![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 ![]() |
Pisze Ci dokładnie tak jak mi powiedzieli na ul. Krasnobrodzkiej. Dla mnie to tez niezrozumiałe, w końcu im wyżej tym błędy muszą być mniejsze, ale tak mi powiedzieli. Swoją drogą podobnie wyważa się koła to też nie wirują 200 km/h tylko sporo mniej, a podobno są wyważone
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Co innego jest wywarzanie korb i tłoków - dąrzenie do ich jednakowej wagi a co inengo wywarzanie wału z pełnym zamachem i kołem pasowym - czyli nawiercanie 2-3 małych dziurek na docisku od sprzęgła...
Większość silników jest tak starannie wykonana że "wyważanie" korb z tłokami to jest ostatnia rzecz którą bym sobie zawracał głowe... Dla przykładu podam że korba-tłok VW (AGR, KR) różnice nie są większe jak 3-4gramy, Nissan poniżej 1 grama - sprawdzane i to w dobrym, pewnym zakładzie... Dodam że podzespoły były używane i umyte benzyną ekstrakcyjną a tłoki bez pierścieni. -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 December 2006 Skąd: Chelm ![]() |
Na twoim miejscu bym wywazyl!
Korby wraz z tlokami mozesz wywazyc samemu na laboratoryjnej wadze. Np wybierasz najlzejszy i inne dopasowujesz do jego wagi. Reszte asortymentu czyli wal, kolo zamachowe z dociskiem sprzegla, kolo alternatora, itp. Oczywiscie wszystko ze srubami (ich wage tez mozesz zrownac, bedzie latwiej przy monatrzu). Moim zdaniem w zwyklym dupowozie nie jest to konieczne. Osobiscie korzystalem z uslug na Krasnobrodzkiej i polecam. Silnik kreci sie do 7200 rpm (limiter). Pracuje rowno, no moze nie przy 1000rpm ale to z innych powodow, ladnie sie wkreca, reaguje na gaz itp. Jakie sa inne zalety polecam przeczytac : http://www.nos.motoogloszenia.pl/module ... icle&sid=3 FilipN - e-mail do Piaseczna nie dziala -------------------- AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników
MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1 |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Częstochowa/Piaseczno ![]() |
CYTAT("Coobcio":3i04b4ei) Co innego jest wywarzanie korb i tłoków - dąrzenie do ich jednakowej wagi a co inengo wywarzanie wału z pełnym zamachem i kołem pasowym - czyli nawiercanie 2-3 małych dziurek na docisku od sprzęgła...
Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem Coobcio, ale wyważanie wału (z kołem zamachowym, dociskiem etc.) nie polega tylko na nawiercaniu koła czy docisku. Najpierw wyważa się sam wał korbowy i dobra wyważarka wskazuje w którym miejscu ma być nawiercony otwór (mam na myśli - w którym rejonie wału, czyli de facto w której przeciwwadze. Wał może mieć różne "bicia" na początku (od strony koła pasowego) i na końcu - od strony zamachu. Jeśli wyważarka jest dobrej klasy to wskazuje te miejsca. U mnie koniec wyważania polegał na użyciu pilnika i papieru ściernego - można więc zrobić to na prawdę dokładnie. Oczywiście potem dokręca się pozostałe wirujące graty i wyważa dalej wiercąc już w nich. pzdr ps. Ja wyważałem w Częstochowie - Auto-Szlif Sprawka, ul. ks. Konarskiego 34, tel. 034 360 43 33 |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Do 8tys to ten silnik w serii lata.Zastanawiam sie czy te firmy sa w stanie tak dokladnie to wywazyc by bezpiecznie krecic 10krpm, czy po ich wywazeniu nie bedzie czasem gorzej od fabryki.
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
każdy wał posiada pewien moment krytyczny obrotów, kiedy wpada w drgania (nie związane de-facto z wyważeniem) i jakkolwiek dokładnie byłby wyważony to nie da się tego przejść
-------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Akurat w przypadku walow korbowych nie stanowi to raczej problemu, za duzo podpor, za duza grubosc sztywnosc i za male dlugosci walow zeby dojsc do granicy predkosci krytycznej. Dla zobrazowania: wal ulozyskowany w dwoch koncach oddalonych o 75cm i grubosci 20mm, o ugieciu statycznym w srodku ciezkosci 0,5mm ma predkosc krytyczna grubo ponad 2000 obr/min.
Wal moze peknac jak jest krzywy, zle ulozyskowany albo kolo zamachowe-sprzeglo docisk spartaczone. Jesli nie to najpierw poniszczy sie od obrotow zawor-tlok-korbowod, a na koncu wal. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Takie jedno pytanie.
Znajomy ma do kupienia silnik 1.6 16V z marei z skrzynia z autopmatem. On ma u siebie skrzynie manualną co za tym idzie trzeba by przełozyć koło zamachowe z starego silnika do nowego. Czy koło z wałem powinno się wywazyć czy nie bawić się i zakładać?? -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("Zibi122":7htwdba9) Czy koło z wałem powinno się wywazyć czy nie bawić się i zakładać??
nie bawic się w żadne wyważanie wyjątkiem byłby jedynie fakt, gdyby ten silnik miałby latac w jakiejś imprezie typu WSMP. RSMP czy MPRC ale to pewnie nie ten przypadek -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 16:19 |