Shoutbox 0 nowych PW 


303 Stron V  « < 57 58 59 60 61 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
turbofiacik
post Sat, 13 Mar 2010 - 14:43
Post #1161


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





CYTAT(kisielisodd @ Sat, 13 Mar 2010 - 11:05) *
99% się da, niestety zapłon można tylko opóźniać.


a właśnie miałem pytać czy zapłon w ecumasterze 2 można przyśpieszać czy tylko opóźniać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 13 Mar 2010 - 14:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
henry
post Sat, 13 Mar 2010 - 15:25
Post #1162


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(turbofiacik @ Sat, 13 Mar 2010 - 14:43) *
a właśnie miałem pytać czy zapłon w ecumasterze 2 można przyśpieszać czy tylko opóźniać?


mysle ze kolega powyzej odniosl sie do auta o ktore kolo sie pytal
a nie do ogolu ze w ecumastrze da sie tylko opoznic zaplon


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Sat, 13 Mar 2010 - 17:00
Post #1163


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Dokładnie tak, odnosiłem się do pytania o konkretny samochód czyli Honde.
Nie jest to jednak regułą, bo np zapłon w silnikach hondy z seri K spokojnie zapłon można przyspiesza i opóźniac (w przypadku tego silnika modyfikuje się ygnał z czujnika położenia wałka ( 12 - 1- 12 -1 chyba nie pamiętam)

W Silnikach z serii B D czy H modyfikuje się sygnał z seryjnego sterownika idący do modułu zapłonowego dla tego można tylko go opóżnic. Inną sprawą jest to że w przypadku sporej ilości samochodów z rozdzielaczem, spokojnie możemy zapłon przyspieszy mechanicznie np o 5 stopni, a Ecumasterem opózni na ustawienie fabryczne.

To czy się da przyspieszac zapłon (i nie ma znaczenia czy to det2 czy det3) zależy od silnika.


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodek_n14
post Sun, 14 Mar 2010 - 10:38
Post #1164


Rookie
Dołączył: Fri, 14 March 2008
Skąd: Warszawa





Witam.

Montowaliśmy z kumplem urządzenie DET2 z wbudowanym mapsensorem do Primery P11 SR20 N/A. Pod deflection podłączyliśmy TPSa ale urządzenie jako deflection ciągle bierze sygnał z wbudowanego mapsensora. Czy da się to zmienić? Szukaliśmy w opcjach, instrukcjach itp chyba z pół dnia. Może szukaliśmy zbyt dogłębnie i umknęło nam coś oczywistego? wink.gif Wóz nie chce odpalić. Wkładaliśmy również DET2 w pierwszej wersji (bez mapsensora) wgrywaliśmy projekt na niego i auto odpalało bez problemu.

sygnały podpięte to maf, tps, ignition.


--------------------
Sunny SR20DE -> hybryda z głowicą VVL ogarnięta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Sun, 14 Mar 2010 - 10:51
Post #1165


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Problem polega na tym że wbudowany map sensor jest podłączony do wejścia Deflection w Ecumaster DET2. Co by się nie robiło, fizycznie i tak MAP sensor jest podłączony do tego wejścia. Podłączając TPS do wejscia "def" podane zostało napięcie 1.7 volta na ten czujnik a komurka znajduje się w innym miejscu, sla tego auto prawdopodobnie nie odpala.

Pytanie, co chcecie osiągnąc ? Bo w większości przypadków MAP sensor jest również używany jako deflection. Jeżeli chcecie zrobi konwersje MAF -> MAP to wszystko jest dobrze podłączone. Jezeli chcecie pozostac przy seryjnym przepływomierzu, to MAP`a trzeba użyc jako deflection i zbudowa mapę od nowa( Zwrócic uwagę trzeba na to że przy wbudowanym map sensorze, wartości podczas odpalania są w innej komórce niż w przypadku czujnika TPS użytego jako deflection)

Więcej informacji potrzeba smile.gif


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodek_n14
post Sun, 14 Mar 2010 - 12:41
Post #1166


Rookie
Dołączył: Fri, 14 March 2008
Skąd: Warszawa





Hmm... to jest pierwszy montaż ecumastera i może być kilka zagadek.. W zamierzeniach nie było konwersji MAF na MAP.
Czyli mówisz, że nie da się pominąć wbudowanego MAP sensora ale mimo to jest możliwość pozostania przy seryjnym przepływomierzu? Czy w tym urządzeniu jest możliwość, żeby miarą obciążenia silnika był sygnał z TPSa i by był on poprawnie odczytywany (~0,4-4,2v a nie stałe 1,7v idące na MAP sensor). Wybacz jeśli moje pytania są słabo sprecyzowane, to dopiero początki zabawy. Przydało by się uruchomić wóz wink.gif i albo na tym urządzeniu albo na DET2 poprzedniej generacji, na którym zresztą odpaliliśmy silnik bez problemu.

schemat podłączenia DET2 2 :
analog #1 in/out - MAF
ignition #1 in/out - Ignition
deflection - TPS
i +12v po stacyjce i masa


--------------------
Sunny SR20DE -> hybryda z głowicą VVL ogarnięta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Sun, 14 Mar 2010 - 15:07
Post #1167


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Pytanie, po co kupowac DET2 z wbudowanym map, skoro miarą obciążenia ma byc TPS smile.gif DET2 i DET z MAPem to dokładnie ten same urządzenia, z wbudowanym czujnikiem. Najlepszym rozwiązaniem było by odesłanie urządzenia po to tylko żeby wymontowac MAP skoro ma by nie używany.

Jeżeli jednak chcecie go użyc, trzeba:

- Podłączy podcisnienie z kolektora ssącego (zza przepustnicy)
- Nie podpina TPS pod wejście deflection, a pod analog 2 in i używac jako korekcji
- Wyzerowac mapy

Jeżeli auto jest seryjne, ma seryjne wtryski, to ustawienie zapłonu i mapy paliwa na "0" spowoduje że auto powinno bez problemu odpalic.


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodek_n14
post Sun, 14 Mar 2010 - 15:21
Post #1168


Rookie
Dołączył: Fri, 14 March 2008
Skąd: Warszawa





Dzięki za odpowiedź smile.gif
Kolega kupił tego ecumastera nieświadom jego funkcji. Był plan odsprzedaży i kupna DET2 wcześniejszej generacji ale zanim to nastąpi musiałem rozwiać wątpliwości.

ps. pogadam z nim i w razie czego będzie do sprzedania lub zamiany na wcześniejszy.


--------------------
Sunny SR20DE -> hybryda z głowicą VVL ogarnięta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodek_n14
post Mon, 15 Mar 2010 - 00:00
Post #1169


Rookie
Dołączył: Fri, 14 March 2008
Skąd: Warszawa





pacjent żyje i ma się dobrze. wymieniliśmy sprzęt na det2 bez mapa.


--------------------
Sunny SR20DE -> hybryda z głowicą VVL ogarnięta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Muzykancik
post Tue, 16 Mar 2010 - 23:51
Post #1170


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 January 2009
Skąd: Piaseczno





Witam, chcialbym zaczerpnac informacji, szukam mozliwosci wzmocnienia Xsary VTS, wszedzie czytam ze auta francuskie maja duze rezerwy ok.10% w mozliwosciach softu, niestety malo kto chce podjac sie chip tuningu, wiec do glowy wpadl pomysl zalozenia i wyuczenia sie nowych rzeczy, wiem ze latwe to nie bedzie, wiem ze napewno w miedzy czasie cos bede mogl zepsuc, ale tak naprawde chcialbym sie dowiedziec, ktore funkcje bede mogl u Siebie wykorzystac, auto jest na sterowniku Magneti Marelli, 1998 rok, motor XU10J4RS.

Licze na rzeczowa i zrozumiala dla mnie (laika) odpowiedz smile.gif


--------------------
gg 4727283 , mail: mpolec@motopartner.pl :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Wed, 17 Mar 2010 - 07:39
Post #1171


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(Muzykancik @ Tue, 16 Mar 2010 - 23:51) *
Witam, chcialbym zaczerpnac informacji, szukam mozliwosci wzmocnienia Xsary VTS, wszedzie czytam ze auta francuskie maja duze rezerwy ok.10% w mozliwosciach softu, niestety malo kto chce podjac sie chip tuningu, wiec do glowy wpadl pomysl zalozenia i wyuczenia sie nowych rzeczy, wiem ze latwe to nie bedzie, wiem ze napewno w miedzy czasie cos bede mogl zepsuc, ale tak naprawde chcialbym sie dowiedziec, ktore funkcje bede mogl u Siebie wykorzystac, auto jest na sterowniku Magneti Marelli, 1998 rok, motor XU10J4RS.

Licze na rzeczowa i zrozumiala dla mnie (laika) odpowiedz smile.gif


na pocztek zacznij od przeczytania tematu od poczatku
pozniej dalej


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 17 Mar 2010 - 09:42
Post #1172


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





W tym slniku za pomoca DET3 bedziesz mogl modyfikowac zaplon (przsypieszac / opozniac) oraz modyfikowac dawke paliwa.

Pozdrowienia
Jadzwin

CYTAT(Muzykancik @ Wed, 17 Mar 2010 - 00:51) *
Witam, chcialbym zaczerpnac informacji, szukam mozliwosci wzmocnienia Xsary VTS, wszedzie czytam ze auta francuskie maja duze rezerwy ok.10% w mozliwosciach softu, niestety malo kto chce podjac sie chip tuningu, wiec do glowy wpadl pomysl zalozenia i wyuczenia sie nowych rzeczy, wiem ze latwe to nie bedzie, wiem ze napewno w miedzy czasie cos bede mogl zepsuc, ale tak naprawde chcialbym sie dowiedziec, ktore funkcje bede mogl u Siebie wykorzystac, auto jest na sterowniku Magneti Marelli, 1998 rok, motor XU10J4RS.

Licze na rzeczowa i zrozumiala dla mnie (laika) odpowiedz smile.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muranos
post Wed, 17 Mar 2010 - 17:04
Post #1173


Rookie
Dołączył: Mon, 16 February 2009





mam pytanie dotyczące konwersji MAF na MAP w bmw silnik m20
gdzie zapodac mapsensora?
między przepływke a przepustnice czy w kolektor dolotowy.

mapsensoram ma z jakiegos osmiozaworowego espero i tam był w kolektorze dolotowym.

nie kombinuje żadnego turbo, silnik wolnossący
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 17 Mar 2010 - 17:53
Post #1174


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





a co za sprzet bedzie czytał dane z tego mapsensora?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 17 Mar 2010 - 18:10
Post #1175


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





A ja mam pytanie czy da rade sterować niezależnie/ bezpośrednio wtryskiwaczami używając czujnik wału.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muranos
post Wed, 17 Mar 2010 - 18:24
Post #1176


Rookie
Dołączył: Mon, 16 February 2009





CYTAT(mcgiver @ Wed, 17 Mar 2010 - 17:53) *
a co za sprzet bedzie czytał dane z tego mapsensora?


Ecumaster det II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Wed, 17 Mar 2010 - 19:52
Post #1177


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





muranos
zamontowac musisz w kolektor


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Thu, 18 Mar 2010 - 12:54
Post #1178


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(Cieniu @ Wed, 17 Mar 2010 - 18:10) *
A ja mam pytanie czy da rade sterować niezależnie/ bezpośrednio wtryskiwaczami używając czujnik wału.


Jeszcze nie.




--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 18 Mar 2010 - 13:44
Post #1179


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Ale sie bedzie dalo smile.gif

CYTAT(kisielisodd @ Thu, 18 Mar 2010 - 13:54) *
Jeszcze nie.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Thu, 18 Mar 2010 - 13:57
Post #1180


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





CYTAT(Jadzwin @ Thu, 18 Mar 2010 - 13:44) *
Ale sie bedzie dalo smile.gif


czekamy czekamy z niecierpliwoscia biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

303 Stron V  « < 57 58 59 60 61 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:14