Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> smarowanie turbosprężarek
Walter
post Mon, 14 May 2007 - 23:47
Post #21


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 December 2004
Skąd: Gdansk





CYTAT("ChEsTeR_N":umxrsshx)
Podejrzewam ze im wyzsze cisnienie przed resttryktorem tym bedzie wieksza roznica.
Tak właśnie jest. Niestety w większości takich tekstów jest troche praktyki czasem nawet bez zrozumienia tematu i różne kwiatki potrafią wyjść.


Ma ktos fotki ułożyskowania na łożyskach kulkowych ??
Czy olej zalewa łożyska kulkowe czy tylko częśc oleju do nich dociera ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 14 May 2007 - 23:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kompot
post Tue, 15 May 2007 - 00:31
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT("Walter":2enh35s6)
Ma ktos fotki ułożyskowania na łożyskach kulkowych ??
Czy olej zalewa łożyska kulkowe czy tylko częśc oleju do nich dociera ??


[url=http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81o%C5%BCysko_kulkowe:2enh35s6]TADAAAM![/url:2enh35s6]


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frytol
post Tue, 15 May 2007 - 01:29
Post #23


Super User
Dołączył: Mon, 09 August 2004
Skąd: Płock/Warszawa





Na ile prawidlowe bedzie wykorzystanie do smarowania turbosprezarki, podstawki pod filtr oleju z dodatkowym wyjsciem (tak jak na chlodnice oleju, czy zegar cisnienia oleju)? Mowa tutaj o turbionym aucie N/A.


--------------------
In Racing we trust
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Tue, 15 May 2007 - 12:21
Post #24


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("frytol":2ihfrm5k)
Na ile prawidlowe bedzie wykorzystanie do smarowania turbosprezarki, podstawki pod filtr oleju z dodatkowym wyjsciem (tak jak na chlodnice oleju, czy zegar cisnienia oleju)? Mowa tutaj o turbionym aucie N/A.


Wydaje mi się, ze bedzie to prawidłowe ale pod warunkiem, z do turbosprężarki dopływać będzie przefiltrowany olej (np. vag 1.8T i wiele innych silników mają w podstawce filtra zaślepkę, którą mozna wykorzystać pod zegar, ale juz nie pod turbo, gdyż olej jest tam przed filtrem)


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarkowy
post Tue, 15 May 2007 - 22:28
Post #25


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 December 2003
Skąd: Władysławowo\Gdynia\Lub
lin





Suchar w SR20det restryktor/zwężka nie jest w rurce tylko w sróbie którą przykręcasz tą rurke do bloku. Zwężka ta ma 1,7mm sednicy i jest ok pod turbiny na łożyskach ślizgowych teoretycznie do BB powinno sie dać mniejszą zwężke jednak to bedziesz wiedział jak odrazu turbo zacznie ci żygać olejem na seryjnej (zazwyczaj w s14 ta orginalna śróba ze zwężką jest ok)

Tak samo jest w S13 ca18det tam też jest zwężka ale nie w śróbie a w kolanku wkręconym w blok i również ma 1,7mm.

Dodam zw w RB26 juz takiej zwężki nie ma jest tylko sróba o nieco mniejszym przekroju niż normalnie jakieś 3-4mm (2 turbiny) i tam przydało by sie założyć taką zwężkę jednak np. turboneticsy mają zwężke wkręconą w siebie i do tych turboneticsów dają certyfikaty przepływu oleju.

Co do sprzężarek KKK to faktycznie nie daje sie zwężek - przynajmniej nie spodkałem.

Tak samo błędem jest podłaczanie zasilania oleju w silnikach N/A pod miejsce orginalnego czujnika oleju bez zwężek - tam turbo MUSI wkońcu żygnąć olejem bo nie dość ze średnica jest z 4mm i więcej to jeszcze jest pełne ciśnienie jakie podaje pompa.


--------------------
OO____/OO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChEsTeR_N
post Wed, 16 May 2007 - 00:24
Post #26


Frequent User
Dołączył: Sun, 01 February 2004
Skąd: z za Winkla





A jezeli chodzi o miejsce z kotrego brac olej to nie wiem jak w innych samochodach ale w nissanach( tych, z ktorymi sie spotkalem) olej do turbiny idzie bez fitrowania. Nie wiem dlaczego ale tak jest seryjnie. Noze dlatego w tych samochodach madra ksiazka zeleca wymiane oleju co 5-7Kkm


--------------------
АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Wed, 16 May 2007 - 15:20
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





to teraz znowu pytanie za 100pkt, Jesli okaze sie ze na wejsciu do turbo cisnienie oleju jest zbyt duze to robic restryktor na wejsciu do turbo czy na wyjsciu z bloku? Z fizyki nigdy dobry nie bylem, ale łopatologicznie to wydaje mi sie ze jesli zrobie restryktor przed turbo to cisnienie oleju jeszcze sie zwiekszy tyle ze bedzie go mniej, a robiac przy wyjsciu z bloku turbo dostanie tyle samo oleju pod mniejszym cisnieniem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 16 May 2007 - 16:02
Post #28


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





restryktor przy turbo

jak zrobisz przy bloku to zwiększy się czas w którym będzie się napełniał przewód i tym samym po odpaleniu turbo chwile zakręci na sucho


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Wed, 16 May 2007 - 16:17
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





ale robiac przy turbo dodatkowo zwieksze cisnienie, tak mi sie wydaje A olej i tak przeciez jest w przewodzie wiec jak odpalę silnik to zleci to co w nim bylo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarkowy
post Wed, 16 May 2007 - 20:24
Post #30


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 December 2003
Skąd: Władysławowo\Gdynia\Lub
lin





generalnie nie ma to znaczenia gdzie...
a co do turbo na sucho to troche lekka przesada bo wąż musiał by mieć z 3 m długości i 10mm średnicy zeby sie tak stało.


--------------------
OO____/OO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Wed, 16 May 2007 - 21:37
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("Kunio":2syl42kk)
ale robiac przy turbo dodatkowo zwieksze cisnienie, tak mi sie wydaje A olej i tak przeciez jest w przewodzie wiec jak odpalę silnik to zleci to co w nim bylo


ciśnienia nie zwiększysz bo w pompie oleju jest regulator, a po za tym olej nie jest tylko i wyłącznie pchany w turbinę - zmniejszy się przepływ, a biorąc pod uwagę "opór" łożysk w turbinie docelowo spadnie ciśnienie na tym odcinku

olej też raczej nie spłynie, przynajmniej nie tak szybko - pompy zębate tak mają


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Walter
post Thu, 17 May 2007 - 00:04
Post #32


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 December 2004
Skąd: Gdansk





CYTAT("kompot":541yhqyk)
CYTAT("Walter":541yhqyk)
Ma ktos fotki ułożyskowania na łożyskach kulkowych ??
Czy olej zalewa łożyska kulkowe czy tylko częśc oleju do nich dociera ??


[url=http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81o%C5%BCysko_kulkowe:541yhqyk]TADAAAM![/url:541yhqyk]
przegiołeś

Już znalazłem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChEsTeR_N
post Thu, 17 May 2007 - 01:30
Post #33


Frequent User
Dołączył: Sun, 01 February 2004
Skąd: z za Winkla





Klonek. To nie jest opór tylko luzy na łożyskach. Inaczej ciosnienie by rosło a nie spadało. A z tego co mi ostatni pan od turbin powiedział lozyska sa pasowane na kilka setek.


--------------------
АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Thu, 17 May 2007 - 09:02
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("ChEsTeR_N":f2e5w1wn)
Klonek. To nie jest opór tylko luzy na łożyskach. Inaczej ciosnienie by rosło a nie spadało. A z tego co mi ostatni pan od turbin powiedział lozyska sa pasowane na kilka setek.


właśnie te "luzy" czyli spasowanie na kilka setek powodują opór na drodze oleju i z tego powodu na przewodzie do turbiny w ogóle możemy zmierzyć jakieś ciśnienie. jakie byłoby ciśnienie, gdyby zasilanie oleju odrazu trafiało w spływ.......

rozpatrywanie wielkości restryktora nie może się odbywać bez brania pod uwagę zarówno źródła zasilania (pompy oleju) jak również właściwości samego odbiornika (turbiny).


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 18 May 2007 - 12:16
Post #35


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("jarkowy":27ov83ta)
generalnie nie ma to znaczenia gdzie...
a co do turbo na sucho to troche lekka przesada bo wąż musiał by mieć z 3 m długości i 10mm średnicy zeby sie tak stało.

Nie ma znaczenia?
Zakladasz restryktor przy bloku i zanim ci zbuduje cisnienie w przewodzie to turbina pracuje bez cisnienia, jezeli jest bardzo krotki przewod to fajnie, jezeli dluzszy i troche grubszy to mija troche czasu.
Przy restryktorze przy turbinie masz niemal natychmiast cisnienie na przewodzie i jedynym miejscem gdzie narasta cisnienie sa kanaly w turbinie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Fri, 18 May 2007 - 12:21
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





I tak zle i tak nie dobrze. Pisalem wczesniej ze robiac restryktor przed samym turbo, dodatkowo zwiekszymy cisnienie oleju ktory wchodzi bezposrednio do turbiny, a to tez wywali uszczelniacze. jesli w przewodzie jest 5 to za restryktorem pewnie sporo wiecej. Feluke potwierdził moje przypuszczenia Z dwojga zlego lepiej zrobic restryktor przy wyjsciu z uchwytu filtra oleju (1.8T) Im dalej od turbo bedzie restryktor tym mniejsze dostanie ona cisnienie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Fri, 18 May 2007 - 21:44
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Ja sie z tym nie zgodze, chyba że pod uwage bierzesz opór przepływu cieczy przez przewód. Wtedy faktycznie ciśnienie będzie niezauważalnie mniejsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Fri, 18 May 2007 - 21:53
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





no ale przeciez jest logiczne ze jesli na drodze oleju zrobimy zwezke, to zeby przeplynelo go tyle samo, musi plynac pod wiekszym cisnieniem. Najlepiej niech sie jakis fizyk wypowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Fri, 18 May 2007 - 22:04
Post #39


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





No to ciekawe, bo w warsztacie gdzie pracuje mówią że jest na odwrót i przez to padają turbiny s s13... i mieli takie przypadki że wystarczyło zmienić miejsce tego restryktora i problem znikał...


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunio
post Fri, 18 May 2007 - 22:07
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 August 2005
Skąd: MMZ





tzn jak jest ? I gdzie robili restrykcje ze problem znikal ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 17:43