Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Peugeot 406 2.0 16V -> 2.0 8V Turbo
Czy zwiększać boost do 1Bara na seryjnych gratach?
TAK [ 76 ] ** [75.25%]
NIE [ 25 ] ** [24.75%]
Łącznie oddanych głosów: 101
Goście nie mogą głosować 
Fawor
post Mon, 07 May 2007 - 21:46
Post #41


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





hz10, sądzisz, że wały korbowe są wykonywane tylko technologią kucia?


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 07 May 2007 - 21:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Mon, 07 May 2007 - 22:00
Post #42


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT("Fawor":1po8prra)
hz10, sądzisz, że wały korbowe są wykonywane tylko technologią kucia?
masowe owszem szczerze napisze że nie widzałem jeszcze nie kutego wału korbowego tak z ciekawości napisz gdzie takie występują dodam że nie rozbierałem silnika przed 60r produkcji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 07 May 2007 - 22:10
Post #43


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





W tej chwili większość wałów w samochodach seryjnych jest odlewanych, tak samo jak korby i tłoki Jest to technologia o wiele tańsza i prostsza. Przykładów są setki...

Dlaczego elementy tj. korby i tłoki wymieniane przy modyfikacjach mechanicznych sa zastepywane własnie przez stuff kuty? I dlaczego jest on tak drogi?


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 07 May 2007 - 22:25
Post #44


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





troche ot ale kute wały były nawet w starze zresztą skończyłem polibude pod kątem obróbka plastyczna i uczyłem sie o tym że zarówno wały jak i korby ( tłoki już nie koniecznie) są kute bo: jest szybko i tanio oraz lekko i mocno, pozatym wszystkie auta remontowane przezemnie nosiły ślady kucia na w/w a nie odlewu więc albo ja jestem ślepy albo mnie wkręcasz

Added after 8 minutes:

CYTAT("Fawor":1csi9m5n)
Dlaczego elementy tj. korby i tłoki wymieniane przy modyfikacjach mechanicznych sa zastepywane własnie przez stuff kuty? I dlaczego jest on tak drogi?
masz racje ale zauważ że np. korbowód zwykły ma zgoła inny przekrój niż ten wzmacniany a to ma nie bagatelny wpływ na jego wyboczenie druga sprawa to materiał a trzecia to to że ten co produkuje lepsze korby sprzeda ich np 100 tyś ale żeby proces techonologiczy
sie zwrócił cena jest jaka jest natomiast producent samochodów kupuje w tym czasie 100 mln sztuk więc cena jednostkowa jest zgoła inna a najprostrzym tego są ceny części do motocykli
pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 07 May 2007 - 22:26
Post #45


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





No nie wiem, chyba na róznych politechnikach są rózne zakresy wiedzy Mnie własnie na tym semestrze uczą, że wały są PRZEWAZNIE elementami odlewanymi... nawet je pokazują !


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 07 May 2007 - 22:38
Post #46


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT("Fawor":19l21tj0)
No nie wiem, chyba na róznych politechnikach są rózne zakresy wiedzy Mnie własnie na tym semestrze uczą, że wały są PRZEWAZNIE elementami odlewanymi... nawet je pokazują !
ta polibuda to świętokrzyska była prof od op pokazał na prostym przykładzie że np odlewanie jest droższe w produkcji masowej niż kucie mimo że to drugie wymaga jak dobrze pamiętam 9 zabiegów żeby uzyskać gotowy produkt a mimo tego jest znacznie szybsze od odlewania co ma niebagatelny wpływ na "masówke"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Mon, 07 May 2007 - 22:44
Post #47


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Wg danych BMW, np. wał od M50 (czyli silnika występującego na początku lat dziewięćdziesiątych) jest odlewany. W jego następcy czyli M52 jest już kuty...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rtog
post Tue, 08 May 2007 - 21:12
Post #48


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa





hz10 Witam zioma z STCE:) Czy mielismy przyjemnosc sie spotkac? Moze motokopytko?
Nie wypowiem sie rzeczowo na temat kucizny.
Wiem tyle ,ze napewno nie zaszkodzi. Jednak tak jak wczesniej pisalem na niezakutym silniku jezdza takie 406tki 300 konne gdzies tam w Holandi. Wazne aby pamietac o odpowiednim AFR i patrzec na kontrolke EGT (a po wielkich przejsciach omori sobie juz wskazuje:).
Pewiem mlodzieniec z GB pompowal ile wlezie samym boost controlerem i nie patrzyl na AFR i sie nieco ukrzyl tloczek!
Znowu panowie z eccose - guru PUGow w GB zakuli silnik do tylko 220KM tu mozna sobie poczytac o przepieknej coupecie 406 (moze nastepny projekt kiedys?)
http://www.caradisiac.com/php/fun_auto/ ... turbo2.php
Dlatego kiedy macpl przez tel powiedzial mi,ze po zestrojeniu udalo sie wycisnac 220KM bylem w szoku! A to bylo jeszcze przed EGT. Okazalo sie,ze przy takim setupie ostra jazda na lepszej prostej za duzo przekracza 900stopni C. Dlatego aktualny setup z bezpiecznym AFRem to 203KM.
Tak do konca nie wiem czy warto wierzyc w tylko garstke opini na temat wytrzymalosci mojego silniora ale chyba zaryzykuje i zaopatrze Puga w wieksze wtryski+pompa o ile bedzie potrzebna (pewnie jakas Walbro) i podkrecimy go na 1B (T25tka wiecej nie utrzyma stabilnie przy wiekszych obrotach silnika). Licze na 250KM i jak na przednionapedowke to bedzie mnie satysfakcjonowac. To bedzie taki PUG a'la 156 GTA, ktora zreszta swego czasu o malo co nie zakupilem..
Mysle,ze to bedzie lepiej wydana kasa niz np. sam walek Catcamsa?
Chcialbym poprzestac na tych modyfikacjach bo cholera tuning silnika wciaga jak chodzenie po bagnach! ;>
Potem juz bedzie trzeba wymienic tine turbine na jakas T28ke a wtedy kucizna konieczna.
Co do wagi to tak jak pisalem juz umowilem sie z kolega zajmujacym sie carbowaniem:) Robi wycene i pewnie za jakis czas PUG schudnie jakies 15-20kg a to juz moze byc odczuwalne - do tego sezon rowerowy w pelni i ja przyczynie sie do zmniejszenia masy wozu:)

Added after 3 minutes:

CYTAT("PMN":3el78rzt)
Wg danych BMW, np. wał od M50 (czyli silnika występującego na początku lat dziewięćdziesiątych) jest odlewany. W jego następcy czyli M52 jest już kuty...


PMN swoja droga BMW maja zafajniscie duuuzy zapas wytrzymalosci i tu jest diametralnie inna sprawa i bol z moim silnikiem bo tak jak wczesniej zostalo napisane pewnie moj pug zostanie kroliczkiem doswiadczalnym


--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 08 May 2007 - 22:19
Post #49


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT("rtog":fps0st4t)
hz10 Witam zioma z STCE:) Czy mielismy przyjemnosc sie spotkac? Moze motokopytko?
no ale nawet witaliśmy sie w sklepie w niedziele
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stux16v
post Wed, 09 May 2007 - 12:05
Post #50


User
Dołączył: Tue, 05 December 2006
Skąd: Chelm





hz10 wydaje mi sie, ze po prostu mylimy pojecia.
Czy przypadkiem nie jest tak, ze wiekszosc seryjnych walkow jest odlewem, ktory jest nastepnie obrabiany poprzez kucie, a te tzw. KUTE sa odlewami wysokocisnieniowymi i nastepnie sa tez kute. I wlasnie z tej wysokoscisnieniowej obrobki powstaja tzw. KUTE czesci.


--------------------
AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników

MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rtog
post Wed, 09 May 2007 - 15:54
Post #51


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa





CYTAT("hz10":m3qbv511)
CYTAT("rtog":m3qbv511)
hz10 Witam zioma z STCE:) Czy mielismy przyjemnosc sie spotkac? Moze motokopytko?
no ale nawet witaliśmy sie w sklepie w niedziele


A powitac, powitac. Tak a propo mialem Ci zapokazac ta stronke ze wzgl. na projekt uniaka T ale widze, ze napewno juz ten temacik nie raz przerabiales... Zalozyles moze posta z postepami Twojego potwora?


--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post
micubussi
post Sun, 24 Jun 2007 - 12:59
Post #52


Frequent User
Dołączył: Thu, 14 June 2007





Witam.
Jak tam prace nad projektem ? Sa jakies zmiany?
Dowiedziales sie czegos o wytrzymalosci tego silniczka?
Interesujaca sprawa, moze bede sklonny wsadzac taki silnik do 306.
Tak ze obserwuje poki co z ciekawoscia

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rtog
post Tue, 26 Jun 2007 - 15:50
Post #53


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa





Heja,
zmian w zasadzie brak (teraz predzej bede chyba tuningowal wozek dla syna ) oprocz obudowy stozka z karbonu, ktory dzis bedziemy pasowac...
Wytrzymalosc, hmm tak jak do tej pory w poscie - podobno gdzies tam w Holandi jezdza 300KM pugi.
Inni znowu pisza ,ze tloki sa slabiutkie. Jak narazie u mnie wporzadku. Wazne aby pamietac o EGT do 900stopni C a co za tym idzie takze o odpowiednim AFR.
Widzialem juz takie SWAPy do 306tki - swoja droga zacny Pug. Powodzenia z modami!


--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gołąb
post Sun, 22 Jul 2007 - 13:19
Post #54


Rookie
Dołączył: Mon, 11 June 2007





Witam wszystkich widze ze drazy sie temat potrzebóje pilnie blok z 2.0 turbo 8v poniewarz posiadam 2.0 8v turbo z głowica od mi16 .
Blok potrzebóje bo niestety przy dokrecaniu głowicy pusciły gwinty wiec milewidziany jest taki blok.
Co do pracy silnika jest rewelacja takie pierwsze odczucia były a seryjnie 2.0 t maja 0.4 bara wiec niepiszczie wczesniej głupot ze 0.7 pozdraiam
Gołąb. co do bloku prosze o kontakt moje gg 6253116
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rtog
post Tue, 24 Jul 2007 - 10:02
Post #55


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa





Siema gołąb. W czym posiadasz taki silniczek? Rozumie ,ze udalo Ci sie zapodac glowice od Mi do 2.0 8V?
Ciezka sprawa z taka przerobka? Byles na hamce i sprawdzales parametryna papierku?
Hmmm bloku szukaj na allegro najpredzej - chociaz pewnie predzej kupisz caly silnior niz jeden element...


--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gołąb
post Sun, 29 Jul 2007 - 15:45
Post #56


Rookie
Dołączył: Mon, 11 June 2007





Siema Blok juz mam od wolnossacego 2.0 16v sa takie same tylko spływ oleju trzeba wywiercic głowica pasuje bez problemu bo to jest ten sam blok co w wolnossacym jezdzi całkiem fajnie tylko mała pomyłka spowodowała pare zachamowan na hamowni niebyłem ale mam zamiar odwiedzic cobcia z warszawki powiedział ze pomoze licze na to a mam to wszystko w xsarze

http://www.buhl-tuning.pl/?go=foto&i=ga ... 010097.JPG


http://www.buhl-tuning.pl/?go=foto&i=ga ... 010109.JPG

fotki na str.
Niemoge nic ci powiedziec na temat pracy tego silnika bo jeszcze niejestem pewien na 100% ze wszystko jest ok czyli metoda prób i błedów wiem na pewno ze po wystrojeniu mile widziana szpera bendzie
ponoc swiatek ma dobra oferte jakies 2.500tys chce
a skrzynia kłajfa około 5tys stoji wiec koszty sa.

a jak ci sie sprawuje 8v bo słyszałem opinie ze daje rade i 1bara wytrzyma na bank powinienes miec na oryginalnych wtryskach jakies 210 km dobry wynik jak na 8v Pozdrawiam Gołąb

Added after 7 minutes:

Dam ci link do strony forum na której jest opisany cały cykl tego samochodu i przekadki silnika pozdrawiam

http://tuning.opole.pl/forum/viewtopic.php?t=5036
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brtl
post Mon, 30 Jul 2007 - 16:04
Post #57


Super User
Dołączył: Sat, 18 October 2003
Skąd: Warszawa





zawsze mnie zastanawiały takie modyfikacje...
jaki jest sens robienia z rodzinnego sedana bat-mobila ?

ani to nie wygląda, ani nie jeździ no i nadal jest tylko peugeotem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gołąb
post Fri, 03 Aug 2007 - 18:40
Post #58


Rookie
Dołączył: Mon, 11 June 2007





Dla twojej wiadomosci to robi sie to poto zeby własnie taki neptyk jak ty pytał i mówił ze to np jest peugeot.

Jak chcesz wiedziec to jest citroen xsara i warzy tone i 40kg i ma 340km jak masz ochote na ustawke to chetnie sie zjawie.

a rodzinne bo nikt w polsce jeszcze takiej niema wiec poco taplac sie w tym samym gównie co wszyscy kminisz pozdrawiam Gołąb

Added after 1 minutes:

ps A noji pokarz swój dylizans .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rtog
post Fri, 17 Aug 2007 - 09:36
Post #59


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa





CYTAT("Rodrigez":1x19ip2p)
zawsze mnie zastanawiały takie modyfikacje...
jaki jest sens robienia z rodzinnego sedana bat-mobila ?

ani to nie wygląda, ani nie jeździ no i nadal jest tylko peugeotem


Wlasnie taki, ze pugacz jest raczej niepowtarzalny / niewiele osob tuninguje auta z grupy PSA. Znajdz drugie takie auto na swiecie...
A takie audi RS4 to nie auto rodzinne?! - to nawet nie sedan a kombi! ;>
Szkoda dalej się roztkliwiać nad ta wypowiedzia...

Added after 12 minutes:

No no gołąb chyle czola!
Kawal dobrej roboty.
Obserwowalem tego typu modyfikacje na brytyjskich stronkach i powiem Ci ,ze z kilku prob tylko jednemu kolesiowi sie udalo!
Niesamowicie jestem ciekawy wynikow z hamki (takze jak tylko beda to daj znac!).
Jak narazie dolozyles gore od Mi16? Wyciskales wiekszy Boost?
Ojoj zmobilizowales mnie chyba do zakupienia wkoncu wiekszyc wtryskow! Trzeba wycisnac z T25 co sie da, czyli 1 Barusia Pytanie tylko czy pompa paliwa da rade?
Obecne 200 pare kucykow przy 0.8 moga sie zamienic na 220-230 przy 1dnym?
I mysle,ze to bedzie max na ta chwile bo potem juz trzeba pomyslec o zakuciu no i wiekszej dmuchawie (pewnie jakis T28).
Napisz co jeszcze kombinowales z silnikiem...
Wielkie pozdro i szacun.

Panowie tu pytanie do Was - moze orientujecie sie jakich wtryskow potrzeba (z tego co wiem aktualnie sa 0 280 150 701 o wydajnosci 240cc) i ewentualnie jakiej pompy?



--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 19:44