![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
hz10, sądzisz, że wały korbowe są wykonywane tylko technologią kucia?
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
CYTAT("Fawor":1po8prra) hz10, sądzisz, że wały korbowe są wykonywane tylko technologią kucia? masowe owszem szczerze napisze że nie widzałem jeszcze nie kutego wału korbowego tak z ciekawości napisz gdzie takie występują dodam że nie rozbierałem silnika przed 60r produkcji
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
W tej chwili większość wałów w samochodach seryjnych jest odlewanych, tak samo jak korby i tłoki Jest to technologia o wiele tańsza i prostsza. Przykładów są setki...
Dlaczego elementy tj. korby i tłoki wymieniane przy modyfikacjach mechanicznych sa zastepywane własnie przez stuff kuty? I dlaczego jest on tak drogi? -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
troche ot ale kute wały były nawet w starze zresztą skończyłem polibude pod kątem obróbka plastyczna i uczyłem sie o tym że zarówno wały jak i korby ( tłoki już nie koniecznie) są kute bo: jest szybko i tanio oraz lekko i mocno, pozatym wszystkie auta remontowane przezemnie nosiły ślady kucia na w/w a nie odlewu więc albo ja jestem ślepy albo mnie wkręcasz
Added after 8 minutes: CYTAT("Fawor":1csi9m5n) Dlaczego elementy tj. korby i tłoki wymieniane przy modyfikacjach mechanicznych sa zastepywane własnie przez stuff kuty? I dlaczego jest on tak drogi? masz racje ale zauważ że np. korbowód zwykły ma zgoła inny przekrój niż ten wzmacniany a to ma nie bagatelny wpływ na jego wyboczenie druga sprawa to materiał a trzecia to to że ten co produkuje lepsze korby sprzeda ich np 100 tyś ale żeby proces techonologiczy
sie zwrócił cena jest jaka jest natomiast producent samochodów kupuje w tym czasie 100 mln sztuk więc cena jednostkowa jest zgoła inna a najprostrzym tego są ceny części do motocykli pozdro |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
No nie wiem, chyba na róznych politechnikach są rózne zakresy wiedzy Mnie własnie na tym semestrze uczą, że wały są PRZEWAZNIE elementami odlewanymi... nawet je pokazują !
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
CYTAT("Fawor":19l21tj0) No nie wiem, chyba na róznych politechnikach są rózne zakresy wiedzy Mnie własnie na tym semestrze uczą, że wały są PRZEWAZNIE elementami odlewanymi... nawet je pokazują ! ta polibuda to świętokrzyska była prof od op pokazał na prostym przykładzie że np odlewanie jest droższe w produkcji masowej niż kucie mimo że to drugie wymaga jak dobrze pamiętam 9 zabiegów żeby uzyskać gotowy produkt a mimo tego jest znacznie szybsze od odlewania co ma niebagatelny wpływ na "masówke"
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Wg danych BMW, np. wał od M50 (czyli silnika występującego na początku lat dziewięćdziesiątych) jest odlewany. W jego następcy czyli M52 jest już kuty...
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Starachowice/Warszawa ![]() |
hz10 Witam zioma z STCE:) Czy mielismy przyjemnosc sie spotkac? Moze motokopytko?
Nie wypowiem sie rzeczowo na temat kucizny. Wiem tyle ,ze napewno nie zaszkodzi. Jednak tak jak wczesniej pisalem na niezakutym silniku jezdza takie 406tki 300 konne gdzies tam w Holandi. Wazne aby pamietac o odpowiednim AFR i patrzec na kontrolke EGT (a po wielkich przejsciach omori sobie juz wskazuje:). Pewiem mlodzieniec z GB pompowal ile wlezie samym boost controlerem i nie patrzyl na AFR i sie nieco ukrzyl tloczek! Znowu panowie z eccose - guru PUGow w GB zakuli silnik do tylko 220KM tu mozna sobie poczytac o przepieknej coupecie 406 (moze nastepny projekt kiedys?) http://www.caradisiac.com/php/fun_auto/ ... turbo2.php Dlatego kiedy macpl przez tel powiedzial mi,ze po zestrojeniu udalo sie wycisnac 220KM bylem w szoku! A to bylo jeszcze przed EGT. Okazalo sie,ze przy takim setupie ostra jazda na lepszej prostej za duzo przekracza 900stopni C. Dlatego aktualny setup z bezpiecznym AFRem to 203KM. Tak do konca nie wiem czy warto wierzyc w tylko garstke opini na temat wytrzymalosci mojego silniora ale chyba zaryzykuje i zaopatrze Puga w wieksze wtryski+pompa o ile bedzie potrzebna (pewnie jakas Walbro) i podkrecimy go na 1B (T25tka wiecej nie utrzyma stabilnie przy wiekszych obrotach silnika). Licze na 250KM i jak na przednionapedowke to bedzie mnie satysfakcjonowac. To bedzie taki PUG a'la 156 GTA, ktora zreszta swego czasu o malo co nie zakupilem.. Mysle,ze to bedzie lepiej wydana kasa niz np. sam walek Catcamsa? Chcialbym poprzestac na tych modyfikacjach bo cholera tuning silnika wciaga jak chodzenie po bagnach! ;> Potem juz bedzie trzeba wymienic tine turbine na jakas T28ke a wtedy kucizna konieczna. Co do wagi to tak jak pisalem juz umowilem sie z kolega zajmujacym sie carbowaniem:) Robi wycene i pewnie za jakis czas PUG schudnie jakies 15-20kg a to juz moze byc odczuwalne - do tego sezon rowerowy w pelni i ja przyczynie sie do zmniejszenia masy wozu:) Added after 3 minutes: CYTAT("PMN":3el78rzt) Wg danych BMW, np. wał od M50 (czyli silnika występującego na początku lat dziewięćdziesiątych) jest odlewany. W jego następcy czyli M52 jest już kuty...
PMN swoja droga BMW maja zafajniscie duuuzy zapas wytrzymalosci i tu jest diametralnie inna sprawa i bol z moim silnikiem bo tak jak wczesniej zostalo napisane pewnie moj pug zostanie kroliczkiem doswiadczalnym -------------------- ******PUG_POWER******
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
CYTAT("rtog":fps0st4t) hz10 Witam zioma z STCE:) Czy mielismy przyjemnosc sie spotkac? Moze motokopytko? no ale nawet witaliśmy sie w sklepie w niedziele
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 December 2006 Skąd: Chelm ![]() |
hz10 wydaje mi sie, ze po prostu mylimy pojecia.
Czy przypadkiem nie jest tak, ze wiekszosc seryjnych walkow jest odlewem, ktory jest nastepnie obrabiany poprzez kucie, a te tzw. KUTE sa odlewami wysokocisnieniowymi i nastepnie sa tez kute. I wlasnie z tej wysokoscisnieniowej obrobki powstaja tzw. KUTE czesci. -------------------- AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników
MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1 |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Starachowice/Warszawa ![]() |
CYTAT("hz10":m3qbv511) CYTAT("rtog":m3qbv511) hz10 Witam zioma z STCE:) Czy mielismy przyjemnosc sie spotkac? Moze motokopytko? no ale nawet witaliśmy sie w sklepie w niedziele A powitac, powitac. Tak a propo mialem Ci zapokazac ta stronke ze wzgl. na projekt uniaka T ale widze, ze napewno juz ten temacik nie raz przerabiales... Zalozyles moze posta z postepami Twojego potwora? -------------------- ******PUG_POWER******
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
Witam.
Jak tam prace nad projektem ? Sa jakies zmiany? Dowiedziales sie czegos o wytrzymalosci tego silniczka? Interesujaca sprawa, moze bede sklonny wsadzac taki silnik do 306. Tak ze obserwuje poki co z ciekawoscia pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Starachowice/Warszawa ![]() |
Heja,
zmian w zasadzie brak (teraz predzej bede chyba tuningowal wozek dla syna ) oprocz obudowy stozka z karbonu, ktory dzis bedziemy pasowac... Wytrzymalosc, hmm tak jak do tej pory w poscie - podobno gdzies tam w Holandi jezdza 300KM pugi. Inni znowu pisza ,ze tloki sa slabiutkie. Jak narazie u mnie wporzadku. Wazne aby pamietac o EGT do 900stopni C a co za tym idzie takze o odpowiednim AFR. Widzialem juz takie SWAPy do 306tki - swoja droga zacny Pug. Powodzenia z modami! -------------------- ******PUG_POWER******
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 11 June 2007 ![]() |
Witam wszystkich widze ze drazy sie temat potrzebóje pilnie blok z 2.0 turbo 8v poniewarz posiadam 2.0 8v turbo z głowica od mi16 .
Blok potrzebóje bo niestety przy dokrecaniu głowicy pusciły gwinty wiec milewidziany jest taki blok. Co do pracy silnika jest rewelacja takie pierwsze odczucia były a seryjnie 2.0 t maja 0.4 bara wiec niepiszczie wczesniej głupot ze 0.7 pozdraiam Gołąb. co do bloku prosze o kontakt moje gg 6253116 |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Starachowice/Warszawa ![]() |
Siema gołąb. W czym posiadasz taki silniczek? Rozumie ,ze udalo Ci sie zapodac glowice od Mi do 2.0 8V?
Ciezka sprawa z taka przerobka? Byles na hamce i sprawdzales parametryna papierku? Hmmm bloku szukaj na allegro najpredzej - chociaz pewnie predzej kupisz caly silnior niz jeden element... -------------------- ******PUG_POWER******
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 11 June 2007 ![]() |
Siema Blok juz mam od wolnossacego 2.0 16v sa takie same tylko spływ oleju trzeba wywiercic głowica pasuje bez problemu bo to jest ten sam blok co w wolnossacym jezdzi całkiem fajnie tylko mała pomyłka spowodowała pare zachamowan na hamowni niebyłem ale mam zamiar odwiedzic cobcia z warszawki powiedział ze pomoze licze na to a mam to wszystko w xsarze
http://www.buhl-tuning.pl/?go=foto&i=ga ... 010097.JPG http://www.buhl-tuning.pl/?go=foto&i=ga ... 010109.JPG fotki na str. Niemoge nic ci powiedziec na temat pracy tego silnika bo jeszcze niejestem pewien na 100% ze wszystko jest ok czyli metoda prób i błedów wiem na pewno ze po wystrojeniu mile widziana szpera bendzie ponoc swiatek ma dobra oferte jakies 2.500tys chce a skrzynia kłajfa około 5tys stoji wiec koszty sa. a jak ci sie sprawuje 8v bo słyszałem opinie ze daje rade i 1bara wytrzyma na bank powinienes miec na oryginalnych wtryskach jakies 210 km dobry wynik jak na 8v Pozdrawiam Gołąb Added after 7 minutes: Dam ci link do strony forum na której jest opisany cały cykl tego samochodu i przekadki silnika pozdrawiam http://tuning.opole.pl/forum/viewtopic.php?t=5036 |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 18 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
zawsze mnie zastanawiały takie modyfikacje...
jaki jest sens robienia z rodzinnego sedana bat-mobila ? ani to nie wygląda, ani nie jeździ no i nadal jest tylko peugeotem |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 11 June 2007 ![]() |
Dla twojej wiadomosci to robi sie to poto zeby własnie taki neptyk jak ty pytał i mówił ze to np jest peugeot.
Jak chcesz wiedziec to jest citroen xsara i warzy tone i 40kg i ma 340km jak masz ochote na ustawke to chetnie sie zjawie. a rodzinne bo nikt w polsce jeszcze takiej niema wiec poco taplac sie w tym samym gównie co wszyscy kminisz pozdrawiam Gołąb Added after 1 minutes: ps A noji pokarz swój dylizans . |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Starachowice/Warszawa ![]() |
CYTAT("Rodrigez":1x19ip2p) zawsze mnie zastanawiały takie modyfikacje...
jaki jest sens robienia z rodzinnego sedana bat-mobila ? ani to nie wygląda, ani nie jeździ no i nadal jest tylko peugeotem Wlasnie taki, ze pugacz jest raczej niepowtarzalny / niewiele osob tuninguje auta z grupy PSA. Znajdz drugie takie auto na swiecie... A takie audi RS4 to nie auto rodzinne?! - to nawet nie sedan a kombi! ;> Szkoda dalej się roztkliwiać nad ta wypowiedzia... Added after 12 minutes: No no gołąb chyle czola! Kawal dobrej roboty. Obserwowalem tego typu modyfikacje na brytyjskich stronkach i powiem Ci ,ze z kilku prob tylko jednemu kolesiowi sie udalo! Niesamowicie jestem ciekawy wynikow z hamki (takze jak tylko beda to daj znac!). Jak narazie dolozyles gore od Mi16? Wyciskales wiekszy Boost? Ojoj zmobilizowales mnie chyba do zakupienia wkoncu wiekszyc wtryskow! Trzeba wycisnac z T25 co sie da, czyli 1 Barusia Pytanie tylko czy pompa paliwa da rade? Obecne 200 pare kucykow przy 0.8 moga sie zamienic na 220-230 przy 1dnym? I mysle,ze to bedzie max na ta chwile bo potem juz trzeba pomyslec o zakuciu no i wiekszej dmuchawie (pewnie jakis T28). Napisz co jeszcze kombinowales z silnikiem... Wielkie pozdro i szacun. Panowie tu pytanie do Was - moze orientujecie sie jakich wtryskow potrzeba (z tego co wiem aktualnie sa 0 280 150 701 o wydajnosci 240cc) i ewentualnie jakiej pompy? ![]() -------------------- ******PUG_POWER******
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 19:44 |