![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
W tym wypadku jeżeli wezmę ten swój dobry wał korbowy z zapasowego silnika, i oddam go do wyważenia z nowym kółkiem, dociskiem i tarczą to powinno być OK??
rozstaw śrub wału jest idiotoodporny, 8 niesymetrycznie ułożónych śrób, inaczej tego nie przykręce. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: Łomianki ![]() |
Pytanie na ile masz zmienione parametry/masy w silniku po remoncie w stosunku do serii. Po za wałem istotne są masy korbowodów, panewek korbowodowych, tłoka z sworzniem, pierścieni.
Nie mam doświadczeń z takimi prawie seryjnymi rzeczami, ja wyważałem zawsze, ale u mnie była przebudowa całego silnika. Jednak przy kole z zerowym wyważeniem można było sobie zmieniać z kola zamachowego na flexplate do automatu bez żadnych problemów. -------------------- Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A) Best ET 11.58 (stret nitro) |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
Mam po prostu serię, wał na pierwszym szlifie, korbowody i tłoki z silnika który nie był zatarty, z przebiegiem 200 tys, żadnych ingerencji w układ korbowy nie było. Korbowody z tłokami ważone ale nie wyważane, trzymają wymogi fabryczne dotyczące różnicy mas.
Jest to seria. Dlatego wydaje mi się że nawet jeśli są jakieś nieścisłości ze względu na przebieg i samo zużycie, to mogę śmiało uderzać z tym zapasowym wałem do zakładu. Silnik ten też pracował z automatami i można do niego przykręcićfabryczny flexplate. Ale nie wiem czy to wskazuje na to że koło zamachowe jak i flexplate jest wyważany w tym sinliku na 0 Mam zamiar dobierać do tego silnika sprzęgło z C20LET, z tego co patrzyłem się w instrukcji i to karzą koło zamachowe zgrywać z dociskiem na znakach. Tu mam zagadakę bo u mnie docisk pasuje w każdym położeniu. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: Łomianki ![]() |
CYTAT("bc30se":1cdpxgfn) Silnik ten też pracował z automatami i można do niego przykręcićfabryczny flexplate. Ale nie wiem czy to wskazuje na to że koło zamachowe jak i flexplate jest wyważany w tym sinliku na 0
Jeżeli mógłbyś zobaczyć kolo od automatu dużo by ci to powiedziało bo ono jest cienkie i jeśli ma ciężarek jest on doskonale widoczny. -------------------- Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A) Best ET 11.58 (stret nitro) |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
.....
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
No dobra, byłem w garażu i dokładnie się przyjrzałem zarówno FLEXplate jak i sprzęgłu hydrokinetycznemu.
Obydwa komponenty mają nabijane odważniki, z tymże koło hydrokinetyczne pasuje do wieńca w każdym położeniu. ![]() Prosze bardzo, na dole jest odważnik, podobny jest na sprzęgle hydrokinetycznym. Ale to przecież nie zmienia faktu że może być wyważone na 0... |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 December 2006 Skąd: MOTOMAX ![]() |
CYTAT("Pancin":2uhtjtvx) Moje pytanie bardziej dotyczy sprawy konieczności takiej operacji w przypadku zwiększenia obciążenia, nie zwiększając (ewentualnie niewiwle) zakresu obrotów. Oczywiście wiem, że w niektórych przypadkach ważenie jest niezbędne, w innych na pewno nie zaszkodzi. Aczkolwiek nie jestem pewien czy w moim przypadku będzie konieczne.
Powiem tak:w tym przypadku nie jest to konieczne , ale jesli robisz dla siebie zrób to pozdrawiam po za tym masz wszystko na stole |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ma ktoś namiary na firmę która zna się i żetelnie wyważy wał z całą resztą?
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Krasnobrodzka 5, W-wa
-------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
a ja powiem:
Mechanika Pojazdowa Weps S.C. Adres : Stara Iwiczna, ul. Słoneczna 54L 05-500 Piaseczno tel. (022) 7502629 fax. (022) 7370849 e-mail: weps@fdf.pl -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
A macie jakieś info jak sobie te firmy radza albo czy dobrze juz komus zrobili wywazenie silnika krecacego sie do 10000rpm?
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: www.dogbox.pl ![]() |
a jaki silnik samochodowy skladany w PL kreci sie do 10krpm
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 ![]() |
Wyważanie układu nie polega na wyważaniu do XX XXX RPM. Układ sie po prosyu WYWAŻA, obojętnie czy silnik bedzie sie kręcił do 6000 czy do 15 000.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Obroty maja znaczenie.Im wyzsze tym musi byc lepsze wywazenie,a to z kolei zalezy od maszyn jakimi sie dysponuje.Silnik VG30DETT
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 ![]() |
Pytałem się na Krasnobrodzkiej i tak mi Pan odpowiedział. Tez myślałem, że jest tak jak piszesz, ale najwyraźniej tak nie jest.
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
CYTAT("Bartek-CRX":2642wyub) Pytałem się na Krasnobrodzkiej i tak mi Pan odpowiedział. Tez myślałem, że jest tak jak piszesz, ale najwyraźniej tak nie jest.
jest to prawda ALE... im wyzej zakręcisz podczas wywazenia tym dokładniej będziesz musiał wywazyć... nawet przy 3tyś/obr da sie dokładnie wywazyć układ byle by majster dokładnie to zrobił. -------------------- ForzaItalia
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nie chodzi o obroty podczas wywazania tylko o uzytkowe.
Krecac potem silnik do np.6k wywazenie musi byc X a do 10k 0,0X. I pytanie tylko czy sa w stanie wywazac z taka dokladnascia jaka wymuszaja pozniejsze zalozone obroty max.[/b][/u] -------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 ![]() |
O tym mówilem.
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT("Bartek-CRX":2zzmmirk) Wyważanie układu nie polega na wyważaniu do XX XXX RPM. Układ sie po prosyu WYWAŻA, obojętnie czy silnik bedzie sie kręcił do 6000 czy do 15 000.
No nie obojetnie czy do 6 czy do 15.W drugim przypadku trzeba dokladniej to zrobic. -------------------- Yakuza
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 16:17 |