Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Obspawanie budy - gdzie te spawy?
raW
post Fri, 27 Apr 2007 - 22:58
Post #21


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 September 2005





przy takich cienkich blaszkach jakie są w samochodzie musi być coś mocno nie tak, aby nie uzyskać pełnego przetopu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 27 Apr 2007 - 22:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
grooby.hc
post Sat, 28 Apr 2007 - 09:46
Post #22


User
Dołączył: Fri, 29 September 2006





CYTAT("raW":tc7vvy1j)
przy takich cienkich blaszkach jakie są w samochodzie musi być coś mocno nie tak, aby nie uzyskać pełnego przetopu

tylko chodzi o to że od pełnego przetopu tak cienkich blach (ok 0,5-0,6mm) jest tylko jeden malutki kroczek do przelotu z drutem na druga strone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sat, 28 Apr 2007 - 12:28
Post #23


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("grooby.hc":264x9kc2)
CYTAT("raW":264x9kc2)
przy takich cienkich blaszkach jakie są w samochodzie musi być coś mocno nie tak, aby nie uzyskać pełnego przetopu

tylko chodzi o to że od pełnego przetopu tak cienkich blach (ok 0,5-0,6mm) jest tylko jeden malutki kroczek do przelotu z drutem na druga strone

I wlasnie tutaj poznaje sie dobrego spawacza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rey
post Sat, 28 Apr 2007 - 17:27
Post #24


User
Dołączył: Sat, 23 December 2006
Skąd: Jarocin





Co do samego spawania rozwialiście wszystkie moje wątpliwości (poleciało kilka pochwał za co dłuższe wypowiedzi ) Nie wiem jeszcze tylko do końca co z tym zabezpieczeniem blach po spawaniu... Ocynkowanie to chyba więcej upierdliwej zabawy, ale jeśli byłaby to dużo lepsza metoda od podkładów to może skusiłbym się na takie grzebanie. Co o tym sądzicie?


Oto kilka fotek z bieżacego etapu prac:

[url=http://img238.imageshack.us/my.php?image=dscn8695hh6.jpg:avmh6li5][/url:avmh6li5]

[url=http://img238.imageshack.us/my.php?image=dscn8691ak5.jpg:avmh6li5][/url:avmh6li5]

[url=http://img238.imageshack.us/my.php?image=dscn8674sr3.jpg:avmh6li5][/url:avmh6li5]


[url=http://img59.imageshack.us/my.php?image=dscn8699dc6.jpg:avmh6li5][/url:avmh6li5]

[url=http://img241.imageshack.us/my.php?image=dscn8696rn5.jpg:avmh6li5][/url:avmh6li5]

[url=http://img59.imageshack.us/my.php?image=dscn8698go5.jpg:avmh6li5][/url:avmh6li5]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slepy
post Sat, 28 Apr 2007 - 20:29
Post #25


User
Dołączył: Wed, 29 November 2006
Skąd: W-wa Ochota





cynkowanie jest najlepsza forma zabezpieczenia karoseri, dobrze wykonane daje gwarancje na ok 30 lat bez rdzy, ale zeby to dobrze zrobic to albo galwanicznie albo ogniowo. i tu jest problem bo patrzac po zdjeciach masz duza bude i moze nie byc zakladu ktory mialby wanne tych rozmiarow. oczywiscie sa srodki w sprayu ale nie gwarantuja tak skutecznego procesu jak galwaniczny lub ogniowy. z pewnoscia taki cynk w sprayu czy plynie bedzie lepszy od farby, ale to juz kwestia przeprowadzenia procesu krok po kroku. rozmawialem wczoraj z lakiernikiem w twojej sprawie, i doradzil mi to co juz wczesniej napisalem czyli zastosowanie gruntu reaktywnego. zauwaz ze zastosowanie gruntu wiaze powierzchnie metalu a pozniejsze obrzucenie go barankiem zabezpiecza przed mechanicznym uszkodzeniem powloki metalu z gruntem jak rownierz dostaniu sie wody a i jakims sensie powietrza czyli dwoch glownych przyczyn rdzewienia naszych ukochanych furek. spawy lub zgrzewy ciagnie sie pasta rownierz w nowych samochodach gdy sa montowane w fabryce, wiec to chyba powinno byc dla ciebie najlepszym potwierdzeniem tej metody. Zrobisz jak uznasz za stosowne.


--------------------
Volvo V70 AWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rey
post Sat, 28 Apr 2007 - 20:49
Post #26


User
Dołączył: Sat, 23 December 2006
Skąd: Jarocin





O co chodzi z tym barankiem? To jest ta pasta, taka jak właśnie kładą w oryginale?? skrobałem ją kilka dni i nocy, chyba 2-3 kilogramy jej wypierdzieliłem aby przygotowac furmanke pod spawy Ale ona była tylko do wnętrza zastosowana, na podowozie była jedynie cieniutka warstwa czegoś w rodzaju "bola"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slepy
post Sat, 28 Apr 2007 - 21:49
Post #27


User
Dołączył: Wed, 29 November 2006
Skąd: W-wa Ochota





tak baranek to wlasnie ta pasta.wewnatrz spawy sa smarowane w fabryce, a podwozie jest nia natryskiwane. jak zauwazyles jest elastyczna i jak bedziesz nowa nakladal to sie przekonasz ze mocno sie kleiiiiii, ona ma za zadanie chronic przed uszkodzeniami mechanicznymi.


--------------------
Volvo V70 AWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 28 Apr 2007 - 22:15
Post #28


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Panowie a macie jakies sposoby na "zakatki", chodzi mi dokladniej o usuwanie lakieru, pasty itd z miejsc ktore maja byc spawane a diaxem nie podejdzie ?

Wiertarka + szczotka reczna nie idzie (nie gryzie dosc dobrze ani sprawnie), o dremelu nie wspomne...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brtl
post Sat, 28 Apr 2007 - 23:34
Post #29


Super User
Dołączył: Sat, 18 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("slepy":14a1u18c)
tak baranek to wlasnie ta pasta.wewnatrz spawy sa smarowane w fabryce, a podwozie jest nia natryskiwane. jak zauwazyles jest elastyczna i jak bedziesz nowa nakladal to sie przekonasz ze mocno sie kleiiiiii, ona ma za zadanie chronic przed uszkodzeniami mechanicznymi.


to co jest wewnatrz auta, np w komorze silnika, kielihy itp to nie baranek tylko masa wypelniajaca uszczelniajaca. albo sie toto naklada pedzlem albo "z tuby"

na podwoziu jest baranek.
w domowych warunkach mozna nakladac baranka rowniez natryskowo.
potrzebny do tego jest kompresor oczywiscie i 'pistolet' ktory kosztuje grosze.


CYTAT("berkut":14a1u18c)
Panowie a macie jakies sposoby na "zakatki", chodzi mi dokladniej o usuwanie lakieru, pasty itd z miejsc ktore maja byc spawane a diaxem nie podejdzie ?

Wiertarka + szczotka reczna nie idzie (nie gryzie dosc dobrze ani sprawnie), o dremelu nie wspomne...


pistolet do piaskowania z allegro - koszt ok 30zl
idealna sprawa do zakamarkow.

szczotka na wiertarce to syf. krazek 3M'a o ktorym pisalem wczesniej kosztuje ok 40zl.

wszystkie rzeczy o ktore pytacie znajdziecie w kazdej mieszalni lakierow/sklepach z zaopatrzeniem lakierni.

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brtl
post Sun, 29 Apr 2007 - 00:42
Post #30


Super User
Dołączył: Sat, 18 October 2003
Skąd: Warszawa





btw, fotki innej obspawanej s14'stki z sxoc











[img]http://bartus.neostrada.pl/hotlink/s14buda/08.jpg[/img]
[img]http://bartus.neostrada.pl/hotlink/s14buda/09.jpg[/img]
[img]http://bartus.neostrada.pl/hotlink/s14buda/10.jpg[/img]
[img]http://bartus.neostrada.pl/hotlink/s14buda/11.jpg[/img]

pozdrowki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grooby.hc
post Sun, 29 Apr 2007 - 08:49
Post #31


User
Dołączył: Fri, 29 September 2006





slepy napisał że pasta się bardzo klei (oczywiście chodzi o mese uszczelniającą) ale jest sposób oby nałożyć jej cieniutką warstwę dobrze wypełniając zgrzewy/spawy. mając taka masę w tubie lub w puszcze nakładamy troche pasty w odpowiednie miejsce i rodprowadzamy wdłóż spawu. potem zanurzamy pędzel w rozcienczalniku Nitro i przeciagamy po tej masie-masa robi się rzadka i dobrze pokrywa szczeliny, mozna uzyskać bardzo cieniutkie warstwy które są lepsze niż grube farfocle tej pasty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Speed R
post Sun, 29 Apr 2007 - 12:12
Post #32


User
Dołączył: Wed, 17 September 2003
Skąd: Warszawa - Wola

Ikona grupy



Jeśli chodzi o zabezpieczenie blaszanych powłok auta, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz, to wspomnę, że proces taki należy przeprowadzić w kilku etapach dążąc do zakładanej wysokiej jakości pracy.

Przede wszystkim, należy pamiętać, że o ile nieoczyszczona z resztek lakieru powierzchnia blachy jest - po odpowiednim przeszlifowaniu powierzchni - bardzo dobrą bazą do nakładania nowej powłoki lakierowej, o tyle w przypadku podkładów reakcyjnych już nie bardzo.

Wspomniane wyżej podkłady reakcyjne (lub jak kto woli reaktywne) jak sama nazwa wskazuje wchodzą w reakcję z elementami poszycia, gdzie doszło do rozpoczęcia procesów korozyjnych. Mimo wszystko, przed pokryciem metalu wspomnianym podkładem należy w miarę możliwości usunąć luźno przylegające fragmenty skorodowanego (utlenionego) metalu... to jedynie tytułem wyjaśnienia.

Natomiast w przypadku, gdy chcemy jak najlepiej zabezpieczyć elementy po spawaniu, tudzież zgrzewaniu powinniśmy zastosować na dobrze oczyszczone blachy dobry jakościowo podkład gruntujący.
Ostatnimi czasy świetne jakościowo podkłady tego typu robi firma Glasurit. Żeby nie było niedomówień, nie mam żadnych związków rynkowo - marketingowych z tą firmą.
Dodatkowo można użyć też podkładów wytrawiających, z tym, że faktycznie wymagają one wcześniej dobrze przygotowanej, poprzez odpowiednie oczyszczenie powierzchni blachy, pod warunkiem, że nie jest ona skorodowana.

Świetnymi podkładami są tzw. wash primery, z tym że ceną za dobre zabezpieczenie powierzchni jest stosunkowo długi czas schnięcia. Jeśli jeden czy dwa dni więcej, nie robią Ci różnicy to warto się nimi posiłkować.

Prawdą też jest, że buda zawsze w mniejszym lub większym stopniu będzie pracować, szczególnie w miejscach narażonych na przeciążenia, jak np. kielichy. Ponieważ inne zabezpieczenia, nie sprawdzają się w tych miejscach dobrze, ze względu na zbyt małą plastyczność - stosuje się tam specjalną pastę uszczelniająco - wygłuszającą nakładaną pędzlem.
Ze względu na zbyt dużą gęstość niestety nie istnieje możliwość nałożenia ww. środka przy pomocy natrysku.

Na temat procesu spawania się nie wypowiem, gdyż w tej materii mam stosunkowo niewielkie doświadczenie.

Pozdrawiam - SpeedR


--------------------
Pozdrawiam - SpeedR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rey
post Sun, 29 Apr 2007 - 14:21
Post #33


User
Dołączył: Sat, 23 December 2006
Skąd: Jarocin





Foty tego S14 się bardzo przydadzą, dzięki wielkie

Co będzie lepsze, ten baranek czy ta pasta co była w środku? Nie chce sie babrać z dwoma substancjami, wolałbym użyc jednej - mniej zachodu.... Czym one się różnią?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slepy
post Sun, 29 Apr 2007 - 21:27
Post #34


User
Dołączył: Wed, 29 November 2006
Skąd: W-wa Ochota





zeby bylo jasne, ja stwierdzenia baranek uzywam do wszystkich past tego typu, ale jak juz chlopaki napisali ta pasta do spawow jest inna niz pasta ktora sie podwozie zabezpiecza przed kamyczkami. Rey ja bym spawy zrobil ta pasta, chociazby dlatego ze takie jest jej przeznaczenie. Jak juz ktos napisal buda zawsze nawet po obspawaniu bedzie jakos pracowac, ta pasta umoziliwia ta prace nie pekajac, a to wazne bo nie bedzie dostepu dla wody i powietrza do spawow. teoretycznie pasta podwoziowa jest rzadsza i latwiej nia dotrzec ale pasty na spawy mozna rozcienczac, wystarczy przeczytac na opakowaniu do jakich proporcji producent danej pasty to przewidzial.


--------------------
Volvo V70 AWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brtl
post Mon, 30 Apr 2007 - 00:18
Post #35


Super User
Dołączył: Sat, 18 October 2003
Skąd: Warszawa





generalnie zasada jest taka ze pasta/masa uszczelniajaca zabezpiecza sie laczenia blach (mniejsze powierzchnie) niz barankiem.

baranek jest bardziej wydajny, tanszy i mozna go natryskiwac.

dlatego w twoim przypadku wnetrze, kielichy, komora silnika pasta
podwozie, podluznice i nadkola baranem.

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Speed R
post Wed, 02 May 2007 - 13:23
Post #36


User
Dołączył: Wed, 17 September 2003
Skąd: Warszawa - Wola

Ikona grupy



Masy do zabezpieczania płyty podłogowej auta w chwili obecnej różnią się od siebie dość mocno w zależności od tego, na jakiej bazie są wykonywane.

Wszelkie ustrojstwa zbliżone do dawnego bitex'u są wykonywane na bazie bitumicznej, co popularnie nazywane jest "smołą".

W chwili obecnej na rynku dostępne są też preparaty na bazie wosków, które w przeciwieństwie do wyrobów bitumicznych, są bardziej elastyczne i z reguły są też bardziej wytrzymałe aniżeli ww.

Spotkałem się także z preparatami na bazie żywic syntetycznych.

Każdy z opisanych systemów ma swoje wady i zalety, więc ciężko wskazać preparat jednoznacznie najlepszy.
Osobiście polecał bym preparaty na bazie wosków, gdyż po pierwsze cechują się stosunkowo dużą wytrzymałością, a po wtóre mają nieco inne właściwości aniżeli środki bitumiczne, co sprawia, że po wyschnięciu nie mają "lepkiej" konsystencji.

Z kolei powłoki bitumiczne, poza samym zabezpieczeniem mają dodatkowo dość dobre właściwości tłumiące hałas. Ich wadą z kolei jest fakt, iż początkowo są wyjątkowo lepkie, więc dość skutecznie "zbierają brudy z ulicy". Inna sprawa to kwestia trwałości. Po pewnym czasie bitumiki twardnieją na tyle, że drgania pojazdu doprowadzają do pękania i kruszenia się zabezpieczenia, które potrafi odpadać wręcz płatami.

Opisane "baraniki" są natomiast preparatami na syntetycznymi, najczęściej powstałymi na bazie żywic i po pierwsze dość dobrze zabezpieczają elementy przed uszkodzeniami i wpływem warunków atmosferycznych, a po wtóre nic nie stoi na przeszkodzie, aby powstałą z nich powłokę lakierować, niemal wszystkimi dostępnymi na rynku systemami lakierów. Jest to istotne, np. przy zabezpieczaniu zewnętrznych (widocznych) powierzchni progów.

Pozdrawiam - SpeedR


--------------------
Pozdrawiam - SpeedR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Mon, 10 Dec 2007 - 21:49
Post #37


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





odświeżam bo mam konkretne pytanie



Co robić w przypadku "otworu na drzwi" (ma to jakąś nazwę ??) ?

Obspawać do okoła czy tylko na dole jak na tym zdjęciu.

Drugie pytanie jak spawać ? Tutaj dwa kawałki zgrzewanej blachy są na równo, od góry ciężko bo dwie blachy mają grubość ok 2mm. Spawać z boku tak by przetopić się przez oba kawałki blachy, czy może zrobić jakieś nacięcia czy zeszlifować trochę blachy z jednej strony? Czy może jednak spawać to od góry?


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gonzo_BB
post Mon, 10 Dec 2007 - 21:56
Post #38


User
Dołączył: Sun, 05 March 2006
Skąd: Bielsko Biała





ja bym ponawiercal, i potem w tych miejscach spawal. Tylko uwazaj zeby sie nie wwiercic w miejsce gdzie juz jest zgrzew
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Walter
post Wed, 12 Dec 2007 - 20:29
Post #39


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 December 2004
Skąd: Gdansk





To już zależy jaką masz spawarkę, jak bardzo słabą to nawiercaj przez jedną warstwę i zalewaj jak masz przyzwoitą to przetapiaj na wylot od razu obie.

I dawaj do okoła otworu dzwiowego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
punkov
post Thu, 13 Dec 2007 - 16:57
Post #40


Rookie
Dołączył: Wed, 03 October 2007





Dużo waży komplet takich spawów?

Zasypię Was kilkoma pytaniami.. ma nadzieję, że chociaż na część z nich będzie się chciało komuś odpowiedzieć..

mianowicie..

Do czego to się może przydać..?

czy do zwykłego ulicznego samochodu (starszego) ze sportowym zawieszeniem.. ale nie jeżdżonego jakoś wybitnie często po torach?

moze od mocy.. >200km to się opłaca..?

Rozumiem, że ma to na zadanie "usztywnić" karoserię... czy dzięki temu będzie mniejsze prawdopodobieństwo że "plastiki" zaczną trzeszczeć?

I Ile takie coś kosztuje.. ?

Co z tymi zabezpieczeniami spawów jeśli po całej operacji całą karoseria byłaby na nowo lakierowana? Warto wzmacniać jakoś dach? (biorąc pod uwagę niemania klatki w samochodzie.. ?

To tyle..
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:39