![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Mapa kompresora z zaznaczonym przepływem wyliczonym przez ciemola
![]() Mapa turbiny ![]() Pytanie tak naprawde czy jest sens liczyć dla 3250 obr i doładowaniu 2 bary i tam zaznacza surge line skoro turbo i tak tyle nie zapompuje co wynika z mapy turbiny? -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 March 2009 Skąd: Mysłowice ![]() |
zgodze sie Zibi, stad moje pytanie jak to liczyc i jak zrobic zeby miescic sie w mapie w całym zakresie obrotów z jak najwyzszym doładowaniem, trzeba by liczyc a potem ustawiac konkretne doładowanie dla konkretnych obrotów zeby wycisnac max a nie wypasc z mapy.
Wielu juz pisało ze ta turbinka jest niezła i 2 bary spokojnie dmuchnie, policzyłem i jednak srednio to wychodzi, dlatego pytam jak do tego dochodzicie |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 January 2004 Skąd: Rawa Mazowiecka ![]() |
moje obliczenia są bardzo przybliżone do filipa
supra filipa 7000rpm -> 49lb/min 3500rpm -> 24,5lb/min moje: wankel 1,3 wg. amerykanów trzeba liczyć jak dla 2,6L 8500rpm -> 49,25lb/min 3500rpm -> 23,17lb/min bierzemy poprawke na pressure ratio które w moim przypadku wynosi 2 czyli można posłużyć się tym samym wykresem co filipa ![]() no i teraz pytanie, czy gt3076r dla ww. przepływów będzie idealne do jazdy torowej ? |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Witam wszystkich sorry za odgrzebanie tematu ale myślę że ten będzie najlepszy... Poszukuje mapy do turbiny garrett T15 która jest montowana w astrze 1.7 diesel oznaczenie silnika x17dtl... pytanie ile max można dmuchać z tej turbiny do tego silnika jest on 8 zaworowy jedyną mapę jaką znalazłem do tej sprężarki to ta z tej strony http://members.iinet.net.au/~johnh/garrett2.htm i jest ona dla mnie trochę dziwna bo jest doładowanie w funkcji mocy i np przy mocy 80km jej max to 1.33bar wiec malutko ... może mi ktoś pomóc jak to ugryźć albo zna stronkę z normalną mapą tej turbiny... Zresztą ta turbina jest inna bo jest chłodzona woda a moja nie...
Edit: Jako że po mozolnych poszukiwaniach nic nie zalazłem więc napisałem e-maila do garretta i o dziwo zaskoczyli mnie bo odpowiedzieli bardzo szybko i przesłali mi taką mapę, publikuje ją ponieważ zalezienie mapy do tej turbiny graniczy z cudem... Garrett T15 niby od silnika x17dtl montowanego w astrze F http://obrazki.elektroda.net/70_1264843781.jpg -------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
User Dołączył: Tue, 19 January 2010 ![]() |
mam delikatne pytanko ... co sie stanie w takim przypadku gdy wartosc przy max rpm wychodzi "troszke" z prawej poza mape ??
zielona linia silnik 1,5 doladowanie 1,5 niebieska linia silnik 2,3 doladowanie 0,4 ![]() ![]() ![]() z lewej strony mapy nie baardzo bo surge line a z prawej ?? |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 20 March 2009 ![]() |
po prostu sprężarka nie wydoli. od miejsca końca mapy boost będzie leciał na łeb na szyje... jeśli wszystko jest ok wyliczone to ta sprężarka jest znacznie za mała i naprawdę szybko może sie wysypać
|
|
|
![]()
Post
#127
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
hmmmm bo ja wiem .....
mialem chinczyka td05-16g w silniku 1,6 i jezdzila z doladowaniem do 1,7 jakos nie gubiac cisnienia a jezdizla ponad rok i teraz poszla na hybryde - nom delikatny ![]() z tych wzorow na 1wszej stronie wynika, ze AFR byl u mnie 36 a nie jak tu 31 ..... 36 nie ma nawet na skali mapy tej sprezarki ![]() w sumie ta td05 to duza sprezarka z mitsu czy cos WG byl na 0,8 bara.... z obliczen (odcinka 6000 ?? ok) wychodzi max=24 lb/min (polowa 12) surge 4,8. 24 lb/min przy 0,8 bara jest poza mapa yyyyyyy ?? |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Ta mapa nie jest w LB/min tylko w m3/s lub kg/s
-------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
na osi y mamy pressure ratio, jest to nic innego jak ciśnienie bezwzględne w barach. Że by otrzymać wartość ciśnienia bezwzględnego należy do ciśnienia względnego (nadciśnienia) jakie zamierzamy pompować w nasz silnik dodać ciśnienie atmosferyczne czyli 1 bar. gwoli ścisłości pressure ratio to nie doładowanie + 1 tylko stosunek (ciśnienie na wylocie ze sprężarki)/(ciśnienia na wlocie) po stronie licznika rzeczywiste ciśnienie atmosferyczne uwzględniające wysokość i temperaturę + planowane doładowanie powiększone o wzrost ciśnienia spowodowany np. oporem intercoolera po stronie mianownika będzie to rzeczywiste ciśnienie atmosferyczne uwzględniające wysokość i temperaturę pomniejszone o stratę ciśnienia w dolocie oczywiście, istnieje wzór uwzględniający opór który stawia ic, oraz opór stawiany przez filtr powietrza... ale skoro dwóch uznanych autorów podaje w swoich książkach uproszczony wzór to tu, dla poznania zasady działania chyba też taki wystarczy?? Sorry ze tak odgrzewam kotleta ale robie własnie projekt zwiazany z doładowanie i mam pewne wątpliwości, a nie bede przeciez nowego tematu zakładał. Cytowany wyżej kawałek dotyczy Pressure Ratio. Dlaczego niby miałoby być przy Pressure Ratio(na wykresie) uwzględniane opory intercoolera czy dolotu skoro wykres tworzy producent i dla niego Presure Ratio to stosunek ciśnien na wylocie do cisnienia na włocie do kompresora, tak przynajmniej podawane jest na mapach. Wiadomo że bedzie ten spadek i my powinnismy to uwzględnić zakładając nasze doładowanie. Tak widze to ja. Jak tworzy się wykresy dla stałej prędkości ? tzn ![]() czy w tym przypadku wystarczy założyć stałą predkośc obrotowa i dla niej zrobic obliczenia wydatku powietrza zmieniajac spręż (PR) ? Jak właściwie interpretuje się charakterystyki turbin? czy tam AirFlow to ten sam AF ktory obliczylismy dla Compresora? -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
czy tam AirFlow to ten sam AF ktory obliczylismy dla Compresora? ..... mm ...tak dobra B18C6 (1,8 = 190KM) jak odpreze to smialo mozna VE = 95 bo mimo wszystko walki sa zacne jak i cala glowica (a nawet jesli nie to i tak sie nie za duzo zmieni - calosc delikatnie w lewo idze wtedy) odcinka jest ponad 8500 ale wiecej nie bede krecil i tak - nawet policzone dla 8500 i 8000 bedzie co nie (T04e-57trim @ 0.5 / 0.75 / 1 bar) ..... ![]() |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Poszukuję mapy do turbosprężarki KKK KP35, występuje ona w małych dieslach np. 1.4tdci, 1.4hdi, 1.3cdti.
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Poszukujesz mapy tej sprężarki bo ją masz czy poszukujesz małej turbiny i ta cię zaciekawiła?? Jeśli poszukujesz małej turbiny do projektu to popatrz 7 postów wyżej na mój post i zastanów się nad garrettem T15 turbinka mała, bardzo tania i praktycznie pancerna, u mnie pompuje ok 1.1bara prawie od 2 lat co jest już daleko poza mapą i jest w stanie idealnym...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Mogę dostać ta turbinę prawie za free od fiesty 1.4tdci z uszkodzonym aktuatorem więc się ją zainteresowałem. Czy wielkością i mapą podobna jest do kkk k03?
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Bielawa ![]() |
Witam
Szukam od dłuższego czasu w googlach i tu na forum informacji o liczeniu gorącej strony turbo, o liczeniu A/R , żeby obie policzyć jakie turbo od kiedy wstaje itp. Czy ktoś mógłby zapodać linka (albo podać wzór jak to sie liczy) ze stroną gdzie były by takie informacje bo w cholere jest stron o liczeniu kompresora, a nie moge znaleść żadnych info o liczeniu gorącej strony. pozdrawiam i prosze o pomoc |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Wykonałem obliczenia z pierwszego postu i wyszyło mi coś takiego.
![]() Silnik 1.2, turbosprężarka KKK K14 Czy można po tym wywnioskować jak duża będzie turbo dziura?? -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Wykonałem obliczenia z pierwszego postu i wyszyło mi coś takiego. ![]() Silnik 1.2, turbosprężarka KKK K14 Czy można po tym wywnioskować jak duża będzie turbo dziura?? nie, bo to jest mapa wydajonosci a zalezności przepływu spalin i ciśnienia doładowania. K14 w 1,2 powinna wstawać w okolicach 2,5-2,7 tyś obr. W 1,6 przy CR 9 wstaje przy 1,9-2,0 tyś obr -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Skarżysko Kamienna ![]() |
nie, bo to jest mapa wydajonosci a zalezności przepływu spalin i ciśnienia doładowania. K14 w 1,2 powinna wstawać w okolicach 2,5-2,7 tyś obr. W 1,6 przy CR 9 wstaje przy 1,9-2,0 tyś obr wszystko zależy jaka strona gorącą tej k14 ![]() -------------------- Punto GT 2.0 16vt
|
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
wszystko zależy jaka strona gorącą tej k14 ![]() Miałem na mysli K14 z 2,5 TDI , tam też są K16 i np taka wstaje w 1,8 od 2 tyś obr i 0,6 bara daje radę do 7 tyś -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Moja k14 pochodzi z opla 2.3td
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Zawsze staram sie najpierw poszukac i przekopac w googlach ale nie potrafie tym razem.
Prosze o wklejenie mapy kompresora dla Turbo k03 sport oznaczenie k03 - 035 Chialbym obliczyc max wydajnosc dla mojego silnika -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 18:54 |