![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
Witam...
mam takie pytanie... mamy seryjny silnik o stopniu sprezania 10.0:1 i ma on 125km... wsadzilismy mu ostrzejszy walek, moc w gornym zakresie sie podniosla, w dolnym spadla, czyli tak jak mialo byc.. walek pochodzil z silnika ktory seryjnie mial 9.5:1 silnik po modyfikacji ma 135km... i teraz czego mozemy sie spodziewac jesli obnizymy stopien sprezania do 9.0:1??? a raczej jakiego spadku mocy zakladajac, ze zaplon caly czas bedzie ustawiony optymalnie?? jezeli przyspieszajac zaplon moc zaczyna spadac, tzn, ze mozemy zwiekszyc stopien sprzezania... i w takiej sytuacji jakiego wzrostu moglibysmy sie spodziewac doprezajac silnik np do 11.0:1 Mozna wyznaczyc jakos jaki stopien sprzezania bedzie najbardziej optymalny dla danego silnika?? i jakie starty/zyski bedzie przynosilo obnizanie, podnoszenie tegoz stopnia? -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
natenczas kiedys podawal wzor na obliczenie mocy przy zmianach stopnia sprezania. [url=http://streetracing.pl/forum/search.php:h5ymr1bk]poszukaj[/url:h5ymr1bk]
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)
moglby sie ktos odniesc do poprawnosci tego wzoru?? -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2004 Skąd: Zabrze ![]() |
Chyba raczej stopien kompresji...wiem to jest puryzm.
-------------------- =pistons fly=
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("ade":264y490g) nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)
moglby sie ktos odniesc do poprawnosci tego wzoru?? E1 to stary stopień, E2 stary stopień sprężania, a co to jest n? -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2004 Skąd: Zabrze ![]() |
A wzor jest na 100% empiryczny. Ja kiedys liczylem to wychodzac ze sprawnosci obiegu teoretycznego Otto.
-------------------- =pistons fly=
|
|
|
gość_natenczas_* |
![]()
Post
#7
|
![]() |
CYTAT("Marlon":3i5p5jkt) CYTAT("ade":3i5p5jkt) nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n) moglby sie ktos odniesc do poprawnosci tego wzoru?? E1 to stary stopień, E2 stary stopień sprężania, a co to jest n? E2 = nowy stopień sprężania, E1 = stary stopień sprężania, n = ilość cylindrów. Wzór jest prawdziwy, jeżeli: a/ nie występuje spalanie detonacyjne b/ kąt wyprzedzenia zapłonu pozostał bez zmian c/ nie uległ zmianie AFR d/ nie uległo zmianie paliwo . |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Sory za głupie pytanie ale nie wiem co to za symbol między nawiasami (ta strzałka)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
CYTAT("korona":1y2x40cq) Sory za głupie pytanie ale nie wiem co to za symbol między nawiasami (ta strzałka)
potęga -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 23:21 |