętam) W Silnikach z serii B D czy H modyfikuje się sygnał z seryjnego sterownika idący do modułu zapłonowego dla tego można tylko go opóżnic. Inną sprawą jest to że w przypadku sporej ilości samochodów z rozdzielaczem, spokojnie możemy zapłon przyspieszy mechanicznie np o 5 stopni, a Ecumasterem opózni na ustawienie fabryczne. To czy się da przyspieszac zapłon (i nie ma znaczenia czy to det2 czy det3) zależy od silnika. -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#1164
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam.
Montowaliśmy z kumplem urządzenie DET2 z wbudowanym mapsensorem do Primery P11 SR20 N/A. Pod deflection podłączyliśmy TPSa ale urządzenie jako deflection ciągle bierze sygnał z wbudowanego mapsensora. Czy da się to zmienić? Szukaliśmy w opcjach, instrukcjach itp chyba z pół dnia. Może szukaliśmy zbyt dogłębnie i umknęło nam coś oczywistego? ![]() sygnały podpięte to maf, tps, ignition. -------------------- Sunny SR20DE -> hybryda z głowicą VVL ogarnięta
|
|
|
![]()
Post
#1165
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Problem polega na tym że wbudowany map sensor jest podłączony do wejścia Deflection w Ecumaster DET2. Co by się nie robiło, fizycznie i tak MAP sensor jest podłączony do tego wejścia. Podłączając TPS do wejscia "def" podane zostało napięcie 1.7 volta na ten czujnik a komurka znajduje się w innym miejscu, sla tego auto prawdopodobnie nie odpala.
Pytanie, co chcecie osiągnąc ? Bo w większości przypadków MAP sensor jest również używany jako deflection. Jeżeli chcecie zrobi konwersje MAF -> MAP to wszystko jest dobrze podłączone. Jezeli chcecie pozostac przy seryjnym przepływomierzu, to MAP`a trzeba użyc jako deflection i zbudowa mapę od nowa( Zwrócic uwagę trzeba na to że przy wbudowanym map sensorze, wartości podczas odpalania są w innej komórce niż w przypadku czujnika TPS użytego jako deflection) Więcej informacji potrzeba ![]() -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#1166
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Hmm... to jest pierwszy montaż ecumastera i może być kilka zagadek.. W zamierzeniach nie było konwersji MAF na MAP.
Czyli mówisz, że nie da się pominąć wbudowanego MAP sensora ale mimo to jest możliwość pozostania przy seryjnym przepływomierzu? Czy w tym urządzeniu jest możliwość, żeby miarą obciążenia silnika był sygnał z TPSa i by był on poprawnie odczytywany (~0,4-4,2v a nie stałe 1,7v idące na MAP sensor). Wybacz jeśli moje pytania są słabo sprecyzowane, to dopiero początki zabawy. Przydało by się uruchomić wóz ![]() schemat podłączenia DET2 2 : analog #1 in/out - MAF ignition #1 in/out - Ignition deflection - TPS i +12v po stacyjce i masa -------------------- Sunny SR20DE -> hybryda z głowicą VVL ogarnięta
|
|
|
![]()
Post
#1167
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Pytanie, po co kupowac DET2 z wbudowanym map, skoro miarą obciążenia ma byc TPS
![]() Jeżeli jednak chcecie go użyc, trzeba: - Podłączy podcisnienie z kolektora ssącego (zza przepustnicy) - Nie podpina TPS pod wejście deflection, a pod analog 2 in i używac jako korekcji - Wyzerowac mapy Jeżeli auto jest seryjne, ma seryjne wtryski, to ustawienie zapłonu i mapy paliwa na "0" spowoduje że auto powinno bez problemu odpalic. -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#1168
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki za odpowiedź
![]() Kolega kupił tego ecumastera nieświadom jego funkcji. Był plan odsprzedaży i kupna DET2 wcześniejszej generacji ale zanim to nastąpi musiałem rozwiać wątpliwości. ps. pogadam z nim i w razie czego będzie do sprzedania lub zamiany na wcześniejszy. -------------------- Sunny SR20DE -> hybryda z głowicą VVL ogarnięta
|
|
|
![]()
Post
#1169
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
pacjent żyje i ma się dobrze. wymieniliśmy sprzęt na det2 bez mapa.
-------------------- Sunny SR20DE -> hybryda z głowicą VVL ogarnięta
|
|
|
![]()
Post
#1170
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 January 2009 Skąd: Piaseczno ![]() |
Witam, chcialbym zaczerpnac informacji, szukam mozliwosci wzmocnienia Xsary VTS, wszedzie czytam ze auta francuskie maja duze rezerwy ok.10% w mozliwosciach softu, niestety malo kto chce podjac sie chip tuningu, wiec do glowy wpadl pomysl zalozenia i wyuczenia sie nowych rzeczy, wiem ze latwe to nie bedzie, wiem ze napewno w miedzy czasie cos bede mogl zepsuc, ale tak naprawde chcialbym sie dowiedziec, ktore funkcje bede mogl u Siebie wykorzystac, auto jest na sterowniku Magneti Marelli, 1998 rok, motor XU10J4RS.
Licze na rzeczowa i zrozumiala dla mnie (laika) odpowiedz ![]() -------------------- gg 4727283 , mail: mpolec@motopartner.pl :)
|
|
|
![]()
Post
#1171
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
Witam, chcialbym zaczerpnac informacji, szukam mozliwosci wzmocnienia Xsary VTS, wszedzie czytam ze auta francuskie maja duze rezerwy ok.10% w mozliwosciach softu, niestety malo kto chce podjac sie chip tuningu, wiec do glowy wpadl pomysl zalozenia i wyuczenia sie nowych rzeczy, wiem ze latwe to nie bedzie, wiem ze napewno w miedzy czasie cos bede mogl zepsuc, ale tak naprawde chcialbym sie dowiedziec, ktore funkcje bede mogl u Siebie wykorzystac, auto jest na sterowniku Magneti Marelli, 1998 rok, motor XU10J4RS. Licze na rzeczowa i zrozumiala dla mnie (laika) odpowiedz ![]() na pocztek zacznij od przeczytania tematu od poczatku pozniej dalej -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#1172
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
W tym slniku za pomoca DET3 bedziesz mogl modyfikowac zaplon (przsypieszac / opozniac) oraz modyfikowac dawke paliwa.
Pozdrowienia Jadzwin Witam, chcialbym zaczerpnac informacji, szukam mozliwosci wzmocnienia Xsary VTS, wszedzie czytam ze auta francuskie maja duze rezerwy ok.10% w mozliwosciach softu, niestety malo kto chce podjac sie chip tuningu, wiec do glowy wpadl pomysl zalozenia i wyuczenia sie nowych rzeczy, wiem ze latwe to nie bedzie, wiem ze napewno w miedzy czasie cos bede mogl zepsuc, ale tak naprawde chcialbym sie dowiedziec, ktore funkcje bede mogl u Siebie wykorzystac, auto jest na sterowniku Magneti Marelli, 1998 rok, motor XU10J4RS. Licze na rzeczowa i zrozumiala dla mnie (laika) odpowiedz ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1173
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 16 February 2009 ![]() |
mam pytanie dotyczące konwersji MAF na MAP w bmw silnik m20
gdzie zapodac mapsensora? między przepływke a przepustnice czy w kolektor dolotowy. mapsensoram ma z jakiegos osmiozaworowego espero i tam był w kolektorze dolotowym. nie kombinuje żadnego turbo, silnik wolnossący |
|
|
![]()
Post
#1174
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
a co za sprzet bedzie czytał dane z tego mapsensora?
-------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#1175
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
A ja mam pytanie czy da rade sterować niezależnie/ bezpośrednio wtryskiwaczami używając czujnik wału.
|
|
|
![]()
Post
#1176
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 16 February 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1177
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
muranos
zamontowac musisz w kolektor -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#1178
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
A ja mam pytanie czy da rade sterować niezależnie/ bezpośrednio wtryskiwaczami używając czujnik wału. Jeszcze nie. -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#1179
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
-------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1180
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:14 |