Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> mapy kompresorów, surge line, itp...
Someone
post Sat, 11 Aug 2007 - 13:44
Post #61


Frequent User
Dołączył: Mon, 31 January 2005





CYTAT("Green Apple":g92a41xc)
garret


Garrett takiej nie produkuje.

[url:g92a41xc]http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/products/turbochargers.html[/url:g92a41xc]

EDIT: A jednak to garrett (moze jakis starszy model) [url:g92a41xc]http://www.tweakit.net/shop/product_info.php?cPath=57_36_53&products_id=1026[/url:g92a41xc]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 11 Aug 2007 - 13:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Green Apple
post Sat, 11 Aug 2007 - 13:57
Post #62


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Moja jest bez westgate'a


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Someone
post Sat, 11 Aug 2007 - 16:02
Post #63


Frequent User
Dołączył: Mon, 31 January 2005





CYTAT("Green Apple":flpwatpm)
Moja jest bez westgate'a

Niestety nie moge pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Someone
post Sat, 11 Aug 2007 - 18:48
Post #64


Frequent User
Dołączył: Mon, 31 January 2005





Zrobilem wykresy dla 450bhp uzywajac wzorow z tej stronki:

[url:2hnxc6jm]http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_tech103.html[/url:2hnxc6jm]

[url=http://imageshack.us:2hnxc6jm][/url:2hnxc6jm]

[url=http://imageshack.us:2hnxc6jm][/url:2hnxc6jm]

Czy ktos majacy wiedze techniczna moze skomentowac te wykresy?
Pozdrawiam
Tomek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sun, 12 Aug 2007 - 14:16
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Czy dobrze wyczytałem że kompresor w GT3082R jest taki sam jak w GT3582R ?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kteino
post Sun, 12 Aug 2007 - 16:07
Post #66


Super User
Dołączył: Wed, 26 November 2003
Skąd: Łódź,Wwa





praktycznie sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie: numery garrettów to
GT_wielkośćturbiny[typoszereg]_średnicakompresora[mm] i ewentualnie R na końcu, jeżeli jest na kulkach.
Pierwszy numer, w tym wypadku 30 to rodzaj obudowy turbiny, nie mówi on bezpośrednio o średnicy wirnika, a tylko o wielkości obudowy względem innych, tj. 28 będzie mniejsze od 30, a np. gt3071 będzie miała taką samą turbinę jak gt3082.
Drugi numer to już dokładna średnica wirnika kompresora w mm, przy czym powyżej 100mm pomija się jedynkę.
R na końcu to BB, bez R to journal bearing, S to jakieś nieskonkretyzowane modyfikacje względem modelu bez S, np. większy flow.


--------------------
1660KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sun, 12 Aug 2007 - 21:13
Post #67


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 4568_2.htm

To jeżeli dobrze zrozumiałem wzory Filipa to ten kompresor powinien zachować sie nastepujaco:
0,7 bara przy 2,5t rpm 3x2500x93x1,7/5660/14,27 =14,28 lb/min.
1,3 bara przy 3,5t rpm 27,80
1,5 bara przy 7,0t rpm 60,00
1,0 bara przy 8,0t rpm 55,00

A jak wygląda dobór turbiny i jak obliczać przewidywaną moc?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sun, 12 Aug 2007 - 23:35
Post #68


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





GT3082 zwana inaczej GT30/40.
Turbina taka jak w GT3076, kompresor taki jak w GT3582...
dostępna z wewnętrznym wastegate albo bez niego...
[url=http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=GRT-TBO-032&Category_Code=GRT:25ln4zea]klik, klik...[/url:25ln4zea]


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sun, 12 Aug 2007 - 23:48
Post #69


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Filip a co sądzisz o moich wyliczeniach?
Jakieś info na poprzednie pytania?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sun, 12 Aug 2007 - 23:52
Post #70


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





40 minut temu wysiadłem z auta po na prawdę hujowej trasie z Poznania w totalnej ulewie...
nie chce mi się liczyć odpiszę jutro


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sun, 12 Aug 2007 - 23:53
Post #71


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Ok.Do jutra.


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pivvo
post Tue, 14 Aug 2007 - 10:17
Post #72


Rookie
Dołączył: Thu, 08 June 2006





mam pytanko wszędzie w wyliczeniach przyjmuje się stałą wartość ciśnienia np. 2.2 bara, a przecież ciśnieniem (otwierając zawór wastegated lub sterując zmienną geometrią łopatek) steruje komputerem silnika można tak zmodyfikować mapy w komputerze silnika aby przy średnich obrotach dawały np 2.6 bara, a gdy silnik wchodzi w górny zakres obrotów i kiedy następuje zwiększone zapotrzebowanie powietrza (mapa w komputerze silnika) by się obniżała do wartości 2,0 bara tym samym dopasowując się do mapy turbiny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Tue, 14 Aug 2007 - 10:56
Post #73


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





yyyy.... no tak, ale dobierając sprężarkę staramy się to zrobić tak, by trzymała ciśnienie na jakim chcemy jeździć do końca...
To co Ty sugerujesz to raczej sposób na ratowanie się gdy mamy zamałą turbosprężarkę i nie chcemy jej przekręcić...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Tue, 14 Aug 2007 - 11:29
Post #74


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Filip, miałeś chwilkę by zerknąć na moje wcześniejsze wyliczenia?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Tue, 14 Aug 2007 - 11:36
Post #75


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





tak, tak już wklejam przemyślenia

Added after 6 minutes:



i teraz tak:
linie dla 1.5 bara, minimalny punkt by nie wpaść w surge to 3700rpm
linia dla 1.1bara, przy 2500rpm - znów by sprawdzić jak się mamy w stosunku do surge
linie dla 1.25bara od 7500rpm do końca, ponieważ jak widać przy 1.5 opusczamy już wykres

wnioski - poniżej 3700rpm trzeba by ograniczyć doładowanie by nie wpaść w surge co było by bardzo niszczące dla sprężarki, natomiast pod koniec obrotów może nastąpić spadek doładowania.
Z obserwacji Japończyków wynika, że w swoich projektach "przeładowują" pod koniec obrotów i nic złego się nie dzieje... w praktyce pewnie będzie trzymała te powiedzmy 1.3-1.4 do końca


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Tue, 14 Aug 2007 - 12:46
Post #76


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Czy to znaczy że jeżeli przyjmniemy ustawienie 1,5 bara dla 3500 to nie będziemy mogli uzyskać 1,1 dla 2500 ? Czy ta linia skośna zawsze jest prosta?

Added after 1 minutes:

Z moich wyliczeń wynika że można by ustawić np takie ciśnienia względem obrotów:
0,7 bara przy 2,5t rpm 3x2500x93x1,7/5660/14,27 =14,28 lb/min.
1,3 bara przy 3,5t rpm 27,80
1,5 bara przy 7,0t rpm 60,00
1,0 bara przy 8,0t rpm 55,00


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 14 Aug 2007 - 12:49
Post #77


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Bedziemy mogli, ale sa 2 warunki - musi byc odpowiednia energia spalin, aby rozpedzic turbo, oraz musisz miec doladowanie sterowane zaleznie od obrotow. Jezeli nie masz wystarczajacej energii spalin, to poprostu nie osiagniesz takiego doladowania i problem z glowy :/


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Tue, 14 Aug 2007 - 13:00
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Green Apple":11xvsg6u)
Czy to znaczy że jeżeli przyjmniemy ustawienie 1,5 bara dla 3500 to nie będziemy mogli uzyskać 1,1 dla 2500 ? Czy ta linia skośna zawsze jest prosta?


nie, to znaczy tylko, że jeżeli uda się uzyskać 1.5bara przy np. 2800rpm bo będzie wystarczająca do tego energia spalin to rozwalimy turbinę...
dla tego trzeba by sterować doładowaniem za pomocą EBC względem obrotów i ograniczyć je tak by 1.5bara osiągało dopiero powyżej 3700rpm...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Tue, 14 Aug 2007 - 13:41
Post #79


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Ok. A jaki jest wzór dla obliczania turbiny?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Thu, 16 Aug 2007 - 13:47
Post #80


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Filip, skrobniesz coś tutaj w temacie?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 20:43