Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jak zdłubać soczewkowe lampy na prawdziwe xenony
hwojtek
post Wed, 09 May 2007 - 14:34
Post #61


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Lekki overkill, moim zdaniem. To oznacza, że w praktyce kupujesz kompletne lampy z modelu z ksenonami i do tego gadżeciarnię samopoziomującą.

No to po co było montować kit ksenonów (żarniki+przetwornice) do seryjnych lamp?


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 09 May 2007 - 14:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cysiek25
post Wed, 09 May 2007 - 15:06
Post #62


Frequent User
Dołączył: Tue, 10 April 2007





Sorka że dopiero teraz się mieszam do tego tematu
Ale ktoś wspominał o tym że ksenon nie może być montowany do aut które nie posiadają reflektora z gładką szybką to jest wg mnie bzdura wystarczy spojrzeć na mesia CLK robionego do 2001 roku.
Tam na pewno są ksenony i to za szybką która nie jest gładka!! A powiem że miałem takie CLK i w nim na pewno był seryjny ksenon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 09 May 2007 - 17:17
Post #63


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Zgadza się, jest trochę aut w których z fabryki ksenony nie są soczewkowe i/lub nie mają gładkiego szkła. Ale wówczas to szkło jest również specjalnie projektowane pod ksenon.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Wed, 09 May 2007 - 20:48
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
Natomiast po takiej modyfikacji jak pokazałem jest całkiem OK. Tak jak pisałem wcześniej, moje xenony w Suprze na sprzęcie pomiarowym stacji diagnostycznej wypadają wzorowo.


A jaki to "sprzęt pomiarowy" ma stacja diagnostyczna oprócz prostej tuby do ustawiania świateł?


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 09 May 2007 - 20:49
Post #65









CYTAT("Wombat":1dqlzhzq)
CYTAT
Natomiast po takiej modyfikacji jak pokazałem jest całkiem OK. Tak jak pisałem wcześniej, moje xenony w Suprze na sprzęcie pomiarowym stacji diagnostycznej wypadają wzorowo.


A jaki to "sprzęt pomiarowy" ma stacja diagnostyczna oprócz prostej tuby do ustawiania świateł?


Pomalowaną ścianę ?
... to nie żart, bo mi przy przeglądzie na takiej ścianie sprawdzali światła. Trwało to w sumie około 15 sekund...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tr4b33r
post Thu, 10 May 2007 - 21:15
Post #66


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Wawa





Wy sie smiejecie z diagnostow.. Znam przypadek, gdzie chlopakowi nie chcial wbic przegladu bo mu swiatla za nisko swiecily. Tlumaczenie, ze trzeba silnik wlaczyc zeby sie wypoziomowaly malo dawalo, bo pan "wie lepiej i widzi, ze zle swieca".
Oczywiscie po odpaleniu podcisnienie ladnie ustawilo swiatelka, ale co sie z diagnosta namordowal to jego...


--------------------
Pozdrawiam, Konrad
the sonic re-creation of the end of the world
www.umt.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sat, 12 May 2007 - 18:47
Post #67


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT("TwinTurbo":3i12tnpu)
Jak będziesz w wawie to zapraszam do przetestowania moich xenonów - nikogo nieoślepiają nawet na nierównościach.


Użytkownicy 100 watowych żarówek twierdzą podobnie.
Oślepiasz w momentach kiedy jesteś na szczycie wzniesienia i podczas przejeżdżania przez śpiących policjantów na przykład. Nigdy nie miałeś sytuacji gdy wydawało Ci sie że kierowca z naprzeciwka mignął długimi, a w rzeczywistości wjechał na nierówności? Tak samo Ty oślepiasz tyle że mocniejszym światłem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Sat, 12 May 2007 - 22:29
Post #68


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Tak każde auto oślepia...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sat, 12 May 2007 - 23:02
Post #69


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Ale to z samopoziomującymi się światłami oślepia mniej! Prace urządzenia samopoziomującego można łatwo zaobserwować podczas przyśpieszania i hamowania wtedy też sie przydaje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Speed R
post Sun, 13 May 2007 - 16:34
Post #70


User
Dołączył: Wed, 17 September 2003
Skąd: Warszawa - Wola

Ikona grupy



Co do systemu samopoziomowania:

Wszystko zależy od tego o jakim układzie poziomującym mówimy.
Tak się składa, że na rynku (mam tu na myśli fabrycznie instalacje lamp wyładowczych) dostępnych jest kilka rodzajów wspomnianych tu systemów poziomowania.
Pierwsza z nich to układ poziomowania statycznego zależny tylko i wyłącznie od obciążenia tylnej osi pojazdu w której jest zainstalowany odpowiedni czujnik (nomen omen dość prosty pod względem konstrukcji).
Wspomniane poziomowanie statyczne w zależności od zastosowanej elektroniki sterującej może działać jedynie w chwili włączenia świateł, jak też w sposób nieco bardziej dynamiczny, przy każdorazowej zmianie obciążenia, co wymaga jednak bardziej zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych.
Do konstrukcji tych systemów wykorzystuje się dość proste elektryczne silniki, a całość jest bardzo zbliżona konstrukcyjnie do tradycyjnego poziomowania świateł "z wewnątrz kabiny kierowcy", tyle że - co oczywiste - nie wymaga od użytkownika, pamiętania o każdorazowym ustawieniu świateł w przypadku zróżnicowanego obciążenia samochodu.

Drugim systemem, który jest w chwili obecnej na bieżąco usprawniany jest poziomowanie dynamiczne.
W tym przypadku w reflektorze proste silniczki elektryczne, zastąpiono bardzo szybko działającym serwomechanizmem, gdyż wymaga się od niego dynamicznego dostosowania wysokości padania wiązki światła w trakcie jazdy po nierównościach. Z drugiej strony o wiele bardziej zaawansowana jest także elektronika sterująca, która korzysta ze wskazań nie tylko czujnika żyroskopowego tylnej osi, ale także innych danych, jak chociażby wskazań prędkości pojazdu.

Wspomnianym rozwinięciem tego układu są spotykane obecnie systemy "dynamic lighting" czy jak kto woli - "doświetlania zakrętów", tyle tylko, że poza możliwością ruchu bądź układu projekcyjnego (soczewki), bądź też odbłyśnika (najczęściej tzw. konstrukcji FF - swobodnych pól) w pionie, wzbogacono go o możliwość niewielkich ruchów wobec osi poziomej samochodu.

Co się tyczy samej konstrukcji lamp:

W przypadku palników ksenonowych najwygodniej jest zastosować układy optyczne typu DE (popularne "soczewki") i tyczy się to zarówno tradycyjnych systemów xenonowych jak też nowszych - bixenonowych.
Z drugiej strony nie wyklucza się stosowania zarówno jednego jak i drugiego rozwiązania w przypadku braku układu projektorowego i zastąpienia go tradycyjnym odbłyśnikiem typu FF (wspomniane wyżej "swobodne pola") z gładkoszybowym kloszem.
W przypadku zastosowania systemu bi-xenonowego nie istnieje jednak możliwość wykorzystania tradycyjnego odbłyśnika z profilowaną szybą, gdyż w takiej sytuacji zmiana charakteru oświetlenia (światła mijania/ drogowe) operacja polega na zmianie ogniskowej żarnika (palnika) a pamiętać należy, że reflektory z profilowaną szybą (a konkretnie sama szyba) ma możliwość odpowiedniego załamania wiązki światła wyłącznie w przypadku jednej - zadanej wartości ogniskowej.

W zależności od konstrukcji samej lampy zależy też jakie systemy jej czyszczenia (zmywania) zostaną zastosowane, a w świetle obowiązujących w Polsce przepisów, są one wymagane aby kompletny system oświetlenia mógł uzyskać homologację.

Jeśli napisałem coś niezrozumiałego, to postaram się poprawić

Pozdrawiam - SpeedR


--------------------
Pozdrawiam - SpeedR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Keepsake
post Tue, 15 May 2007 - 10:08
Post #71


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: zza winkla





Czepiacie się i tyle. Pewnie z zazdrości.


--------------------
Nie jestem pilotem Kubicy więc się nie lansuję że go znam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcus
post Mon, 28 May 2007 - 15:57
Post #72


Rookie
Dołączył: Tue, 08 May 2007
Skąd: Zielona Góra





Światła xenonowe to jedynie mały pikuś w porównaniu z tuningowanymi samochodami. Porządnie zamontowane soczewki xenonowe wystarczą aby mieć lepsze światło i nie stwarzać nikomu problemów na drodze. W przeciwnym razie "don't touch" i jeżdzij tylko na tym co dała fabryka i wtedy masz homologacje!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vitesse
post Mon, 28 May 2007 - 20:31
Post #73


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Wawa





CYTAT("Speed R":tr8p0no3)
Drugim systemem, który jest w chwili obecnej na bieżąco usprawniany jest poziomowanie dynamiczne.
W tym przypadku w reflektorze proste silniczki elektryczne, zastąpiono bardzo szybko działającym serwomechanizmem, gdyż wymaga się od niego dynamicznego dostosowania wysokości padania wiązki światła w trakcie jazdy po nierównościach. Z drugiej strony o wiele bardziej zaawansowana jest także elektronika sterująca, która korzysta ze wskazań nie tylko czujnika żyroskopowego tylnej osi, ale także innych danych, jak chociażby wskazań prędkości pojazdu.


We spolczesnych autach z bixenonami skretnymi elektronika lamp korzysta z danych jakie zbiera uklad ESP + czujniki poziomu tylnej i przedniej osi (np zamocowane na stabilizatorach przechylu).


--------------------
Piotrek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koliber 111
post Tue, 29 May 2007 - 13:06
Post #74


Frequent User
Dołączył: Mon, 07 March 2005





kolega niedawno wyjmował na poboczu przy policjancie żarniki xenonowe z reflektorów i wkładał zwykłe H-1 które na szczęście miał ze sobą.policjanci powiedzieli krótko"albo zrobisz tak jak być powinno albo zabieramy dowód".zajeli się łapaniem innych samochodów a kolega dłubał w elektryce.szczęście,że trafił na "normalnych"i skończyło się na pouczeniu,bo mogli zabrać dowód i tyle.zestaw powędrował na allegro gdzie znalazł kolejnego właściciela
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 29 May 2007 - 13:21
Post #75


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("Vitesse":2hbs4e0n)
We spolczesnych autach z bixenonami skretnymi elektronika lamp korzysta z danych jakie zbiera uklad ESP

Żeby było superprecyzyjnie - czujnik kąta skręcenia kierownicy (jeden z tych, które dostarczają informacji do ESP).


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Thu, 31 May 2007 - 12:16
Post #76


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





CYTAT("koliber 111":lb8bc9u0)
kolega niedawno wyjmował na poboczu przy policjancie żarniki xenonowe z reflektorów i wkładał zwykłe H-1 które na szczęście miał ze sobą.policjanci powiedzieli krótko"albo zrobisz tak jak być powinno albo zabieramy dowód".zajeli się łapaniem innych samochodów a kolega dłubał w elektryce.szczęście,że trafił na "normalnych"i skończyło się na pouczeniu,bo mogli zabrać dowód i tyle.zestaw powędrował na allegro gdzie znalazł kolejnego właściciela


Ja bym jeszcze tego samego dnia wsadził z powrotem. Jeśliby zabrali dowód to tego samego dnia zrobiłbym badania i rano zgłosił się na komendę w celu odzyskania dowodu.


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 31 May 2007 - 13:25
Post #77


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





A te badania to na jakich żarówkach byś zrobił?


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Thu, 31 May 2007 - 17:08
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





Wojciechu mój drogi, oczywiście, że na xenonowych. Jak już pisałem zawsze robię na xenonowych i jest OK.


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Sun, 03 Jun 2007 - 16:02
Post #79


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





Witam
Po pierwszej jezdzie w deszczu moim 535 kupiłem zestaw HID i zamontowalem u siebie.Efekt w postaci bezpieczeństwa jazdy nie mówiąc o wyglądzie super.Byłem na stacji diagnostycznej moc wiązki światła w normie granice światłocienia bez zmian w porównaniu do serii.
Ja osobiscie jesem zadowolony.
Pozdrawiam


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Mon, 04 Jun 2007 - 10:12
Post #80


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





CYTAT("andrzejrs":hjhc84md)
Witam
Po pierwszej jezdzie w deszczu moim 535 kupiłem zestaw HID i zamontowalem u siebie.Efekt w postaci bezpieczeństwa jazdy nie mówiąc o wyglądzie super.Byłem na stacji diagnostycznej moc wiązki światła w normie granice światłocienia bez zmian w porównaniu do serii.
Ja osobiscie jesem zadowolony.
Pozdrawiam


Masz soczewki?


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 07:14