Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Wyważanie układu korbowo-tlokowego
Bartek-CRX
post Sat, 18 Aug 2007 - 15:32
Post #41


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007





Pisze Ci dokładnie tak jak mi powiedzieli na ul. Krasnobrodzkiej. Dla mnie to tez niezrozumiałe, w końcu im wyżej tym błędy muszą być mniejsze, ale tak mi powiedzieli. Swoją drogą podobnie wyważa się koła to też nie wirują 200 km/h tylko sporo mniej, a podobno są wyważone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 18 Aug 2007 - 15:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Coobcio
post Mon, 20 Aug 2007 - 10:21
Post #42


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Co innego jest wywarzanie korb i tłoków - dąrzenie do ich jednakowej wagi a co inengo wywarzanie wału z pełnym zamachem i kołem pasowym - czyli nawiercanie 2-3 małych dziurek na docisku od sprzęgła...

Większość silników jest tak starannie wykonana że "wyważanie" korb z tłokami to jest ostatnia rzecz którą bym sobie zawracał głowe... Dla przykładu podam że korba-tłok VW (AGR, KR) różnice nie są większe jak 3-4gramy, Nissan poniżej 1 grama - sprawdzane i to w dobrym, pewnym zakładzie... Dodam że podzespoły były używane i umyte benzyną ekstrakcyjną a tłoki bez pierścieni.


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stux16v
post Mon, 20 Aug 2007 - 23:13
Post #43


User
Dołączył: Tue, 05 December 2006
Skąd: Chelm





Na twoim miejscu bym wywazyl!

Korby wraz z tlokami mozesz wywazyc samemu na laboratoryjnej wadze. Np wybierasz najlzejszy i inne dopasowujesz do jego wagi.
Reszte asortymentu czyli wal, kolo zamachowe z dociskiem sprzegla, kolo alternatora, itp. Oczywiscie wszystko ze srubami (ich wage tez mozesz zrownac, bedzie latwiej przy monatrzu).

Moim zdaniem w zwyklym dupowozie nie jest to konieczne.

Osobiscie korzystalem z uslug na Krasnobrodzkiej i polecam. Silnik kreci sie do 7200 rpm (limiter). Pracuje rowno, no moze nie przy 1000rpm ale to z innych powodow, ladnie sie wkreca, reaguje na gaz itp.

Jakie sa inne zalety polecam przeczytac : http://www.nos.motoogloszenia.pl/module ... icle&sid=3

FilipN - e-mail do Piaseczna nie dziala


--------------------
AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników

MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilatus
post Tue, 21 Aug 2007 - 15:51
Post #44


User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Częstochowa/Piaseczno





CYTAT("Coobcio":3i04b4ei)
Co innego jest wywarzanie korb i tłoków - dąrzenie do ich jednakowej wagi a co inengo wywarzanie wału z pełnym zamachem i kołem pasowym - czyli nawiercanie 2-3 małych dziurek na docisku od sprzęgła...

Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem Coobcio, ale wyważanie wału (z kołem zamachowym, dociskiem etc.) nie polega tylko na nawiercaniu koła czy docisku. Najpierw wyważa się sam wał korbowy i dobra wyważarka wskazuje w którym miejscu ma być nawiercony otwór (mam na myśli - w którym rejonie wału, czyli de facto w której przeciwwadze. Wał może mieć różne "bicia" na początku (od strony koła pasowego) i na końcu - od strony zamachu. Jeśli wyważarka jest dobrej klasy to wskazuje te miejsca. U mnie koniec wyważania polegał na użyciu pilnika i papieru ściernego - można więc zrobić to na prawdę dokładnie.
Oczywiście potem dokręca się pozostałe wirujące graty i wyważa dalej wiercąc już w nich.

pzdr

ps. Ja wyważałem w Częstochowie - Auto-Szlif Sprawka, ul. ks. Konarskiego 34, tel. 034 360 43 33
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Tue, 21 Aug 2007 - 20:26
Post #45


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Do 8tys to ten silnik w serii lata.Zastanawiam sie czy te firmy sa w stanie tak dokladnie to wywazyc by bezpiecznie krecic 10krpm, czy po ich wywazeniu nie bedzie czasem gorzej od fabryki.


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Wed, 22 Aug 2007 - 00:29
Post #46


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





każdy wał posiada pewien moment krytyczny obrotów, kiedy wpada w drgania (nie związane de-facto z wyważeniem) i jakkolwiek dokładnie byłby wyważony to nie da się tego przejść


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Wed, 22 Aug 2007 - 20:24
Post #47


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Akurat w przypadku walow korbowych nie stanowi to raczej problemu, za duzo podpor, za duza grubosc sztywnosc i za male dlugosci walow zeby dojsc do granicy predkosci krytycznej. Dla zobrazowania: wal ulozyskowany w dwoch koncach oddalonych o 75cm i grubosci 20mm, o ugieciu statycznym w srodku ciezkosci 0,5mm ma predkosc krytyczna grubo ponad 2000 obr/min.
Wal moze peknac jak jest krzywy, zle ulozyskowany albo kolo zamachowe-sprzeglo docisk spartaczone. Jesli nie to najpierw poniszczy sie od obrotow zawor-tlok-korbowod, a na koncu wal.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Fri, 23 Nov 2007 - 22:58
Post #48


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Takie jedno pytanie.

Znajomy ma do kupienia silnik 1.6 16V z marei z skrzynia z autopmatem. On ma u siebie skrzynie manualną co za tym idzie trzeba by przełozyć koło zamachowe z starego silnika do nowego. Czy koło z wałem powinno się wywazyć czy nie bawić się i zakładać??


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Fri, 23 Nov 2007 - 23:17
Post #49


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("Zibi122":7htwdba9)
Czy koło z wałem powinno się wywazyć czy nie bawić się i zakładać??


nie bawic się w żadne wyważanie

wyjątkiem byłby jedynie fakt, gdyby ten silnik miałby latac w jakiejś imprezie typu WSMP. RSMP czy MPRC ale to pewnie nie ten przypadek


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 16:19