Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> jaki olez zalac do xe
przemekk74
post Tue, 03 Apr 2007 - 16:57
Post #41


User
Dołączył: Wed, 02 April 2003
Skąd: Wroclaw





w moim civica 1,4 16v mialem castrola 5w40, lotosa 0w40, lotosa 5w40 (2razy) i mobila 5w50
olej wymieniam srednio co 15tys, pomiedzy olejami roznicy nie widze no moze poza tym ze na 5w50 jakby zuyzcie wieksze (tankujac LPG 'do pelna' mozna to zauwazyc )
Wyplukiwanie silnikow to legenda (nie kazdy olej mineralny ma wieksza liczbe zasadowa od kaydego syntetyka), dobor oleju zalezy od stanu auta i przeznaczenia (ekstremalne dlugotrwale katowanie czy wyprawy do marketow na zakupy)
to ze danego oleju bierze mniej niz drugiego ma sie nijak do tego, ktory olej jest lepszy dla silnika (inaczej w silniki lalibysmy hipol do skrzyn biegow:) )
do celici 2,0gti (stary wysilony silnik podobnie jak ten z astry) mechanior wlal mi 15w40-jakis.. nie pamietam jaki (mimo ze mowilem ze mial byc 10w40 bo taki lal Niemiec i taki w instrukcji stoi) i mimo nieraz katowania na jakis lokalnych imprezach nie mialem zadnego zauwazalnego (migania kontrolki itp) problemu z cisnieniem.. o dziwo od grudnia do dzis jescze nic dolac nie musialem nawet)
Moim zdaniem jezeli auto uzywa sie normalnie i czasem pokatuje (KJS dwa razy do roku, szpan pod swiatlami itp) to wlewanie olejow po 140pln za 4/5L poprawi chyba tylko samopoczucie wlasciciela.
Przemek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 03 Apr 2007 - 16:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
starfish
post Wed, 04 Apr 2007 - 09:40
Post #42


Super User
Dołączył: Sun, 18 July 2004
Skąd: Warszawa - Ożarów Maz.





CYTAT("przemekk74":5ahkn03j)
(inaczej w silniki lalibysmy hipol do skrzyn biegow:) )


ja hipolu nie wlalbym nawet do skrzyni


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Thu, 05 Apr 2007 - 10:51
Post #43


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





panowie a powiedzcie mi gdzie moge kupic tego valvo 5/50 bo u mne w miescinie nigdzie nie ma
moze jakis slep wysylkowy zna ktos lub jakas siec jakis wiekszych sklepow gdzie mozna go dostac bo mieszkam blisko szczecina wiec moze cos trafie

bede bardzo wdzieczny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Keler_*
post Thu, 05 Apr 2007 - 11:04
Post #44









Intercars (ma też swój sklep internetowy) i Fota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Thu, 05 Apr 2007 - 12:13
Post #45


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





no to jeszcze jedno pytanie ile wchodzi oleju do c20xe bo widze ze tego vr1 valvo sa tylko 4l banki starczy mi to czy malo bedzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 05 Apr 2007 - 12:48
Post #46


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Jest napisane ze 4,5l ale 4 starcza (z doświadczenia wiem) jesli oleju nie bieze, bo wtedy na chwile tylko


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 05 Apr 2007 - 19:37
Post #47









CYTAT("orzel12":3t5az50y)
no to jeszcze jedno pytanie ile wchodzi oleju do c20xe bo widze ze tego vr1 valvo sa tylko 4l banki starczy mi to czy malo bedzie


InterCars ma opakowania 4 litrowe i 1 litrowe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Fri, 13 Apr 2007 - 17:40
Post #48


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





niestety budzet tego miesiaca zostal wyczerpany i nie stac mnie na tego vr1 a musze koniecznie zmienic olej bo poprzednik zalal 15w40 i zaczynaja juz klepacz szklanki

mam zatem pytanko moze nie sluszne ale jakos marka orlen "zle" mi sie kojazy czy te ich oleje 5w50 sa dobrymi olejkami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 13 Apr 2007 - 17:46
Post #49









Na pewno marka nie jest tak rozrekamowana jak Castrol i Mobil... bo na dobrą sprawę nie istnieje tak medialnie długo jak inne produkty.

Z własnego doświadczenia wiem,że sporo osób które zalały orlenowski produkt nie ma z nim żadnych problemów. Dodatkowo wiadomo kto i gdzie ten olej wyprodukował... no i nie ma problemów z podróbkami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Fri, 13 Apr 2007 - 18:17
Post #50


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





a jaka jest roznica cenowa miedzy valvo a orlenem bo jakos nigdzie nie moge znalezc ceny tego 5w50 orlena

a jak lepiej dolozyc i kupic tego valvo czy przyciulac i kupic orlena
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 13 Apr 2007 - 18:22
Post #51









Zadzwoń do jakiejś hurtowni i sie dowiedz... Orlen na peno będzie tańszym produktem około 10 pln na litrze (średnio).

Każde wyczekiwanie i odwlekanie wymiany oleju po nad ustalony temin nie wpływa dobrze na jednostkę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Fri, 13 Apr 2007 - 18:43
Post #52


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





nie chodzi mi o przeczekiwanie i zalanie valvo puzniej tylko chodzi mi o to czy lepiej dozbierac=pozyczyc i zalac valvo czy zalac orlenem bez zapozyczki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Fri, 13 Apr 2007 - 19:35
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Lej Orlena śmiało.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Sat, 21 Apr 2007 - 21:26
Post #54


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





Dzisiaj zalalem tego orlena 5/50 kolega w sklepie mowil ze to za zadki olej jak na nasze warunki klimatyczne i zebym lepiej zalal jakas 10xx

Kupilem jednak tego 5/50 zobaczymy jak to bedzie... mam nadzieje ze wszystko ok
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Tue, 24 Apr 2007 - 14:28
Post #55


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





wiec olej juz zalany niestety nie jestem zadowolony jesli chodzi o popychacze tzn w sumie to moze byc wina tego ze jezdzil na mineralce co prawda tylko 5tys ale to juz cos

w kazdym badz razie po zmianie na tego 5/50 popychacze nadal klepia a w sumie to chyba jeden daje najbardziej znac po jakims czasie sie ucisza ale troche to trwa....

moze jak pojezdze troche na tym olejku to jakos sie przeplukaja czy cos i przestana grac w kazdym badz razie klepia krucej niz na mineralnym i prawie zaraz cichna tylko z tym jednym jest problem bo chwile sobie dosc mocno cyka a po dluzszej chwili calkiem ustaje...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 24 Apr 2007 - 15:52
Post #56









Chyba nigdy nie będzie tak, że od zapalenia będzie cicho i nie będzie klepania. Na olejach syntetycznych i tak zawsze będzie lepiej gdyż one szybciej docierają do węzłów smarowania niż minerał czy półsyntetyk... a silnik nie pracuje tyle "na sucho". Szczególnie jest to ważne zimą...

CYTAT("orzel12":1dioy7he)
w kazdym badz razie klepia krucej niz na mineralnym i prawie zaraz cichna tylko z tym jednym jest problem bo chwile sobie dosc mocno cyka a po dluzszej chwili calkiem ustaje...

Czyli jednak efekt pozytywny jest.
Moim zdaniem nie masz co marudzić bo i tak masz pod każdym względem lepiej niż na mineralnym... do tego większe bezpieczeństwo, że w przypadku nagłego wzrostu temperatury olej nie straci swoich właściwości smarnych a silnik sie nie zatrze.

Syntetyk ma zdecydowanie bardziej cienki film olejowy więc w przeciwieństwie do minerała nie ma takiej "poduszki" i na początku klepanie zawsze bedzie słyszalne (szczególnie na bardziej leciwych konstrukcjach).... ale po za tym małym uniedogodnieniem "słuchowym" nie ma prawa być innych gorszych objawów.

Added after 8 minutes:

CYTAT("orzeł12":1dioy7he)
wiec olej juz zalany niestety nie jestem zadowolony jesli chodzi o popychacze tzn w sumie to moze byc wina tego ze jezdzil na mineralce co prawda tylko 5tys ale to juz cos

... wcześniej pisałeś, że 10k
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Tue, 24 Apr 2007 - 21:47
Post #57


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





przegonilem dzis wieczorkiem autko troszke wieksza predkoscia przez kawalek dogi podobno nieraz to pomaga w oczyszczeniu zamkow hydroregulatorow czy czegos tam i moze zmniejszyc klepanie...

wiem ze zawsze na poczatku bedzie klepac ale u mnie jest tak ze odpalam i klekocze wszystko chwilke puzniej ucicha i pochwili zaczyna klekotac dosc mocno tak jakby tylko jeden regulator brzmi to tak jakby ktos patyka do kola ze szprychami przylozyl i jest tak przez dluzszy okres az sie nie rozgrzeje troszke puzniej cichnie....

pisalem 10k tak z glowy bo nie pamietalem dobrze kiedy poprzednik go zalal tym mineralem puzniej sprawdzilem na karteczce z wymiana i okazalo sie ze 5 z groszem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 25 Apr 2007 - 11:11
Post #58









Żeby było w miarę cicho musiał byś chyba zalać minerała 20/50... ale czy to będzie rozwiązanie ewentualnego problemu ?

Jeżeli masz jakąś awarię to terzba ją naprawić... a dobrze by było to mimo wszystko sprawdzić to "klepanie".
Przebieg 170k km to nie jest jakaś imponująca liczba dla zdrowego silnika i znam takie co przy 200k pracują na olejach syntetycznych 5/40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 27 Apr 2007 - 10:22
Post #59









orzel12, zapoznaj się z tym tematem: viewtopic.php?t=42948
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Fri, 27 Apr 2007 - 14:07
Post #60


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





Jeśli olej ma być dobry a nie przereklamowany to tylko MOTUL!

Jednak przy takim przebiegu bałbym się zalać go innym olejem aniżeli mineralny o ile całe życie latał na mineralnym. Może to zaowocować wypłukaniem nagarów i rozszczelnieniem silnika. ODRADZAM.

Jeśli jednak jeździł na półsyntetyku lub syntetyku a tylko ostatnio miał minerała to zalej taką lepkością jaka jest zalecana przez fabrykę. Z tym nie ma sensu kombinować.


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 00:33