![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("klonek78":1z5erwrb) nie rozumiem skąd tylko to "parcie" na ciśnienie pracy 0,4bara. po za tym 150KM które chcesz uzyskać z silnika 1,9 to niezbyt dużo jak na soft-turbo i pojdejżewem że nawet 180-190KM nie będzie wymagało takich modów jak wyżej wspomniane. co do strojenia to i tak trzeba będzie je wykonać, a jedyną "radykalną" rzeczą będzie wymiana przepływki lub mapsensora na większy, ale to nie zależnie czy 0,4 czy 1bar
Znasz tak dobrze ten silnik? 0,4-0,5bara to ciśnienie powszechnie uważane za bezpieczne dla silnika seryjnie nie przystosowanego do turbo. 190KM nie wyciskałbym z leciwego (choć bardzo udanego) silnika z przebiegiem 200tys km Fakt faktem że jest w świetnym stanie, ale... Te 100KM z litra pojemności jest ok dla jednostek z 4 zaworami na cylinder, z seryjnie montowanym natryskiem oleju na denka tłoków itp. Podejrzewam, że szybko sypnęłyby się niektóre elementy a na pewno przegrzewałbym tłoki, co jak wiadomo zdrowe nie jest... Poza tym też nie zależy mi na tym żeby potem jeździć na 100 oktanowym paliwie albo robić mieszanki metanolowe I tak nie dam głowy, że przy tych 0.4bar na które się upieram, mimo wydajnego intercoolera nie będzie dzwonił na Pb95 (CR 9.2:1 dla silnika 8V nie jest wcale taki niski) -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
CYTAT("Smoq":3gsy9uid) CYTAT("klonek78":3gsy9uid) nie rozumiem skąd tylko to "parcie" na ciśnienie pracy 0,4bara. po za tym 150KM które chcesz uzyskać z silnika 1,9 to niezbyt dużo jak na soft-turbo i pojdejżewem że nawet 180-190KM nie będzie wymagało takich modów jak wyżej wspomniane. co do strojenia to i tak trzeba będzie je wykonać, a jedyną "radykalną" rzeczą będzie wymiana przepływki lub mapsensora na większy, ale to nie zależnie czy 0,4 czy 1bar Znasz tak dobrze ten silnik? 0,4-0,5bara to ciśnienie powszechnie uważane za bezpieczne dla silnika seryjnie nie przystosowanego do turbo. 190KM nie wyciskałbym z leciwego (choć bardzo udanego) silnika z przebiegiem 200tys km Fakt faktem że jest w świetnym stanie, ale... Te 100KM z litra pojemności jest ok dla jednostek z 4 zaworami na cylinder, z seryjnie montowanym natryskiem oleju na denka tłoków itp. Podejrzewam, że szybko sypnęłyby się niektóre elementy a na pewno przegrzewałbym tłoki, co jak wiadomo zdrowe nie jest... Poza tym też nie zależy mi na tym żeby potem jeździć na 100 oktanowym paliwie albo robić mieszanki metanolowe I tak nie dam głowy, że przy tych 0.4bar na które się upieram, mimo wydajnego intercoolera nie będzie dzwonił na Pb95 (CR 9.2:1 dla silnika 8V nie jest wcale taki niski) nie za bardzo rozumiesz o co mi chodziło. zastanawiam się tylko dlaczego się upierasz przy max.0,4bara, ale za to żeby był duży "flow". to nie ciśnienie doładowania zabija tłoki tylko temp. spalania jeśli celujesz w 150KM to chyba najtańszym i najprostszym na ulicę rozwiązaniem bedzie K03 od VAGów 150KM (silnik 1,8 i CR 9,5). -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("klonek78":31y448nc) nie za bardzo rozumiesz o co mi chodziło. zastanawiam się tylko dlaczego się upierasz przy max.0,4bara, ale za to żeby był duży "flow". to nie ciśnienie doładowania zabija tłoki tylko temp. spalania Racja, zastosowałem skrót myślowy Tak czy siak podejrzewam, że przyu wyższym stopniu sprężania zajdzie spalanie stukowe. W moim zamyśle wzoruję się na silniku tego samego koncernu, z tej samej rodziny... Inaczej - chcę sprawdzić, czy XU9J2 można zaturbić tak samo, jak fabrycznie zrobiono z XU10J2 TE. Ten drugi ładuje ciśnieniem 0,35bar i CR ma na poziomie 8:1 (Moc = 147KM i moment=220Nm (albo wyższy, głowy nie dam)) Stąd moje obawy, czy bardzo podobny XU9 sobie poradzi z podobnym ciśnieniem, ale wyższym CR... Ale zbaczam trochę z tematu, nie o to chodziło CYTAT("klonek78":31y448nc) jeśli celujesz w 150KM to chyba najtańszym i najprostszym na ulicę rozwiązaniem bedzie K03 od VAGów 150KM (silnik 1,8 i CR 9,5).
Opcja warta przemyślenia, choć "rasowo" ciężka do przyjęcia dla takiego francofila jak ja Są jeszcze 3 opcje, tyle, że nijak nie mogę ich zweryfikować: 1) TB2572 2) TB2567 Obie od XU10J2TE 3) K14 od XUD9 (czyli mojego silnika w wersji diesel) oprócz tego W dodatku mamy jeszcze GT2540R - (Dzięki FilipN!) oraz K03 ... Czyli innymi słowy jest tzw. "myślowe" -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
przydała by się mapa sprężarki seryjnej z Nissana 200sx S14 (T28)... bo to powinna być dobra sprężarka dla tego silnika...
-------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 06:39 |