Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> jaki olez zalac do xe
TwinTurbo
post Thu, 04 Oct 2007 - 15:15
Post #81


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





CYTAT("orzel12":329es6ev)
jeszcze mam pytanie odnosnie specyfikacji tych olejow jaka jest roznica miedzy 5w50 a 10w60 jesli oba to syntetyki


“SAE” jest to skrót nazwy amerykańskiego związku inżynierów samochodowych (Society of Automotive Engineers). Ten związek ocenia właściwości lepkości olejów silnikowych oraz dzieli je na klasy SAE.

Liczba „W”

0W…, 5W…, 10W…, 15W…, 20W…

Pierwsza liczba – a więc np. 0 lub 5 czy 10, 15 …itd., mówi o tym jak płynny jest olej przy zimnym silniku („Liczba W” = Winter czyli zima) czym niższa liczba „W”, tym bardziej płynny jest olej w niskiej temperaturze. Tym lepiej dla silnika. Szybciej zaczyna wędrować po zimnym silniku a tym samym smarować zaraz po „uruchomieniu”. Jednym słowem chroni go przed zatarciem w lodowate dni.

Przy opisie lepkości możemy stwierdzić, czym liczba oznaczająca lepkość jest większa, tym olej jest mniej płynny = bardziej lepki np. 15W, 20W (w ostrą zimę o konsystencji miód, smoła) Poruszenie współpracujących części w silniku np. w -20 jest mocno utrudnione.


Druga liczba…po liczbie „W”

np 30, 40, 50 lub 60 podaje płynność oleju przy wysokiej temperaturze.

Także tu obowiązuje zasada – czym niższa liczba w oznaczeniu, tym lżej pracuje silnik, jednak także – czym wyższa ta liczba – tym bardziej może być obciążony silnik. Jest to warstwa chroniąca silnik przed zatarciem (film olejowy)

Oleje które pokrywają tylko jedną klasę lepkości SAE nazywamy olejami jednosezonowymi (monograde) np. SAE 30, 40 albo SAE W30, SAE 40 albo SAE W40 itd.

Oleje które pokrywają kilka klas lepkości nazywamy olejami całorocznymi albo wielosezonowymi - SAE 15W-40. Znaczone są zarówno: klasa lepkości przy zimnym starcie (pierwsza liczba W), jak i klasa lepkości przy wysokiej temperaturze (druga liczba po liczbie W). Te dwie klasy dzielone są litera W, z tego wynikają oznaczenia jak np.:

SAE 15W40, SAE 0W30 albo 10W60


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 04 Oct 2007 - 15:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
orzel12
post Thu, 04 Oct 2007 - 17:22
Post #82


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





TwinTurbo dzieki za szczegolowe info w sumie o tym wiedzialem ale nie do konca teraz juz wszystko rozumiem

czli syntetyk valvoline 5w50 rozni sie od syntetyka 10W60 tym ze 10w60 gozej bedzie chronil od pierwszysch sekund ale bedzie bardziej skuteczny przy wiekszym palowaniu i nie straci swoich wlasciwosci tak?

ale tez z tego wychodzilo by na to ze sa syntetyki mniej i bardziej geste?

wiec czym z kolei rozni sie syntetyk mineral i polsyntetyk

bo ja zawsze w sumie myslalem ze z tymi oznaczeniami to jest tak ze twardo jest przypisane ze syntetyk wlasnie oznacza sie 5W, pol to 10W a mineraly to 15W


wiec co poleacie konkretnie do mojego silniczka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 04 Oct 2007 - 17:27
Post #83









orzel12.... nie tak stawiasz pytanie.

Oleje dobiera się na podstawie tego co producent zaleca w DTR, ile ma przebiegu silnik, jak był exploatowany, co do tej pory było lane i jak często wymieniane, w jakim stanie technicznym jest silnik obecnie i.... jak bedzie exploatowany w przyszłości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Thu, 04 Oct 2007 - 17:44
Post #84


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





CYTAT("bezduszny":bfald67r)
orzel12.... nie tak stawiasz pytanie.

Oleje dobiera się na podstawie tego co producent zaleca w DTR, ile ma przebiegu silnik, jak był exploatowany, co do tej pory było lane i jak często wymieniane, w jakim stanie technicznym jest silnik obecnie i.... jak bedzie exploatowany w przyszłości.


witam czekalem w sumie czy sie odezwiesz

jak czytales poczatek to wiesz ze ty poleciles mi tego platiniuma 5w50 i jak pisalem dotad nic sie nie dzialo zlego no moze po za tym ze wygiela mi sie sruba od rolki rozrzadu co zaowocowalo wymianko kilku zaworkow i przy okazji remontem glowicy wymienilem uszczelniacze, dotarte zaworki, zimeringi itd wiec gora jest ok

jesli chodzi o dol to nie bral mi w sumie oleju 0,25 na 9tys i nie dymil

na hamowni wyplul 156KM i 199Nm wiec mysle ze jest ok


jesli chodzi o styl jazdy to czasem bylo spokojnie a czasem bylo bardzooo goraco powiedzmy ze 50/50 jesli chodzi o styl jazdy

teraz wlasnie skladam glowice i odrazu chce wymienic olej ale chcialem zalac wlasnie valvolie tylko zastanawialem sie ktory czy 5w50 czy 10w60

bo na tym 5w50 troszke halasowaly mi szklaneczki myslalem ze moze ten 10w troszke by je wyciszyl wiem ze najlepiej bylo by je wymienic ale narazie nie ma srodkow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 04 Oct 2007 - 18:42
Post #85









Wyciszanie silnika olejem o większej lepkości to nie jest najlepszy pomysł.

Moim zdaniem pozostań na zimę przy 5/50.... a wiosną możesz zalać syntetyka 10/60.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Thu, 04 Oct 2007 - 20:31
Post #86


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





valvoline racing 10w60 to polsyntetyk! to tak tylko jako wyjasnienie;]


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Thu, 04 Oct 2007 - 20:35
Post #87


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("bezduszny":x5lu8ipv)
Olej wymieniasz co 10k km ?

Przy normlanej exploaracji wyminiaj co 15k km.


Czemu?
Czy nie jest tak, że świeższy = czystszy = lepszy?
Ktoś mi kiedyś wciskał teorię, że olej osiąga szczyt możliwości po około 8kkm, ale jakoś wątpię w takie rewelacje (może się mylę)


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 04 Oct 2007 - 20:39
Post #88









Marlon.
Często robie badania oleju syntetyka 5/40. Po przebiegu 15k km jego żużycie jest na poziomie nie większym niż 2%. Teoretycznie powinien wytrzymać do około 40k km

Najczęstrzą przyczyna dyskwalifikującą olej w zdrowym silniku po przepracowaniu w normalnych warunkach 15k do dalszej exploatacji jest.... jego zanieczyszczenie a nie utrata właściwości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Thu, 04 Oct 2007 - 21:43
Post #89


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





CYTAT("ade":3tpzqjm1)
valvoline racing 10w60 to polsyntetyk! to tak tylko jako wyjasnienie;]


a tu cie zaskocze bo to syntetyk

bezduszny wlasnie tak samo sobie pomyslalem ze na zime jeszze zaleje ten 5w50 a najwyzej wiosna zaleje sobie tamtym 10w60
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Thu, 04 Oct 2007 - 22:04
Post #90


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Slabo nas zaskoczyles, bo valvolone vr1 racing 10W60 to semisyntetyk.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Fri, 05 Oct 2007 - 06:10
Post #91


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





CYTAT("tomeQ":1axpqecy)
Slabo nas zaskoczyles, bo valvolone vr1 racing 10W60 to semisyntetyk.


proponuje doczytac

jest semi jak i full syntetyk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 05 Oct 2007 - 08:21
Post #92


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Ja rowniez polecam doczytac, 10W60 jest tylko semisyntetyk, jesli nie to podaj zrodlo gdzie pisze inaczej.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 05 Oct 2007 - 09:53
Post #93









Obecnie występuje na rynku jako półsyntetyk.... ale o ile mnie pamięc nie myli, występował swego czasu też jako pełny syntetyk (chyba był w szarym opakowaniu).

stary topic o tym: viewtopic.php?t=15124&highlight=valvoline+vr1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Fri, 05 Oct 2007 - 10:50
Post #94


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT("bezduszny":18rc5okq)
Obecnie występuje na rynku jako półsyntetyk.... ale o ile mnie pamięc nie myli, występował swego czasu też jako pełny syntetyk (chyba był w szarym opakowaniu).

stary topic o tym: viewtopic.php?t=15124&highlight=valvoline+vr1


z tamtego tematu raczej wynika, ze czesco osob syntetic blend uznalo za oznaczenie oleju syntetycznego... a olej jest pol syntetyczny...

byl tez gdzies temat o castrolu rs i wyszlo, ze to tez pol syntetyk a tylko jakims tam dziwnym sposobem castrol zdobyl prawo nazywania go syntetykiem...


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 05 Oct 2007 - 10:54
Post #95









Sam kiedyś widziałem Valvoline 10/60 jako pełnego (Full) syntetyka i był w szarych butelkach..

....chyba, że się mylę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Fri, 05 Oct 2007 - 11:08
Post #96


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





CYTAT("bezduszny":1vx86p6u)
Sam kiedyś widziałem Valvoline 10/60 jako pełnego (Full) syntetyka i był w szarych butelkach..

....chyba, że się mylę.


jest wlasnie odwrotnie on jest w czarnym opakowaniu a wlasnie ten semi o ktorym mowicie jest w szarym

prosze bardzo [url:1vx86p6u]http://www.valvoline.pl/VR1Rancing_index.html[/url:1vx86p6u]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Fri, 05 Oct 2007 - 11:11
Post #97


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT("orzel12":1fmpi3tz)
CYTAT("bezduszny":1fmpi3tz)
Sam kiedyś widziałem Valvoline 10/60 jako pełnego (Full) syntetyka i był w szarych butelkach..

....chyba, że się mylę.


jest wlasnie odwrotnie on jest w czarnym opakowaniu a wlasnie ten semi o ktorym mowicie jest w szarym

prosze bardzo [url:1fmpi3tz]http://www.valvoline.pl/VR1Rancing_index.html[/url:1fmpi3tz]


5w50 jest pelny syntetyk, 10w60 pol


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Fri, 05 Oct 2007 - 11:53
Post #98


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





ok poddaje sie juz sam nie wiem

gdzies na jkims forum juz teraz nie wiem czy tu czy na innym oczyytalem sie ze jest wlasnie czarny i szary valvo i ze ten czarny to syntetyk jesli tak nie jest to sorrki zwracam honor
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 05 Oct 2007 - 11:55
Post #99









Zawsze możesz zalać ten olej: http://www.orlenoil.pl/modules/kat_show.php?id=296
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 05 Oct 2007 - 13:08
Post #100


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





http://www.4rally.pl/index.php?p58,olej ... -10w-60-1l ....... VR1 10W60
http://www.4rally.pl/index.php?p120,ole ... il-5w50-1l ......... VR1 5W50


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 03:11