![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
przy turbo
sprawdzili i właśnie po zapaleniu silnika ciśnienie w przewodzie rosło wolno -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
akurat u mnie restryktor przy turbo nic nie daje, dlatego chce sprobowac z drugiej strony. Pozatym w S13 moze jest inaczej zbudowany doplyw oleju. W moim 1.8T olej wychodzi z podstawki filtra oleju, gdzie mam tez wpiety czujnik cisnienia oleju i ten pokazuje w tym miejscu max 5 barow, wiec w przewodzie tez pewnie jest takie cisnienie, a dla turbo jest to za duzo. Jedynym sposobem na ograniczenie cisnienia w przewodzie jest restryktor na jego poczatku. Jak sie myle to proszę mnie poprawić bo jak narazie robie wszystko metoda prob i bledow i tylko czekac kiedy zatre turbinę
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Kunio":80ykwnyd) no ale przeciez jest logiczne ze jesli na drodze oleju zrobimy zwezke, to zeby przeplynelo go tyle samo, musi plynac pod wiekszym cisnieniem. Najlepiej niech sie jakis fizyk wypowie
oleju nie przepłynie tyle samo tylko mniej..... nie ma możliwości, żeby w układzie gdzie jest pompa z regulatorem ciśnienia po jakichkolwiek zwężkach ciśnienie wzrosło w stosunku do tego co podaje pompa..... i nie trzeba tu wielkiej fizyki odkrywać i dla samego przepływu i ciśnienia nie będzie miało znaczenia, gdzie będzie restryktor, ale to co pisze LuiG jest o tyle logiczne, że przewód z restryktorem przy turbo napełni się znacznie szybciej po uruchomieniu silnika -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Kunio":3gtohldq) akurat u mnie restryktor przy turbo nic nie daje, dlatego chce sprobowac z drugiej strony. Pozatym w S13 moze jest inaczej zbudowany doplyw oleju. W moim 1.8T olej wychodzi z podstawki filtra oleju, gdzie mam tez wpiety czujnik cisnienia oleju i ten pokazuje w tym miejscu max 5 barow, wiec w przewodzie tez pewnie jest takie cisnienie, a dla turbo jest to za duzo. Jedynym sposobem na ograniczenie cisnienia w przewodzie jest restryktor na jego poczatku. Jak sie myle to proszę mnie poprawić bo jak narazie robie wszystko metoda prob i bledow i tylko czekac kiedy zatre turbinę
Nie wiem jak ty to rozumujesz ale postaram ci sie wyjaznic. Turbo ma pewnien staly przeplyw oleju przy zadanym cisnieniu. Obojetnie gdzie zrobisz restryktor to bedzie taki sam spadek cisnienia przed turbo. Problem polega na tym ze jezeli robisz go przy filtrze to dochodzi ci pojemnosc wezyka ktory musi sie "napompowac" podczas startu silnika przez restryktor co zwieksza czas jaki potrzebny jest do uzyskania minimalnego cisnienia smarowania dla turbiny. Natomiast przy restryktorze przed sama turbina cisnienie i przeplyw w wezyku jest niczym nie zdlawiony przez co cisnienie rosnie w nim w takim tempie jak w calym ukladzie smarowania. Restryktor ogranicza cisnienie oleju dla turbiny w taki sam sposob jak w pierwszym przypadku ale nie mamy dodatkowej pojemnosci w ktorej trzeba wytworzyc cisnienie. |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
CYTAT("Feluke":333r4p41) Restryktor ogranicza cisnienie oleju dla turbiny w taki sam sposob jak w pierwszym przypadku ale nie mamy dodatkowej pojemnosci w ktorej trzeba wytworzyc cisnienie.
dalej nie moge sobie wyobrazic dlaczego za restryktorem bedzie takie samo cisnienie jak przed? Mi sie wydaje ze bedzie wieksze Ale to tylko moje zdanie |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Kunio":1jjxsp49) CYTAT("Feluke":1jjxsp49) Restryktor ogranicza cisnienie oleju dla turbiny w taki sam sposob jak w pierwszym przypadku ale nie mamy dodatkowej pojemnosci w ktorej trzeba wytworzyc cisnienie. dalej nie moge sobie wyobrazic dlaczego za restryktorem bedzie takie samo cisnienie jak przed? Mi sie wydaje ze bedzie wieksze Ale to tylko moje zdanie a jakie będzie ciśnienie za restryktorem jak zamiast turbiny będzie tylko luźny spływ?? oczywiście praktycznie zerowe!!! NIE MA MOŻLIWOŚCI ŻEBY GDZIEKOLIWEK W UKŁADZIE SMAROWANIA CIŚNIENIE BYŁO WYŻSZE NIŻ TE PODAWANE Z POMPY -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
czyli z tego co rozumiem, jesli w ukladzie pojawi sie jakies zwężenie, pompa sama zmniejszy cisnienie tak zeby za restryktorem ono sie wyrownalo ?
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Kunio":2ls0n7eh) czyli z tego co rozumiem, jesli w ukladzie pojawi sie jakies zwężenie, pompa sama zmniejszy cisnienie tak zeby za restryktorem ono sie wyrownalo ?
źle rozumiesz..... niestety pompa ma wbudowany regulator (np.5barów) i będzie cały czas "dążyła" do utrzymania tego ciśnienia. oczywiście na niskich obrotach się nie uda, ale przy wyższych będzie na wyjściu z pompy 5barów i koniec. następnie ten pompowany olej jest pchany w różne elementy silnika (czyli do różnych odbiorników) czyli między innymi do turbiny. i teraz jeśli wstawisz rektryktor na drodze do turbiny to zmniejszysz napewno przepływ oleju ("nadwyżka" napompowanego oleju po prostu przeleje się przez zawór regulujący ciśnienie), ale niekoniecznie ciśnienie. spadek ciśnienia będzie wynikał z "przepustowości olejowej" turbiny. zakładamy że przez restryktor 1,5mm przy 5barach przepompujesz 10l/min, a przez turbinę może przelecieć 15l/min to w takim przypadku nastąpi spadek ciśnienia za restryktorem. natomiast zakładając, że przez restryktor nadal pchasz 10l/min, a turbina przelewa 5l/min to spadku ciśnienia nie będzie wcale nie wiem jak to prościej napisać -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Kunio- U ciebie jest spierdolona turbina. Mozesz zakładac restryktory i inne pierdoły- to nic nie da. Wiem to na pewno.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
troche mi to rozjaśniło sytuację sugeruję dać koledze plusika...
Added after 31 seconds: powiedz to kolesiowi z serwisu Ma ktos K04 na sprzedaz? |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 01 February 2004 Skąd: z za Winkla ![]() |
CYTAT("Kunio":11jqlilt) no ale przeciez jest logiczne ze jesli na drodze oleju zrobimy zwezke, to zeby przeplynelo go tyle samo, musi plynac pod wiekszym cisnieniem. Najlepiej niech sie jakis fizyk wypowie
Cisnienie teoretycznie bylo by wieksze ale tylko przed restrykorem i w wypadku kiedy nie byloby zaworu ograniczajacego cisnienie w paompie. Przyklad. Karszer i zwykly waz ogrodowy. Cisnienie z karszera moze dochodzic chyba do 100 barow ale sprawdz sobie ile wody wyplynie z takiego urzadzonka w takim samym czasie jak z weza bez tego urzadzenia. O wiele mniej. Przez restryktor moze pod wiekszym cisnieniem przejsc tyle samo cieczy(zwiekszopna przedosc przepływu) ale do pewnego momentu potem zostaje to ograniczone "prawami fizyki i tego Pan nie zmienisz i nie badz Pan głąb" -------------------- АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Legionowo ![]() |
podbijam z tematem bo już 3 razy regenerowałem turbosprżąrkę.......... I hu.. mnie strzela.........
Turbo kkk k 24 chłodzona wodą... z S2 ok teraz mam coś takiego...... ciśnienie wychodzące z głowicy do turbo wynosi 4b na zimnym i 1.3 bara na gorącym silniku.. Przy max pałowaniu gorący silnik wynosi ono niecałe 3 bary Teraz w głowice mam wkręcony nypel o średnicy wewnętrznej 3mm następnie przewód 6 w oplocie i na końcu oczko i flanszka do turbo We Flanszcze jest restrykcja. 2.5 mm ..pomiar ilości przepływajacego oleju wynosi 120cm^3 na wolnych obrotach... przy 10 sek pracy silnika...Czyli jest 2 razy większe niż napisane w 1 artykule z tej seri ... minimalny przepływ oleju wynosi odpowiednio: na wolnych obrotach 380cm^3/min czyli 6.3cm^3 na sek co w efekcie 10sek da 63cm^3 pod maksymalnym obciążeniem 1890cm^3/min czyli 31.5cm^3 ...10 sek 315cm^3 zmiejszyłem restrykcje do 1mm i efekt jojo......... dalej jest taka sama obiętość wypływającej cieczy w ciagu 10 sek..... tutaj dodatkowo zwiekszyło sie ciśnienie za zwężką bo strumień cieczy był wyraźnie większy jak na 2.5mm.. przy 400obr... w ciagu tych 7sek.. miałem już około 0.4 litra.... to spokojnie poszło by ponad 0.5 litra oleju... amm.. czyli o 200 już za dużo............ Czy mooje rozważanie jest łopatologiczne czy ........ faktycznie turbo dostanie za duzo oleju.,...bąz moze zmiejszy same sobie przepływ oleju....... przecież wiecej sie go nie przeciśnie jak moze...... Bądz mądry pisz wiersze -------------------- SCIROCCO TEAM POLSKA
338KM 380Nm |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
dobra panowie, ja miałem też problem z turbina ihi rhb5, miała luz na wirniku, ale nie chodzi mi o to teraz, silnik colt 1.6 113km 4g92 i jak załozyłem suszarkę było ok, na luzie zadnego oleju nie brała przy przegazówce. przejechałem się kawałek i silnik zaczyna przerywać i kopcić olejem na biało, bardzo mocno. czy myślicie że przy założeniu innej turbiny powinienem dać kryzę czy napierw sprawdzić co się będzie działo bez? doprowadzenie bło stalowym przewodem oryginalnym od turbo ok 5mm
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
masz źle podłączona odme
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
??tzn
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
ja dobrze zrozumiałem to uturbiłeś silnik , jeżeli tak to czy odme podłączyłeś przed turbine ? czy zostawiłeś tak jak w orginale bo jezeli tak to będzie sie działo jak wyżej
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Legionowo ![]() |
Zadam w takim razie inne pytanie.. jaki jest dopuszczalny przepływ oleju przez turb.. przy wolnych obrotach i przy max pałowaniu
weź se zrób jak u mnie............. we wiater idzie odma i ju........ -------------------- SCIROCCO TEAM POLSKA
338KM 380Nm |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Wydaje mi się, ze bedzie to prawidłowe ale pod warunkiem, z do turbosprężarki dopływać będzie przefiltrowany olej (np. vag 1.8T i wiele innych silników mają w podstawce filtra zaślepkę, którą mozna wykorzystać pod zegar, ale juz nie pod turbo, gdyż olej jest tam przed filtrem) Pavel ja mam wpięty zegar ciśnienia oleju w podstawkę filtra, o tu: ![]() Pod zaślepką jest już ori zegar temp. oleju, więc musiałem nawiercić i nagwintować puste miejsce w sumie do tego przeznaczone. Jeśli na zegarze max ciśnienie mam 6,5Bar to znaczy to, że to samo ciśnienie mam na przewodzie do turba?? Poza tym Kunio jeśli zastosujesz mniejszy restryktor przy samej turbie to zwiększy to nieco ciśnienie "skokowe" w samym przewodzie, ale ciśnienie stałe na przewodzie będzie takie samo. Za restryktorem i w turbie ciśnienie będzie już nieco mniejsze. Przez mniejszą średnicę przepłynie mniej cieczy o tej samej lepkości w tej samej jednostce czasu przy tym samym ciśnieniu roboczym siłą rzeczy. A skoro przepłynie mniej cieczy to ciśnienie musi być mniejsze. A w karcher-że ciśnienie jest znacznie większe a wiele więcej wody nie wypływa bo średnica wylotu w lancy jest bardzo mała, a średnica węża ogrodowego jest większa przy mniejszym ciśnieniu. A w samym turbo ta średnica przepływu przez samo turbo się nie zmieni, ale zmieni się średnica zasilania. Tak jest według mojego rozumowania. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
odma została jak oryginalna z filterkiem, czyli musze odmę dekla wyprowadzić aż przed turbinę, gdzie zasysa powietrze? wytłumaczcie dlaczego? żeby zasysało ciśnienie ze skrzyni korbowej? dla mnie trochę dziwne, zdesztą musaiłbym wyprowadzić jakieś 2 m przewodu żeby sie tam dostac. Co ma do brania oleju odma, skoro jest ona nie zablokowana i może sobie dowolnie wypuszczać nadmiar ciśnienia ze skrzyni? prosze mi rozjaśnić
![]() |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
turbina jak zaczyna pompować to masz wpychane do silnika ciśnienie z turbiny... to tak w skrócie
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 17:46 |