Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Usuwanie mat bitumicznych z karoserii (56k warning)
berkut
post Mon, 07 May 2007 - 18:46
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Poniewaz wlasnie przeprowadzam w moim Fordzie Sierra prace blacharskie postanowilem wrzucic troche materialu na temat usuwania mat bitumicznych sluzacych do wytlumiania samochodu.

Wiekszosc ludzi popelnia zasadniczy blad jakim jest uzywanie opalarki do usuwania tych mat, powoduje to ze ciagna sie one w nieskonczonosc i trzeba je skrobac co jest zajeciem dosc okrutnym, smierdzacym i nieprzyjemnym.

Istnieje metoda o wiele przyjemniejsza (wrecz rozrywkowa) i ZNACZNIE szybsza: uzycie suchego lodu. Co potrzebujemy by zdjac maty z naszego auta:

-cieple rekawice (suchy lod ma temp. -80C wiec powstajace oparzenia sa naprawde powazne)
-stosowny kombinezon (odpryski przy kruszeniu lodu)
-pojemnik na suchy lod
-wiadro
-szufelke z zmiotka
-gumowy mlotek
-kilka szmat (poszewki od poduszek sa najlepsze)
-mlotek i dluto
-wiadro


Lod ktory kupilem jest w ~10kg blokach ktore musialem pokruszyc na mniejsze kawalki:



Do wstepnego pokruszenia na mniejsze kawalki posluzyl mi mloteczek oraz dluto:



Po pokruszeniu kawalkow suchego lodu na brylki wielkosci sniezki nadeszla pora na dalsza jego fragmentacje:



Idealnie jest rozbic lod na drobny snieg (co przychodzi bardzo latwo), jak widac wcale nie trzeba duzego mlotka poniewaz suchy lod jest bardzo kruchy.


Jesli w/w czynnosci zostaly wykonane prawidlowo, nie wybilismy sobie oka mlotkiem, suchy lod nie zamrozil rogowki (uzywac okulary) ani nie wpadl za ubranie (bardzo boli) powinnismy miec w rekach wiadro pelne suchego lodu w postaci sniegu / granulatu. Oczywiscie mozna takze kupic sam granulat ale wiekszosc zakladow sprzedaje jako bloki.





Radosnym krokiem podazamy w kierunku auta, obieramy miejsce w ktorym chcemy pozbyc sie mat bitumicznych i przystepujemy do rozkladania suchego lodu na wybrana powierzchnie, zabawa jest jak ze sniegiem tylko ze suchym (ciezko to opisac ale uczucie jest bardzo przyjemne). Jednak wazna uwaga:

POMIESZCZENIE MUSI BYC DOBRZE WENTYLOWANE

W przeciwnym wypadku grozi nam uduszenie dwutlenkiem wegla unoszacym sie z suchego lodu. Poniewaz CO2 jest ciezsze od powietrza gromadzi sie on w nieckach (np. kanal w garazu), jesli nasz garaz jest umieszczony nisko wypada postawic wentylator przy wejsciu dajacy przedmuch. Ja tego nie zrobilem i z kolega bylo nam duszno podczas pracy ale jakos sie udalo (lekki wiaterek i okna na osciez). Malutka fotka pogladowa ponizej:



By zwiekszyc skutecznosc metody nalezy przykryc suchy lod szmatami ktore nie pozwalaja powietrzu oplywac suchego lodu i w ten sposob podwyzszac temp.



Jesli postanowimy cwaniaczyc i nie uzyc szmat spodziewac sie nalezy nastepujacych efektow:






Po chwili zaczniemy slyszec glosne trzaski dobiegajace z podlogi. Nie martwcie sie, jesli nie jest to Matiz albo Polonez to nie jest to wasza blacha i spawy punktowe a maty bitumiczne pekajace pod wplywem zimna i roznej rozszerzalnosci cieplnej metalu i mat. Od spodu przywita nas taki widok:



Wybieramy teraz nasze rosyjskie narzedzie obrobki precyzyjnej o gumowej koncowce formujacej...:




Po jakims czasie bedziemy slyszec ze proces dobiega konca i przestaje halasowac. W tym momencie nalezy podniesc maty, zebrac wieksze granulki suchego lodu (zostawiamy snieg). Wygladac to powinno w ten sposob:




Przystepujemy do energicznego uderzania koncowka formujaca o nieszczesne maty:




50% gotowe:



Powierzchnie pod katem musialem poprawic bo ciezko jest granulat na skosnych powierzchniach nakladac.

Maty beda wygladac w ten sposob:



Gotowe powierzchnie wygladaja tak:





Suchym lodem mozna takze usuwac baranka na spodniej czesci samochodu, procedura jest dokladnie taka sama jak w wypadku mat, u mnie efektem ubocznym obijania mat bylo wlasnie czesciowe obkruszenie baranka od spodu auta.

Metoda ta pozostawia powloke lakiernicza w idealnym stanie, nie zaobserowalem zadnych uszkodzen powierzchni.

Mam nadzieje ze post ten pomoze kilku osobom w pracy nad ich autami.

Wydajnosc metody:

Usuniecie mat plyty sierry zabralo 1.5 kostki suchego lodu, tj. 60zl (2 kostki po 30zl) i zostalo go jeszcze troche. Mysle ze 2 kostki swobodnie starcza na caly samochod.

Czas ktory trzeba bylo poswiecic: ok. 1.5-2h.

Wielkie dzieki dla Lukasza "Feluke" za pomoc!!!

Pozdrawiam,


Tomas "berkut"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 07 May 2007 - 18:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
240Z
post Mon, 07 May 2007 - 18:56
Post #2


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Doskonały tekst, prosimy o "pochwę" dla tego pana!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Mon, 07 May 2007 - 19:20
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Hardcorowy - mam nadzieję, że ta korozja nie jest wynikiem ubocznym użycia suchego lodu


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Mon, 07 May 2007 - 19:28
Post #4


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Niby czemu? Skoro lód jest suchy, a zimno jako takie korozji nie powoduje?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KaeS
post Mon, 07 May 2007 - 20:11
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 02 March 2006
Skąd: Pomorskie





Good Job !
Jeszcze coś w temacie suchego lodu, czy to co jest przedstawione w tym filmiku jest prawdą ? [Usuwanie drobnych wgnieceń za pomocą suchego lodu]
http://www.youtube.com/watch?v=4rIKo6241vg
Mam na samochodzie kilka miejsc, gdzie powłoka lakiernicza nie została naruszona, a są widoczne wgniecenia, chciałbym to usunąć i nie lakierować auta [ na całym samochodzie 1-sza, oryginalna warstwa lakieru].


--------------------
CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Mon, 07 May 2007 - 20:13
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





Ja lecialem opalarka szybko dosc mi to poszlo robilem razem z bratem on podgrzewal a ja szpachelka sciagalem te maty jak sie podgrzeje nie za duzo toschodzi to dosc latwo puzniej benzynka extrakacyjna do zmycia resztek tego klejacego syfu i git


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arkadius3
post Mon, 07 May 2007 - 21:53
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: kuj-pom





a w sklepie/zakładze z "czym" szukać tego lodu??


--------------------
Blue Fiesta xr1800

Jest Eibach, jest gleba...
... Jest KONI, jest przyczepność ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Mon, 07 May 2007 - 23:39
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





http://www.pf.pl/serwis/yp-index.html


W kwestii usuwania wgniecen. Teoretycznie jest to metoda, w praktyce, poniewaz tego nie probowalem nie powiem ci czy to dziala.

Mam jeszcze kilka kg tego lodu ale to juz na co innego leci Mojego kochanego potworka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mikso
post Fri, 11 May 2007 - 23:35
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 27 December 2004
Skąd: Poznań





Kurde, ale ciekawy opis. Teraz już za późno, bo brat całe capri skrobał od góry i od dołu. Ja w ramach odciążania Fiata też skrobałem ręcznie, mała twarda szpachtółka, młoteczek i akcja, ale dużo potem trzeba było zmywać no i lakier porysany. Na lód bym sie nie zdecydował w obawie o konserwacje podowzia, ale w przypadku capri brata można było spróbować tym lodem :/
Co do opalarki to wydaje mi sie że zależy od konserwacji. Ja robiłem bez opalarki, a kolega robił sierre i stwierdził że z opalarką łatwiej mu odchodziło
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K47
post Sat, 12 May 2007 - 00:36
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 November 2004
Skąd: Łódź





berkut masz głowe i wg mnie to wyjątkowo skuteczny patent.


--------------------
don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek-CRX
post Mon, 14 May 2007 - 15:38
Post #11


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007





1. Sposób suchego lodu działa na wgniecenia ale:

2. Jest lepsza metoda. Kupujecie powietrze w szpreju i psikacie odwróconą puszką. Dla opornych jak trzymacie sprej i naciskacie od góry, to tym razem trzeba puszkę obrócić o 180 stopni i musimy dusić od dołu. Dzięki temu wydziela nam się gaz o temperaturze bodajże -76 stopni. Powietrze kupujemy w sklepie komputerowym i jadźim ! Pisze to, gdyż nie wszyscy maja dostęp do suchego lodu, a do powietrza w spreju raczej każdy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gasper
post Mon, 21 May 2007 - 15:04
Post #12


User
Dołączył: Wed, 25 August 2004
Skąd: Kargowa - Berlin





Co do usuwania wgnieceń za pomocą suchego lodu i spray'u mogę podać tylko link do forum:

http://forum.beemka-klub.pl/viewtopic.p ... sc&start=0


--------------------
E38
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 08 Jun 2007 - 13:24
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





Uzylem w srode suchego lodu do usuwania mat bitumicznych. Stosowalem granulat 3mm.
Dziala rzeczywiscie dobrze, ale nie idealnie. Z podlogi pod nogami kierowcy i pasazerow maty schodzily bardzo ladnie. Natomiast maty bedace pod kanapa tylna nie chcialy za nic zejsc. Zuzylem caly lod jaki mialem, a maty za nic nie chcialy sie pokruszyc ani odejsc od blachy.






--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Fri, 08 Jun 2007 - 19:10
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Czy powierzchnia blach w tamtym miejscu byla pofalowana ? Uderzalem w takie miejsca mlotkiem pod katem i wtedy zchodza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 08 Jun 2007 - 21:28
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT("berkut":11qjdef3)
Czy powierzchnia blach w tamtym miejscu byla pofalowana ? Uderzalem w takie miejsca mlotkiem pod katem i wtedy zchodza.

Jest troche pofalowana, ale nie mocno. Probowalem pod roznymi katami uderzac i nic.
Maty pod nogami nawet jesli nie popekaly to odchodzily od podlogami calymi platami leciutko. Natomiast te maty pod kanapa trzymaly sie jak zawsze - lod nie zrobil na nich zadnego wrazenia.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Fri, 08 Jun 2007 - 22:37
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Zaobserwowalem bardzo podobne zjawisko w sierze i widze ze jest to zwiazane z przetloczeniami blachy - w miejscach gdzie jest malo przetloczen albo pojedynczy arkusz blachy jest duzy maty schodza odrazu i nie ma problemow.

W miejscach takich jak zagciecia na centralnym tunelu, pod kanapa tylna gdzie jest belka wzmacniajaca i duzo przetloczen maty nie schodzily dopuki nie uderzalem pod katem albo nie uzylem dluta (przyczym dluto sluzylo temu by lepiej skierowac energie uderzenia).

Jutro moge wrzucic zdjecia plyty podlogowej z sierry ktora ogolocilem do absolutnego zera jesli cie to interesuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Sat, 09 Jun 2007 - 01:23
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





Nie dzieki, nie trzeba. Teraz juz zdjeciem reszty mat martwi sie facet ktory robi klatke, mnie sie nie chcialo bawic


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomekf
post Tue, 31 Mar 2009 - 21:43
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: w nim ta moc ?





A czy ktoś w was próbował usunąć maty takim oto wynalazkiem AG CHEMIA Mróz : Zamrażacz spray Freezer W-WA?


--------------------
Be smart. Drive safe. Stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 31 Mar 2009 - 22:38
Post #19


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





a ja mam dylemat , wywalac maty czy nie ?moja E36 stoi gola ale mat jeszcze nieruszylem sad.gif

bedzie tego z 10kg wiec wcale nie tak duzo, jak to bedzie odczuwalene podczas jazdy ?

dodam ze dywan na podloge wkladam z powrotem

Ps: jutro wezme spray z pracy i przetestuje na mojej rozbitej .


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ziemniak
post Fri, 03 Apr 2009 - 16:02
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 May 2007
Skąd: Whitestock





Nie wiem ile jest wygluszen w BMW <jakiej grubosci> ale w Daewoo nie zrobilo to wiekszej roznicy w glosnosci smile.gif


--------------------
Soda Cleaning System
_http://sodujemy.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 16:29