![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
no no... dokładnie
czyli czym najlepiej zrobic sterowanie? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
do czego będzie auto służyć ? kto i jak będzie się nim poruszać ?
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
to tylko projekt zeby z urki zrobic szybkie auto na ulice. urka ma byc jak najbardziej zblizona do oryginału pomijając klatke, motor i zawieche. nie bedzie sluzyla do zadnego sportu. moc to plany jakies miedzy 450-550.
|
|
|
![]()
Post
#144
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Po dzisiejszej, dłuższej przejażdżce samochodem i czestym korzystaniu z nisko połozonego momentu obrotowego zastanowiła mnie jedna rzecz:
Zawsze (w wiekszosci przypadków) modyfikując silnik dążymy do uzyskania jak najwiekszej moc. Czesto wiec auta po modyfikcjach mają agresywniejsza charaktrystyke oddawania mocy, maks moment przesów sie w góre itp. Czy da sie jakoś zmodyfikowac silnik aby faktycznie, miał on wiecej mocy, ale jego chrakterystyka była łagodna, pełny (prawie pełny) "ciąg" dostępny byłby w całym zakresie obrotów? PS. Czy przy tych samych gratach, piszac oddzielne "programy" mozna miec 2, skrajnie rózne charakterystyki (miejską, gdzie moment jest nisko i w całym zakresie i "zabawowa", gdzie liczy sie tylko jak najwyzsza moc)? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Zawsze możesz założyć kompresor i turbine. Ten pierwszy ładuje od samego początku a gdy słabnie z pomocą przychodzi mu turbawka i ładuje do samej góry
|
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
CYTAT("lightman":1jy6ocl9) Zawsze możesz założyć kompresor i turbine. Ten pierwszy ładuje od samego początku a gdy słabnie z pomocą przychodzi mu turbawka i ładuje do samej góry
A w komorze silnika jest jeszcze tyle miejsca żeby upchnąć tam kompresor? -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
CYTAT("simpson":8mhw159h) CYTAT("lightman":8mhw159h) Zawsze możesz założyć kompresor i turbine. Ten pierwszy ładuje od samego początku a gdy słabnie z pomocą przychodzi mu turbawka i ładuje do samej góry A w komorze silnika jest jeszcze tyle miejsca żeby upchnąć tam kompresor? W Corvette VTG miejsca nie było, ale jak wszyscy wiemy, obeszli ten problem |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
CYTAT("guzior":2tz9999q) Po dzisiejszej, dłuższej przejażdżce samochodem i czestym korzystaniu z nisko połozonego momentu obrotowego zastanowiła mnie jedna rzecz:
Zawsze (w wiekszosci przypadków) modyfikując silnik dążymy do uzyskania jak najwiekszej moc. Czesto wiec auta po modyfikcjach mają agresywniejsza charaktrystyke oddawania mocy, maks moment przesów sie w góre itp. Czy da sie jakoś zmodyfikowac silnik aby faktycznie, miał on wiecej mocy, ale jego chrakterystyka była łagodna, pełny (prawie pełny) "ciąg" dostępny byłby w całym zakresie obrotów? PS. Czy przy tych samych gratach, piszac oddzielne "programy" mozna miec 2, skrajnie rózne charakterystyki (miejską, gdzie moment jest nisko i w całym zakresie i "zabawowa", gdzie liczy sie tylko jak najwyzsza moc)? Nie jest to specjalnie możliwe. Możesz ustawić program na niskim doładowaniu i spokojnym zapłonie etc, wtedy jego charakterystyka będzie spokojna ale moc będzie po prostu niższa, także się to nie opłaca. Jeżeli setup silnika (wielkość turbiny i dobór reszty elementów) jest tak dobrany, żeby wygenerować ogromną moc to będzie to siłą rzeczy na wysokich obrotach. Jeżeli chcemy boost od dołu to braknie powietrza na górze.. Dlatego trzeba zrobić rozsądny kompromis w zależności od zastosowania auta.. Ja tam myślę, że nie ma co płakać nad lagiem tylko dobrze operować biegami i jeździć z gazem w podłodze -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
rennen
nic nie daje jednak takiej przyjemnosci jak wyprzedzanie kolumny samochodow bez redukcji PS. Charakterystka seryjnego silnika mi odpowiada. Czy jest mozliwosc zwiekszyc moc do okolic jakichs 350-400 kucy bez drastycznej jej zmiany? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
CYTAT("guzior":13m7nm0r) rennen
nic nie daje jednak takiej przyjemnosci jak wyprzedzanie kolumny samochodow bez redukcji PS. Charakterystka seryjnego silnika mi odpowiada. Czy jest mozliwosc zwiekszyc moc do okolic jakichs 350-400 kucy bez drastycznej jej zmiany? Czy do takiego Audi zmiesci sie V8? Bo chyba taki silnik spelnialby twoje oczekiwania: http://www.youtube.com/watch?v=zoJ-tkBNixE |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
CYTAT("guzior":2opqnrx5) rennen
nic nie daje jednak takiej przyjemnosci jak wyprzedzanie kolumny samochodow bez redukcji PS. Charakterystka seryjnego silnika mi odpowiada. Czy jest mozliwosc zwiekszyc moc do okolic jakichs 350-400 kucy bez drastycznej jej zmiany? Mi największą przyjemność dają przyspieszenia i zmieniam biegi tak, by były możliwe najlepsze ale co kto lubi.. Ja myśle, że możesz zrobić setup RS2 taki jak opisał Albert na pierwszej stronie. Będziesz mógł osiągnąć nawet do 380 KM na fabrycznych częściach audi praktycznie i lag nie powinien być morderczy. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
rennen
CYTAT Będziesz mógł osiągnąć nawet do 380 KM na fabrycznych częściach audi praktycznie i lag nie powinien być morderczy.
Hehe W wielu testach piszą że RS2 ma turbodziure w starym, dobrym stylu Porsche - do 3,5 tysiąca obrotów nic sie nie dzieje, a potem jest taki kop że "łamie kręgosłup" -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
CYTAT("guzior":377t7v0g) rennen
CYTAT Będziesz mógł osiągnąć nawet do 380 KM na fabrycznych częściach audi praktycznie i lag nie powinien być morderczy. Hehe W wielu testach piszą że RS2 ma turbodziure w starym, dobrym stylu Porsche - do 3,5 tysiąca obrotów nic sie nie dzieje, a potem jest taki kop że "łamie kręgosłup" bo taka jest prawda, jak mialem serie S2 to lag byl mniejszy i wczesniej auto dawalo rade..teraz jest inaczej..auto z setupem RS2 dziala tak ze do 3500 to dzieje sie tyle co w 1,6 ale pozniej od 3800-7 to juz jest doooobra jazda...poprostu zeby jezdzic mocno dynamicznie trzeba trzymac auto na obrotach powyzej 4tysi i juz. -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
CYTAT("guzior":2t45zyrf) rennen
CYTAT Będziesz mógł osiągnąć nawet do 380 KM na fabrycznych częściach audi praktycznie i lag nie powinien być morderczy. Hehe W wielu testach piszą że RS2 ma turbodziure w starym, dobrym stylu Porsche - do 3,5 tysiąca obrotów nic sie nie dzieje, a potem jest taki kop że "łamie kręgosłup" Jak full boost wskakuje już przy 3500 to dla mnie to jest bardzo uliczny i łagodny setup.. kwestia podejścia . -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
rennen
i tutaj wychodzi mój bardzo mały bagaż doswiadczeń z autami turbodoładowanymi. Jak do tej pory jedynym Turbo Pb jakim jechałem było moje Audi i Lancer Evo VIII @380KM i on tez sprawiał wrazenie ciagnącego, moze nie z samego dołu ale i nie z góry. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
CYTAT("guzior":2i794p6q) rennen
i tutaj wychodzi mój bardzo mały bagaż doswiadczeń z autami turbodoładowanymi. Jak do tej pory jedynym Turbo Pb jakim jechałem było moje Audi i Lancer Evo VIII @380KM i on tez sprawiał wrazenie ciagnącego, moze nie z samego dołu ale i nie z góry. Możnaby książke napisać.. nie napisałeś skąd jesteś, ale spróbuj na forum poszukać kogoś kto ma jakąś mocną turbobenzyne (najlepiej o podobnej ilosci koni z litra co ty planujesz) w twojej okolicy, sprobuj zlapac kontakt z tą osobą, niech ci pokaze jak sie jezdzi. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Jestem z Żyrardowa - jakieś 40km od Warszawy.
CYTAT (najlepiej o podobnej ilosci koni z litra co ty planujesz)
Nad takim czyms sie nie zastanawiałem. Wole zaplanowac ze chce miec auto które do 100 przyspiesza w czasie ponizej 5 sekund -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 April 2005 Skąd: Białystok ![]() |
CYTAT("prnit":j9139buf) auto z setupem RS2 dziala tak ze do 3500 to dzieje sie tyle co w 1,6
masz wałek wydechowy zmieniony na RS'owy lub od 7A? ja też mam turbo od RS2 i u mnie się wkręca szybciej,1.8 bar'a mam już przy 4000/4500obr |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
panowie ile PS wyciagnie z zdrowego 2.2 20vt 3b , na seryjnej turbinie i wtryskach? i kto ma taki soft sprawdzony
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
CYTAT("staszek 1":1cm4gw6f) panowie ile PS wyciagnie z zdrowego 2.2 20vt 3b , na seryjnej turbinie i wtryskach? i kto ma taki soft sprawdzony
~270KM +- kilka -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 15:44 |