Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Peugeot 406 2.0 16V -> 2.0 8V Turbo
Czy zwiększać boost do 1Bara na seryjnych gratach?
TAK [ 76 ] ** [75.25%]
NIE [ 25 ] ** [24.75%]
Łącznie oddanych głosów: 101
Goście nie mogą głosować 
rtog
post Thu, 12 Apr 2007 - 21:39
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa





Za namową PMN-a ( pozdro ) umieszczam opis swojego Pugacza.
Jest to drugi stage. W pierwszym wyglądał nieco inaczej i skupiłem się tak naprawdę na tuningu zewnętrznym.

[url=http://img260.imageshack.us/my.php?image=img0149jq7.jpg:2f7o7czp][/url:2f7o7czp]

[url=http://img59.imageshack.us/my.php?image=img0154oh1.jpg:2f7o7czp][/url:2f7o7czp]

Stage 2 wiązał się ze zmianą wyglądu auta jak i serduchem.

[url=http://img472.imageshack.us/my.php?image=pug023so4.jpg:2f7o7czp][/url:2f7o7czp]

Z poprzedniego silnika też udało się trochę wycisnąc i prawdę mówiąc byłem zaskoczony, że silnik trzymał parametry katalogowe (136KM) a nawet nieco więcej (pewnie za sprawą dolotu, strumienicy, wydechu czy innych świeczek)

[url=http://img408.imageshack.us/my.php?image=pug216vbt4.jpg:2f7o7czp][/url:2f7o7czp]

Zakupiłem rozbitą 406tke z silnikiem 2.0 8V Turbo dysponującą mocą 147KM i 220Nm. Przekalkulowałem ,że taki SWAP jest bardziej opłacalny od uturbiania jednostki wolnossącej a zarazem bezpieczniejszy m.in. natrysk oleju pod denko tłoków czy odprężony silnik.

[url=http://img106.imageshack.us/my.php?image=dawcasc1.jpg:2f7o7czp][/url:2f7o7czp]

I zaczęło się. Wymiana świec na BRISKI dedykowane do silników turbo.
Krótszy dolot z kwasówki ze stożkiem K&N.
Większy high flow FMIC z alu boczkami z nowymi dolotami z kwasówki. Do łączenia dolotu wybrałem produkty firmy SAMCO.
Seryjny Bypass Bosh-a został zastąpiony regulowanym BOVem
Cały wydech począwszy od downpipe-a został zastąpiony 2,5 calowym z kwasówki. Wspawany został katalizator metalowy Lindo Gobex a na końcu znalazły miejsce dwie komorowe puchy M-Techa.
Bebechy silnika pozostały seryjne.

[url=http://img238.imageshack.us/my.php?image=pug0233xv0.jpg:2f7o7czp][/url:2f7o7czp]

[url=http://img487.imageshack.us/my.php?image=wydechgh5.jpg:2f7o7czp][/url:2f7o7czp]

Jedna z puch...

[url=http://img104.imageshack.us/my.php?image=egt1dz5.jpg:2f7o7czp][/url:2f7o7czp]

Sonda EGT w dosyć restrykcyjnym kolektorze żeliwnym - pytanie czy jest sens zamieniać na tego typu :

http://www.dp-engineering.com/EN/produc ... inless.php

Do monitorowania pracy auta na słupek trafiły wskaźniki z pasującym do podświetlenia reszty konsoli auta Voltomierza, Boost oraz temperatura silnika. W środkowy nawiew wpasowany został EGT Omori.

[url=http://img265.imageshack.us/my.php?image=pug0231ya5.jpg:2f7o7czp][img]http://img265.imageshack.us/img265/738/pug0231ya5.th.jpg[/img][/url:2f7o7czp]

Na koniec całość została zestrojona świnką SMT6 na dwie mapy.
Efekt końcowy to 220KM i 340Nm - to było jeszcze przed zamontowaniem EGT. Po pewnych problemach z aktuatorem wastegate i wymianie na nowy należało powtórzyć strojenie i okazało sie, że na mocniejsze mapie mieszanka jest zbyt uboga i EGT sporo przekracza 900 stopni C dlatego aktualnie pod maską drzemią 202 kucyki i 304Nm. Turbina pompuje 0,8 Bara (seria 0,5 Bara).

[url=http://img50.imageshack.us/my.php?image=pug28vtwydechintercoolema5.jpg:2f7o7czp][img]http://img50.imageshack.us/img50/8930/pug28vtwydechintercoolema5.th.jpg[/img][/url:2f7o7czp]

Co prawda nie udało się jeszcze sprawdzić GTECHem ale na poprzednim silniku 100tka byla osiagana po 11sec a teraz myślę, że jest to jakies 7,5-8 sekund.

Autko jest cholernie ciężkie z uwagi m.in na zabudowę audio w bagażniku...

Najgorsze jest to, że o silniku XU10J2CTE Peugota wiadomo niewiele...
Gdzieś na forach brytyjskich wyczytałem, że na seryjnych gratach (turbina GARRETT T25) jeżdzą 300 konne PUGi...

W planach jest zamontowanie większych wtrysków i podkręcenie boosta do 1 Bara - to pewnie będzie max tego setupu... W sumie EGT pokaże temperaturę ale obracającej panewki już nie dlatego jeżeli się zdecyduję na ten krok szybciutko o tym poinformuję.
Nie chce iść w kucizne m.in. ze wględu na to, że autem jeżdzę na codzień a jakies 250KM przy FWD to calkiem sporo...

Ewentualnie jest możliwość założenia wałków od 205tki GTI , ktorej są ostrzejsze lub przerobienie na 16 zaworów pytanie tylko czy jest sens? I tu nie ukrywam, że liczę na Waszą pomoc i doświadczenie w którą stronę iść dalej...


--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 12 Apr 2007 - 21:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
9000
post Thu, 12 Apr 2007 - 22:16
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 29 March 2004
Skąd: WF i WWL





Błagam Cię... z T25 to 280 KM jest bardzo wielkim sukcesem!!!
(silink 2300 16V)


--------------------
ex najszybszy SAAB w Polsce
ex pierwszy Viggen cabrio w Polsce
Teraz jakiś marny 9-5 po chipsie by Coobcio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vitesse
post Thu, 12 Apr 2007 - 22:19
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Wawa





CYTAT("rtog":34m9s5bo)
Turbina pompuje 0,8 Bara (seria 0,5 Bara).


Seria to 0,7 bara.


--------------------
Piotrek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rtog
post Thu, 12 Apr 2007 - 22:36
Post #4


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa





Może źle sprecyzowałem - seryjne graty (nie kucizna) natomiast tiny turbiny to Garrett GT25/40...

Added after 15 minutes:

CYTAT("Vitesse":1v5lud9w)
CYTAT("rtog":1v5lud9w)
Turbina pompuje 0,8 Bara (seria 0,5 Bara).


Seria to 0,7 bara.


Seria w papierach ma 9PSI czyli jakieś ~0,620527Bara.
Natomiast u mnie wskaźnik boost na serii pokazuje właśnie 0,5Bara (owszem trzeba wziąć pod uwagę błędy pomiarowe). A propos, pod spodem ciekawy skan ze specyfikacji technicznej Peugota...

[url=http://img251.imageshack.us/my.php?image=overbooston2bu7.jpg:1v5lud9w][/url:1v5lud9w]


--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siemanko
post Thu, 12 Apr 2007 - 23:32
Post #5


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Pruszków





Widziałem to auto w pewnym miejscu koło tvn , i tak własnie dziwnie szybko jezdziło jak na puga


ps. a ten 1 bar ile zmieni ???


--------------------
POZDRAWIAM STRZELEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rtog
post Thu, 12 Apr 2007 - 23:47
Post #6


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa






Tak jest PUGI też potrafią być szybkie
Skoro na ubogiej mieszance przy 0,8Bara udało się wykręcić 220KM to przy większych wtryskiwaczach + ewentualnie pompie może jakies 240-250KM???


--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vitesse
post Fri, 13 Apr 2007 - 00:02
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Wawa





Trzeba bylo kupic 405 T16, zmienic turbosprezarke z VAT25 na VAT28, zastapic intercooler chlodzony ciecza na dobrego FMICa, pogodnic elektronike i mialbys 320 KM z napedem na cztery lapy I to dopiero bylby szybki Pug (sa i tacy, ktorzy szczepia naped od 405 T16 do 205 ).


--------------------
Piotrek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rtog
post Fri, 13 Apr 2007 - 00:13
Post #8


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa





Tak ale T16 to nie to samo co nowsza technologicznie 406cha:) Posiadalem wcześniej białą 405 1,9 D (75KM). Również bardzo fajne autko.
Vitesse zobacz sobie http://www.205gtidrivers.com/index.html i zakładkę drivers cars i tam jest ostro jezeli chodzi o maniaków 205tek! Co do napędu na 4 łapy to tylni dyfer lubi się psuć a dostać drugi taki jest mocno ciężko (no i pneumatyka z tyłu także).
Co do T16 to ciekawe jest to, że mimo bloku od Mi16 osiaga 200 kucy przy 1,1Bara i 220 kucy przy overboost czyli tu 1,3Bara czyli w/g mnie żadna rewela z takiego silnika! Wersja wolnossąca ~160KM. Ale co jak co T16 chciał bym mieć w garażu.
Vitesse fajnie, że są tu i fanatycy PSA


--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ref
post Fri, 13 Apr 2007 - 02:07
Post #9


User
Dołączył: Sat, 26 March 2005
Skąd: Z przemytu.





Jakis czas temu "spotkalismy sie na swiatlach" I musze stwierdzic, ze jak na 220 koni to wyjatkowo nie jedzie - Wiec sadze, ze wiecej mocy jest jak najbardziej wskazane. Powodzenia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rtog
post Fri, 13 Apr 2007 - 10:02
Post #10


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa





CYTAT("Ref":2y5565xs)
Jakis czas temu "spotkalismy sie na swiatlach" I musze stwierdzic, ze jak na 220 koni to wyjatkowo nie jedzie - Wiec sadze, ze wiecej mocy jest jak najbardziej wskazane. Powodzenia


Ref ciekawe kiedy to bylo? Gocław? Jezdzisz 106tka? Bo akurat wtedy zdupilem sie i przelaczylem na mape (ale slabsza HEHE) i ta 106tka wcale mnie nie objechala ... Ale nie wiem czy jest sens sie na takie tematy rozowdzic?! Pozatym to spod swiatel to tylko z tym pugi gti startowalem... Raczej nie praktykuje tego typu akcji...


--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ref
post Fri, 13 Apr 2007 - 11:45
Post #11


User
Dołączył: Sat, 26 March 2005
Skąd: Z przemytu.





Nie twierdze, ze objechala. Po prostu pamietam, ze 406 jechalo nie wspolmiernie do wygladu i sapania .
Dlatego wiecej mocy wskazane - duzo jest FWD ktore maja wiecej niz te 220 koni i radza sobie calkiem sprawnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 13 Apr 2007 - 11:56
Post #12


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Pewnie mają szperę.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 13 Apr 2007 - 13:05
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ja bym zastanowił się nad zmianą wałków coby tą gore poprawić moment już jest fajny jak na auto do jazdy na codzień.


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rtog
post Fri, 13 Apr 2007 - 13:50
Post #14


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa





CYTAT("Ref":1m6751mf)
Nie twierdze, ze objechala. Po prostu pamietam, ze 406 jechalo nie wspolmiernie do wygladu i sapania .
Dlatego wiecej mocy wskazane - duzo jest FWD ktore maja wiecej niz te 220 koni i radza sobie calkiem sprawnie.


Ja jakbym musial ciagnac jakies 1,5 Tony to tez bym sapal ;>
A przy okazji wiecie gdzie mozna zwazyc auto w Wawie?


--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vitesse
post Fri, 13 Apr 2007 - 14:19
Post #15


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Wawa





CYTAT("rtog":1rbeewa1)
Tak ale T16 to nie to samo co nowsza technologicznie 406cha:) Posiadalem wcześniej białą 405 1,9 D (75KM). Również bardzo fajne autko.


Technologicznie to 405 T16 byla kilka krokow do przodu wzgledem dowolnej wersji 406. 406 ma tylko lepszy zawias z tylu.

CYTAT("rtog":1rbeewa1)
Vitesse zobacz sobie http://www.205gtidrivers.com/index.html i zakładkę drivers cars i tam jest ostro jezeli chodzi o maniaków 205tek!


Znam, znam

CYTAT("rtog":1rbeewa1)
Co do T16 to ciekawe jest to, że mimo bloku od Mi16 osiaga 200 kucy przy 1,1Bara i 220 kucy przy overboost czyli tu 1,3Bara czyli w/g mnie żadna rewela z takiego silnika! Wersja wolnossąca ~160KM. Ale co jak co T16 chciał bym mieć w garażu.
Vitesse fajnie, że są tu i fanatycy PSA


Wolnossak mial ~150 KM (+2, -3 KM) i byl kaprawym silnikiem.
Jak na tamte czasy to T16 bylo naprawde dobrym autem z wieloma technicznymi ciekawostkami (turbo o zmiennej geometrii kierownicy spalin na lopatki wirnika, wodny intercooler, overboost, hydropneumatyczny zawias z tylu, staly naped na obie osie z Torsenem miedzyosiowym itd). Moc nie byla imponujaca choc calkiem fajna no i niutona nie brakowalo (288-318 Nm) w szerokim zakresie obrotow. W sumie auto niezle sie napedzalo jak na swoja mase (prawie 1400 kg) bo w 7 sekund do setki.


--------------------
Piotrek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rtog
post Fri, 13 Apr 2007 - 14:51
Post #16


Rookie
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Starachowice/Warszawa





CYTAT("Coobcio":2sbzmuj4)
Ja bym zastanowił się nad zmianą wałków coby tą gore poprawić moment już jest fajny jak na auto do jazdy na codzień.


Wlasnie. Jest mozliwosc zalozenia walkow od 205 Gti 8V - albo od wersji N/A - pasuja plug and play (lub pray )- nieco bardziej otwieraja zaworki... dane widac na zdjeciu...
Pytanie tylko czy do silnika turbo ma to sens..niektorzy twierdza, ze wtedy to co pompuje turbina poprostu "przelatuje" - na forach brytyjskich maja ciekawe stwierdzenie (ang. overlap - zazebiac sie, nachodzic).
Walki ktore sa aktualnie (seria) nastawione sa bardziej na Niuta a nie na kuce... Co bardzo fajnie czuc w trakcie jazdy ale co jest nie do konca fajne przy sprincie do 100wki...



Added after 12 minutes:

Wolnossak mial ~150 KM (+2, -3 KM) i byl kaprawym silnikiem.

Ale z katem - a bez wlasnie jakies 160KM. Jezdzilem w takiej 309tce Mi16 i sobie fajnie fruwala!

Co do T16 to ok technologicznie miala wiecej patentow ale jezeli chodzi o design czy wokonczenie srodka to niestety 405 ustepuje 406tce...


--------------------
******PUG_POWER******
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 13 Apr 2007 - 14:57
Post #17


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Valve overlap zwalczasz za pomocą regulowanych kółek rozrządu (ang.: adjustable cam gear).

405 T16 może i fajny, ale jeśli chodzi o skrzynię biegów nieporównywalny nawet z 323GTR. 1050 sztuk i skrzynia jak z papieru. Nawet nie ma od kogo kupić czy pożyczyć.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vitesse
post Fri, 13 Apr 2007 - 15:54
Post #18


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Wawa





CYTAT("hwojtek":w9x23ozz)
Valve overlap zwalczasz za pomocą regulowanych kółek rozrządu (ang.: adjustable cam gear).


W tym silniku mieszka tylko jeden walek.

CYTAT("hwojtek":w9x23ozz)
405 T16 może i fajny, ale jeśli chodzi o skrzynię biegów nieporównywalny nawet z 323GTR. 1050 sztuk i skrzynia jak z papieru. Nawet nie ma od kogo kupić czy pożyczyć.


No coz, T16 i zwykle 405 4x4 to nie jest latwy i przyjemny temat w serwisowaniu.


--------------------
Piotrek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ref
post Fri, 13 Apr 2007 - 16:31
Post #19


User
Dołączył: Sat, 26 March 2005
Skąd: Z przemytu.





hwojtek - Mialem jedynie na mysli, ze 220koni i 350Nm nie jest szczytem szczytow w FWD. OFC szpera by sie przydala.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Fri, 13 Apr 2007 - 19:25
Post #20


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Cześć forumowo
No super, że auto jeździ.
Bardzo się cieszę, że odszedłeś od deformacji nadwozia na rzecz osiągów

Pamiętam, że na początku były pomysły by zmienić silnik na 3.0V6, potem by uturbić seryjny.
Najlepiej chyba wyszło ze swap'em na ori Turbo jednostkę.

Kolejne pytania to:
- ile mocy chcesz uzyskać docelowo (to do Ciebie)
- ile wytrzyma seryjny silnik i napęd (to do znawców tematu)
- co musisz zmienić, żeby zadaną moc osiągnąć (znawcy)

Już wiadomo, że powinieneś poszukać szpery. Warto byłoby się również skupić na znalezieniu jakichś oszczędności w masie pojazdu...

pozdr i trzymam kciuki za projekt
PMN
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 01:02