![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Generation NEXT Dołączył: Wed, 09 July 2003 Skąd: Dark side of the mOOn ![]() |
A więc zrobiłem małego excela, w podkładzie mapa GT4202 (kompresor i turbina). Dodałem też kalkulacje co daje nitro...
[url:tyctfhxy]http://www.rarhost.com/download-14nw20.html[/url:tyctfhxy] Wszelkie rozbudowy mile widziane -------------------- Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 31 January 2005 ![]() |
A oto moj arkusz kalkulacyjny:
[url:1508bf5m]http://rapidshare.com/files/49709008/turbo_spec_sheet.xls[/url:1508bf5m] Wszelkie zmiany mile widziane. |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Generation NEXT Dołączył: Wed, 09 July 2003 Skąd: Dark side of the mOOn ![]() |
Wczorajsza zabawa i parę wykresów dla silnika 1.4
[url:3fdaanyu]http://racingteam.kessler.com.pl/other/turbo_small.xls[/url:3fdaanyu] -------------------- Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 25 August 2007 ![]() |
Tutaj jest też poradnik na temat kompresora http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch103.html
A co z doborem turbiny ? Jak wyznaczyć Corrected Gas Turbine Flow ? Na turbinie będzie więcej lb/min ze wzgledu na wysoką temperaturę i trzeba by to chyba uwzględnić w obliczeniach. Czy się mylę Bardzo dobry temat. Gratulacje dla "FilipN" |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
panowie korzystając okazji że jest taki wątek a w nim doświadczeni userzy, to prosze o pomoc w ustaleniu co jest jednostką osi X??
dla takiej mapy |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 25 August 2007 ![]() |
Prawdopodbnie kg/s lub m^3/s.
Bardziej stawiał bym na pierwszą opcję |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
ok tez tak zakładałem ale teraz jak to się do silnika powiedzmy 2,9l VE=85% odcinka 7200obr i dla doładowań powiedzmy 0,5 0,8 i 1
kurde bo juz nie wiem co myśleć i jak to liczyć.... pomóżcie proszę |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Władysławowo\Gdynia\Lub lin ![]() |
Sporo SP63 jeżdzi w suprach (jedna nawet stoi na moim podwórku) nie widział nikt do niej mapy kompresora bo za cholere nie wiem co sie bedzie działao jak to odpalii a nie chciał bym latać doładowaniem po omacu ocierając się o struge.
-------------------- OO____/OO
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Generation NEXT Dołączył: Wed, 09 July 2003 Skąd: Dark side of the mOOn ![]() |
CYTAT("jarkowy":350jdxwd) Sporo SP63 jeżdzi w suprach (jedna nawet stoi na moim podwórku) nie widział nikt do niej mapy kompresora bo za cholere nie wiem co sie bedzie działao jak to odpalii a nie chciał bym latać doładowaniem po omacu ocierając się o struge.
Czy o ta ci chodzi ? SP63(63.4mm / 84.2mm) P-Trim (64.6mm / 74.2mm) Jaki masz A/R ? -------------------- Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 June 2004 Skąd: Gdynia ![]() |
Sprzedawana przez Sound Performance z Chicago, a oryginalnie przez Precision Turbo ?? z tego co pamietam to 0.70 A/R ale pewnosci nie mam a w net tylko znalazlem ze :
Sound Performance SP63 Turbos Only Perhaps the ultimate street turbo for those wishing to push the boundaries with an upgraded fuel system. The SP63 spools slightly slower than the SP60, but is still one of the quickest spooling single turbos available, being more responsive than most normal 61mm models (with 20+PSI available as low as 3700RPM, depending on the application). At low boost (16-18PSI), an SP63 is capable of flowing over 500RWHP, while high boost and proper tuning on a larger A/R will allow a Supra Turbo to push over 650RWHP. All turbo models are available with a .58, .68, .81, or .96 A/R. Polished compressor housings and ceramic coating is also available, as are custom smaller or larger turbos to fit your specific application -------------------- Toyota Supra T 582KM 636Nm et11,805@211.38km/h
Porsche 996 GT2 et11.194@208,49km/h Nissan Skyline GTR et11,013@197.07km/h Porsche 944 TurboS 924S Bmw M3 E46 Mistrz Polski 2007 Turbo+ |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
GT3082, jaką ma flansz pod turbinę?
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Liczyłem mapę dla GT3082i wyszło mi że przy 6k utrzyma 1,5 bara, przy 7k 1,5 bara a przy 8k już tylko 1,1 bara. Mając obecnie dwie takie turbiny to przy 8k też spokojnie utrzymam 1,5 bara. Czy to oznacza że na jednej będzie znacznie słabł na górze? W planach jest 1,9 bara które na jednej turbinie będzie przy 6k a potem będzie spadać do wspomnianych 1,1 przy 8k.
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
User Dołączył: Wed, 02 April 2003 Skąd: Wroclaw ![]() |
Witam,
przeczytalem ten watek(pisany w konteksci benzyny raczej) i chce to przelozyc na swiat TDI chodzi mi o turbine GT2052V http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...52_727264_7.htm (pierwsza lepsza odmiana) 1) wartosci 'turbina' os Y lb, max wartosc to okolo 11,5 dla ladowania 3.0, dla ladowania 2.4 powiedzmy 11 -wykres ma podpisane max sprawnosc 70 (nie wiem czy to ogolna uwaga czy dotyczy sie tego wykresu?) -> poczatkowo myslalem, ze to "rozrysowana" warstwa sprawnosci 70 ale watosci mi nie pasuja wcale do compressora 'commpressor' os X lb, max wartosc to okolo 22.5 ( dla ladowania 2.4, sprawnosc 65%) Wiec jak maja sie te wykresy do siebie? 2) Jaki parametr VE (dla obrotow 4200) nalezy przyjac dla silnika 2.5V6TDI 24V(VW/AUDI wersja 150koni)? - jedyne co mi przyszlo do glowy to porownanie odczytow MAF (mg/r) przy np 3500 i 4200 (dla mniejszych obrotow mi ciezej zmierzyc bo mam automat i V6 w serii czasem nizej troche wychodza poza "oczekiwane ladowanie") W tym zakresie obrotow cisnienie jest w miare stale: w serii okolo 2121) MAF: przy 3500 okolo 770 przy 4200 okolo 700 wartosci +-10 w zaleznosci od pomiaru -> zakladajac, ze VE dla 3500 jest 95% (wartosc z czapki-> ale moment rowny prawie maksymalnemu) wychodzi z proporcji (mozna podzielic wartosci MAF przez 2.1 ale to bez znaczenia dla wyniki), ze VE dla 4200 to okolo 86 (max obroty w tym silniku sa chyba okolo 4500) Jakie wartosci "ryczaltowo" przyjmuje sie dla TDI? (w tym watku raczej wszystko mowione bylo w kontekscie benzyny) 3) czynniki jak niewydajny intercooler, spadek cisnienia itp Wartosc cisnienia odczytuje z logow VAG (11), ktos wspominal o uwzglednianiu spadku cisnienia za intercoolerem, intercoolery mam 2 "pochowane" w blotnikach (zakladam, ze gorzej chlodzone niz jeden duzy na przodzie) Jak ten fakt uwzglednic we wzorze air flow rate=(L x RPM x VE x Pr) / 5660? -> po prostu zmniejszych cisnienie dla ktorego licze ("z logow") o jakas ryczaltowa wartosci np 0.1? 4)wg strony garreta sa takie GT20 GT2052 - 727264-1 GT2052 - 727264-2 GT2052 - 727264-3 GT2052 - 727264-4 GT2052 - 727264-5 GT2052 - 727264-7 GT2056 - 751578-2 Kazda z nich ma inna inna mape compressora (max wartosci lb znaczaco rozne!). Ktos wie, ktora turbine ma audi/vw w serii 150koni? 4a) turbina w wersji 2.5tdi audi/vw 150koni oznaczana jest po prostu jako GT2052V a w wersji 180koni (i czyba kazdej >150 ale tego nie wiem) jako GT2052V (s2) -> ktore to sa turbiny w rozpiskach garreta? Pozdrawiam, Przemek |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
panowie czy moze mi ktoś przedstawić harakterystykę TURBOSPRĘŻARKI HOLSET VOLVO FH12 , Najlepiej jeszcze jakby ktoś z pojęciem wypowiedział sie czy bedzie dobra do silnika m50b25 w bmw .
tutaj taka zastosowali http://www.auto-box.net.pl/tuning_bmwe36turbo.html dzięki za pomoc. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
W tym volvo byl holset hx55 , potencjal chyba pod 1000km , wg mnie za duza turbina jak na 2.5L
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
W tym volvo byl holset hx55 , potencjal chyba pod 1000km , wg mnie za duza turbina jak na 2.5L ![]() WOW ![]() ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 19 February 2003 Skąd: Szczecin ![]() |
-------------------- Surge/swirl Tank ze zlaczkami i przewodem paliwowym!! http://allegro.pl/2l-swirl-surge-tank-zlaczki-5m-przewod-w-oplocie-i3175588018.html Aukcja od zlotowki :)
|
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
heh dzięki za pomoc ale raczej sobie z tym nie dam rady, rozumiem ze jest to kalkulator do doboru turbo?? tak?
niewiem co gdzie wpisać target power to jest moc w która mierzymy?? engine size -2494cc target a/f - sprezanie docelowe czy nominalne? bsfc - nie mam pojecia ![]() Max i/c loss- ????? maxymalne ciśnienie doładowania? powiedzmy do 1,2 bara reszta parametrów wyjdzie z automatu czy też trzeba wpisać ?? jeśli wpisać to jak ?? jeśli sie ktos ma ochote pomóc to silnik m50b25 ma 2494cc , 6cylindrów / 4 zawory na cylinder , 192KM /4700RPM , 246NM/4700RPM spręzania nie pamietam. moc którą bym chciał osągnąc powiedzmy do 350KM żeby nie trzeba było korb zmieniać tylko tłoki. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 19 February 2003 Skąd: Szczecin ![]() |
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption
http://en.wikipedia.org/wiki/Air-fuel_ratio a ic loss to ile gubi cisnienia na ic, czy tam w calym ukladzie -------------------- Surge/swirl Tank ze zlaczkami i przewodem paliwowym!! http://allegro.pl/2l-swirl-surge-tank-zlaczki-5m-przewod-w-oplocie-i3175588018.html Aukcja od zlotowki :)
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Target power:moc w którą mierzymy
a/f air/fuel ratio bscf - +- sprawność silnika .36 BSFC - Turbocharged Intercooled Diesel - diesel z turbo i IC .38 BSFC - Turbocharged Non-Intercooled Diesel - diesel z turbo bez IC .42 BSFC - Race Engine or Older Diesel Engine * - silnik wyścigowy lub stary diezel .47 BSFC - Hi Performance Engine * - wyczynowy silnik .51 BSFC - Modern Stock Engine or Light Modifications Engine * - wspołczesny seryjny silnik lub po lekkich modyfikacjach .55 BSFC - Supercharged / Turbocharged Non intercooled Engine - dobładowany silnik bez IC * - silniki N/A jak i doładowane dla Ciebie +- 0.51 I/C loss - najprawdopodobniej (90%) spadek ciśnienia na intercoolerze 1.7 psi to sensowna wartość. Redline - odcinka Power - miejsce występowania max mocy max boost - odkąd turbina ma już pakowaćmaksymalny boost min --||-- - odkąd ma zaczynać pompować. Vol. Efficiency - sprawność napełniania. przy niedoładowanym silniku wynosi najczęściej (moment przy tych obrotach)/(moment maksymalny) temp. to temperatura dolotu.. BTW Stronka mi się strasznie podoba ;D PS. 194.7 PS (192.0 bhp) (143.2 kW) @ 5900 rpm |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 18:07 |