Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> bmw e36 325 kompresor co i jak???
lysybmwe34
post Sat, 10 Mar 2007 - 20:45
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: POZNAŃ





Chce założyć kompresor do e36 m50b25(seryjnie 192 KM). Chodzi mi o doładowanie rzędu 0.3 bara, ponoć moge sie spodziewać około 230-250 KM. Nie chcę ruszać silnika to znaczy odpreżać. Poszukałem i wychodzi , że kompresor od mercedesa 200k lub 230k będzie najodpowiedniejszy. Jestem w stanie zamontować wszystko sam jeśli chodzi o mechanike.
Proszę o dpowiedzi na poniższe pytania-mądrzejszych przynajmniej ode mnie!!
-czy do doładowania 0.3 bara nie trzeba odprężać silnika?
-czy przy doładowaniu 0.3 bara jestem w stanie uzyskać 250KM?
-czy kompresory od merca to dobra myśl?
-o czym muszę jeszcze pomyśleć przy montażu instalacji(zawór upustowy wiem) ?
-czy seryjna przepływka da radę?
-jak rozwiązać np; 5000 obr i zamknięta przepustnica , czy coś sie tu montuje?
Jeśli o czymś zapomniałem proszę o pomoc!!!!
I proszę pisać jasno bo skrutów nie kumam!!!!!!!!!


--------------------
POZDRO DLA WSZYSTKICH DRIFTERÓW !!!!!!!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 10 Mar 2007 - 20:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maleckis
post Sat, 10 Mar 2007 - 23:01
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Przy ciśnieniu doładowania równym 0.3bar nie musisz odprężać silnika, ale nie jesteś w stanie osiągnąć 250 KM. Przykładowo, aby uzyskać 230 KM w M50 B25 bez intercooler’a musisz „doładowywać” ~0.42bar i kręcić kompresor Eaton M62 do ponad 12 tys. obrotów.

Kompresor montowany w CLK 230 to właśnie Eaton M62. Według jednego z użytkowników tego forum po roku 2003 został zastąpiony mniejszym.

Seryjny przepływomierz da radę.

Możesz zainstalować zawór upustowy powietrza (blow off). Innym wyjściem jest zakupienie kompresora z wbudowanym zaworem recyrkulacyjnym. Zamykasz przepustnice, przez co tworzy się podciśnienie w kolektorze ssącym. Nadmiar powietrza właśnie skompresowanego zza kompresora wróci na jego wlot.

Piszesz, że jesteś w stanie zainstalować wszystko samemu. Czy zastanawiałeś się w ogóle w jakim miejscu i w jaki sposób przymocujesz kompresor do silnika?

Po za tym, polecam lekturę, jaką jest archiwum. Takie pytania pojawiały się co najmniej kilka razy. Szkoda tylko, że jakiegokolwiek projektu nadal nie ma.

Pozdrawiam.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lysybmwe34
post Sun, 11 Mar 2007 - 08:31
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: POZNAŃ





Wiem ze temat był już pare razy przerabiany, ale ja zamontuje kompresor a nie w trakcie zmienie zdanie i wsadze inny silnik albo zmienie na m3.Czytając inne wątki temat bardzo się poszerza, ktoś zaczyna od kompresora a po jakimś czasie chce m3 i wyciągnąć z niego 400 KM ,Ja jestem zdecydowany,szukam najlepszych rozwiązań i pomocy ludzi co już przerabiali to.Dzieki z góry za wszystkie podpowiedzi.
maleckis - z tego co piszesz--nasuwają sie pytania?
-czy 0.42 bar mogę doładować bez odprężania?
-jakie doładowanie zniesie silnik bez odprężania, w miare bezpieczne chce jeszcze troche pojeździć ?
-czy montaż przepływomierza ma znaczenie czy bedzie on przed czy za kompresorem?
Montaż samego kompresora, przy dorobieniu odpowiednich mocowań bedzie pasował na miejscu filtra powietrza,już przymierzałem!
Oczywiście skończony projekt umieszcze na forum,a zrobie to napewno kwestia czasu!!!!


--------------------
POZDRO DLA WSZYSTKICH DRIFTERÓW !!!!!!!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 11 Mar 2007 - 10:43
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Nie znajdziesz tutaj wiele pomocy od osób, które mają już za sobą taką modyfikację. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że dotychczas jeszcze nikt tego nie zrobił.

Tak, możesz doładowywać 0.42bar bez odprężania. Bezpieczną granicą dla M50B25 jest 0.5bar. Jeżeli cała instalacja mechaniczna i wystrojenie elektroniki zostanie zrobione poprawnie, to będziesz mógł jeździć bezawaryjnie.

Kompresor musi być przymocowany solidnie do silnika, równolegle do paska klinowego. W innym wypadku wszystko się wyrwie.
Możesz wmontować kompresor w zrobiony nowy kolektor ssący. Wtedy przepływomierz musisz umieścić przed kompresorem – nie ma innego wyjścia.

Musisz się też zastanowić, skąd dobierzesz odpowiednio długi pasek klinowy, wyliczyć tzw. Pulley Ratio, czyli średnicę koła pasowego na kompresorze, itd.

[url=http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=538535&referrerid=&highlight=M62+Eaton:3f68ekvz]Tutaj[/url:3f68ekvz] masz holenderski projekt 325i z kompresorem Eaton M62.

Parę zdjęć zamontowanego kompresora (M90) znajdziesz też [url=http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?p=69779#69779:3f68ekvz]tutaj[/url:3f68ekvz].

Odbierz PW.

Pozdrawiam.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Sun, 11 Mar 2007 - 16:07
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Powiem tak. Mi Eaton M62 z doładowaniem 0,45 bara starczył na miesiąc. Tak wystrojonym autem pojeździłem dość agresywnie i wiedząc, że zachowuje się dobrze zmieniłem kółko.

W tej chwili ładuję juz 0,8...

Nie wiem tylko, jakie w BMW są wtryski i inne elementy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lysybmwe34
post Sun, 11 Mar 2007 - 17:51
Post #6


Rookie
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: POZNAŃ





Dzieki bardzo za szybką odpowiedź Tak jak pisałem nie odpręże silnika,załaduje 0.4-.0.5 bar i tyle czy będzie dużo czy mało to sie okaże. Zawór upustowy bedzie.Jeszcze jedno co z zaworem który upuszcza??--- ''Zamykasz przepustnice, przez co tworzy się podciśnienie w kolektorze ssącym. Nadmiar powietrza właśnie skompresowanego zza kompresora wróci na jego wlot.''---co tutaj zamontować dodatkowo do kompresora i gdzie tego szukać??


--------------------
POZDRO DLA WSZYSTKICH DRIFTERÓW !!!!!!!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 11 Mar 2007 - 20:57
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT("lysybmwe34":1k2feo9v)
Zawór upustowy bedzie.Jeszcze jedno co z zaworem który upuszcza??--- ''Zamykasz przepustnice, przez co tworzy się podciśnienie w kolektorze ssącym. Nadmiar powietrza właśnie skompresowanego zza kompresora wróci na jego wlot.''---co tutaj zamontować dodatkowo do kompresora i gdzie tego szukać??

Nie za bardzo rozumiem, co masz na myśli.

Pomimo tego, że ciśnienie na listwie paliwowej wzrośnie po doładowaniu, to powinieneś zastanowić się nad wymianą wtryskiwaczy na większe. Możesz je zaadoptować z innych modeli BMW, np. 328i (po szczegóły skontaktuj się z osobą, o której pisałem Tobie w PW) lub większe E36 M3 3.2 czy E34 M5 3.8. Te ostatnie podciągną do 380-400KM. Niestety, nie wiem jak z ich dostępnością na rynku.

Jak będziesz w bardziej zaawansowanym stadium projektu, to z chęcią pomogę Ci wyliczyć Pulley Ratio.

CYTAT("TOMEKKK":1k2feo9v)
Powiem tak. Mi Eaton M62 z doładowaniem 0,45 bara starczył na miesiąc. Tak wystrojonym autem pojeździłem dość agresywnie i wiedząc, że zachowuje się dobrze zmieniłem kółko. W tej chwili ładuję juz 0,8.

Tomek, jak masz rozwiązane w swoim samochodzie upuszczanie powietrza, gdy zamyka się przepustnica?

@lysybmwe34 raczej po miesiącu nie będzie mógł podnieść ciśnienia doładowania z 0.4bar na 0.8bar. Wydaje mi się, że ~0.5bar w tym silniku to także sensowna granica dla Eatona M62. Aby osiągnąć okolice 0.8bar w M50B25 musiałby kręcić ten kompresor do ponad 16 tys. obrotów. Strasznie by się grzał. Dlatego też lepszym wyjściem na trochę większe doładowania jest Eaton M90. Jest bardziej "rozwojowy" .

Dobranoc,
Maleckis.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mammoth
post Mon, 12 Mar 2007 - 00:36
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





a czy M50B25 po odprezeniu do 8,2:1 lub 8,0:1 da rede dmuchnac 0,8 lub 1,0 na serii bebechach silnika?


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Mon, 12 Mar 2007 - 09:32
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





@Maleckis:

W tej chwili mam jeden zawór upustowy, choć kiedys miałem dwa (dla bezpieczeństwa).

Jedynym minusem jest to, że zawór delikatnie cały czas upuszcza na postoju, natomiast przy hamowaniu silnikiem juz mocniej. Poza tym, całość sprawdza się bardzo dobrze.

Myślałem nad układem recyrkulacji, ponieważ M62, którego mam pochodzi z Mercedesa i ma podwojny inlet, jednak takie rozwiązanie jeszcze bardziej podniosło by temperaturę sprężanego powietrza (ze względu na ciągły jego obieg).

U mnie jakos ta temperatura nie jest drastyczna, może ze względu na dużą średnicę rury dolotowej, która nieźle oddaje, jednak w przyszłości do ostrzejszej jazdy będę stosował niewielki strzał z podtlenku w dolot w celu schłodzenia.


Wyglada to tak:

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c405127ec0586787:2wbfblzv][/url:2wbfblzv]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łysol
post Thu, 15 Mar 2007 - 20:13
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 04 February 2007
Skąd: POZNAŃ





-TOMEKK- gdzie idzie powietrze z zaworów upustowych u ciebie w silniku? do kolektora ssącego ?


--------------------
Tylko bokiem, o tak!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łysol
post Tue, 08 May 2007 - 18:25
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 04 February 2007
Skąd: POZNAŃ





No własnie gdzie idzie powietrze z zaworów upustowych-tymi niebieskimi przewodami??


--------------------
Tylko bokiem, o tak!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Tue, 08 May 2007 - 23:59
Post #12


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





CYTAT("Łysol":cwqbixm5)
No własnie gdzie idzie powietrze z zaworów upustowych-tymi niebieskimi przewodami??


Ależ... to podciśnienie z kolektora, otwierające zawór.
Powietrze idzie w atmosferę.

Odn. różnych ciśnień doładowania bez odprężania.
Niedawno oglądałem M52B25 doładowane 0,3-0,4b strojone na SMT6 NIEODPRĘŻONE. Z tego co mówił właściciel, silnik przed uturbieniem był w świetnym stanie. Teraz też działa dobrze, ale odma kopci jak smok...
Kute tłoki w drodze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Wed, 09 May 2007 - 05:28
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT("PMN":1yxv0m5i)
Teraz też działa dobrze, ale odma kopci jak smok...


Czy odma w tym przypadku ma ujście do atmosfery, czy jest podłączona tak jak na wolnossącym silniku czyli przed przepustnicą?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Wed, 09 May 2007 - 10:51
Post #14


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





CYTAT("korona":343ozyjk)
Czy odma w tym przypadku ma ujście do atmosfery, czy jest podłączona tak jak na wolnossącym silniku czyli przed przepustnicą?


Nie proponuję jej podłączać przed przepustnicą. W doładowanym silniku jest tam nadciśnienie...

Można w atmosferę, ale można też zrobić po drodze zbiorniczek z filterkiem, lub z odprowadzeniem przed turbinę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łysol
post Wed, 09 May 2007 - 17:06
Post #15


Super User
Dołączył: Sun, 04 February 2007
Skąd: POZNAŃ





odma pewnie kopci bo mu troche przedmuchało


--------------------
Tylko bokiem, o tak!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 06:23