![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 December 2004 Skąd: Gdansk ![]() |
CYTAT("ChEsTeR_N":umxrsshx) Podejrzewam ze im wyzsze cisnienie przed resttryktorem tym bedzie wieksza roznica. Tak właśnie jest. Niestety w większości takich tekstów jest troche praktyki czasem nawet bez zrozumienia tematu i różne kwiatki potrafią wyjść.
Ma ktos fotki ułożyskowania na łożyskach kulkowych ?? Czy olej zalewa łożyska kulkowe czy tylko częśc oleju do nich dociera ?? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
CYTAT("Walter":2enh35s6) Ma ktos fotki ułożyskowania na łożyskach kulkowych ??
Czy olej zalewa łożyska kulkowe czy tylko częśc oleju do nich dociera ?? [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81o%C5%BCysko_kulkowe:2enh35s6]TADAAAM![/url:2enh35s6] -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Na ile prawidlowe bedzie wykorzystanie do smarowania turbosprezarki, podstawki pod filtr oleju z dodatkowym wyjsciem (tak jak na chlodnice oleju, czy zegar cisnienia oleju)? Mowa tutaj o turbionym aucie N/A.
-------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("frytol":2ihfrm5k) Na ile prawidlowe bedzie wykorzystanie do smarowania turbosprezarki, podstawki pod filtr oleju z dodatkowym wyjsciem (tak jak na chlodnice oleju, czy zegar cisnienia oleju)? Mowa tutaj o turbionym aucie N/A.
Wydaje mi się, ze bedzie to prawidłowe ale pod warunkiem, z do turbosprężarki dopływać będzie przefiltrowany olej (np. vag 1.8T i wiele innych silników mają w podstawce filtra zaślepkę, którą mozna wykorzystać pod zegar, ale juz nie pod turbo, gdyż olej jest tam przed filtrem) -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Władysławowo\Gdynia\Lub lin ![]() |
Suchar w SR20det restryktor/zwężka nie jest w rurce tylko w sróbie którą przykręcasz tą rurke do bloku. Zwężka ta ma 1,7mm sednicy i jest ok pod turbiny na łożyskach ślizgowych teoretycznie do BB powinno sie dać mniejszą zwężke jednak to bedziesz wiedział jak odrazu turbo zacznie ci żygać olejem na seryjnej (zazwyczaj w s14 ta orginalna śróba ze zwężką jest ok)
Tak samo jest w S13 ca18det tam też jest zwężka ale nie w śróbie a w kolanku wkręconym w blok i również ma 1,7mm. Dodam zw w RB26 juz takiej zwężki nie ma jest tylko sróba o nieco mniejszym przekroju niż normalnie jakieś 3-4mm (2 turbiny) i tam przydało by sie założyć taką zwężkę jednak np. turboneticsy mają zwężke wkręconą w siebie i do tych turboneticsów dają certyfikaty przepływu oleju. Co do sprzężarek KKK to faktycznie nie daje sie zwężek - przynajmniej nie spodkałem. Tak samo błędem jest podłaczanie zasilania oleju w silnikach N/A pod miejsce orginalnego czujnika oleju bez zwężek - tam turbo MUSI wkońcu żygnąć olejem bo nie dość ze średnica jest z 4mm i więcej to jeszcze jest pełne ciśnienie jakie podaje pompa. -------------------- OO____/OO
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 01 February 2004 Skąd: z za Winkla ![]() |
A jezeli chodzi o miejsce z kotrego brac olej to nie wiem jak w innych samochodach ale w nissanach( tych, z ktorymi sie spotkalem) olej do turbiny idzie bez fitrowania. Nie wiem dlaczego ale tak jest seryjnie. Noze dlatego w tych samochodach madra ksiazka zeleca wymiane oleju co 5-7Kkm
-------------------- АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
to teraz znowu pytanie za 100pkt, Jesli okaze sie ze na wejsciu do turbo cisnienie oleju jest zbyt duze to robic restryktor na wejsciu do turbo czy na wyjsciu z bloku? Z fizyki nigdy dobry nie bylem, ale łopatologicznie to wydaje mi sie ze jesli zrobie restryktor przed turbo to cisnienie oleju jeszcze sie zwiekszy tyle ze bedzie go mniej, a robiac przy wyjsciu z bloku turbo dostanie tyle samo oleju pod mniejszym cisnieniem
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
restryktor przy turbo
jak zrobisz przy bloku to zwiększy się czas w którym będzie się napełniał przewód i tym samym po odpaleniu turbo chwile zakręci na sucho -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
ale robiac przy turbo dodatkowo zwieksze cisnienie, tak mi sie wydaje A olej i tak przeciez jest w przewodzie wiec jak odpalę silnik to zleci to co w nim bylo
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Władysławowo\Gdynia\Lub lin ![]() |
generalnie nie ma to znaczenia gdzie...
a co do turbo na sucho to troche lekka przesada bo wąż musiał by mieć z 3 m długości i 10mm średnicy zeby sie tak stało. -------------------- OO____/OO
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Kunio":2syl42kk) ale robiac przy turbo dodatkowo zwieksze cisnienie, tak mi sie wydaje A olej i tak przeciez jest w przewodzie wiec jak odpalę silnik to zleci to co w nim bylo
ciśnienia nie zwiększysz bo w pompie oleju jest regulator, a po za tym olej nie jest tylko i wyłącznie pchany w turbinę - zmniejszy się przepływ, a biorąc pod uwagę "opór" łożysk w turbinie docelowo spadnie ciśnienie na tym odcinku olej też raczej nie spłynie, przynajmniej nie tak szybko - pompy zębate tak mają -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 December 2004 Skąd: Gdansk ![]() |
CYTAT("kompot":541yhqyk) CYTAT("Walter":541yhqyk) Ma ktos fotki ułożyskowania na łożyskach kulkowych ?? Czy olej zalewa łożyska kulkowe czy tylko częśc oleju do nich dociera ?? [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81o%C5%BCysko_kulkowe:541yhqyk]TADAAAM![/url:541yhqyk] Już znalazłem |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 01 February 2004 Skąd: z za Winkla ![]() |
Klonek. To nie jest opór tylko luzy na łożyskach. Inaczej ciosnienie by rosło a nie spadało. A z tego co mi ostatni pan od turbin powiedział lozyska sa pasowane na kilka setek.
-------------------- АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("ChEsTeR_N":f2e5w1wn) Klonek. To nie jest opór tylko luzy na łożyskach. Inaczej ciosnienie by rosło a nie spadało. A z tego co mi ostatni pan od turbin powiedział lozyska sa pasowane na kilka setek.
właśnie te "luzy" czyli spasowanie na kilka setek powodują opór na drodze oleju i z tego powodu na przewodzie do turbiny w ogóle możemy zmierzyć jakieś ciśnienie. jakie byłoby ciśnienie, gdyby zasilanie oleju odrazu trafiało w spływ....... rozpatrywanie wielkości restryktora nie może się odbywać bez brania pod uwagę zarówno źródła zasilania (pompy oleju) jak również właściwości samego odbiornika (turbiny). -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("jarkowy":27ov83ta) generalnie nie ma to znaczenia gdzie...
a co do turbo na sucho to troche lekka przesada bo wąż musiał by mieć z 3 m długości i 10mm średnicy zeby sie tak stało. Nie ma znaczenia? Zakladasz restryktor przy bloku i zanim ci zbuduje cisnienie w przewodzie to turbina pracuje bez cisnienia, jezeli jest bardzo krotki przewod to fajnie, jezeli dluzszy i troche grubszy to mija troche czasu. Przy restryktorze przy turbinie masz niemal natychmiast cisnienie na przewodzie i jedynym miejscem gdzie narasta cisnienie sa kanaly w turbinie. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
I tak zle i tak nie dobrze. Pisalem wczesniej ze robiac restryktor przed samym turbo, dodatkowo zwiekszymy cisnienie oleju ktory wchodzi bezposrednio do turbiny, a to tez wywali uszczelniacze. jesli w przewodzie jest 5 to za restryktorem pewnie sporo wiecej. Feluke potwierdził moje przypuszczenia Z dwojga zlego lepiej zrobic restryktor przy wyjsciu z uchwytu filtra oleju (1.8T) Im dalej od turbo bedzie restryktor tym mniejsze dostanie ona cisnienie
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Ja sie z tym nie zgodze, chyba że pod uwage bierzesz opór przepływu cieczy przez przewód. Wtedy faktycznie ciśnienie będzie niezauważalnie mniejsze.
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
no ale przeciez jest logiczne ze jesli na drodze oleju zrobimy zwezke, to zeby przeplynelo go tyle samo, musi plynac pod wiekszym cisnieniem. Najlepiej niech sie jakis fizyk wypowie
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
No to ciekawe, bo w warsztacie gdzie pracuje mówią że jest na odwrót i przez to padają turbiny s s13... i mieli takie przypadki że wystarczyło zmienić miejsce tego restryktora i problem znikał...
-------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
tzn jak jest ? I gdzie robili restrykcje ze problem znikal ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 17:43 |