Shoutbox 0 nowych PW 

KW Suspensions


 
Reply to this topicStart new topic
> Jak działa sterowanie mechanizmu VANOS
korona
post Tue, 08 May 2007 - 12:47
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Jak działa sterowanie mechanizmu vanos - wiem że elektrozawór otwiera dopływ oleju do siłownika vanosa a ten obraca poprzez skośne zęby wałek ssący. Ale czy dzieje się to na zasadzie ON-OFF czy też jest to jakoś stopniowane? Dodam że chodzi o silnik z pojedynczym vanosem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Battle Royale
post Tue, 08 May 2007 - 12:47
Post #


Reklama






Battle Royale
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Tue, 08 May 2007 - 12:50
Post #2


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





O ile pamiętam - on/off w pierwszej generacji.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Tue, 08 May 2007 - 13:08
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT("hwojtek":bcilzylt)
O ile pamiętam - on/off w pierwszej generacji.


Też mi się tak wydawało, może jeszcze ktoś potwierdzi. Zatem da się nim sterować przez SMT-6 zmieniając np obroty przy jakich się włącza i wyłącza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Tue, 08 May 2007 - 17:21
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Vanos działa na zasadzie On/Off. Włącza bądź też wyłącza go pojedynczy 12V sygnał z ECU. Ma tylko dwie pozycje, dlatego nie jest to stopniowane.
Pamiętaj, że włączony Vanos na ~6k nie jest dobrym pomysłem.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Tue, 08 May 2007 - 19:22
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT("maleckis":g7zd7alh)
Pamiętaj, że włączony Vanos na ~6k nie jest dobrym pomysłem.


A czy może ktoś wie dokładnie przy jakich obrotach jest włączany / wyłączany (kiedy podawany jest sygnał), czy jest to zależne tylko od obrotów czy np. od obciążenia chwilowego? Może jakaś mapa działania vanosa jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Tue, 08 May 2007 - 19:47
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Znalazłem coś takiego:
CYTAT("BMW World":5angld68)
At idle, the cam timing is retarded. Just off idle, the DME energizes a solenoid which allows oil pressure to move that cup gear to advance the cam 12.5 degrees at midrange, and then at about 5000 rpm, it allows it to come back to the original position.

[url:5angld68]http://www.bmwworld.com/technology/vanos.htm[/url:5angld68]

Pozdrawiam.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StrD
post Wed, 09 May 2007 - 10:24
Post #7


User
Dołączył: Wed, 23 August 2006
Skąd: Kraków





CYTAT
A czy może ktoś wie dokładnie przy jakich obrotach jest włączany / wyłączany


Włączany jest najprtawdopodobniej przy ok. 3800-4000 rpm, czuć wtedy wyraźnego "kopa" a i głos silnika nieco się zmienia (słyszalne jest to również w silnikach VTEC Hondy tylko że przy wyższych rpm oczywiśccie)

CYTAT
...and then at about 5000 rpm, it allows it to come back to the original position. The greater advance causes better cylinder fill at mid rpms for better torque.


Z opisu wynika że wyłączany jest przy ok. 5000 rpm. Vanos poprawia przebieg krzywej mometu w średnich rpm.
Z tego samego tekstu wynika że działanie DOUBLE VANOS jest stopniowane


--------------------
E36 M62B44 / KONI 1130 / BREMBO MAX + DS2500/DS2000 / Szpera ca 50% 3,73 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Wed, 09 May 2007 - 13:03
Post #8


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Wg TIS, w S50B30 cytuję:

"this adjustment is an infinitely variable process", w odróżnieniu od M50.



Z ciekawostek:

"Governed maximum speed of 250kph is also controlled by Vanos control unit"


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRACK
post Thu, 10 May 2007 - 13:55
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 07 November 2004
Skąd: z kątowni





O ile w manualu od e36 nie ma błędu,to vanos 1 generacji słurzy do poprawienia dołu silnika,a nie tak jak V-tec do góry,
realizowane jest to poprzez przyspieszenie wałka ssącego o 12.5 stopnia.
po przekroczeniu ok 3,5 tyś obr wałek wraca do pozycji zero


--------------------
NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Thu, 10 May 2007 - 14:40
Post #10


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("DRACK":2vmmsamb)
O ile w manualu od e36 nie ma błędu,to vanos 1 generacji słurzy do poprawienia dołu silnika,a nie tak jak V-tec do góry,
realizowane jest to poprzez przyspieszenie wałka ssącego o 12.5 stopnia.
po przekroczeniu ok 3,5 tyś obr wałek wraca do pozycji zero


w moim M50b25 odczucia sa wrecz na odwrot


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 29 July 2014 - 06:11