Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 5 6 7 8 >  
Reply to this topicStart new topic
> mapy kompresorów, surge line, itp...
Zibi122
post Sun, 30 Aug 2009 - 23:26
Post #121


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Mapa kompresora z zaznaczonym przepływem wyliczonym przez ciemola


Mapa turbiny


Pytanie tak naprawde czy jest sens liczyć dla 3250 obr i doładowaniu 2 bary i tam zaznacza surge line skoro turbo i tak tyle nie zapompuje co wynika z mapy turbiny?


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 30 Aug 2009 - 23:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ciemol
post Mon, 31 Aug 2009 - 21:02
Post #122


Rookie
Dołączył: Mon, 02 March 2009
Skąd: Mysłowice





zgodze sie Zibi, stad moje pytanie jak to liczyc i jak zrobic zeby miescic sie w mapie w całym zakresie obrotów z jak najwyzszym doładowaniem, trzeba by liczyc a potem ustawiac konkretne doładowanie dla konkretnych obrotów zeby wycisnac max a nie wypasc z mapy.
Wielu juz pisało ze ta turbinka jest niezła i 2 bary spokojnie dmuchnie, policzyłem i jednak srednio to wychodzi, dlatego pytam jak do tego dochodzicie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adam R.
post Fri, 27 Nov 2009 - 20:41
Post #123


Super User
Dołączył: Wed, 21 January 2004
Skąd: Rawa Mazowiecka





moje obliczenia są bardzo przybliżone do filipa

supra filipa
7000rpm -> 49lb/min
3500rpm -> 24,5lb/min

moje:
wankel 1,3 wg. amerykanów trzeba liczyć jak dla 2,6L
8500rpm -> 49,25lb/min
3500rpm -> 23,17lb/min

bierzemy poprawke na pressure ratio które w moim przypadku wynosi 2
czyli można posłużyć się tym samym wykresem co filipa



no i teraz pytanie, czy gt3076r dla ww. przepływów będzie idealne do jazdy torowej ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Fri, 29 Jan 2010 - 11:19
Post #124


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Witam wszystkich sorry za odgrzebanie tematu ale myślę że ten będzie najlepszy... Poszukuje mapy do turbiny garrett T15 która jest montowana w astrze 1.7 diesel oznaczenie silnika x17dtl... pytanie ile max można dmuchać z tej turbiny do tego silnika jest on 8 zaworowy jedyną mapę jaką znalazłem do tej sprężarki to ta z tej strony http://members.iinet.net.au/~johnh/garrett2.htm i jest ona dla mnie trochę dziwna bo jest doładowanie w funkcji mocy i np przy mocy 80km jej max to 1.33bar wiec malutko ... może mi ktoś pomóc jak to ugryźć albo zna stronkę z normalną mapą tej turbiny... Zresztą ta turbina jest inna bo jest chłodzona woda a moja nie...

Edit:

Jako że po mozolnych poszukiwaniach nic nie zalazłem więc napisałem e-maila do garretta i o dziwo zaskoczyli mnie bo odpowiedzieli bardzo szybko i przesłali mi taką mapę, publikuje ją ponieważ zalezienie mapy do tej turbiny graniczy z cudem...

Garrett T15 niby od silnika x17dtl montowanego w astrze F
http://obrazki.elektroda.net/70_1264843781.jpg


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chomik
post Mon, 16 Aug 2010 - 17:03
Post #125


User
Dołączył: Tue, 19 January 2010





mam delikatne pytanko ... co sie stanie w takim przypadku gdy wartosc przy max rpm wychodzi "troszke" z prawej poza mape ??

zielona linia silnik 1,5 doladowanie 1,5
niebieska linia silnik 2,3 doladowanie 0,4





z lewej strony mapy nie baardzo bo surge line a z prawej ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crup-nick
post Mon, 16 Aug 2010 - 17:08
Post #126


Frequent User
Dołączył: Fri, 20 March 2009





po prostu sprężarka nie wydoli. od miejsca końca mapy boost będzie leciał na łeb na szyje... jeśli wszystko jest ok wyliczone to ta sprężarka jest znacznie za mała i naprawdę szybko może sie wysypać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Mon, 16 Aug 2010 - 18:00
Post #127


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





hmmmm bo ja wiem .....

mialem chinczyka td05-16g w silniku 1,6 i jezdzila z doladowaniem do 1,7 jakos nie gubiac cisnienia a jezdizla ponad rok i teraz poszla na hybryde - nom delikatny wink.gif (1,6mm) miala luzu wzdluznego ale to chyba przez launch control i booom, booom, booom

z tych wzorow na 1wszej stronie wynika, ze AFR byl u mnie 36 a nie jak tu 31 ..... 36 nie ma nawet na skali mapy tej sprezarki biggrin.gif


w sumie ta td05 to duza sprezarka z mitsu czy cos WG byl na 0,8 bara.... z obliczen (odcinka 6000 ?? ok) wychodzi max=24 lb/min (polowa 12) surge 4,8. 24 lb/min przy 0,8 bara jest poza mapa yyyyyyy ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 16 Aug 2010 - 21:32
Post #128


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Ta mapa nie jest w LB/min tylko w m3/s lub kg/s


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Mon, 20 Dec 2010 - 15:32
Post #129


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT(FilipN @ Sun, 13 May 2007 - 02:28) *
na osi y mamy pressure ratio, jest to nic innego jak ciśnienie bezwzględne w barach. Że by otrzymać wartość ciśnienia bezwzględnego należy do ciśnienia względnego (nadciśnienia) jakie zamierzamy pompować w nasz silnik dodać ciśnienie atmosferyczne czyli 1 bar.



CYTAT(Booyac @ Sun, 13 May 2007 - 13:01) *
gwoli ścisłości pressure ratio to nie doładowanie + 1 tylko stosunek (ciśnienie na wylocie ze sprężarki)/(ciśnienia na wlocie)
po stronie licznika rzeczywiste ciśnienie atmosferyczne uwzględniające wysokość i temperaturę + planowane doładowanie powiększone o wzrost ciśnienia spowodowany np. oporem intercoolera
po stronie mianownika będzie to rzeczywiste ciśnienie atmosferyczne uwzględniające wysokość i temperaturę pomniejszone o stratę ciśnienia w dolocie



CYTAT(FilipN @ Sun, 13 May 2007 - 13:49) *
oczywiście, istnieje wzór uwzględniający opór który stawia ic, oraz opór stawiany przez filtr powietrza...
ale skoro dwóch uznanych autorów podaje w swoich książkach uproszczony wzór to tu, dla poznania zasady działania chyba też taki wystarczy??





Sorry ze tak odgrzewam kotleta ale robie własnie projekt zwiazany z doładowanie i mam pewne wątpliwości, a nie bede przeciez nowego tematu zakładał.
Cytowany wyżej kawałek dotyczy Pressure Ratio. Dlaczego niby miałoby być przy Pressure Ratio(na wykresie) uwzględniane opory intercoolera czy dolotu skoro wykres tworzy producent i dla niego Presure Ratio to stosunek ciśnien na wylocie do cisnienia na włocie do kompresora, tak przynajmniej podawane jest na mapach. Wiadomo że bedzie ten spadek i my powinnismy to uwzględnić zakładając nasze doładowanie. Tak widze to ja.
Jak tworzy się wykresy dla stałej prędkości ?
tzn
czy w tym przypadku wystarczy założyć stałą predkośc obrotowa i dla niej zrobic obliczenia wydatku powietrza zmieniajac spręż (PR) ?

Jak właściwie interpretuje się charakterystyki turbin? czy tam AirFlow to ten sam AF ktory obliczylismy dla Compresora?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Mon, 10 Jan 2011 - 16:23
Post #130


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





CYTAT(Neo3 @ Mon, 20 Dec 2010 - 15:32) *
czy tam AirFlow to ten sam AF ktory obliczylismy dla Compresora?
..... mm ...tak

dobra B18C6 (1,8 = 190KM) jak odpreze to smialo mozna VE = 95 bo mimo wszystko walki sa zacne jak i cala glowica (a nawet jesli nie to i tak sie nie za duzo zmieni - calosc delikatnie w lewo idze wtedy)

odcinka jest ponad 8500 ale wiecej nie bede krecil i tak - nawet policzone dla 8500 i 8000

bedzie co nie (T04e-57trim @ 0.5 / 0.75 / 1 bar) .....

Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Mon, 07 Feb 2011 - 00:27
Post #131


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Poszukuję mapy do turbosprężarki KKK KP35, występuje ona w małych dieslach np. 1.4tdci, 1.4hdi, 1.3cdti.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 07 Feb 2011 - 13:04
Post #132


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Poszukujesz mapy tej sprężarki bo ją masz czy poszukujesz małej turbiny i ta cię zaciekawiła?? Jeśli poszukujesz małej turbiny do projektu to popatrz 7 postów wyżej na mój post i zastanów się nad garrettem T15 turbinka mała, bardzo tania i praktycznie pancerna, u mnie pompuje ok 1.1bara prawie od 2 lat co jest już daleko poza mapą i jest w stanie idealnym...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Mon, 07 Feb 2011 - 20:53
Post #133


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Mogę dostać ta turbinę prawie za free od fiesty 1.4tdci z uszkodzonym aktuatorem więc się ją zainteresowałem. Czy wielkością i mapą podobna jest do kkk k03?


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomxx92
post Wed, 08 Jun 2011 - 00:50
Post #134


User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Bielawa





Witam
Szukam od dłuższego czasu w googlach i tu na forum informacji o liczeniu gorącej strony turbo, o liczeniu A/R , żeby obie policzyć jakie turbo od kiedy wstaje itp. Czy ktoś mógłby zapodać linka (albo podać wzór jak to sie liczy) ze stroną gdzie były by takie informacje bo w cholere jest stron o liczeniu kompresora, a nie moge znaleść żadnych info o liczeniu gorącej strony.
pozdrawiam i prosze o pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Wed, 17 Aug 2011 - 17:22
Post #135


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Wykonałem obliczenia z pierwszego postu i wyszyło mi coś takiego.



Silnik 1.2, turbosprężarka KKK K14


Czy można po tym wywnioskować jak duża będzie turbo dziura??


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Thu, 18 Aug 2011 - 00:27
Post #136


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(MArcin91 @ Wed, 17 Aug 2011 - 17:22) *
Wykonałem obliczenia z pierwszego postu i wyszyło mi coś takiego.



Silnik 1.2, turbosprężarka KKK K14


Czy można po tym wywnioskować jak duża będzie turbo dziura??


nie, bo to jest mapa wydajonosci a zalezności przepływu spalin i ciśnienia doładowania.
K14 w 1,2 powinna wstawać w okolicach 2,5-2,7 tyś obr. W 1,6 przy CR 9 wstaje przy 1,9-2,0 tyś obr


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BARTEKcoupe
post Thu, 18 Aug 2011 - 08:22
Post #137


User
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Skarżysko Kamienna





CYTAT(Zibi122 @ Thu, 18 Aug 2011 - 00:27) *
nie, bo to jest mapa wydajonosci a zalezności przepływu spalin i ciśnienia doładowania.
K14 w 1,2 powinna wstawać w okolicach 2,5-2,7 tyś obr. W 1,6 przy CR 9 wstaje przy 1,9-2,0 tyś obr


wszystko zależy jaka strona gorącą tej k14 wink.gif u mnie w 1.4 wstawała od 3-3,5tys./obr


--------------------
Punto GT 2.0 16vt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Thu, 18 Aug 2011 - 09:01
Post #138


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(BARTEKcoupe @ Thu, 18 Aug 2011 - 08:22) *
wszystko zależy jaka strona gorącą tej k14 wink.gif u mnie w 1.4 wstawała od 3-3,5tys./obr


Miałem na mysli K14 z 2,5 TDI , tam też są K16 i np taka wstaje w 1,8 od 2 tyś obr i 0,6 bara daje radę do 7 tyś


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Thu, 18 Aug 2011 - 23:32
Post #139


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Moja k14 pochodzi z opla 2.3td


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taquito
post Sun, 21 Aug 2011 - 17:47
Post #140


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





Zawsze staram sie najpierw poszukac i przekopac w googlach ale nie potrafie tym razem.

Prosze o wklejenie mapy kompresora dla Turbo k03 sport oznaczenie k03 - 035

Chialbym obliczyc max wydajnosc dla mojego silnika


--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 5 6 7 8 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 18:54