![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
User Dołączył: Wed, 02 April 2003 Skąd: Wroclaw ![]() |
w moim civica 1,4 16v mialem castrola 5w40, lotosa 0w40, lotosa 5w40 (2razy) i mobila 5w50
olej wymieniam srednio co 15tys, pomiedzy olejami roznicy nie widze no moze poza tym ze na 5w50 jakby zuyzcie wieksze (tankujac LPG 'do pelna' mozna to zauwazyc ) Wyplukiwanie silnikow to legenda (nie kazdy olej mineralny ma wieksza liczbe zasadowa od kaydego syntetyka), dobor oleju zalezy od stanu auta i przeznaczenia (ekstremalne dlugotrwale katowanie czy wyprawy do marketow na zakupy) to ze danego oleju bierze mniej niz drugiego ma sie nijak do tego, ktory olej jest lepszy dla silnika (inaczej w silniki lalibysmy hipol do skrzyn biegow:) ) do celici 2,0gti (stary wysilony silnik podobnie jak ten z astry) mechanior wlal mi 15w40-jakis.. nie pamietam jaki (mimo ze mowilem ze mial byc 10w40 bo taki lal Niemiec i taki w instrukcji stoi) i mimo nieraz katowania na jakis lokalnych imprezach nie mialem zadnego zauwazalnego (migania kontrolki itp) problemu z cisnieniem.. o dziwo od grudnia do dzis jescze nic dolac nie musialem nawet) Moim zdaniem jezeli auto uzywa sie normalnie i czasem pokatuje (KJS dwa razy do roku, szpan pod swiatlami itp) to wlewanie olejow po 140pln za 4/5L poprawi chyba tylko samopoczucie wlasciciela. Przemek |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 18 July 2004 Skąd: Warszawa - Ożarów Maz. ![]() |
CYTAT("przemekk74":5ahkn03j) (inaczej w silniki lalibysmy hipol do skrzyn biegow:) )
ja hipolu nie wlalbym nawet do skrzyni -------------------- |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
panowie a powiedzcie mi gdzie moge kupic tego valvo 5/50 bo u mne w miescinie nigdzie nie ma
moze jakis slep wysylkowy zna ktos lub jakas siec jakis wiekszych sklepow gdzie mozna go dostac bo mieszkam blisko szczecina wiec moze cos trafie bede bardzo wdzieczny |
|
|
gość_Keler_* |
![]()
Post
#44
|
![]() |
Intercars (ma też swój sklep internetowy) i Fota
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
no to jeszcze jedno pytanie ile wchodzi oleju do c20xe bo widze ze tego vr1 valvo sa tylko 4l banki starczy mi to czy malo bedzie
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Jest napisane ze 4,5l ale 4 starcza (z doświadczenia wiem) jesli oleju nie bieze, bo wtedy na chwile tylko
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#47
|
![]() |
CYTAT("orzel12":3t5az50y) no to jeszcze jedno pytanie ile wchodzi oleju do c20xe bo widze ze tego vr1 valvo sa tylko 4l banki starczy mi to czy malo bedzie
InterCars ma opakowania 4 litrowe i 1 litrowe |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
niestety budzet tego miesiaca zostal wyczerpany i nie stac mnie na tego vr1 a musze koniecznie zmienic olej bo poprzednik zalal 15w40 i zaczynaja juz klepacz szklanki
mam zatem pytanko moze nie sluszne ale jakos marka orlen "zle" mi sie kojazy czy te ich oleje 5w50 sa dobrymi olejkami |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#49
|
![]() |
Na pewno marka nie jest tak rozrekamowana jak Castrol i Mobil... bo na dobrą sprawę nie istnieje tak medialnie długo jak inne produkty.
Z własnego doświadczenia wiem,że sporo osób które zalały orlenowski produkt nie ma z nim żadnych problemów. Dodatkowo wiadomo kto i gdzie ten olej wyprodukował... no i nie ma problemów z podróbkami. |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
a jaka jest roznica cenowa miedzy valvo a orlenem bo jakos nigdzie nie moge znalezc ceny tego 5w50 orlena
a jak lepiej dolozyc i kupic tego valvo czy przyciulac i kupic orlena |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#51
|
![]() |
Zadzwoń do jakiejś hurtowni i sie dowiedz... Orlen na peno będzie tańszym produktem około 10 pln na litrze (średnio).
Każde wyczekiwanie i odwlekanie wymiany oleju po nad ustalony temin nie wpływa dobrze na jednostkę. |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
nie chodzi mi o przeczekiwanie i zalanie valvo puzniej tylko chodzi mi o to czy lepiej dozbierac=pozyczyc i zalac valvo czy zalac orlenem bez zapozyczki
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Lej Orlena śmiało.
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
Dzisiaj zalalem tego orlena 5/50 kolega w sklepie mowil ze to za zadki olej jak na nasze warunki klimatyczne i zebym lepiej zalal jakas 10xx
Kupilem jednak tego 5/50 zobaczymy jak to bedzie... mam nadzieje ze wszystko ok |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
wiec olej juz zalany niestety nie jestem zadowolony jesli chodzi o popychacze tzn w sumie to moze byc wina tego ze jezdzil na mineralce co prawda tylko 5tys ale to juz cos
w kazdym badz razie po zmianie na tego 5/50 popychacze nadal klepia a w sumie to chyba jeden daje najbardziej znac po jakims czasie sie ucisza ale troche to trwa.... moze jak pojezdze troche na tym olejku to jakos sie przeplukaja czy cos i przestana grac w kazdym badz razie klepia krucej niz na mineralnym i prawie zaraz cichna tylko z tym jednym jest problem bo chwile sobie dosc mocno cyka a po dluzszej chwili calkiem ustaje... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#56
|
![]() |
Chyba nigdy nie będzie tak, że od zapalenia będzie cicho i nie będzie klepania. Na olejach syntetycznych i tak zawsze będzie lepiej gdyż one szybciej docierają do węzłów smarowania niż minerał czy półsyntetyk... a silnik nie pracuje tyle "na sucho". Szczególnie jest to ważne zimą...
CYTAT("orzel12":1dioy7he) w kazdym badz razie klepia krucej niz na mineralnym i prawie zaraz cichna tylko z tym jednym jest problem bo chwile sobie dosc mocno cyka a po dluzszej chwili calkiem ustaje... Czyli jednak efekt pozytywny jest. Moim zdaniem nie masz co marudzić bo i tak masz pod każdym względem lepiej niż na mineralnym... do tego większe bezpieczeństwo, że w przypadku nagłego wzrostu temperatury olej nie straci swoich właściwości smarnych a silnik sie nie zatrze. Syntetyk ma zdecydowanie bardziej cienki film olejowy więc w przeciwieństwie do minerała nie ma takiej "poduszki" i na początku klepanie zawsze bedzie słyszalne (szczególnie na bardziej leciwych konstrukcjach).... ale po za tym małym uniedogodnieniem "słuchowym" nie ma prawa być innych gorszych objawów. Added after 8 minutes: CYTAT("orzeł12":1dioy7he) wiec olej juz zalany niestety nie jestem zadowolony jesli chodzi o popychacze tzn w sumie to moze byc wina tego ze jezdzil na mineralce co prawda tylko 5tys ale to juz cos
... wcześniej pisałeś, że 10k |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 November 2006 Skąd: okolice ![]() |
przegonilem dzis wieczorkiem autko troszke wieksza predkoscia przez kawalek dogi podobno nieraz to pomaga w oczyszczeniu zamkow hydroregulatorow czy czegos tam i moze zmniejszyc klepanie...
wiem ze zawsze na poczatku bedzie klepac ale u mnie jest tak ze odpalam i klekocze wszystko chwilke puzniej ucicha i pochwili zaczyna klekotac dosc mocno tak jakby tylko jeden regulator brzmi to tak jakby ktos patyka do kola ze szprychami przylozyl i jest tak przez dluzszy okres az sie nie rozgrzeje troszke puzniej cichnie.... pisalem 10k tak z glowy bo nie pamietalem dobrze kiedy poprzednik go zalal tym mineralem puzniej sprawdzilem na karteczce z wymiana i okazalo sie ze 5 z groszem |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#58
|
![]() |
Żeby było w miarę cicho musiał byś chyba zalać minerała 20/50... ale czy to będzie rozwiązanie ewentualnego problemu ?
Jeżeli masz jakąś awarię to terzba ją naprawić... a dobrze by było to mimo wszystko sprawdzić to "klepanie". Przebieg 170k km to nie jest jakaś imponująca liczba dla zdrowego silnika i znam takie co przy 200k pracują na olejach syntetycznych 5/40. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#59
|
![]() |
orzel12, zapoznaj się z tym tematem: viewtopic.php?t=42948
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: z doliny zakutych łbów ![]() |
Jeśli olej ma być dobry a nie przereklamowany to tylko MOTUL!
Jednak przy takim przebiegu bałbym się zalać go innym olejem aniżeli mineralny o ile całe życie latał na mineralnym. Może to zaowocować wypłukaniem nagarów i rozszczelnieniem silnika. ODRADZAM. Jeśli jednak jeździł na półsyntetyku lub syntetyku a tylko ostatnio miał minerała to zalej taką lepkością jaka jest zalecana przez fabrykę. Z tym nie ma sensu kombinować. -------------------- ...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie) www.select-automotive.pl Spełniamy marzenia najtaniej... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 00:33 |