Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wyważanie układu korbowo-tlokowego
bc30se
post Sun, 17 Jun 2007 - 12:34
Post #21


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





W tym wypadku jeżeli wezmę ten swój dobry wał korbowy z zapasowego silnika, i oddam go do wyważenia z nowym kółkiem, dociskiem i tarczą to powinno być OK??

rozstaw śrub wału jest idiotoodporny, 8 niesymetrycznie ułożónych śrób, inaczej tego nie przykręce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 17 Jun 2007 - 12:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
grzenio
post Sun, 17 Jun 2007 - 12:49
Post #22


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: Łomianki





Pytanie na ile masz zmienione parametry/masy w silniku po remoncie w stosunku do serii. Po za wałem istotne są masy korbowodów, panewek korbowodowych, tłoka z sworzniem, pierścieni.
Nie mam doświadczeń z takimi prawie seryjnymi rzeczami, ja wyważałem zawsze, ale u mnie była przebudowa całego silnika. Jednak przy kole z zerowym wyważeniem można było sobie zmieniać z kola zamachowego na flexplate do automatu bez żadnych problemów.


--------------------
Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A)
Best ET 11.58 (stret nitro)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Sun, 17 Jun 2007 - 12:57
Post #23


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





Mam po prostu serię, wał na pierwszym szlifie, korbowody i tłoki z silnika który nie był zatarty, z przebiegiem 200 tys, żadnych ingerencji w układ korbowy nie było. Korbowody z tłokami ważone ale nie wyważane, trzymają wymogi fabryczne dotyczące różnicy mas.

Jest to seria. Dlatego wydaje mi się że nawet jeśli są jakieś nieścisłości ze względu na przebieg i samo zużycie, to mogę śmiało uderzać z tym zapasowym wałem do zakładu.

Silnik ten też pracował z automatami i można do niego przykręcićfabryczny flexplate. Ale nie wiem czy to wskazuje na to że koło zamachowe jak i flexplate jest wyważany w tym sinliku na 0

Mam zamiar dobierać do tego silnika sprzęgło z C20LET, z tego co patrzyłem się w instrukcji i to karzą koło zamachowe zgrywać z dociskiem na znakach. Tu mam zagadakę bo u mnie docisk pasuje w każdym położeniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzenio
post Sun, 17 Jun 2007 - 13:09
Post #24


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: Łomianki





CYTAT("bc30se":1cdpxgfn)
Silnik ten też pracował z automatami i można do niego przykręcićfabryczny flexplate. Ale nie wiem czy to wskazuje na to że koło zamachowe jak i flexplate jest wyważany w tym sinliku na 0


Jeżeli mógłbyś zobaczyć kolo od automatu dużo by ci to powiedziało bo ono jest cienkie i jeśli ma ciężarek jest on doskonale widoczny.


--------------------
Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A)
Best ET 11.58 (stret nitro)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Sun, 17 Jun 2007 - 13:11
Post #25


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Sun, 17 Jun 2007 - 14:43
Post #26


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





No dobra, byłem w garażu i dokładnie się przyjrzałem zarówno FLEXplate jak i sprzęgłu hydrokinetycznemu.

Obydwa komponenty mają nabijane odważniki, z tymże koło hydrokinetyczne pasuje do wieńca w każdym położeniu.



Prosze bardzo, na dole jest odważnik, podobny jest na sprzęgle hydrokinetycznym.

Ale to przecież nie zmienia faktu że może być wyważone na 0...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DUSTER
post Sun, 17 Jun 2007 - 20:28
Post #27


User
Dołączył: Fri, 01 December 2006
Skąd: MOTOMAX





CYTAT("Pancin":2uhtjtvx)
Moje pytanie bardziej dotyczy sprawy konieczności takiej operacji w przypadku zwiększenia obciążenia, nie zwiększając (ewentualnie niewiwle) zakresu obrotów. Oczywiście wiem, że w niektórych przypadkach ważenie jest niezbędne, w innych na pewno nie zaszkodzi. Aczkolwiek nie jestem pewien czy w moim przypadku będzie konieczne.

Powiem tak:w tym przypadku nie jest to konieczne , ale jesli robisz dla siebie zrób to
pozdrawiam
po za tym masz wszystko na stole
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Fri, 17 Aug 2007 - 21:00
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Ma ktoś namiary na firmę która zna się i żetelnie wyważy wał z całą resztą?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Fri, 17 Aug 2007 - 21:03
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Krasnobrodzka 5, W-wa


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 18 Aug 2007 - 08:40
Post #30


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





j.w. http://www.nos.motoogloszenia.pl/


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sat, 18 Aug 2007 - 11:04
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





a ja powiem:
Mechanika Pojazdowa Weps S.C.

Adres :
Stara Iwiczna, ul. Słoneczna 54L
05-500 Piaseczno
tel. (022) 7502629
fax. (022) 7370849
e-mail: weps@fdf.pl


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sat, 18 Aug 2007 - 12:03
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





A macie jakieś info jak sobie te firmy radza albo czy dobrze juz komus zrobili wywazenie silnika krecacego sie do 10000rpm?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GRE
post Sat, 18 Aug 2007 - 12:13
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: www.dogbox.pl





a jaki silnik samochodowy skladany w PL kreci sie do 10krpm


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek-CRX
post Sat, 18 Aug 2007 - 12:18
Post #34


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007





Wyważanie układu nie polega na wyważaniu do XX XXX RPM. Układ sie po prosyu WYWAŻA, obojętnie czy silnik bedzie sie kręcił do 6000 czy do 15 000.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sat, 18 Aug 2007 - 12:49
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Obroty maja znaczenie.Im wyzsze tym musi byc lepsze wywazenie,a to z kolei zalezy od maszyn jakimi sie dysponuje.Silnik VG30DETT


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek-CRX
post Sat, 18 Aug 2007 - 13:23
Post #36


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007





Pytałem się na Krasnobrodzkiej i tak mi Pan odpowiedział. Tez myślałem, że jest tak jak piszesz, ale najwyraźniej tak nie jest.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommi
post Sat, 18 Aug 2007 - 13:29
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 July 2003
Skąd: 100-lica





CYTAT("Bartek-CRX":2642wyub)
Pytałem się na Krasnobrodzkiej i tak mi Pan odpowiedział. Tez myślałem, że jest tak jak piszesz, ale najwyraźniej tak nie jest.


jest to prawda ALE... im wyzej zakręcisz podczas wywazenia tym dokładniej będziesz musiał wywazyć... nawet przy 3tyś/obr da sie dokładnie wywazyć układ byle by majster dokładnie to zrobił.


--------------------
ForzaItalia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sat, 18 Aug 2007 - 14:08
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Nie chodzi o obroty podczas wywazania tylko o uzytkowe.
Krecac potem silnik do np.6k wywazenie musi byc X a do 10k 0,0X. I pytanie tylko czy sa w stanie wywazac z taka dokladnascia jaka wymuszaja pozniejsze zalozone obroty max.[/b][/u]


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek-CRX
post Sat, 18 Aug 2007 - 14:54
Post #39


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007





O tym mówilem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sat, 18 Aug 2007 - 15:09
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("Bartek-CRX":2zzmmirk)
Wyważanie układu nie polega na wyważaniu do XX XXX RPM. Układ sie po prosyu WYWAŻA, obojętnie czy silnik bedzie sie kręcił do 6000 czy do 15 000.


No nie obojetnie czy do 6 czy do 15.W drugim przypadku trzeba dokladniej to zrobic.


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 16:17