![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Jak masz możliwość, to wkładaj głowicę 16V. Jak jest to duży problem, to przynajmniej włóż wałek od wersji wolnossącej z regulowanym kółkiem. Mimo, że jest jeden wałek i jedno kółko, to i tak można poprawić przebieg mocy i momentu. A w zależności od wałka, efekty mogą być dobre lub bardzo dobre.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Widze, ze Catcams ma walek do 2.0i 8V Turbo.
-------------------- Piotrek
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 ![]() |
Mysle ze walka z waga niema tak duzego znaczenia poniewaz ten samochód nawet po odlezeniu bedzie ciezki. Wiec chyba lepiej zostawic sobie wygody jakie sa w tym aucie. POZDRAWIAM
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
CYTAT("Vitesse":3ewhbxje) CYTAT("hwojtek":3ewhbxje) Valve overlap zwalczasz za pomocą regulowanych kółek rozrządu (ang.: adjustable cam gear). W tym silniku mieszka tylko jeden walek. Przepraszam, zasugerowałem się silnikiem z tytulu wątku i uroiło mi się, że to hybryda... -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
CYTAT("specnaz14":13xccz3p) Mysle ze walka z waga niema tak duzego znaczenia poniewaz ten samochód nawet po odlezeniu bedzie ciezki. Wiec chyba lepiej zostawic sobie wygody jakie sa w tym aucie. POZDRAWIAM
No fajnie. Skoro po odelżeniu będzie ciężki i nic to nie zmieni, to w drugą stronę rozumiem, że będzie tak samo? To może zeswapować silnik okrętowy. Moment spory, a masa przecież nie jest istotna... Zastanów się. Wiem, że służba w specnazie w wieku 14lat może odcisnąć piętno, ale mimo to pomyśl nad słowem pisanym. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("rtog":34fxx3ip) A przy okazji wiecie gdzie mozna zwazyc auto w Wawie?
Kazdy powazny skup zlomu za dwa piwa. -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Ja wazylem kiedys na zwyklej stacji diagnostycznej.
-------------------- Piotrek
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Starachowice/Warszawa ![]() |
CYTAT("PMN":cer19xaw) Cześć forumowo No super, że auto jeździ. Bardzo się cieszę, że odszedłeś od deformacji nadwozia na rzecz osiągów Pamiętam, że na początku były pomysły by zmienić silnik na 3.0V6, potem by uturbić seryjny. Najlepiej chyba wyszło ze swap'em na ori Turbo jednostkę. Kolejne pytania to: - ile mocy chcesz uzyskać docelowo (to do Ciebie) - ile wytrzyma seryjny silnik i napęd (to do znawców tematu) - co musisz zmienić, żeby zadaną moc osiągnąć (znawcy) Już wiadomo, że powinieneś poszukać szpery. Warto byłoby się również skupić na znalezieniu jakichś oszczędności w masie pojazdu... pozdr i trzymam kciuki za projekt PMN Hej Hej! Tak jest, najpierw była opcja na V6 - jednak brak tu było BOVa a do tego sam silnik jest jakieś 100kg cięższy! Oprócz tego swap byłby jeszcze trudniejszy do przeprowadzenia... Ale kiedyś jak będe duży to chodzi mi po głowie 406 Coupe V6 TURBO a co najlepsze gotowe kolektory, flansze itd sa do kupienia na http://www.dp-engineering.com/EN/projec ... _turbo.php !!! Ale wracając do obecnego stanu to jak najbardziej chce popracować nieco nad masą... W planie jest macha i tylna klapa z karbonu jak i część samej zabudowy audio. Chce włożyć sub Kickera Solobaric w mniejszą obudowe z 75L do 30 (fajnie bo te głośniki potrafia zagrać w takiej kubaturze...) Także już tutaj kilka kilosków ubędzie Hmmm co do szpery to pewnie jeszcze długo będzie bez - z tego co wiem jest to dosyć drogi gips a przydaje się ona pewnie tylko przy szybkich startach a jeżeli chodzi o trzymanie i wyciąganie z zakrętów to zawsze jest lewa noga w FWD Hmm docelowo celuje w jakieś 250KM tak aby jakoś wyglądać przy E36 2.8 (pozdro Brus ). Przeróbka na 16V jest ciężką sprawą co prawda chłopaki w Danii kombinują (nie spasowują się kanały olejowe i inne klocki) co prawda budują ale jeszcze nie czytałem aby ktoś skończył przeróbkę. Natomiast wałek od wersji N/A lub 205 GTI jak najbardziej realny tylko konkretne pytanie - czy to pomoże i czy nie popsuje??? Napewno potem kolejne strojonko świnką... Myślałem też o skrzyni z dłużą 1na i 2ją - ta wydaje się zbyt krótka...natomiast jest odpowiednio wytrzymała (mam jeszcze tą z wersji 16 zaworowej, która podobno jest już sporo słabsza i Niut ją zmieli). Pozostaje jeszcze zmiana wtrysków na bardziej wydajne pewnie razem z pompą.. Obecne już nie wydają. T25 powinna 1Bar pociągnąć , pytanie jak się bedzie zachowywać przy wyższych obrotach silnika - pewnie niedługo się okaże Jest ciekawa tina turbina to T25/40 potencjał do 450KM ale wtedy już tylko kucizna czego chcę uniknąć (pytanie czy seryjne bebechy wytrzymają tego 1 Bara?!! - tak jak wcześniej pisałem podobno i 300KM powinien wytrzymać - Added after 30 minutes: CYTAT("Vitesse":cer19xaw) Ja wazylem kiedys na zwyklej stacji diagnostycznej.
Dzięki panowie. Trzeba się dowiedzieć ile konkretnie pugacz waży bez spekulacji. To tak ja się przypuszcza, że po modyfikacjach mam pewnie już z 300KM czy ileś tam kucy - dziwi mnie, że ludzie pakują kupe kasy w modyfikacje i nie wiem, szkoda im wydać 50 czy 100 PLN na sprawdzenie ile dokładnie zyskali - (lub nie ). -------------------- ******PUG_POWER******
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
CYTAT("rtog":dmrqg677) Przeróbka na 16V jest ciężką sprawą co prawda chłopaki w Danii kombinują (nie spasowują się kanały olejowe i inne klocki) co prawda budują ale jeszcze nie czytałem aby ktoś skończył przeróbkę.
Właśnie od dwóch dni pracuje przy takim wynalazku, sam silnika nie składałem ale wiem że samo mechaniczne założenie głowicy od mi16 to nie jest problem. Problem mamy z czymś innym.... -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 ![]() |
Panie PMN tak sie składa ze niemam 14 lat. Niema sensu odlezac bo ten samochód i tak (chyba) nie bedzie startował na 1/4 mili.
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("specnaz14":1lwpuxti) Panie PMN tak sie składa ze niemam 14 lat. Niema sensu odlezac bo ten samochód i tak (chyba) nie bedzie startował na 1/4 mili.
To i nie ma sensu dokładać mocy - skoro nie będzie startował -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("rtog":3cnmp4gu) ... Ale kiedyś jak będe duży to chodzi mi po głowie 406 Coupe V6 TURBO a co najlepsze gotowe kolektory, flansze itd sa do kupienia na http://www.dp-engineering.com/EN/projec ... _turbo.php !!!
heh, ten kolektor, 2k EURO -------------------- Pozdro, Alek
Sprzedam E90 335i. Wiadomośc PW. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("rtog":2r861vx8) Hmmm co do szpery to pewnie jeszcze długo będzie bez - z tego co wiem jest to dosyć drogi gips a przydaje się ona pewnie tylko przy szybkich startach a jeżeli chodzi o trzymanie i wyciąganie z zakrętów to zawsze jest lewa noga w FWD Ze szpera to moze byc klopot do Twojej skrzyni. O ile do skrzyn MA czy BE mozna kupic Quaife, ZF czy nawet Kaaz to do ML5 nie wiem czy robi ktos poza francuskim FAM Automotove (a oni sobie licza za nie 1200 ojro). CYTAT("rtog":2r861vx8) Natomiast wałek od wersji N/A lub 205 GTI jak najbardziej realny tylko konkretne pytanie - czy to pomoże i czy nie popsuje??? Napewno potem kolejne strojonko świnką... Zapytaj kontrolnie w Tomsonie ile sobie krzycza za walek Catcams 4900360 (do XU10 8V turbo). CYTAT("rtog":2r861vx8) T25 powinna 1Bar pociągnąć , pytanie jak się bedzie zachowywać przy wyższych obrotach silnika - pewnie niedługo się okaże
Jest ciekawa tina turbina to T25/40 potencjał do 450KM ale wtedy już tylko kucizna czego chcę uniknąć (pytanie czy seryjne bebechy wytrzymają tego 1 Bara?!! - tak jak wcześniej pisałem podobno i 300KM powinien wytrzymać - Coz, cos mi sie wydaje, ze pierwszy sie o tym przekonasz a przynajmniej w naszym kraju -------------------- Piotrek
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
CYTAT("specnaz14":1uia2hq6) Panie PMN tak sie składa ze niemam 14 lat. Niema sensu odlezac bo ten samochód i tak (chyba) nie bedzie startował na 1/4 mili.
Panie specnaz przypadkiem 14... Właściciel auta kombinuje jak polepszyć osiągi, równocześnie obawiając się o trwałość jednostki napędowej. Jaki prostszy sposób proponujesz? Wydaje mi się, że nie za bardzo rozumiesz o co w tym chodzi. W samochodach do jazdy po ulicy (szczególnie tak zmodyfikowanych jak rzeczone 406) można znaleźć sporo elementów, które da się wymienić na lżejsze nie tracąc przy tym funkcjonalności pojazdu (np. poszycie, siedzenia itp.). Nie lubię tłumaczyć rzeczy oczywistych. Uważasz, że niska masa pojazdu jest potrzebna tylko w wyścigach na 1/4 mili? A ci idioci konstruktorzy głowią się jak oszczędzić na kilogramach... Może im chodzi o cenę złomu? Chinczycy wykupują i nie ma z czego robić aut. Dlatego montują jak najlżejsze podzespoły. rtog, bądź pionierem. Strzel sobie maskę z żeliwa z autografem specnaza całkiem przypadkiem 14. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Starachowice/Warszawa ![]() |
Macha z zeliwa to rzeczywiscie byl by pionierski wyczyn ;>
Obnizenie masy to darmowe konie Kolejne ruchy: 1.Zmiana zabudowy audio (zmniejszenie skrzyni subwoofera z 75 do jakichs 15L) 2.Przednia maska + tylna klapa karbon eventualnie kevlar. Z tego co wiem w ten sposob mozna obnizyc mase danego elementu o jakies 40%. Zgodziecie sie zemna? Co do walka to Catcams zycza sobie jakies 1200zl a P.Świątek jakies 800zl z tym ,ze potrzebuje moj na wzor (a nie moge sobie na to pozwolic). Panowie co tak naprawde moge uzyskac wymiana walka? -------------------- ******PUG_POWER******
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Lepsze napełnianie, moc i moment w wyższych obrotach.
Bierz Catcams'a I gratuluje |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 December 2006 Skąd: Chelm ![]() |
CYTAT("rtog":33yu28dv) Tak ale T16 to nie to samo co nowsza technologicznie 406cha:)
Co do T16 to ciekawe jest to, że mimo bloku od Mi16 osiaga 200 kucy przy 1,1Bara i 220 kucy przy overboost czyli tu 1,3Bara czyli w/g mnie żadna rewela z takiego silnika! Wersja wolnossąca ~160KM. Ale co jak co T16 chciał bym mieć w garażu. No nie powiedzialbym zeby silnik XU10J2TE byl bardziej zaawansowany technologicznie od silnika XU10J4TE? Co do silnikow mi16 (s16) to mieszasz troszke:) XU9J4 (D6C), 1,9, aluminiowy blok - 160KM XU9J4 (DFW), 1,9 aluminiowy blok - 147KM XU10J4, 2,0 zeliwniak - tak jak pisal Vittesse ~150KM (+2 max 5KM) Co z tego, ze T16 mial taki sam blok jak s16 skoro bebechy w nim byly calkiem inne (m.in. T16 posiadal kuty wal). To tak jakbym napisal, ze 206WRC jezdzily na aluminiowych blokach XU9J4 i osiagaly moce ponad 300KM - i co z tego? -------------------- AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników
MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1 |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
CYTAT("stux16v":1ve5b4ba) CYTAT("rtog":1ve5b4ba) Tak ale T16 to nie to samo co nowsza technologicznie 406cha:) Co do T16 to ciekawe jest to, że mimo bloku od Mi16 osiaga 200 kucy przy 1,1Bara i 220 kucy przy overboost czyli tu 1,3Bara czyli w/g mnie żadna rewela z takiego silnika! Wersja wolnossąca ~160KM. Ale co jak co T16 chciał bym mieć w garażu. Co z tego, ze T16 mial taki sam blok jak s16 skoro bebechy w nim byly calkiem inne (m.in. T16 posiadal kuty wal). |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 December 2006 Skąd: Chelm ![]() |
CYTAT a widziałeś kiedyś nie "KUTY " wał
Nie wiem czy jestes za malo inteligentny, ale na tym wlasnie polega roznica. Poczytaj troche zanim sie wypowiesz! -------------------- AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników
MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1 |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
CYTAT("stux16v":1nr374hj) CYTAT a widziałeś kiedyś nie "KUTY " wał Nie wiem czy jestes za malo inteligentny, ale na tym wlasnie polega roznica. Poczytaj troche zanim sie wypowiesz! nie znasz mnie i nie wyzywaj mnie od "mało inteligentych" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 19:45 |