Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >  
Reply to this topicStart new topic
> mapy kompresorów, surge line, itp...
L5turbo
post Fri, 11 Jul 2008 - 13:00
Post #101


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





Patrze, ze czesto obliczenia wykonuje sie na zasadzie przyjecie jednego doladowania max i policzenia przeplywow dla roznych obrotow silnika i utrzymaniu tego doladowania do odcinki. nawet stronka z linku kilka postow wyzej tak pokazuje. i probujemy dobrac tak turbine, zeby w skrajnym prawym polozeniu nie wychodzilo za skale lub sprawność <60%.
Wcale naniesione przez nas punkty nie muszą tworzyć linii poziomej. Można jeszcze wziasc pod uwage srodkowa czesc charakterysyki i w srednim zakresie obrotow doladowac wiecej i miec wiecej momentu obrotowego. No i przy końcu obrotomierza nie trzeba wcale trzymać max doładowania, wtedy w troche mniejszej turbosprężarce można zmieścić sie w charakterystyce, mieć doładowanie od niższych obrotów i ładny przebieg momentu.
No chyba, że ktoś idzie tylko w moc, wstawia wiadro i ma pełny boost do końca obrotomierza jednak ko0sztem tego że turbo ładuje dopiero na 3cim biegu i powyżej 6000tys obr wink.gif

Gdy sprawdzałem wykresy w seryjnym moim silniku i kilku podobnych i nanioslem na wykres turbosprezarki to wyszlo mi, że narysowana przeze mnie linia przebiegu pracy turbospreżarki miała kształt zblizony do kształtu linii prędkości turbosprężarki. Czyli przy pełnym ogniu turbo nabiera np 110kobr/min i potem leci tym torem z w miare stala predkoscia aż do odcinki pracy silnika. Oczywiśćie nie tak dokładnie, ale opadała podobnie jak linie predkosci. Przebieg doladowania byl zazwyczaj taki, że przy niskich obrotach 2-3kobr byl max boost np okolo ~1bar i potem w miare wzrostu obrotow spadal do np 0,5bar przy odcince. gdybysmy chcieli juz 1 bar utrzymac przy odcince to turbo musialoby byc juz o rozmiar wieksze.


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 11 Jul 2008 - 13:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Fri, 11 Jul 2008 - 13:05
Post #102


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





wolę mieć niutki do odcięcia niż żeby auto tam puchło...


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 23 Jul 2008 - 15:42
Post #103


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





co powiecie na temat zakupu takiej turbinki z myslą że jest do regeneracji ;ma luzy na boki ale wzdłużnego nie , jakiej kasy jest warta w takim stanie ?? i czy była by dla mnie dobra na początek?? http://zaprzal.info/holsethx27w/


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 23 Jul 2008 - 22:52
Post #104


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





ello ,jest tu kto?? rolleyes.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Wed, 23 Jul 2008 - 22:59
Post #105


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Wszyscy sa ale nikt ci nie odpisze smile.gif
Varekort Holset HX27W turbolader
Fra 1,3 – 2,0 l og fra 160 – 260 hk.
Inkl. wastegate og actuator.
Anbefalet max. ladetryk 1,6 bar.

Moglbys uzywac google.pl ? Jesli dobrze pamietam chyba chciales do bmw 325 to wrzucac , wg tego co wyzej napisane , turbo bedzie za male


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 23 Jul 2008 - 23:07
Post #106


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(DeviLL @ Wed, 23 Jul 2008 - 21:59) *
Wszyscy sa ale nikt ci nie odpisze smile.gif
Varekort Holset HX27W turbolader
Fra 1,3 – 2,0 l og fra 160 – 260 hk.
Inkl. wastegate og actuator.
Anbefalet max. ladetryk 1,6 bar.

Moglbys uzywac google.pl ? Jesli dobrze pamietam chyba chciales do bmw 325 to wrzucac , wg tego co wyzej napisane , turbo bedzie za male

gogle to mozna uzywać jesli sie wie czego szukać , a ja narazie jestem zielony tongue.gif .
Chodzi o silnik m50b25 ale w e34 i to ma być turbina lajtowa narazie , więc niemam zamiaru wkładać czegos z potencjałem do 400KM .
Dobrze by było jakbyś mi przetłumaczył na prościejszy język to co napisałeś biggrin.gif ,i odpowiedział na pytanie czy za 600zł opłaca się kupić tą turbinkę wiedząc ze czeka ją regeneracja , i ile kosztuje taka regeneracja "pi razy drzwi "


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Wed, 23 Jul 2008 - 23:10
Post #107


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Kazde turbo do regeneracji to koszt zlomu , 200-300zl max , niekiedy za koszt 600zl + dobra regeneracja mozna kupic w miare nowe sprawne turbo , ten holset ma niby potencjal do 260km , ale zapewne jest na tyle maly ,ze musialbys dmuchac sporo , co skrociloby zywotnosc , wniosek ? Poszukaj lepiej cos pokroju garrett T3 (mozna tanio dorwac z wielu samochodow), zawsze bedziesz mogl pozniej zapodac t3/t4 (potencjal do 700km? zaleznie) , lub garrett t28 , i pozniej mozna zakladac jakies gt2871r (potencjal do 400km)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 23 Jul 2008 - 23:20
Post #108


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(DeviLL @ Wed, 23 Jul 2008 - 22:10) *
Kazde turbo do regeneracji to koszt zlomu , 200-300zl max , niekiedy za koszt 600zl + dobra regeneracja mozna kupic w miare nowe sprawne turbo , ten holset ma niby potencjal do 260km , ale zapewne jest na tyle maly ,ze musialbys dmuchac sporo , co skrociloby zywotnosc , wniosek ? Poszukaj lepiej cos pokroju garrett T3 (mozna tanio dorwac z wielu samochodow), zawsze bedziesz mogl pozniej zapodac t3/t4 (potencjal do 700km? zaleznie) , lub garrett t28 , i pozniej mozna zakladac jakies gt2871r (potencjal do 400km)

Tylko z kąd mam wiedzieć że turbina jest w miare nowa skoro wszyscy zachwalają swój towar a okazuje się że jest złom, pozatym jeśli wierzyć sprzedawcy na allegro "turbinka ma luz na boki a wzdluznie nie ma zadnego" to co o tym sądzisz??
A co znaczy pokroju garret t3 , dasz mi jakies przykłady abym mógł szukać konkretów czy garrett t3 to już konkret??
T3/t4 to jak sie nie myle hybryda, czyli co pużniej jesli bym miał tego garetta t3 , to co trzeba dokupić większą muszlę ?? czy na czym polega ten mix??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 24 Jul 2008 - 11:20
Post #109


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(mcgiver @ Wed, 23 Jul 2008 - 23:20) *
Tylko z kąd mam wiedzieć że turbina jest w miare nowa skoro wszyscy zachwalają swój towar a okazuje się że jest złom, pozatym jeśli wierzyć sprzedawcy na allegro "turbinka ma luz na boki a wzdluznie nie ma zadnego" to co o tym sądzisz??


najlepiej kupować od sprawdzonych sprzedawców na Allegro lub na forum czyli od takich którzy dają gwarancję chociaż rozruchowa jeśli nie 3 miesiące

nawet nowa turbina ma luz na boki bo musi mieć luz na smarowanie, przynajmniej te turbiny które miałem w ręce miały, jeśli nie ma luzu wzdłużnego to OK


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Thu, 24 Jul 2008 - 11:37
Post #110


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





CYTAT
Varekort Holset HX27W turbolader
Fra 1,3 – 2,0 l og fra 160 – 260 hk.
Inkl. wastegate og actuator.
Anbefalet max. ladetryk 1,6 bar.


wszystko pieknie, ale dla jakiej wersji HX27W sa te dane? ta do sprzedania ma najwieksze żeliwo wydechowe jakie bylo fabrycznie w hx27w - 8.5cm2 (oznaczenia Holseta, nie wiem jak to przeliczyc na a/r). Wydaje mi sie, ze powinna byc wydajniejsza niz T3 z zeliwem .48

CYTAT
wiedząc ze czeka ją regeneracja , i ile kosztuje taka regeneracja "pi razy drzwi "


tej turbiny sie nie regeneruje - mozna kupic tylko kompletny srodek z wirnikami u dystrybutora. Dlatego dziwi mnie, ze wirnik wydechowy wyglada jak fabrycznie nowy (nie moge zdjac duzego segera i obejrzec dokladnie ssacego wirnika), turbina ma luz na boki i nie testowalem jej dlatego nie moge dac gwarancji.

CYTAT
A co znaczy pokroju garret t3 , dasz mi jakies przykłady abym mógł szukać konkretów czy garrett t3 to już konkret?


to tez "rodzina" turbosprezarek w roznych rozmiarach

ps. ten holset ma flansze t25 wiec tez mozna go pozniej zastapic ktoryms z garrettow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 24 Jul 2008 - 13:29
Post #111


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(zaprzal @ Thu, 24 Jul 2008 - 10:37) *
wszystko pieknie, ale dla jakiej wersji HX27W sa te dane? ta do sprzedania ma najwieksze żeliwo wydechowe jakie bylo fabrycznie w hx27w - 8.5cm2 (oznaczenia Holseta, nie wiem jak to przeliczyc na a/r). Wydaje mi sie, ze powinna byc wydajniejsza niz T3 z zeliwem .48



tej turbiny sie nie regeneruje - mozna kupic tylko kompletny srodek z wirnikami u dystrybutora. Dlatego dziwi mnie, ze wirnik wydechowy wyglada jak fabrycznie nowy (nie moge zdjac duzego segera i obejrzec dokladnie ssacego wirnika), turbina ma luz na boki i nie testowalem jej dlatego nie moge dac gwarancji.



to tez "rodzina" turbosprezarek w roznych rozmiarach

ps. ten holset ma flansze t25 wiec tez mozna go pozniej zastapic ktoryms z garrettow

oo widze że zagladamy na to samo forum tongue.gif .
jak widzisz badam temat Twojej turbinki bo widze że aukcja wczoraj sie skończyła fiaskiem , ale jak widzisz radzą żeby lepiej sie nie pakować wtaką turbine mellow.gif , juz sam niewiem co o tym mysleć.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Thu, 24 Jul 2008 - 14:21
Post #112


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





jesli juz chcesz zaturbiac to osobiscie poszukalbym czegos wiekszego do tego silnika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 24 Jul 2008 - 15:06
Post #113


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(zaprzal @ Thu, 24 Jul 2008 - 13:21) *
jesli juz chcesz zaturbiac to osobiscie poszukalbym czegos wiekszego do tego silnika

a czy możesz mi coś doradzić jakiego dokładnie modelu szukać pod lajtowe turbo max do 300KM ?? I gdzie ewentualnie szukać uzywki z jakimiś perspektywami ze pojeżdzi jakiś czas. chodzi o bmw silnik m50b25 ma 2494cc , 6cylindrów / 4 zawory na cylinder , 192KM /5900RPM , 246NM/4700RPM sprężanie 10:1.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Thu, 24 Jul 2008 - 17:18
Post #114


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





wybacz, nie znam sie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Thu, 24 Jul 2008 - 18:56
Post #115


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Kup sobie GT28RS (do 350km styknie) , sporo osob handluje tym , niestety cena moze byc 2-3tys zl , ale masz przynajmniej nowe turbo wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 24 Jul 2008 - 20:56
Post #116


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(DeviLL @ Thu, 24 Jul 2008 - 17:56) *
Kup sobie GT28RS (do 350km styknie) , sporo osob handluje tym , niestety cena moze byc 2-3tys zl , ale masz przynajmniej nowe turbo wink.gif

Do nikogo na tym forum nie chce dotrzeć ze ja narazie potrzebuję coś międy 250-300KM , i wszscy mi kazą kupować smoka z duzym potencjałem za dużą kasę ,ehhh..
edit : o tym mowa?????http://moto.allegro.pl/item406546842_turbo..._jak_nowa_.html


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Thu, 24 Jul 2008 - 23:35
Post #117


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Tak


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Tue, 03 Mar 2009 - 08:50
Post #118


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Podniose watek bo nurtuje mnie kilka pytań.

Jak obliczyć przepływ spalin aby potem nanieśc to na mape turbiny?
Czy przyjmuje się, że tyle ile zasysa to i tyle "wydala" czy inaczej??


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciemol
post Sun, 30 Aug 2009 - 21:14
Post #119


Rookie
Dołączył: Mon, 02 March 2009
Skąd: Mysłowice





Witam, mam do was prośbe aby ktos pomogł mi rozgryzc ta zagadke jaka jest dla mnie to wszystko o dobieraniu turbin.
Otóż turbinka to garett gt2056, turbinka o niesamowitym potencjale bo dmuchnie 2 bary a nawet ciutke wiecej, lecz tu pojawia sie problem i moje pytania. Licze sobie flow przy 6500rpm na 2 bary dla silnika 1.4 przy VE=85
tak wiec: (1,4*6500*85*3)/5660 = 409,98cfm (28,73lb/min), patrze ma mapke kompresora i swietnie, mieszcze sie turbina utrzyma cisnienie
to samo dla 3250rpm, wychodzi 14,36lb/min, licze sobie punkt na surge i nanosze na mape, i w ty momencie musiałbym wrzucic obrazek ale nie wiem jak dry.gif chodzi o to ze linia surge wychodzi od pewnego momentu za mape, nie wiem jak miałbym temu zaradzic zeby w całym zakresie obrotów miescic sie w mapie?
jeszcze jedno pytanie to takie, jak mam dobierac obroty do wyliczania przepływu bo np licze dla 1.2bar przy 2000rpm wychodzi 6,5lb/min, patrze na mape turbiny to przy tej wartosci z wykresu widze ze turbo dopiero wstaje na 0.25bar
to w takim razie po co ja wpisuje to 1.2bar ktore niby chce miec jak w tym moencie moge miec tylko 0.25?
rzecz jest jeszcze taka ze przy połowie obrotów max jest juz taki przepływ ze turbo moze bic ile wlezie, moze to jest poprostu takie załozenie ze zawsze musze liczyc dla połowy rpm max i nic nie kombinuje?
I ostatnie dotyczy surge line, kto tam napisał ze to pokazuje w jakiej sprawnosci pracuje sprezarka na zadane cisnienie, a ta linia zwykle wychodzi gdzies blisko lewego kranca mapy w praktycznie zadnej sprawnosci..
błagam o jakies konkretne wytłumaczenie najlepiej na przykładzie, bede wdzieczny dozgonnie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
unreall
post Sun, 30 Aug 2009 - 23:07
Post #120


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 March 2004
Skąd: Warszawa





zjawisko surge występuje wtedy gdy sprężarka nie ma przepływu tzn. próbujesz wepchnąć powietrze do zamkniętego zbiornika a nie jest to możliwe więc próbuje się (to powietrze) przepchnąć pod prąd przez turbosprężarke (m.in. po to montuje się DV albo Blow Off) co oczywiście ją niszczy. Zasada jest taka że turbina nie ma prawa pracować po lewej stronie surge line. Choke line po prawej to koniec wydatku sprężarki ze względu na ilość powietrza, po prostu nie nadąża z wydatkiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 14:28