Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> audi80 B3 quattro a silnik 1.8turbo jak pasuje skrzynia
bucik0
post Wed, 18 Apr 2007 - 23:39
Post #21


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





no to oki a wyżej opisąłeś jak by sprawa sie miała gdybym chciał wsadzić silnik 2.2T do obecnej skrzyni od 1.8 tak to zrozumiałem a gdybym chciał ten silnik z jego własną skrzynią wsadziś czyli całość od S4 2.2T quat... ze skrzynią, czy to się sprawdzi bez zmiany mostu czyli to samo pytanie co wyżej tyle że do tego kąpletu z S4 wraz ze skrzynią.??

Added after 1 minutes:

a i jeszcze na 3B czy na B3? bo jakos o tej poże zaczynam sie gubić we włsnych myślach i nie do końca łaćzę ze światem bo jeśli chodzi o B3 to kumam a jeśli o 3B to nie wiem co by to miało oznaczaćbiggrin.gif?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 18 Apr 2007 - 23:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
darekwariat
post Wed, 18 Apr 2007 - 23:50
Post #22


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 April 2005
Skąd: Białystok





to jest oznaczenie silnika 2.2T 20V 220KM(3B),audi 200,S2
AAN audi S4 230km,ABY audi S2 230KM


--------------------
A3 1.8T AUM 269KM i 360NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Wed, 18 Apr 2007 - 23:57
Post #23


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





a dzięki tego oznaczenia poprostu jeszcze nie znałem (no jak napisałem na początku tematu jestem początkujący i dopiero zbieram inforamcje co do czego moze pasować).a jak z tą skrzyniąod 2.2T qua...? sądzisz że będzie pasowac do dyfru od tylnego mostu z audi 80B3 quattro?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darekwariat
post Wed, 18 Apr 2007 - 23:58
Post #24


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 April 2005
Skąd: Białystok





skrzynie i most zostaw orginalny,jeżeli to ma być silnik 2.2T,bo nie wiem czy 1.8T pasuje lub co trzeba zmienić żeby pasował do orginalnej skrzyni 1.8 B3


--------------------
A3 1.8T AUM 269KM i 360NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:03
Post #25


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





masz na myśli skrzynię od audi 80 B3 1.8 Quattro? a nie będzie ona miała za krótkiego przłożenia jak do 2.2T? a sorki wyżej nie doczytałem ze zmieniono wypowiedx nieco no tak mówimy o tej wersji 3B a ta wersja która znajduje sie w A4?może tę by wcisnoł. a tak z innej bajki tak jak wsadziliście ten silnik do tamtej skrzyni to możesz mi przybliżyć w jakich granicach trzyma się psalanie? ja chciałbym uzysakć więcej mocy no ale jeśli spalanbie przekro czy mi te niech będzie 15l/100km to wolę wogóle tego nie ruszać wtedy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darekwariat
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:07
Post #26


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 April 2005
Skąd: Białystok





CYTAT("bucik0":5h12db7k)
masz na myśli skrzynię od audi 80 B3 1.8 Quattro? a nie będzie ona miała za krótkiego przłożenia jak do 2.2T?

krótsze przełożenia - lepsze przyspieszenie
audi 90 buda B3 na ori skrzyni po swapie na 3B smiga elegancko


--------------------
A3 1.8T AUM 269KM i 360NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:09
Post #27


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("bucik0":3nird0m8)
masz na myśli skrzynię od audi 80 B3 1.8 Quattro? a nie będzie ona miała za krótkiego przłożenia jak do 2.2T?


Wiekszosc uzytkownikow tego forum kombinuje jak tu skrócić skrzynię, a Ty sie tak bardzo tym martwisz Chcesz dobrze przyspieszać czy koniecznie bic rekordy Vmax?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:10
Post #28


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





a no to mnei przekonałeś a więc muse jedynie przypilnowac operację którą opisałeś wyżej tak? a jak sprawa ma sie z elektroniką komp z wersji silnikowej 2.2T podpasi mi do instalacji którą posiadam w 80-tce czy trzeba będzie zmieniać?jak tak czy wiele?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:12
Post #29


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





trzeba wiązke silnika zmienić, najlepiej jak załatwisz sobie

- silnik
- wiązka
- ECU
- zegary


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:14
Post #30


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





pavel wiesz pavel specem nei jestem ale im krósza skrzynia to zawsze mis ie wydawało że silnik przy jeździe w trase będzie cały czas na wyższych obrotach pracować i nie wiem czy by to było dobrze a Vmax dla mnei też by nie było złe takze wolałbym coś pośredniego pomiędzy przyśpieszeniem a max-em martwić to a co nie doedukowany jestem sądziłem poprostu że to moze się nie zbyt dobrze zgrac jeśli zostanie tak jak jest i że po przejechaniu w trasie 300km. silnik mi wyzionie ducha
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darekwariat
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:15
Post #31


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 April 2005
Skąd: Białystok





CYTAT("bucik0":3qo39v4l)
ja chciałbym uzysakć więcej mocy no ale jeśli spalanbie przekro czy mi te niech będzie 15l/100km to wolę wogóle tego nie ruszać wtedy

dla mnie pali 15-20 (po mieście)


--------------------
A3 1.8T AUM 269KM i 360NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:22
Post #32


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





nom po mieście to w trasie na spokojnei spali tak ze 13-14 co nie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darekwariat
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:25
Post #33


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 April 2005
Skąd: Białystok





10-13,ale można się postarać że wiecej spali w trasie


--------------------
A3 1.8T AUM 269KM i 360NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:34
Post #34


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





no to dobra sprawę skrzyni mamy z głowy no chyba że ewentualnie 6-tke dorobić o ile jeszcze sie zmieści jakoś za budową skrzyni nigdy nie przpadałem uczyłem sie na motorach starych i zawsze mi sie łożyska sypały przy skałdaniu, a samochodowe to tylko dwa razy rozabirałem z przymusu to później znajomy pomagał mi je skąłdaćsad.gif, no właśnei a jak tak tomoze wiadome jest komuś kto zajmuje się wrazei co wyważeniem skrzyni no wyważenie ja może dołożeniem właśnie następnego biego lubie machac dźwignią więc na 6-tkę bym sie nie pożalił biggrin.gif:D

Added after 2 minutes:

żeby w trasie więcej spaliło to każdym autem można sie postracą obecnie moja(B3 1.8 Q) w tej wresji orgnialnej w trasie spala na spokojnie 8 a jak jadę w przedziale tak 160 a mometami prze z chwilę 180 to około 10-11 wciągnąć potrafi więc dla mnie studenta to kawał grosz leci ale warto biggrin.gif:D

Added after 6 minutes:

a jeszcze jednoa do tej b3 co wstawiłes wcześneij zdiecie wsadzone jest 3B czyli 2.2T widać intercooler ale gdzie wy tam wcisneliście turbo tak z perspektywy z której jest fotka strzelona go nie widać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:37
Post #35


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("bucik0":2hoto8ty)
pavel wiesz pavel specem nei jestem ale im krósza skrzynia to zawsze mis ie wydawało że silnik przy jeździe w trase będzie cały czas na wyższych obrotach pracować i nie wiem czy by to było dobrze a Vmax dla mnei też by nie było złe takze wolałbym coś pośredniego pomiędzy przyśpieszeniem a max-em martwić to a co nie doedukowany jestem sądziłem poprostu że to moze się nie zbyt dobrze zgrac jeśli zostanie tak jak jest i że po przejechaniu w trasie 300km. silnik mi wyzionie ducha


Jezeli "przy jezdzie w trasie" bedziesz podrózował z predkoscią podobną do tej z jaką podrózujesz obecnie, to silnik 2.2T bedzie krecic sie na takich samych obrotach, na jakich kreci sie obecny silnik 1.8, bo niby dlaczego mialby sie krecic wyzej. To jest forum S-R a nie taxi.pl czy kapelusz.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Thu, 19 Apr 2007 - 00:44
Post #36


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





he he he he he pavel dobra kapuję a to ze będzie się kręcić to oki to teraz do oszczędności sieprzyczepie bo jeżeli by się udąło zorbić jak wyżej napisałem czyli dożucić 6-stkę to by udało sie ładnie zaoszczędzić wiem ze to może trochę nie na miejscu zwłaszcza że mowa tu o przyśpieszaczach do 100 w małos ekund ale jednak wiele mimo na mój młody wiek i na to że jestem studentem to duża czsu soędzam w trasie, no napewno nie tyle ca zawodowcy w trasie z załadunkiem 40 ton (szacunek dla nich nie raz prze CB mi tyłek ratowali a pozatym cięki kawła chleba mają)no ale jaednak troszkę mi sie tego zbiera mam nadzieję zę rozumiesz co mam na myśli pavel
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Thu, 19 Apr 2007 - 08:51
Post #37


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





Nie jestem pewny, ale jesli chcesz wsadzac silnik 5cyl zamiast 4cyl do B3 to chyba bedziesz musial cos porzezbić z saniami (wymienic na takie od 5cyl) bo sa chyba inne i nie wiem czy podejdzie calosc (ale sprawdz dla pewnosci). do tego grubszy stabilizator i sztywniejszą zawieche z przodu bo jednak 5cyl turbo wazy deczko wiecej niz 4cyl zwykly


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeS
post Thu, 19 Apr 2007 - 09:44
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Thu, 30 January 2003
Skąd: Warszawa





Napewno wygodniej pod będzie wsadzić 1.8T - mniej przerabiania. Zostaje część albo nawet wszystkie mocowania, chłodzenie, belka przód, skrzynia.

Wsadzenie 2.2T 5 garów łączy się z poważniejszym przerabianiem komory silnika - trzeba więcej gratów pozamieniać na takie z 5garowego auta.

Na forum AKP, jest kolega FRANOF1 który montował 1.8T zamiast 2.0 w B4.


Pozdro


--------------------
S2 Coupe, Coupe quattro, Cabriolet V6 USA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Thu, 19 Apr 2007 - 17:59
Post #39


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





mówisz o mocowaniach i tym podbnym a jak pasuje wałek napędowy ze skrzyni tej ze zwykłego 1.8 do silnika 1.8T? poweidzmy już nie ch będzie ta serja z A4 w sumie najłatwiej znaleźć ten silnik jest go więcej niż tych z 200-setki 2.2T a pozatym, koszta mniejsze nabycia i później utrzymania a mnei zalezy na tym by mieć pod maską turbo żebym mógł dopasować głowice do tego co mam to już bym tłoki i korby zmienił tk by wsadzić stosowne doładowanie no ale jednak uznałem zę mniej paprania jest przy wsadzeeniu gotowego 1.8T biorąc pod uwagę że niemcy jak sie rozbiją dość powaznie do wóż żadko remontują i jak trafi mozena kupić w miare rozsadnej cenie rozbite autko jedynie ze strzaskaną do cna karosą ale za to serduszko przeważnei przeżywa

Added after 21 minutes:

DeS
dzięki za info namierzyłem tengo gościa obejzałem zdięcia i filmiki poprostu miodzio aż slinka mi leci żeby mnie się udało coś takie zrobić przy mojej B3 Q... superrrr normalnie niesmaowite jak dlamnie pozdrówki i dzięki przktycznie na tamtych forach jest opisane krok po kroku jak robił więc to mi dużo pomoże jeszcze raz dzięki nie lubie przeszukiwaś forów więc bez kitu skróciłeś mą udrenkę szukałem czegoś takeigo kiedyś ale mnei sie nie udało heja pozdrówki [img]{SMILIES_PATH}/icon_biggrin.gif[/img]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeS
post Thu, 19 Apr 2007 - 18:29
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Thu, 30 January 2003
Skąd: Warszawa





Powodzenia


--------------------
S2 Coupe, Coupe quattro, Cabriolet V6 USA
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 10:21