Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Skaczacy tyl przy ostrym ruszaniu - BMW E36 328
srbenda
post Thu, 10 May 2007 - 23:42
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





w jakim stanie sprzeglo?


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 10 May 2007 - 23:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Don Pablo
post Thu, 10 May 2007 - 23:58
Post #22


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





Ja mam to samo. Z nivem miałem to, teraz bez niva mam, sprzęgło zmieniłem i dalej tak jest. Na mokrym i na granicy przyczepności.
P.S. Miałem to w fwd w accordzie, kolega miał w uno 1,4 i w corolli.
Podejrzewam, że to normalne zjawisko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Fri, 11 May 2007 - 23:34
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





CYTAT("srbenda":39358w6j)
w jakim stanie sprzeglo?


Sprzeglo nowe Sachs.

Zeby bylo jasne, telepie tylko chwile jak ruszam na granicy przyczepnosci. Nie tak mocno jak wczesniej, ale irytujaco na tyle, ze czasem odruchowo dodaje wiecej gazu lub odpuszczam.

Sprawdze jeszcze zbieznosc i geometrie, bo nie byla ustawiana po zmianie zawiasu a mam wrazenie, ze kola za latwo buksuja przy starcie.

EDIT: przy wymianie sprzegla mechanior stwierdzil, ze dwumas jeszcze sie nie rozlatuje ale trzeba na niego uwazac. Czy moze to tez powodowac nierownomierne przekazywanie mocy na wal?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Fri, 11 May 2007 - 23:57
Post #24


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





jak się nie rozlatuje, to raczej nie (raczej, bo nie wiem co mechanik rozumie przez "dwumas jeszcze sie nie rozlatuje ale trzeba na niego uwazac")
ja wymieniałem u siebie sprzęgło z kołem dwumasowym i też mi podskakuje, ale tylko na mokrym jak depnę z postoju - myślałem, że to kwestia kiepskich opon - sprawdzałem, że przy strzale ze sprzęgła, gdy opony nie mają najmniejszej szansy na utrzymanie przyczepności tył w ogóle nie podskakuje - tylko wówczas, gdy trochę łapią, a trochę puszczają
w poprzednim aucie też to miałem - po zmianie amortyzarorów z tyłu i wymianie sprężyn efekt prawie ustał, jednak czasem się zdarzało, że podskakiwał

IMO na ten efekt mają wpływ wszystkie elementy zawieszenia, które mają wpływ na przyczepność i nawet przy idealnym zawiasie efekt podskaiwania i tak może występować właśnie na granicy przyczepności, gdy opona "nie może się zdecydować" czy trzymać, czy nie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Sat, 12 May 2007 - 00:14
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Tarcie statyczne jest wieksze niz dynamiczne.
Z tego wynika, ze jak opona straci przyczepnosc nie powinna jej "sama" odzyskiwac.
Musi do tego nastapic zmiana w przekazywanym na kolo momencie obrotowym, albo w jego docisku. Czyli albo nierowno kreci wal, albo drga zawieszenie.

Co do dwumasy: nie pamietam dokladnie, ale zasugerowal ze chyba nie wszystkie sprezynki sa cale. No wlasnie, na czym dokladnie polega "psucie sie" dwumasy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sat, 12 May 2007 - 11:43
Post #26


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Ja po wydzwonieniu drift-spec E36 w krawężnik mam ten sam problem , wymieniłem wahacz bo się zgiął, ale auto właśnie "skacze" i nie prowadzi się tak jak wcześniej - byłem na zbieżności i jest spoko.. Nie wiem nie mogę znaleźć przyczyny.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sat, 12 May 2007 - 22:20
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT("rennen":1faye09j)
Ja po wydzwonieniu drift-spec E36 w krawężnik mam ten sam problem , wymieniłem wahacz bo się zgiął, ale auto właśnie "skacze" i nie prowadzi się tak jak wcześniej - byłem na zbieżności i jest spoko.. Nie wiem nie mogę znaleźć przyczyny.


jesli wydzwoniles tyłem to wymieniaj cała belke.na innym forum kilka osob juz opisywało podobne problemy ze na oko wygladalo ze tylko poszedl wahacz a dopiero po wymianie belki wszystko wracalo do normy


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_robi_
post Sat, 12 May 2007 - 22:47
Post #28


Super User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: B-stok





U mnie tez tyl na mokrym skacze i wydaje mi sie to normalne, kolo nie musi miec takiej predkosci jak na suchym asfalcie zeby energicznie zerwac przyczepnosc, a przez to ze wlasnie predkosc jego jest mniejsza kolo nie zrywa energicznie kontaktu z podlozem tylko wlasnie skacze -taka jest moja teoria. Powiedzmy jak startuje na mokrym i wrzucam 2 przy 4 tysiacach czasami lubi zaczac mielic kolami wtedy nie ma mowy o skakaniu, tak samo jak z samego startu dodam za malo gazu tyl skacze, jak dam odrobine wiecej jest ok.


--------------------
Zbieram wszystkie zabawki na wiosne...

Sprzedam:
E30 325ix Coupe 6500zl
Golf 4 1.8T 2002r ok 200KM -23000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:20