Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jak zdłubać soczewkowe lampy na prawdziwe xenony
subek
post Tue, 08 May 2007 - 20:53
Post #41


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wlkp.





Bo zeby ksenon dzialal prawidlowo musi miec przed soba gladkie szklo. Jesli takie nie jest to rozprasza swiatlo z zarnika na wszystkie strony. Mam nadzieje, ze ktos bardziej kumaty w tej materii sie wypowie bo nie chce zeby wyszlo, ze bzdury gadam, zabardzo to ja sie na tym nie znam.


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 May 2007 - 20:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
budyn
post Tue, 08 May 2007 - 23:07
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 July 2003
Skąd: jestem?,nie pytaj...





Na co jest ten "przejściowy pierścień"?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Camil
post Tue, 08 May 2007 - 23:10
Post #43


Super User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Torun





Aby dalo sie przykrecic soczewke do reszty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Wed, 09 May 2007 - 03:45
Post #44


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





Prawnie to wygląda tak:

- lampa jest homologowana wraz ze źródłami światła.
- źródłem światła jest każda żarówka - wiec jak lampa ma np Hx na długie + Hx na krótkie + W5W na pozycje + kierunek to są w niej 4 źródła światła.
- homologacja to jest conajmniej 7 tys zł na źródło (wg człowieka zajmującego sie robieniem zderzaków z kierunkami i oddającymi go z tymi światłami do homologacji)

w konsekwencji
- wymiana źródła światła (zamiana żarnikowej żarówki na palnik lub soczewke z palnikiem lub soczewke) powoduje utrate homologacji na lampe
są przecież palniki D2S i D2R zarówno do lamp ze zwierciadlem jak i do projektorów wiec co sie gdzie wkłada nie ma znaczenia
- utrata homologacji może byc powodem zabrania dowodu, moze byc powodem wycofania sie ubezpieczyciela z wypłaty odszkodowania bo: pojazd miał elementy niedopuszczone do ruchu >> wiec nie miał waznego dopuszczenia do ruchu >> nie powinno go byc na drodze bo stanowi zagrożenie. Ale był i jako ten którego nie powinno być spowodował wypadek. Warunkiem wypłaty odszkodowania jest to ze pojazd był sprawny. W pojeciu prawa: ten nie był.
- homologacji oprócz samego źródła światła podlega też instalacja elektryczna lampy, w tym wypadku jest przerobiona i NIE MA żadnego kwitu oprócz zapewnień montującego że zrobiono to bezpiecznie (sa bezpieczniki i np w razie dzwona i zwarcia przepala sie bezpieczniki a nie zajmie sie instalacja).

To że kumatych diagnostów jest mało to nie argument ze cos "można".

Układy samopoziomowania sa wymagane od pewnych roczników wraz ze wzrostem skuteczności lamp wyładowczych. pierwsze takie pojazdy nie miały ale poniewaz oslepiały posiadanie układu poziomowania stało sie wymogiem (to nie wzieło sie znikąd). W zasadzie zarówno myjka jak i poziomowanie dotyczy każdej lampy wyładowczej młodszej niż 12-13 lat. te wspołczesne sa bardzo szybkie.

Oprócz kwestii technicznej pod tytułem montaz soczewki w lampie, montaż spryskiwaczy wysokocisnieniowych pozostaje sprawa optyki.
owszem potrzebna jest gładka szyba w przypadku retrofita bo najprościej za gładka szybą ustawic soczewke. Są straceńcy polerujacy reflektor przed soczewką.
Ale szkło reflektora na klasyczna żarówke rózni sie od szkła reflektora lampy wyładowczej - m.in współczynnkiem załamiania/rozproszenia światła. Do tego szkło to jest przed projektorem pochyłe a wiec i sam kąt wejścia strumienia światła w takie szkło ma znaczenie bo np im jest ostrzejszy tym dochodzi do wiekszego załamania/rozproszenia.
szkła tez sa róznych materiałów i w róznych samochodach efekty sa rózne - nie można pchac do jednego wora.
bardzo ważna jest tez odległosć projektora od szyby reflektora.
ostatnia sprawa związana z tym rozproszeniem. Wszyscy sie jarają jak to sobie świeca na ściane i maja piekna granice światła/cienia.
tylko czy ktos sprawdził czy to co juz jest "cieniem" nie jest czasem za mocne? Bo to co jest światłem to jest srednio 3 razy mocniejsze niz w wypadku lampy halogenowej. Wiec kontrast na oko jest duży. Tylko że oko kłamie.
Dobrze jest zabrac ze sobą światłomierz i zobaczyc czy to co przy bardzo jasnym dole wydaje sie cieniem czasem nie jest całkiem nieźle oświetlonym miejscem. Bo straty z rozproszenia na szkle lampy swiatła z np H4 sa nieduże ale juz z palnika moga byc duże. oko jest zawodne i ocena na oko ze mam zajebista granice światła jest zawodna.

Wszelkiej masci przebarwienia na granicy światła i cienia (wpadające w żólte lub niebieskie) dyskwalifikuja taka przeróbke, wszelkiej masci "plamy" niejednolitego oświetlenia ziemi przed samochodem też.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Wed, 09 May 2007 - 08:41
Post #45


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





CYTAT("Marcus":22avpykg)
Zerknijcie na te linki, wprawdzie angojęzyczne ale myślę, że warto.
http://www.autoexpress.co.uk/videos/fea ... _test.html
http://www.danielsternlighting.com/tech ... sions.html


Blablabla...

Gadają bzdury (częściowo ) Auto Świat brał od nas xenony i sprawdzali na stacji diagnostycznej oraz w PIMOT jak wygląda legalność "wychodzącego" światła. W H4 jest marnie nawet bardzo marnie. Jednak we wszystkich soczewkowych lampach jest OK!!

Natomiast po takiej modyfikacji jak pokazałem jest całkiem OK. Tak jak pisałem wcześniej, moje xenony w Suprze na sprzęcie pomiarowym stacji diagnostycznej wypadają wzorowo.

Wombat, legalisto mój ulubiony:lol: miałem dzwona z xenonami w C4 wsadzonymi w miejsce H7. Ubezpieczyciel wypłacił kasę, ba nawet dał więcej kasy (~3x) za lampę bo była xenonowa! Aby ubezpieczyciel wypłacił odszkodowanie, samochód musi mieć badania techniczne - tylko to sprawdzają! I zapewne jeszcze długo się to nie zmieni bo spece w PL są zbyt ciemni

teoria to nie praktyka!!


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcus
post Wed, 09 May 2007 - 11:38
Post #46


Rookie
Dołączył: Tue, 08 May 2007
Skąd: Zielona Góra





Przecież filmik wyrażnie wskazuje na to, iz zamienników xenonowych pod halogeny nie powinno się stosować, więc "dlaczego bzdury?"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 09 May 2007 - 11:58
Post #47


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("TwinTurbo":gneqg5z8)
Natomiast po takiej modyfikacji jak pokazałem jest całkiem OK. Tak jak pisałem wcześniej, moje xenony w Suprze na sprzęcie pomiarowym stacji diagnostycznej wypadają wzorowo.

Co nie zmienia faktu, że są zamontowane niezgodnie z przepisami i twoje auto nie powinno dostać dopuszczenia do ruchu.
Powtórzę za Wombatem: to, że kumatych diagnostów (i likwidatorów) jest mało to nie argument ze cos "można". Nie można.

Jeśli się dużo jeździ w nocy, to odróżnienie samochodu z ksenonami zamontowanymi w garażu, od samochodu z oryginalnymi ksenonami z samopoziomowaniem jest bardzo łatwe. Ten z garażu na byle nierówności nawierzchni oślepia jadących z przeciwka...


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Wed, 09 May 2007 - 12:08
Post #48


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





Marcus, napisałem w poście.

Hwojtek, cały świat jest nielegalny z pewnej perspektywy.

Samochody 99% forumowiczów są nielegalne. I co z tego?

Jak będziesz w wawie to zapraszam do przetestowania moich xenonów - nikogo nieoślepiają nawet na nierównościach.


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 09 May 2007 - 12:16
Post #49


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("TwinTurbo":26aputbr)
Hwojtek, cały świat jest nielegalny z pewnej perspektywy.
Samochody 99% forumowiczów są nielegalne. I co z tego?


Nieno, ja wiem.
Ale o ile wstawienie sobie dobrego zawiasu i lepszych hampli nie wpływa na innych uczestników ruchu (a wręcz skłonny byłbym bronić ryzykownej tezy, że przyczynia się do bezpieczeństwa - nawet wzmocnienie silnika), o tyle światła o sile lasera celujące w kosmos są IMO zbrodnią. Tak jak wk...ją mnie niebieskie diody w spryskiwaczach (bo makabrycznie oślepiają i odwracają uwagę), tak i z dorabianymi ksenonami nie jest inaczej.

Ale wierzę, że zrobiłeś swoje na perfekt, i na Tobie nie będę wieszać psów, jak bedę w nocy wyprzedzać kolumnę TIRów a Ty pojedziesz z naprzeciwka


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Wed, 09 May 2007 - 12:25
Post #50


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





hwojtek, masz całkowicie rację. Jednak wydaje mi się, że Twoje twierdzenie wynika z tego, że fatalne xenony (źle zamontowane/dobrane) widzisz jadąc w nocy, ostatnio także w dzień, mnie też to denerwuje jak jakiś geniusz z xenonami wycelowanym w wielki wóz oślepia wszystkich w okolicy 500m.

Złych tarcz. klocków, przyciętych sprężyn w celu obniżenia auta i tym podobnych wynalazków nie widzisz a takie dzieła dopiero są niebezpieczne. Wszystko da się spartolić...


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 09 May 2007 - 12:37
Post #51


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





No owszem, dlatego dostałeś od początku pochwałę za staranny opis


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 09 May 2007 - 12:46
Post #52


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT("hwojtek":1c57j8i9)
Jeśli się dużo jeździ w nocy, to odróżnienie samochodu z ksenonami zamontowanymi w garażu, od samochodu z oryginalnymi ksenonami z samopoziomowaniem jest bardzo łatwe. Ten z garażu na byle nierówności nawierzchni oślepia jadących z przeciwka...

samopoziomowanie zdaje sie dziala tylko przy uruchamianiu samochodu, nie koryguje ustawienia swiatel na biezaco na nierownosciach..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 09 May 2007 - 12:49
Post #53


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Coś mi świta, że jednak tak - dane z żyroskopu ESP i czujników przyspieszeń są w autach z Can-busem dostarczane również do układu poziomowania.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 09 May 2007 - 12:56
Post #54


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Tylko w autach z wyższej półki. Większość działa tak jak napisał !markos.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 09 May 2007 - 13:07
Post #55









Na nierównościach w dynamiczny sposób być może i nie koryguje.... ale na pewno przy zwiększeniu obciążenia tylnej osi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 09 May 2007 - 13:17
Post #56


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





no tak.. ale wtedy zwykle tez robisz to recznie uzywajac silniczkow, w ktore wyposazone sa seryjne lampy.. zdaje sie, ze po dobrze zrobionym swapie soczewek zachowuje sie pelna "silniczkowa" regulacje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 09 May 2007 - 13:20
Post #57









w fabrycznych xenonach nie masz "recznej" regulacji...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 09 May 2007 - 13:36
Post #58


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





wiem. mowie, ze tradycyjne lampy maja taka regulacje i po przekladce do nich soczewek z xenonem, ta regulacja nadal dziala.

(a przynajmniej tak mi sie wydaje)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Wed, 09 May 2007 - 13:38
Post #59


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





CYTAT("!markos":20v4z01j)
wiem. mowie, ze tradycyjne lampy maja taka regulacje i po przekladce do nich soczewek z xenonem, ta regulacja nadal dziala.

(a przynajmniej tak mi sie wydaje)


Dokładnie tak jest. Po zamontowaniu xenonów w zwykłych lampach halogenowych i dobrym ich ustawieniu trzeba pamiętać aby je doregulować za każdym razem gdy mamy więcej osób na pokładzie. W autach z xenonami OE robi się to automatycznie.


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcus
post Wed, 09 May 2007 - 14:21
Post #60


Rookie
Dołączył: Tue, 08 May 2007
Skąd: Zielona Góra





Macie racje z samopoziomowaniem, bez niego może oślepiać na nierównościach bez względu na to jak je ustawimy. Ale jeśli przerobimy reflektor zawsze istnieje możliwość dokupienia automatycznego systemu poziomowania oraz spryskiwaczy. Wtedy mamy wszystko co potrzeba do posiadania xenonów. Kwestia kosztów, niestety...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:37